Het grote GSX-F topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na de carbs schoongemaakt te hebben en er weer op gemonteerd te hebben.
Wederom een startpoging, natuurlijk zonder luchtfilter die nog onder de olie zit.
En na 2 minuten draaien is er hier nog steeds een nieuwe paus.

Demontage gaat beginnen, met pijn in mijn hart ;(
 
Kan ik kort over zijn, bij het bevestigen van het klepdeksel draai ik 2 taps in het blok dol.
Het wordt echt tijd voor wat anders |(
Dit is dus het moment om de boel een weekje of zo aan de kant te zetten, desnoods een oud laken erover heen (of een motorhoes als je die hebt), liefst voor je per ongeluk een hamer op destructieve wijze gaat gebruiken om verder te "sleutelen" aan de motor ...

En neem er alvast een troost aan dat we allemaal wel is een foutje maken ;)
Na de carbs schoongemaakt te hebben en er weer op gemonteerd te hebben.
Wederom een startpoging, natuurlijk zonder luchtfilter die nog onder de olie zit.
En na 2 minuten draaien is er hier nog steeds een nieuwe paus.

Demontage gaat beginnen, met pijn in mijn hart ;(
-O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat jammer dat het zo moet aflopen -O-

Hoop nu voor je dat je wat waardigs overhoudt aan de onderdelenverkoop ...

Ja vind ik ook.
Maar in princiepe is alles wat erop zit nog goed, banden zijn nog niet versleten, vorken + veren zijn gedaan waar toen zelfs hyperpro in is gezet.....

Dusja, mag er hopelijk wel wat aan overhouden, meer als gewoon de motor inruilen iig
 
Stukje huisvlijt vandaag. Zaterdag eens testen. Zit muurvast in ieder geval. 8-)

 
Thanks, het is een officieel scooterzitje en heb er al meerdere op de motor mee gezien.

Kleine is wel wat gewend.. (2 jaar geleden dus al flink gegroeid) ;)



 
Thanks, het is een officieel scooterzitje en heb er al meerdere op de motor mee gezien.

Kleine is wel wat gewend.. (2 jaar geleden dus al flink gegroeid) ;)

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Jawa%20380%20zijspan/DSC_0312.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Jawa%20380%20zijspan/DSC_0315.jpg"]afbeelding~][/URL]

Toen pas, wij zaten met 3 maanden al op de motor :P
voor op de tank, tussen paps zijn armen in en straatje op en neer. en de buren maar verschrikt kijken

Nee blijft toch leuk, maar pas maar op, straks staat die ook op de hoek van de straat met zijn helm.
Zo was ik ook namelijk.
 
Stukje huisvlijt vandaag. Zaterdag eens testen. Zit muurvast in ieder geval. 8-)

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/2014-07-06-160253.jpg"]afbeelding~][/URL]
Hier mag het niet op motoren boven de 125CC, een kind moet hier immers minstens 8jaar zijn alvorens mee te mogen op een zwaardere motor.

Hoe het zit met een zijspan weet ik niet, denk niet dat daar een aparte regel voor bestaat en het dus in principe ook niet mag, maar durf te geloven dat geen enkele agent er moeilijk gaat over doen. Is vanzelfsprekend dat dat veel "veiliger" is. Voor zover ze zelf weten hoe de wetten in elkaar zitten ... hehe ...
 
Vraagje, hoe vinden jullie de gsxf in de regen rijden.
Ik heb altijd zeer weinig grip en heb regelmatig meegemaakt dattie weg wou schieten.
Met volle (kampeer) bepakking is dat uiteindelijk ook gebeurt in Frankrijk.
Gelukkig op lage snelheid en niks ernstigs aan overgehouden, maar ik reed de terugreis nou niet bepaald met volle vertrouwen terug. Ik rijd op michelin pilot activ en het betreft het oude model met de toch wel erg smalle bandjes.
 
Vraagje, hoe vinden jullie de gsxf in de regen rijden.
Ik heb altijd zeer weinig grip en heb regelmatig meegemaakt dattie weg wou schieten.
Met volle (kampeer) bepakking is dat uiteindelijk ook gebeurt in Frankrijk.
Gelukkig op lage snelheid en niks ernstigs aan overgehouden, maar ik reed de terugreis nou niet bepaald met volle vertrouwen terug. Ik rijd op michelin pilot activ en het betreft het oude model met de toch wel erg smalle bandjes.

Banden maken het verschil.
Nadat ik bijna onderuit ben gegaan met Pirelli Diablo's heb ik er eerst Pilot Road 3's onder gelegd, dat was al heerlijk.
Laatste banden zijn de Dunlop Sportmax Roadsmart 2's.
Perfecte grip met regen.


dus tip van flip, pak regenbanden.
 
Hier mag het niet op motoren boven de 125CC, een kind moet hier immers minstens 8jaar zijn alvorens mee te mogen op een zwaardere motor.

Hoe het zit met een zijspan weet ik niet, denk niet dat daar een aparte regel voor bestaat en het dus in principe ook niet mag, maar durf te geloven dat geen enkele agent er moeilijk gaat over doen. Is vanzelfsprekend dat dat veel "veiliger" is. Voor zover ze zelf weten hoe de wetten in elkaar zitten ... hehe ...
In het zijspan gedeelte wel eens over gelezen inderdaad.
In bepaalde landen is ook een zijspan verboden. Dus geen rondreis Europa. ;)

Maar je mag hier bijna niets met een scooter, een motor is niet in de wet. _O-
 
Laatst bewerkt:
Thanks, het is een officieel scooterzitje en heb er al meerdere op de motor mee gezien.

Kleine is wel wat gewend.. (2 jaar geleden dus al flink gegroeid) ;)

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Jawa%20380%20zijspan/DSC_0312.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Jawa%20380%20zijspan/DSC_0315.jpg"]afbeelding~][/URL]
Hehe ... doet mij denken aan mijn zoontje zijn eerste wheelie :]
full









Ja ok, hier dezelfde foto voordat Slopkogel die bewerkt had :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Cool stoppie hoor. _O-

De Honda is trouwens toen al mooi op maat voor je zoon. :9
Is al net zo groot als Dani Pedrosa. (persfoto's..)

Kwam net dit topic weer tegen toevallig.. Zijspannen en de wet
Ik vond het vooral leuk, post die foto in een of ander topic (weet niet meer precies welk, maar denk het nachttopic), en even later plaatste Sloopkogel die terug na hem bewerkt te hebben zonder dat ik hem dat gevraagd had *D ... waarvoor mijn dank aan Slopkogel uiteraard :Y

Ene ... als ik 7000 à 7500€ teveel had ... :9~
full

full

full


Gevonden op: Kalich Seitenwagen
 
Vraagje, hoe vinden jullie de gsxf in de regen rijden.
Ik heb altijd zeer weinig grip en heb regelmatig meegemaakt dattie weg wou schieten.
Met volle (kampeer) bepakking is dat uiteindelijk ook gebeurt in Frankrijk.
Gelukkig op lage snelheid en niks ernstigs aan overgehouden, maar ik reed de terugreis nou niet bepaald met volle vertrouwen terug. Ik rijd op michelin pilot activ en het betreft het oude model met de toch wel erg smalle bandjes.

Ik rijd met bt045 motor eens zo gekocht beviel mij goed ook met duo op droge en natte weg 2.9 bar. Laatst lekke band gereden groot stuk ijzer erin ANWB 3 proppen erin gedraaid maar liep nog leeg. Nu weer nieuwe bt 045 eronder.
 
Ik vond het vooral leuk, post die foto in een of ander topic (weet niet meer precies welk, maar denk het nachttopic), en even later plaatste Sloopkogel die terug na hem bewerkt te hebben zonder dat ik hem dat gevraagd had *D ... waarvoor mijn dank aan Slopkogel uiteraard :Y

Ene ... als ik 7000 à 7500€ teveel had ... :9~
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Gevonden op: Kalich Seitenwagen
Zo'n paal eronder nodigt ook uit tot photoshoppen. Snel en leuk resultaat. :9

Pfff dat zijn zijspan is wel één van de gaafste combi's die ik ooit gezien heb. :9~ :}
Iemand nog een kuip nodig? O-)

'( ;(

[afbeelding]
Heb je ook een zwarte? :+ '(

Wel apart dat je GSX600F overleden is.. oliekoelers zijn toch kogelvrij. :?
 
Zo'n paal eronder nodigt ook uit tot photoshoppen. Snel en leuk resultaat. :9

Pfff dat zijn zijspan is wel één van de gaafste combi's die ik ooit gezien heb. :9~ :}Heb je ook een zwarte? :+ '(

Wel apart dat je GSX600F overleden is.. oliekoelers zijn toch kogelvrij. :?
I agree! De prijs is er ook wel naar, maar heeft drie voordelen:
1-je motor rijdt nog min of meer als een gewone motor want hij helt nog steeds in de bochten (al zal het toch nog anders zijn, en voor in de gladde winters kan je zelf nog een soort van fixatiestang(en) maken die je op een of andere manier bevestigd tussen motor en zijspan)
2-De zijspan is in enkele minuten afkoppelbaar, en met geen of weinig aanpassingen te gebruiken op je volgende motor, of gewoon meerdere motoren (niet gelijktijdig natuurlijk ... :P )
3-Ze zijn met uiterste precisie gemaakt, getest en gekeurd volgens de Duitse normen! Je krijgt er zelfs de attesten bij. Motor binnenbrengen, bij ophalen 7000 à 7500€ betalen en je rijdt weer, compleet afgewerkt, gespoten in kleur naar keuze, en met papieren en garantie! (tja, mag ook wel voor die prijs ... :') )

Maar ook een nadeel (zoals bij alles, voor- en nadelen he). Door de constructie zo te maken dat de motor nog steeds helt, is de zijspan erg breed (totale breedte dus), en de bak is vrij smal om ruimte tot hellen te geven dus. Ik zou ze trouwens ook graag zien dat er twee volwassenen in kunnen plaatsnemen, achter elkaar, maar dan wordt ie weer erg lang (maar zolang die niet langer dan de motor wordt zou ik het niet erg vinden).

En nog een persoonlijke wens die ik zou hebben: ik zou graag een rem hebben op dat wiel (de schijf uiteraard aan de binnenzijde van het wiel), die je zo met een (spiraal)slang en een snelkoppeling aan de motor kan koppelen.




En over de onsterfelijkheid van deze oliekoelers ... niets is onsterfelijk ... kijk maar naar de Titanic ...
Wel staan deze bekend als oerdegelijk, betrouwbaar en zuinig, maar ook dan kan het jammer genoeg toch wel eens mis gaan ... echt jammer voor Crazy987 -O-


Edit: is dat zitje nog comfortable voor je zoontje? Het lijkt mij niet gemaakt om zo naar voren gekanteld te staan. Oke, op de foto staat hij nog wel op de middenbok ... maar toch ...
Al testritje gemaakt ook met zoontje? Ben wel benieuwd eerlijk gezegd :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is al de rest al verkocht dan????? :o

Tja, ik niet jammer genoeg ... heb zelf al twee setjes kuipdelen :P

Was dat maar zo een feest :P

Iemand nog een kuip nodig? O-)

'( ;(

[afbeelding]
Heb je ook een zwarte? :+ '(

Wel apart dat je GSX600F overleden is.. oliekoelers zijn toch kogelvrij. :?

Het was echt een oerdegelijk ding.
Heb hem nog in een verdwaalde winter 's ochtens uit de sneeuw gegraven, gestart in 1 keer en mee naar kantoor gereden :+
Maar aan alles komt een einde ;(




En over de onsterfelijkheid van deze oliekoelers ... niets is onsterfelijk ... kijk maar naar de Titanic ...
Wel staan deze bekend als oerdegelijk, betrouwbaar en zuinig, maar ook dan kan het jammer genoeg toch wel eens mis gaan ... echt jammer voor Crazy987 -O-



Inderdaad.
Die 1250FA is trouwens ook wel erg aantrekkelijk...
Suzuki+GSX+1250+FA_2.jpg


of de GSX750F uit 2005 :9~

Suzuki_GSX_750_F_2005_03_1024x768.jpg
 
Laatst bewerkt:
Winter.. been there, done that. ;)



Met de kleine naar een verjaardag, alleen terug in de lichte sneeuw. :9

Dat Suzuki span staat inderdaad wel erg ver van de motor af voor een goed contact met kleintje.
Maar hij ziet en staat er wel 'breed' of stoer bij. :9
Hij is heel laag trouwens. Maar die vormgeving. :}
(kantelen is misschien standaard wel te fixeren)

En e.a. nog niet getest hier, wel een ander jongetje even erin.
Van de bok af en samen erop komt het vast goed met de hoek. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan