SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oeh, ziet er mooi uit! Ik hink een beetje op twee gedachten om ook wat mooie dingen op mijn fiets te monteren, maar het ding heeft inmiddels al dik 70k gelopen..., investeren in een andere is wellicht verstandiger.

Ik heb de originele ECU laten aanpassen, geen powercommander o.i.d.. Volgens mij is het echt software-matig. Misschien heb ik gewoon een heel goed blok te pakken :)

Of je brengt de motor bij mij langs en dan herbouw ik het motorblok voor je. ;)
 
Ik ben een beetje aan het inlezen in het vervangen van de voorvork van de SV1000.
Ik zie enkele complete GSXR-750/1000 USD vorken op marktplaats staan, maarrrrr...
Wat moet er allemaal gebeuren om zo'n vork passend te maken in de SV?
Ik weet dat er op SVportal enkele tabellen staan met allerlei informatie. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer met al die informatie. Is er een relatief eenvoudige plug-en-play voorvork?

Een voorbeeld van wat op marktplaats te vinden is:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
 
Ik ben een beetje aan het inlezen in het vervangen van de voorvork van de SV1000.
Ik zie enkele complete GSXR-750/1000 USD vorken op marktplaats staan, maarrrrr...
Wat moet er allemaal gebeuren om zo'n vork passend te maken in de SV?
Ik weet dat er op SVportal enkele tabellen staan met allerlei informatie. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer met al die informatie. Is er een relatief eenvoudige plug-en-play voorvork?

Een voorbeeld van wat op marktplaats te vinden is:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ik heb in mijn Sv een gsxr 750 k6 vork geplaatst, past 1 op 1. Enige wat ik aan moest passen was de bevestiging van de stuurdemper. Die zit op de gsxr vork hoger. Was simpel op te lossen door de opvulbus die origineel op de sv zit weg te laten en een stukje van het bevestigingspunt aan het frame, weg te slijpen. Nog draad zat over om de bout in te draaien.
Overigens is de plek van het contactslot op de kroonplaat anders. Als de motor nu op het stuurslot staat staat het voorwiel recht. Stoort mij absoluut niet.
Ik zou zeggen zeker doen, optisch veul mooier, maar ook qua sturen en remmen een stap vooruit.
 
Schiet me nou te binnen dat je misschien onder de remklauwen ook nog vulringen nodig bent ivm diameter vd remschijf.Ik had mijn vork destijds gekocht van iemand die een cafe racer wou bouwen. Die had de ringen er al bij.
 
idaij6.jpg
 
Ik heb in mijn Sv een gsxr 750 k6 vork geplaatst, past 1 op 1. Enige wat ik aan moest passen was de bevestiging van de stuurdemper. Die zit op de gsxr vork hoger. Was simpel op te lossen door de opvulbus die origineel op de sv zit weg te laten en een stukje van het bevestigingspunt aan het frame, weg te slijpen. Nog draad zat over om de bout in te draaien.
Overigens is de plek van het contactslot op de kroonplaat anders. Als de motor nu op het stuurslot staat staat het voorwiel recht. Stoort mij absoluut niet.
Ik zou zeggen zeker doen, optisch veul mooier, maar ook qua sturen en remmen een stap vooruit.

Hoe bedoel je dat van de stuurdemper? Of zou je daar een foto van kunnen maken?
 
zag hem staan, zijn die dingen altijd zo lelijk afgewerkt aan de onderkant, beetje grof en lijkt niet goed passend.

Ik heb vroeger op mijn VFR een Corbin zadel gehad, het zit echt geweldig!

Het zadel van mijn SV heb ik naar de lokale bekleder gebracht en die heeft het voor €120 opnieuw geschuimd en bekleed. Ik had vandaag na 3 uur nog nergens last van, dus hij heeft zijn werk goed gedaan 👍
 
Vraagje aan de geleerden...

Afgelopen weekend de eerste ritjes op de SV gemaakt. Bevalt natuurlijk hartstikke goed 😎. Ik heb alleen het idee de motor een beetje inhoudt. Er zijn natuurlijk wat kleine wijzigingen gemaakt: open dempers, BMC filter, snorkel eruit en de tank aan de voorkant verhoogd.

Zou dit te verhelpen zijn met het remappen van de ECU? Of kan ik dat geld beter in mijn zak houden en gelijk een power commander 5 laten plaatsen?

Als ik het vergelijk met mijn TL-S (voor zover dat gaat, dat was 9 jaar geleden) heb ik toch het gevoel dat ik vermogen mis. De TL-S had de dezelfde modificaties, muv verhoogde tank.
 
De meeste SV's hebben een flinke dip op 5000 toeren. Weet zo alleen even niet wat de goedkoopste optie is om die kwijt te raken.
 
Vraagje aan de geleerden...

Afgelopen weekend de eerste ritjes op de SV gemaakt. Bevalt natuurlijk hartstikke goed 😎. Ik heb alleen het idee de motor een beetje inhoudt. Er zijn natuurlijk wat kleine wijzigingen gemaakt: open dempers, BMC filter, snorkel eruit en de tank aan de voorkant verhoogd.

Zou dit te verhelpen zijn met het remappen van de ECU? Of kan ik dat geld beter in mijn zak houden en gelijk een power commander 5 laten plaatsen?

Als ik het vergelijk met mijn TL-S (voor zover dat gaat, dat was 9 jaar geleden) heb ik toch het gevoel dat ik vermogen mis. De TL-S had de dezelfde modificaties, muv verhoogde tank.

onthoog die tank dan eens, kijken of dat scheelt :+
 
TL koppen en nokken plaatsen.

Is dat de enige manier ? Ik dacht dat het ook wel weg te mappen was, maar weet dat niet zeker. Heb hier een dyno chart waar die 5000 toeren heel duidelijk te zien is. Vond het altijd wel irritant, een beetje als turbo lag. Aangezien je bij een constante snelheid onder die 5000 toeren zit. Geef je flink gas was er altijd een vertraging.
 
Laatst bewerkt:

Ik weet precies wat je bedoelt. Je trekt het gas vanuit een constante snelheid vol open. Dan is het wachten, wachten en bam je schiet vooruit. Die 5000 toeren dip is klote. Probeer eens met een constante snelheid op 6500 toeren te rijden. Als ie dan wel ineens direct vooruit wil weet je dat dit het is.

Mocht dat het inderdaad zijn, geen idee wat dan de oplossing voor je is. Volgens Don moet je naar TL koppen en nokken toe. Heb het zelf op mijn SV nooit laten doen, dus geen idee of dat de enige manier is.
 
Laatst bewerkt:
ach tuurlijk niet, powercommander er op, juiste map van het internet plukken. (of naar test bank) open uitlaten en open luchtfilter en de slurf er af. klaar ben je :)

is toch algemeen bekend?
 
Vraagje aan de geleerden...

Afgelopen weekend de eerste ritjes op de SV gemaakt. Bevalt natuurlijk hartstikke goed 😎. Ik heb alleen het idee de motor een beetje inhoudt. Er zijn natuurlijk wat kleine wijzigingen gemaakt: open dempers, BMC filter, snorkel eruit en de tank aan de voorkant verhoogd.

Zou dit te verhelpen zijn met het remappen van de ECU? Of kan ik dat geld beter in mijn zak houden en gelijk een power commander 5 laten plaatsen?

Als ik het vergelijk met mijn TL-S (voor zover dat gaat, dat was 9 jaar geleden) heb ik toch het gevoel dat ik vermogen mis. De TL-S had de dezelfde modificaties, muv verhoogde tank.


dat dus, al moet je dan wel een pc3 hebben (denk ik, vermoed ik. weet ik bijna wel zeker)
:W

en de TL-S had toch ook meer vermogen? of heb ik het daar ffe mis?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet precies wat je bedoelt. Je trekt het gas vanuit een constante snelheid vol open. Dan is het wachten, wachten en bam je schiet vooruit. Die 5000 toeren dip is klote. Probeer eens met een constante snelheid op 6500 toeren te rijden. Als ie dan wel ineens direct vooruit wil weet je dat dit het is.

Mocht dat het inderdaad zijn, geen idee wat dan de oplossing voor je is. Volgens Don moet je naar TL koppen en nokken toe. Heb het zelf op mijn SV nooit laten doen, dus geen idee of dat de enige manier is.

Ik overweeg mijn opties😉. En Don Pjotr heeft er flink wat verstand van, maar het halve blok slopen om er delen van een TL in terug te plaatsen gaat mij te ver...
En om eerlijk te zijn kan ik dat ook niet zelf, nog nooit gedaan iig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan