Het grote GSX-F topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
En na twee dagen alweer vrij vandaag, dus weer klusserdeklus aan GSX-F.
De achterkant duwde je met één hand in en kwam net zo hard weer terug.
Gevalletje fietspomp. :P
Was me bij aankoop in december al opgevallen.
Maakte me nog wat overtuigender in de prijs, al had ik het niet gebruikt bij het onderhandelen.

Maar ik wil binnenkort een keer met duo toeren, dus aanpakken die handel. :Y



Middenbok is toch wel handig. Wordt oud. :+

Vorige week met het achterwiel van de andere motor lopen hannesen.
Aan deze Suzuki werken is wel veul makkelijker. :Y

Ik heb een lichte angst voor het inbouwen van achterwielen, dus maar eerst geluncht.
Maar daarna zo soepel als een aal dat wiel/bussen/as/remklauwhouder. :9
Kost me bij de Kawa een poging of 10~50. _O-

Nog even de stille hoop dat de oude shokker van de Kawa zou passen.



Behalve de lengte zat vooral het stikstofreservoir teveel in de weg.
Maar kon op de originele nog klikjes in/uitgaande demping geven bij het bovenste oog.
Dus ook goed. Duwt niet meer in met twee handen zelfs, proefritje was wat hard nu.
Nog even een standje terugzetten als ik er bij kan. Het werkt nog dat oude ding. :}
 
Laatst bewerkt:
@Worldbeater: wat een leuk en mooi werk allemaal! :}

... maar in een van je eerste foto's bemerk ik dat je uitlaatbochten er vrij roestig aan toe zijn ... zijn die alleen zo qua uiterlijk, of is het metaal van de buizen ook al sterk uitgedund? en ga je die ook nog aanpakken?

... ik hoop maar dat er aan de mijne niet te veel kosten zijn ... wil hem kunnen berijden '(
 
Tevens, wat voor vervangende klauwen kan ik voorop allemaal kwijt?
Die klauwen die er nu opzitten zijn, afgezien van dat ze een hel zijn om te reviseren, ook gigantisch vuil en bijna niet meer schoon te krijgen.
Ik heb een setje Bandit 2001 klauwen gekocht.
De oude set mist een zuiger na mishandeling door de vorige eigenaar.
Ga deze ooit nog eens reviseren. :N :+

Heb al wel een nippel op het werk laten draaien begin dit jaar om er meer druk op te zetten.
Van de andere klauw kwamen de zuigers er niet uit met vier bar.
Rechter cilinder werkt niet mee, die uitlaatbocht kan je gewoon blijven aanraken. De bocht ernaast wordt wel heet, maar iets minder heet dan de andere.
Het kan natuurlijk iets electrisch zijn of brandstof.
Dus een bobine/bobinekabel/bougie of de carburateur is vervuild.
In het laatste geval even naar Martell sturen, die kuist dat vast voor een goede prijs. :)
 
Laatst bewerkt:
@Worldbeater: wat een leuk en mooi werk allemaal! :}

... maar in een van je eerste foto's bemerk ik dat je uitlaatbochten er vrij roestig aan toe zijn ... zijn die alleen zo qua uiterlijk, of is het metaal van de buizen ook al sterk uitgedund? en ga je die ook nog aanpakken?

... ik hoop maar dat er aan de mijne niet te veel kosten zijn ... wil hem kunnen berijden '(
Roestig maar niet lek. Anders ooit eens een RVS uitlaat scoren.
Vrees alleen dat de cilinderkop dan weer gaat protesteren.
Spuit nu soms een beetje olie op de bochten. Het blijft de pekelbike. Maar rij er heel blij op. :Y
voor je GSX F? Of voor een eerdere of andere motor? Of voor je auto? Want in je GSX F zit één H7 en één H1 ... mijn koplamp heb ik vervangen door een USA model (Katana) en die hebben wel twee maal een H4.

Nu durf ik nog een beetje te geloven dat die LED H4's er wel op berekend zullen zijn dat de luchtbundel/ontbundeling overeenkomt met een gewone H4, net zoals ze dat bij de xenons doen.

Heb vooral naar de lumens gekeken, een halogeen varieert tussen 900 en 1500, xenons gaan al gemakkelijk rond 2300.
Voor mijn Jawa. :+

De lichtbundel komt verre van overeen, al had ik wel een ander model.
Gelukkig werd ik met filerijden wel heel goed gezien.
Zijn meer een soort mistlichten dan schijnwerpers. :)

Ledlamp-->


Origineel-->


 
Ik heb een setje Bandit 2001 klauwen gekocht.
De oude set mist een zuiger na mishandeling door de vorige eigenaar.
Ga deze ooit nog eens reviseren. :N :+

Heb al wel een nippel op het werk laten draaien begin dit jaar om er meer druk op te zetten.
Van de andere klauw kwamen de zuigers er niet uit met vier bar.Het kan natuurlijk iets electrisch zijn of brandstof.
Dus een bobine/bobinekabel/bougie of de carburateur is vervuild.
In het laatste geval even naar Martell sturen, die kuist dat vast voor een goede prijs. :)
Dat van de carbu's naar Martell sturen ga ik onthouden, want de carbu's van de nieuwe (99'er) zijn aan revisie toe.

Verder heb ik alles van mijn 98'er overgeplaatst naar mijn 99'er, de carbu's dus, de bobijnen, de CDI, en de bougies, maar 't probleem blijft. Aan de telefoon zei de dealer dat er mogelijk een of meerdere kleppen blijven hangen ... het gebeurt zéér zelden bij deze motoren wist hij te zeggen, maar gezien deze al vijf jaar stilstond sluit hij het niet uit ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De lichtbundel komt verre van overeen, al had ik wel een ander model.
Gelukkig werd ik met filerijden wel heel goed gezien.
Zijn meer een soort mistlichten dan schijnwerpers. :)

Ledlamp-->
[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Jawa%20640/Ledlamp.jpg"]afbeelding~][/URL]

Origineel-->
[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Jawa%20640/Halogeenlamp.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Jawa%20640/LEDH4versusHalogeenH4.jpg"]afbeelding~][/URL]
Heb mijn derde setje blauwe T5 LEDjes van DX.COM binnen gekregen ... zeer netjes dus ...

... maar, ik zei al dat ik aan 't kijken was naar LED H4's ... nu blijk ik die per ongeluk ook besteld te hebben, want die zaten ook in het packetje ... en bij nazicht merkte ik dat het mijn fout was, dus echt per ongeluk besteld ipv alleen maar gekeken ...

Het gaat om deze:
HJ HJ-COB24W-H4 H4 24W 1200lm 4-COB LED White Car Foglight (10~30V)
Heb ze als test eens in de koplamp gestoken ... valt idd tegen. In de dimlichtstand passeert de stroom een soort weerstand denk ik, en zoemt keihard. Het licht is niet zo sterk. In grootlichtstand geen gezoem, en best aardig veel licht ... maar de lichtbundel wordt ook hier niet correct gevormd. Zou dus kunnen dienen als dagrijlamp, felle stand overdag, zachte stand 's nachts ... alleen vervelend dat sterke gezoem ...

Nu durf ik nog wel te geloven dat deze beter geschikt zijn, maar ga er het geld niet aan uitgeven. Zou ze bijvoorbeeld wel willen aanschaffen als ik ze eerst eens kon testen:
H4 35W 1750lm 7500K 2-LED White Light Car Headlights - Grey (2 PCS / 12~24V)
Bij die dat jij hebt, en die dat ik ontvangen heb, is er blijkbaar geen "brandpunt" berekend. Bij deze heb ik de indruk dat ze daar wel rekening mee gehouden hebben waardoor de lichtbundel(s) correct(er) zouden kunnen zijn. Maar nogmaals, volgende keer dat ik LED lampen neem als koplampen, wil ik ze eerst eens kunnen testen.

Maar wat betreft de service van dx.com ... daar zal ik nog wel eens wat van bestellen :Y
 
En daar sta je dan weer met pech met de soes.
Rammelen en ratelen icm een hoop rook uit de uitlaat.
Tevens een lekke achterschokbreker.

De agenda is weer vol de komende tijd.
 
En daar sta je dan weer met pech met de soes.
Rammelen en ratelen icm een hoop rook uit de uitlaat.
Tevens een lekke achterschokbreker.

De agenda is weer vol de komende tijd.
Welkom in de club :')

De mijne heb ik deze morgen gedropt bij de garage, hoop dat ze snel kunnen achterhalen wat het probleem is, en ik hoop vooral dat het niet te duur gaat uitvallen ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon zelf doen joh 8-)
Maar ik zit nog even in dubio, een 2e hans shock, een aftermarket shock (Hyperpro,465 euro) of een nieuwe suzuki orgineel (540 euro + 105 euro hyperpro veer)
 
Gewoon zelf doen joh 8-)
Maar ik zit nog even in dubio, een 2e hans shock, een aftermarket shock (Hyperpro,465 euro) of een nieuwe suzuki orgineel (540 euro + 105 euro hyperpro veer)
Tja ... ben het effe beu ... en ik vind het probleem maar niet ...

... en nu echt ongeduldig de "analyse" aan 't afwachten ...

In 't slechtste geval zou ik nog kunnen opteren om de motor van de oude in 't frame van de nieuwe te lepelen, maar dan moet ik die wel eerst een grondig onderhoud geven, en de km-teller laten resetten.

Dat werk doen, dat is het probleem niet, zou er zelfs van kunnen ontspannen ...
... maar dat is dan voor na de zomer, mijn hoofd staat er momenteel niet naar om uitgebreid werk aan de motor te verrichten. Teveel andere belangrijke zaken aan mijn hoofd.
ten 1e, ik wil mijn vrouwtje zo snel mogelijk in België hebben ... man, wat is dat zwaar elkaar zo lang te moeten missen '(
ten 2e, eens zij hier is, zal ik wellicht op zoek gaan naar ander werk. Mijn huidige werkgever hangt serius mijn ****** uit

En over een andere achterveer, weet niet of dat bij mij nodig is, mijn vrouwtje is maar 1,58 groot klein, en weegt maar iets van een 60kg :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga binnenkort een r6 2008 schokbreker monteren op mijn gsxf van 1990.

What Year R6 Shock Do I Need For A Pre - KatRiders.com


Bij mijn 1998 is de ruimte voor het stikstofreservoir op de shock te klein.
Ga je in het plastic onder het kontje zagen? :)

Klopt is bij het oude model ook.
En de shock van een r6 is korter volgens mij? dus komt je achterkant lager.
Ik heb er een GSXR veer in, kontje komt iets omhoog, stuurt lekker. :]
 
Bij mijn 1998 is de ruimte voor het stikstofreservoir op de shock te klein.
Ga je in het plastic onder het kontje zagen? :)


Plastic van het kontje is al verzaagd. Ik verwacht geen verdere problemen...
En ja de R6 veer is korter, maar mijn voorvork ook(zxr 750)
Anders is er nog de optie om er een verhogingsset te monteren.
 
Laatst bewerkt:
De dealer belde me net ... motor klaar ... 175€

... probleem met de carburatie ... carbu's zijn nu ultrasoon gereinigd ... probleem lag aan de benzine, die zat er immers ook al 5 jaar in wellicht

... shame on me dat ik dààr niet aan gedacht heb ... :$ :$ :$

Had dus gewoon die tank moeten leegmaken en kuisen alvorens de carbu's te wisselen :')
 
DKP

Mooi nieuws! Valt het toch weer mee! ik heb met interesse je 'gemartel en gezoek' gevolgd :p Nu kun je eindelijk van het weer gaan genieten !

Algemeen vraagje:
Wat voor olie gooien jullie in de soes ? en waar zit de aftap moer ? kan het niet vinden :(
 
DKP

Mooi nieuws! Valt het toch weer mee! ik heb met interesse je 'gemartel en gezoek' gevolgd :p Nu kun je eindelijk van het weer gaan genieten !

Algemeen vraagje:
Wat voor olie gooien jullie in de soes ? en waar zit de aftap moer ? kan het niet vinden :(
De aftapmoer vind je helemaal onderaan de carter pan:
full

Als ik me niet vergis is dat een 21mm? Kleine bougiesleutel? Anyway, zorg gewoon voor een goed passende dop :Y De schroefdraad is gewoon rechtse draad, maar let op niet de verkeerde kant uit te draaien, kan verwarrend zijn als je "ondersteboven" werkt ;)

Edit:
Ik heb tot hier toe (bijna) altijd deze motorolie gebruikt:
EUROL Motorcycle 10W-40 4 liter
Is semi-synthetisch. Is voor een GSX F voldoende. Heb die 70.000km gebruikt, en nooit problemen mee gehad. En ik heb de gewoonte licht sportief te rijden.

Weet niet of vol synthetisch wel geschikt s voor deze motoren, maar wat ik wel weet is, houdt je aan de 10W40 norm, ga niet naar 5W40 of 5W30
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het laagste punt he, onderin.
Iets voor de middenbok geloof ik, in het midden.
Ik gebruik 5w40 van de action, ja call me crazy! :+

Edit: DPK was 3 milliseconden sneller.
 
Laatst bewerkt:
Het laagste punt he, onderin.
Iets voor de middenbok geloof ik, in het midden.
Ik gebruik 5w40 van de action, ja call me crazy! :+

Edit: DPK was 3 milliseconden sneller.
Maar neen, slechts 2,568 milliseconden :+

5W40 kan idd ook, maar bij Suzuki raden ze het mij af ... weet niet goed waarom eigenlijk ...
 
Maar neen, slechts 2,568 milliseconden :+

5W40 kan idd ook, maar bij Suzuki raden ze het mij af ... weet niet goed waarom eigenlijk ...

''Bij Suzuki raden ze het af''

Bedoel je dan de manual? Of echt mensen van Suzuki zelf?
Manual is natuurlijk outdated mbt oliën van deze tijd.
 
Ik gebruik ook de 5W40, is alleen met starten wat dunner.
Op bedrijfstemperatuur is het 'gewoon' een W40. :)
 
''Bij Suzuki raden ze het af''

Bedoel je dan de manual? Of echt mensen van Suzuki zelf?
Manual is natuurlijk outdated mbt oliën van deze tijd.
Bij Suzuki zelf, meen mij te herinneren dat het te maken heeft dat ik de winter doorrijdt.

Maar kan mij anderzijds ook herinneren dat in de manuel dus werkelijk ook 5W40 vermeld staat ...

[me=DKP]zoekt naar de manuel, waar ligt die toch??? Ik moet er zelfs twee hebben :') [/me]
 
Ik gebruik ook de 5W40, is alleen met starten wat dunner.
Op bedrijfstemperatuur is het 'gewoon' een W40. :)
... hmmm ...begin te gaan denken dat ze mij niet de 5W40 afgeraden hadden, maar de 10W30 en 5W30 (vanwege die 30 dus) ... is lang geleden dat het mij verteld werd ...

Als ik mij niet vergis staan deze ook in de manual, of toch één van beide?

[me=DKP]heeft nog steeds geen van beide manuals gevonden ... [/me]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het voordeel van een volsyntheet is de hogere standtijd en minder verbranding als deze warm wordt. Perfect voor een oliekoeler motorblok dacht ik zo. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan