Het grote GSX-F topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ben sinds 13 juni in het bezit van een Suzuki GSX 600 F.
Hiervoor heb ik Suzuki GS 500 E gehad ivm mijn lichte rijbewijs (25kw).

Maar nu komt mijn vraag, hoeveel verbruikt de Suzuki GSX ongeveer.
Op internet gaan verschillende verhalen van 1:14 tot 1:25.
Toen ik heb kocht was de tank vol maar na 136 km heb ik nog 1 streepje voor het rode vlak.
Ik vraag me af of dit reëel is?
Welkom in het GSX F topic :W

Hoe is hij onderhouden? En hoe heeft de vorige eigenaar ermee omgegaan?

En wat moeten we verstaan onder vol? Echt vol, of 3/4? Geeft veel verschil.

1:14 is meer een circuitwaarde :P
1:25 is in uiterste ideale omstandigheden (lees, lage snelheid in hoogste versnelling), mijn record is 1:24,3, maar mijn gewoonlijke verbruikt ligt rond de 1:20.
 
Welkom in het GSX F topic :W

Hoe is hij onderhouden? En hoe heeft de vorige eigenaar ermee omgegaan?

En wat moeten we verstaan onder vol? Echt vol, of 3/4? Geeft veel verschil.

1:14 is meer een circuitwaarde :P
1:25 is in uiterste ideale omstandigheden (lees, lage snelheid in hoogste versnelling), mijn record is 1:24,3, maar mijn gewoonlijke verbruikt ligt rond de 1:20.

Ik heb de motor bij de dealer gekocht, en is altijd goed onderhouden.
Toen ik de motor ophaalde was de benzine meter "iets" onder streep F.
Maar ik tank hem dit weekend vol en dan even de km stand bijhouden.

Ik was namelijk ook benieuwt wat jullie verbruik ongeveer was.
Maar 1:20 is dus relatief "normaal".

In ieder geval bedankt voor de reactie!
 
Ik heb de motor bij de dealer gekocht, en is altijd goed onderhouden.
Toen ik de motor ophaalde was de benzine meter "iets" onder streep F.
Maar ik tank hem dit weekend vol en dan even de km stand bijhouden.

Ik was namelijk ook benieuwt wat jullie verbruik ongeveer was.
Maar 1:20 is dus relatief "normaal".

In ieder geval bedankt voor de reactie!
Dat betekent dus ongeveer 3/4 ;)
Ja, 1:20 is "normaal", maar 1:18 is ook best aanvaardbaar.

Ben toch ook benieuwd wat de mijne gaat doen. Na vijf jaar te hebben stil gestaan bij de vorige eigenaar vermoed ik dat de eerste drie tot vijf tankbeurten hem toch ook minder ver gaan brengen ...
 
Woohoo, vandaag m'n nieuwe hyperpro veren geïnstalleerd op de voorkant.
Als ze goed bevallen komt er achter ook 1tje op *O*

Morgen hopelijk weer rijden *O*
 
Ik heb de motor bij de dealer gekocht, en is altijd goed onderhouden.
Toen ik de motor ophaalde was de benzine meter "iets" onder streep F.
Maar ik tank hem dit weekend vol en dan even de km stand bijhouden.

Ik was namelijk ook benieuwt wat jullie verbruik ongeveer was.
Maar 1:20 is dus relatief "normaal".

In ieder geval bedankt voor de reactie!


Ik moet bekennen dat ik geen idee heb van het verbruik van mijn gsx600f. Wel kan ik je zeggen dat met een volle tank ik ruim 100 km rijdt voor ik de naald zie bewegen. Mijn gsx1100f heeft een vergelijkbaar euvel. Ik denk dat de brandstof meters van die suzuki reeks gewoon niet erg nauwkeurig zijn. Dagteller bij voltanken op nul zetten is zinniger.
 
Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ben sinds 13 juni in het bezit van een Suzuki GSX 600 F.
Hiervoor heb ik Suzuki GS 500 E gehad ivm mijn lichte rijbewijs (25kw).

Maar nu komt mijn vraag, hoeveel verbruikt de Suzuki GSX ongeveer.
Op internet gaan verschillende verhalen van 1:14 tot 1:25.
Toen ik heb kocht was de tank vol maar na 136 km heb ik nog 1 streepje voor het rode vlak.
Ik vraag me af of dit reëel is?

Ik weet ook niet precies hoeveel de mijne verbruikt, maar ik ga vaak rond de 220km tanken. Heb één keer moeten lopen, dus neem geen risico's meer. Heb overigens geen zuinige rijstijl.
 
Ik weet ook niet precies hoeveel de mijne verbruikt, maar ik ga vaak rond de 220km tanken. Heb één keer moeten lopen, dus neem geen risico's meer. Heb overigens geen zuinige rijstijl.
Ik rijd niet alsof ik op circuit zit, maar zeker ook niet als een bompa :P

Bij groen licht trek ik best goed op, maar houdt mij (meestal) vrij goed aan de snelheidslimieten. Meestal op reserve bij +/- 325 km, en dan kan ik meestal nog vlotjes de 400km aantikken.

Zoals eerder aangehaald hier, mijn naald begint ook pas te zakken na +/- 100km gereden te hebben.
 
De benzinemeter van een 1100f liegt er ook flink op los. Als hij leeg aangeeft zit er nog 3 à 5 ltr in.
Ik heb nog een duitse beschrijving, waarmee je door bijplaatsen van een weerstand de benzinemeter kan eiken.

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik vandaag besloten heb beide suzuki s de deur uit te doen. Het gaat een BMW r1200gs worden.
 
Ik heb een mile teller en ik kan makkelijk 190 miles (304km) rijden op een tank :Y
Is het dan geen Katana? Ik weet niet of dat naamsverschil ook voorkwam op de oudere modellen. Op de foto in de OP staat er immers geen opschrift meer op. Vind het trouwens wel mooier zonder dat opschrift :Y
 
Ik heb ook een import met mijlen teller en rijd met laser uitlaat zon 1:18 bij gevarieerd gebruik. Origineel was iets van 1:20. De benzinenaald van mijn F gaat ook inderdaad pas na zo'n 100km naar beneden. En ik kan door rijden tot de Empty zeg maar. En dan hoef ik hem pas op reserve te zetten. Zal wel iets vaags zijn.

Als iemand trouwens nog een originele uitlaat zoekt voor zijn F van 1988-1997 :
Motorshopper: Originele uitlaat Suzuki GSX F 600 1988-1997

Of koffers:
Motorshopper: Givi E36 Koffers en rek GSX F 600 1988-1997
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een import met mijlen teller en rijd met laser uitlaat zon 1:18 bij gevarieerd gebruik. Origineel was iets van 1:20. De benzinenaald van mijn F gaat ook inderdaad pas na zo'n 100km naar beneden. En ik kan door rijden tot de Empty zeg maar. En dan hoef ik hem pas op reserve te zetten. Zal wel iets vaags zijn.

Als iemand trouwens nog een originele uitlaat zoekt voor zijn F van 1988-1997 :
Motorshopper: Originele uitlaat Suzuki GSX F 600 1988-1997

Of koffers:
Motorshopper: Givi E36 Koffers en rek GSX F 600 1988-1997
Ik moet hem op reserve zetten als ie halweg de rode zone zit, daarna kan ik nog ongeveer 100km, maar tank gewoonweg na ongeveer 80km (390 à 410km in totaal dus), en dan staat de naald tegen het onderste nokje :P
 
Woohoo, vandaag m'n nieuwe hyperpro veren geïnstalleerd op de voorkant.
Als ze goed bevallen komt er achter ook 1tje op *O*

Morgen hopelijk weer rijden *O*

Hoe bevallen de nieuwe veren? Ook geschikt voor wat sportievere ritjes?

Mijn verbruik zit rond de 1:17 sportief, denk 1:20 of iets meer voor woonwerk.

Ook maar even een nieuwe foto van die van mij posten:

gsx600f_juni_zpse86f626d.jpg
 
Hoe bevallen de nieuwe veren? Ook geschikt voor wat sportievere ritjes?

Mijn verbruik zit rond de 1:17 sportief, denk 1:20 of iets meer voor woonwerk.

Ook maar even een nieuwe foto van die van mij posten:

[afbeelding]
Mooie foto zo *D

Btw: is die (nog steeds) begrenst? Of is die helemaal niet begrenst op 35kW? Weet niet of jij nog voor die nieuwe regeling valt.

Ohw ja, ik ben de mijne vandaag gaan inschrijven. Had speciaal tot vandaag gewacht, voor de nieuwe nummerplaten ... maar nu blijkt dat ze de invoering ervan uitgesteld hebben ... tot september wellicht ... ja seg, zolang ga ik niet meer wachten, wil mijn lief GSXF'je (legaal) kunnen bereiden :]
 
Ja begrenst op 35kw d.m.v. schroef in gashendel plus uitdraai, had ik gelijk gedaan toen de regeling van 25kw naar 35kw ging. Bevalt prima, rijd nu al 16.000km met deze vorm van begrenzing. Nog nooit aangehouden, maar ik ben ook niet zo bang daarvoor. Ergens in November mag het eraf, al is 35kw ook gewoon voldoende voor straat gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Ja begrenst op 35kw d.m.v. schroef in gashendel plus uitdraai, had ik gelijk gedaan toen de regeling van 25kw naar 35kw ging. Bevalt prima, rijd nu al 16.000km met deze vorm van begrenzing. Nog nooit aangehouden, maar ik ben ook niet zo bang daarvoor. Ergens in November mag het eraf, al is 35kw ook gewoon voldoende voor straat gebruik.
Ben niet zo thuis in die reglementen, maar gezien ge de uitdraai ervan hebt lijkt me wel dat je in regel bent. Veel van het rijplezier neemt het idd niet weg durf ik geloven. Alleen wanneer je het in de hogere versnellingen gaat zoeken denk ik?

Als ik mijne gebruik voor woon werk verkeer denk ik ook nog niet de helft van mijn kW'tjes aan te spreken :P
 
Hoe bevallen de nieuwe veren? Ook geschikt voor wat sportievere ritjes?

Mijn verbruik zit rond de 1:17 sportief, denk 1:20 of iets meer voor woonwerk.

Ook maar even een nieuwe foto van die van mij posten:

[afbeelding]

Ik ben ook erg benieuwd naar wat achter de GSX staat :P Heb jij daar ook foto + specs van???
 
Hier nog even op terug komen, ik heb dat probleem ook met mijn givireck, dat bladerd ook af. Gelukkig is dat van aluminium gemaakt.

Btw: jij hebt alleen de twee zijkoffers? Geen topkoffer dus? Zijn het E36'ers, of E 45'ers. (ik vermoedt de 36)

@crzay987: moest jij die echt graag willen, dat givireck is universeel, je moet alleen andere montage elementen (laten) maken.

And last but not least: niettegenstaande de meesten deze koffers bestempelen als "ordinaire tupperwaredozen" ben ik er altijd zeer tevreden van geweest, en er kan heel wat in. Buiten het feit dat ze niet meer liters inhoud hebben dan de meeste andere merken en types, kan er bij deze toch meer in omdat de vorm eenvoudig is, en niet afgerond of te spits. Bovendien vind ik ze op een GSXF helemaal niet misstaan.
 
Ben niet zo thuis in die reglementen, maar gezien ge de uitdraai ervan hebt lijkt me wel dat je in regel bent. Veel van het rijplezier neemt het idd niet weg durf ik geloven. Alleen wanneer je het in de hogere versnellingen gaat zoeken denk ik?

Als ik mijne gebruik voor woon werk verkeer denk ik ook nog niet de helft van mijn kW'tjes aan te spreken :P

Uitdraai zou geen probleem moeten geven, ik heb tenslotte mijn best gedaan om keurig 35kw te rijden.
Op de snelweg met +-150 kmh is het wel goed te doen, maar veel sneller moet het ook niet gaan, echt stevig doortrekken ook niet, logisch natuurlijk. Ik rijd nu ook vooral woon werk kilometers, door de polders voor mijn vakantiebaantje, bepaald geen straf want wat een lekker weer hier in Zeeland de laatste weken!

Wat betreft de vierwieler:
[offtopic]
Alfa Romeo Alfetta GT 1600 van mijn pa
Een dag na dat ik de foto had gemaakt reed deze Alfa op Spa-Franchorchamps My-Alfa Trackday 2014.
Auto is veel lichter gemaakt na trackday op spa in 2013, gehele interieur eruit, plastic motorkap en achterklep, lichtere accu, kuipstoelen, racestuur. Motorisch standaard maar wel vliegwiel afgedraaid, lichtere versnellingsbak, volledig open uitlaat systeem, auto is lager gelegd + racevering, ook stevigere torsiebalken eronder. Met semi-slicks eronder een aanzienlijke verbetering ten opzichte van vorig jaar, auto is snel in de bochten dankzij goede gewichtsverdeling (Alfetta heeft versnellingsbak achterin de auto liggen). Alleen op het rechte eind is het afleggen tegen de Porsches en ander tuig :P Voor de rest geen panne, alleen een paar losgetrilde schroeven.

Heb even geen mooie foto van de alfa op mijn computer staan, maar wel wat andere kwijl-fotos:

bochten_zpsec2d0f28.jpg


Spa 2013

alfaSpaFranc4_zps711f8c10.jpg


[/offtopic]
 
Heb even geen mooie foto van de alfa op mijn computer staan, maar wel wat andere kwijl-fotos:

[afbeelding]
Ohw yes ... dat is om te kwijlen ja :9~
Als ik mijn GSXF niet weer en wind zou gebruiken (rijdt door in de winter wegens woon werk dus) zou ik graag hebben dat mijn uitlaatbochtjes er ook zo uitzagen 8-)
 
Ook maar weer melden in dit topic...
Inclusief nieuwe foto:

2e5nknm.jpg


Bling bling
x4pzj4.jpg


Binnenkort een TomTom standaard erop waar ik ook een camera op kan zetten en dan istie redelijk klaar.

Ben nog wel op zoek naar een klok voor in het 'lege metertje' naast de benzine meter.
Iemand enig idee hoe ik dat kan realiseren?
 
Laatst bewerkt:
Ook maar weer melden in dit topic...
Inclusief nieuwe foto:

[afbeelding]

Bling bling
[afbeelding]

Binnenkort een TomTom standaard erop waar ik ook een camera op kan zetten en dan istie redelijk klaar.

Ben nog wel op zoek naar een klok voor in het 'lege metertje' naast de benzine meter.
Iemand enig idee hoe ik dat kan realiseren?
Man, wat ziet ie er mooi uit 8-)


De postbode is langs geweest, maar heb hem gemist blijkbaar B|
Hij heeft een kaartje in de bus gestoken met de vermelding dat ik mijn zending (mijn kentekenplaat dus) morgen vanaf 11:00u kan gaan ophalen ... daar gaat mijn plan om vanavond is een deftig-ongeveer-100km-ritje te maken -O-
 
Vanavond mijn motor nog eens willen starten. Laatste keer leek die het goed te doen, maar nu doet hij het zelfs slechter dan voorheen B|

Rechter cilinder werkt niet mee, die uitlaatbocht kan je gewoon blijven aanraken. De bocht ernaast wordt wel heet, maar iets minder heet dan de andere.

Weet het effe niet meer wat het kan zijn ...
Misschien doe ik hem wel is binnen bij een Suzuki dealer, maar met de vraag me eerst te bellen om te zeggen wat de kosten zijn, want het mag niet te veel kosten uiteraard ...

... en ik was nog zo blij morgen mijn kentekenplaat te hebben ... de vreugde is er wel een beetje vanaf nu ...
 
Begin vorige maand aan de voorvork begonnen en nu vrijdag al klaar. :+

Hoe het begon ver van huis..







De voorvork lag er zelf al vier maanden uit, maar pas de laatste vier weken zo af en toe wat gedemonteerd.



Pitting met korrel 800 vlak geschuurd voor wat duurzamer gebruik van de oliekeerringen. ;)



Daarna de vorkpoten gepolijst toen de draaier eindelijk klaar was met een andere klus.
Hier die werkbank, kantoorpik moet een keer echt werken. :P

Dat was al twee weken geleden, afgelopen vrijdag de poten weer in elkaar gezet.

Thuis onder lichte tijdsdruk de poten ingebouwd, alles goed vastgezet.
Ik wist niet meer wat links of rechts was, dus de draairichting van het voorwiel maar aangehouden.
Dat was dus niet helemaal goed.



De remklauwen moeten achter de vorkpoten. _O- |(
Snel weer alles wat muurvast zat weer los en andersom gezet.

Was hierdoor wel wat laat van huis vertrokken, maar gelijk een goede rit naar het buitenland gemaakt.
Vrijdagmiddag weg, zaterdag en zondag ook rijden, net na het laatste fluitsignaal weer thuis.
Testritje ok. :}

We zijn er weer na vier maanden. *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan