SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ikzelf heb destijds een Haynes boek gekocht voor paar tientjes..
Niets is idealer dan een fysiek boek om door te bladeren..
Voor de bromsnor heb ik alleen maar een digitale en dat vinnik toch maar inhandigzz

Maar dat is dan slechts mijn mening.. ;)
 
Beter laat dan nooit, hij is uit z'n winterslaap.
full
 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de Sv1000! De kans zit er dik in dat ik volgend weekend op een Sv ga proefrijden. Kijken of dit wat voor mij is. Op de foto's viel het met mij op dat de passagiers duo stepjes miste. Deze heeft hij er nooit op gehad (maar zou ze wel ergens moeten hebben liggen) aangezien hij zelf nooit iemand achter op nam.

Nu rijd ik liever ook alleen, maar ik ontkom er niet aan om af en toe ook even mijn vrouwtje / schoonzusje :$ etc voor een ritje mee te nemen, dus ik wil ze weer terug plaatsen, alleen heeft hij de dempers nu strak onder / half naast zijn tail lopen. Wordt dat niet heel warm als je daar gewoon weer de duo stepjes terug plaatst ? Kan dat uberhaupt?

Hij gaf aan misschien verlengbuisjes (?) aan te moeten schaffen zodat het weer in orde gemaakt kan worden.. De motor kopen zonder dat er ooit duostepjes op gaan is geen optie.
Iemand van jullie hier ervaring mee en waar zou ik dat kunnen halen / moeten kosten? Heb niet zoveel zin om gelijk na aanschaf van motor nog meer geld knaken uit te moeten geven aan dat soort dingen :+

1023050_600.jpg


Het gaat niet over desbetreffende motor, maar wel om te laten zien hoe de de dempers zijn bevestigd.
Verneem graag reactie van jullie ! :}
 
Laatst bewerkt:
Mooie kleur 👍🏼👍🏼

Ik heb zon zelfde te koop , maar dan even anders
Staat op speurders

Daar zit dan bijv al een hugger in kleur op, een seatcover in kleur, 2x busje lak om plekjes bij te werken, sb stuur en aftermarket kroonplaat, Hell zwarte remleidingen, K&N filter, powercommander, tail tidy, alle originele delen
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande motor had ik ter illustratie van mijn vraag..
persoonlijk vind ik de SZ versie het mooist, jammer genoeg zijn er niet heel van te vinden 😳.

Desalniettemin een mooie fiets Fastfriend! Kleur zou ik wel aan moeten wennen, zag op Speurders dat er nog een Sv te koop staat 😁
 
Bovenstaande motor had ik ter illustratie van mijn vraag..
persoonlijk vind ik de SZ versie het mooist, jammer genoeg zijn er niet heel van te vinden 😳.

Desalniettemin een mooie fiets Fastfriend! Kleur zou ik wel aan moeten wennen, zag op Speurders dat er nog een Sv te koop staat 😁

had mijn sv al gekocht terwijl die niet echt te koop stond. alles is te koop voor de juiste prijs :P

zelf nog wel veel dingen aan gedaan, maar de basis was er al
16649158_10211556646092344_8218030056304992256_n.jpg
 
Dik Ding @Bradpiet!

@Fastfriend : Je moet wel beetje meer rijden hoor!! 23000 km voor een 14 jaar oude motor.. ding staat praktisch stil haha
 
Ik zie btw dat @Nielzemans soort van verlengstukjes erop heeft !

Goed gezien.
Maar die zaten er al op bij aankoop
Er zat al een BSM future uitlaat op.
Naar wat mij verteld is, is de gehele aanpassing bij een of andere dealer gedaan welke ook de uitlaat geplaatst heeft.

Het zijn gewoon busjes met draad erin getapt aan beide kanten. Geen idee of het zo gekocht of gemaakt is.

Als je iemand met een draaibank kent is het zo gemaakt.

Ik snap dr niks van hoe motoren van 10+ jaar oud zo'n lage km standen kunnen hebben.

mijne heb ik gekocht met 27k maar staat nu ruim over de 40k. :] met dat ding.
 
Ik zou volgende week zondag een proefritje doen maar zijn jammer genoeg niet tot een+- bedrag gekomen voordat ik die kant op ging. Nu koop ik niet een motor voor dat ik heb proefgereden maar om in totaal 4 uur te reizen en dan zonder koop terug te komen omdat de prijzen niet overeen zullen komen is ook wel weer zonde. We zoeken rustig verder maar blijf wel ontzettend benieuwd hoe zo'n Sv1000 nou rijdt... 👍
 
Ik zou volgende week zondag een proefritje doen maar zijn jammer genoeg niet tot een+- bedrag gekomen voordat ik die kant op ging. Nu koop ik niet een motor voor dat ik heb proefgereden maar om in totaal 4 uur te reizen en dan zonder koop terug te komen omdat de prijzen niet overeen zullen komen is ook wel weer zonde. We zoeken rustig verder maar blijf wel ontzettend benieuwd hoe zo'n Sv1000 nou rijdt... 👍
Er staat in coevorden nog een sz te koop. Staat er al een tijdje, valt vast wel iets te onderhandelen
http://www.langenbergmotors.nl/motoren.php#
 
Poee.. Die is inderdaad behoorlijk aan de prijs. Hij zal ongetwijfeld wat zakken, maar waarschijnlijk niet zover als ik zou willen :P . Nu vind ik de SZ het mooist en krijgt mijn voorkeur maar staar me niet blind op deze uitvoering. Ben me er ook van bewust dat die uitvoeringen niet al te vaak voorbij komen (als het maar geen rode is whaha)... Een must is in ieder geval een superbike stuur aangezien ik geen zin meer heb in gehang...

De fiets die ik af en toe ook voorbij zie komen is die van @Fastfriend Met de aangeboden opties ook zeker niet verkeerd. Eerst straks maar eens lekker op vakantie gaan en na de vakantie en TT (woon ong. naast de TT baan) maar eens serieuze stappen ondernemen (afhankelijk van het aanbod van dat moment).

Ik heb op dit moment nog een opgevoerde brommer in de schuur staan ( kawa gpz500) dus haast heb ik gelukkig niet. Heb prima de tijd om netjes af te wachten, alhoewel ik wel ontzettend nieuwsgierig ben naar een proefrit.. (vroeger wel een fazer 600, thundercat 600 en een Z1000 gehad, maar lees toch dat de koppel heerlijk moet wezen op zon Sv beestje !
 
ik heb er naar keuze een wat hoger of juist iets lager SB stuur bij ... :t :t

Altijd handig! moet de 24k beurt nog gedaan worden?


Volgens mij heeft Jager in Hoogeveen er ook nog één staan. Ze zijn daar niet moeilijk met proefrijden.

Had em inderdaad al zien staan! heb er alleen beetje moeite mee, om proef te rijden, wetende dat ondanks dat misschien de proefrit bevalt, je de motor daar niet zal aanschaffen
 
Ja 24K beurt moet nog
Ik heb zelf het overige onderhoud gedaan
- olie + filter
- luchtfilter gereinigd (K&N)
- koppeling- en remvloeistoffen
- recente banden pilot power
- recente kettingset

Alles zo'n 2500 km geleden
 
Ok... klinkt niet slecht iig. Volgende week maar eens lekker op vakantie en straks TT. Daarna maar eens even wat mensen bij langs gaan die wat moois te koop hebben (uiteraard is weg = pech). Wat me wel opvalt is dat het aanbod niet al te groot is, maar dat de verkoop van de Sv1000 ook niet al te snel gaat. Worden deze dingen een beetje onder gewaardeerd of waar ligt dat aan?

Ik zie dat jij de motor al 10 maanden geleden hebt aangeboden online? Niemand echt interesse dan?
 
jawel, voor schrootprijzen...
bod van 2750 en 3000 mocht ik blij mee zijn "vonden ze"
idd, daar mag ie voor weg, maar dan helemaal teruggebouwd naar standaard trim.
Neee.... dat was nou net niet de bedoeling, de extraatjes wilden ze er wel bij.
Nou, dan rij ik wel lekker verder, ik wil wel graag een adventure, maar deze doet het ook.

hetzelfde met mn XJR, moet wel gepoetst, ben ik eerlijk over, maar ook wat extra's en datzelfde onderhoud is gebeurd. Vraag ik 2000, denk ik , mag ie weg voor 1750
maar een bod van 1450 "kom ik hem direct ophalen"
nou, dan ga je maar lekker naar de sloper om de hoek. Ik zet hem wel stil in de container.

daarnaast denk ik dat Speurders gewoon stuk minder mensen trekt dan MP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan