Het grote GSX-F topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het was echt een oerdegelijk ding.
Heb hem nog in een verdwaalde winter 's ochtens uit de sneeuw gegraven, gestart in 1 keer en mee naar kantoor gereden :+
Maar aan alles komt een einde ;(
Maar geen ton(nen) gereden toch? -O-
Zag je het op de één of andere manier nog aankomen?
Ik weet dat het onderhoud pas 600 km geleden was..
 
Maar geen ton(nen) gereden toch? -O-
Zag je het op de één of andere manier nog aankomen?
Ik weet dat het onderhoud pas 600 km geleden was..

66000 op de klok, gekocht op 39000 2 jaar geleden.
bij het laatste onderhoud moesten wel de helft van alle kleppen gesteld worden, vond ik wel rijkelijk veel aangezien hij bij de laatste beurt maar 1 klep had die gedaan moest worden.

Wel 1 stom ding van mij, bij het vervangen van een pakking bovenop het klepdeksel heb ik een doek gebruikt om het vuil op te vangen.
Deze was van dezelfde kleur als de binnenkant en ben ik in alle haast totaal vergeten.
Mogelijk heeft dit onderdruk veroorzaakt wat een flinke dot olie naar het luchtfilter toe heeft gepompt.
Via het luchtfilter is het dan weer de carbs ingelopen en verbrand in de cillinders.

Maar zelfs na een grondige reiniging rookte deze nog steeds, echter was het mogelijk dat toen de nokkenassen al ingesleten waren en dat dat, mede met de enorme speling op de zuigers, zorgt voor het hoge olieverbruik in combinatie met de witte rook.

Idee was om er een ton op te zetten en hem dan weg te doen.
helaas mis ik 34000km
 
Die 1250FA is trouwens ook wel erg aantrekkelijk...
[afbeelding]
I agree! (heb ik die uitdrukking al niet eerder gebruikt?) :+
Maar dan ben ik weer ne moeilijke mens, en ben ik van mening dat ze die met een cardan hadden moeten uitrusten ... :$

Heb je misschien interesse in zo eentje tweedehands misschien?

Weet natuurlijk niet wat je wensen zijn, maar in B vind je "onze" GSX F modellen voor best weinig geld, maar weet niet wat uw wensen/plannen zijn, en hoe het zit met invoer vanuit B naar NL ...
de 600
de 750

Was mijn bedoeling ook om de 100.000km te hale (lees: 99.999), en is gelukkig ok gelukt. Daarom voor het behalen daarvan de BMW K 1200 S aangeschaft, maar wegens niet tevreden ervan die weer verkocht, en wegens 't vrouwtje pas leren kennen is het groot onderhoud en herinschrijving van de GSX F toen uitgesteld, en door de trouw nog langer ... uiteindelijk is er dan de andere bij gekomen, en zal de oude wellicht enkel nog als onderdelendonor dienen. Want ook als 't vrouwtje wil leren rijden (rbw heeft ze al van ginder uit :P ) zal het toch financieel meer haalbaar zijn gewoon nog eentje bij te kopen :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Banden maken het verschil.
Nadat ik bijna onderuit ben gegaan met Pirelli Diablo's heb ik er eerst Pilot Road 3's onder gelegd, dat was al heerlijk.
Laatste banden zijn de Dunlop Sportmax Roadsmart 2's.
Perfecte grip met regen.


dus tip van flip, pak regenbanden.

Thanks, eens goed kijken wat me volgende bandjes worden dan.
 
Thanks, eens goed kijken wat me volgende bandjes worden dan.
Ik rijd reed tot voor kort ook op Michelin Pilot Road 3, gaan best goed, gaan lang mee, en best betrouwbaar in de regen. Intussen is er de MPR 4 op de markt.

Op mijn nieuwe(re) GSX F liggen de nieuwe banden er al ruim twee jaar op, en tijdens de enkele testritjes merkte ik dat die onbetrouwbaar zijn geworden door de lange stilstand, ook al zit op de voorband nog steeds de centrale spuitbraam :')

Morgen de motor weer ophalen, en als ik na enkele ritjes merk dat de banden door er wat mee te rijden niet terug iets beter gaan, plaats ik de banden van mijn vorige eronder, die kunnen nog ongeveer 7000km mee, want hebben nog maar 13000km gereden. Weet niet meer van buiten welk merk ik op mijn nieuwe heb staan, maar ook al zijn die nog nieuw, als ik er niet op kan vertrouwen gaan ze eraf!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op mijn nieuwe(re) GSX F liggen de nieuwe banden er al ruim twee jaar op, en tijdens de enkele testritjes merkte ik dat die onbetrouwbaar zijn geworden door de lange stilstand, ook al zit op de voorband nog steeds de centrale spuitbraam :')
Bandenspanning, kwaliteit van het balhoofdlager, veerafstelling?

Of misschien moet het vertrouwen nog groeien?

Zelfs mijn oude Jawa voelde als een goede stuurfiets na enige gewenning. :)
Stapte in april weer op de ZX-10R na januari/februari op de GSX-F te hebben gereden.
Dan was de Kawa die al drie jaar heb (en ook een ZX-10R daarvoor) ineens weer een openbaring. _O-
 
Laatst bewerkt:
Bandenspanning, kwaliteit van het balhoofdlager, veerafstelling?

Of misschien moet het vertrouwen nog groeien?

Zelfs mijn oude Jawa voelde als een goede stuurfiets na enige gewenning. :)
Stapte in april weer op de ZX-10R na januari/februari op de GSX-F te hebben gereden.
Dan was de Kawa na drie jaar ineens weer een openbaring. _O-
De banden zijn dus nieuw, maar problematisch wegens om en bij de twee jaar oud en slechts enkele km's te hebben gereden, maar dat punt dat je aanhaalt speelt er zeker en vast ook in mee, heb je gelijk in ... de eerste keren dat ik er effe mee reed denk ik dat ik erop zat alsof ik een ei aan 't leggen was :P

Vandaag motor terug opgehaald. De tank van mijn vorige GSX F leeg gegoten in de tank van de nieuwere, omdat die benzine er intussen toch ook al bijna een jaartje in zit. De tank van de oude uitgespoeld, nieuwe brandstoffilter gemonteerd en de tank er opgezet. Morgen zien of ik tijd kan maken om het tankje te vullen en een testritje te rijden *O*

Monteren van de kuipdelen laat ik nog effe wachten tot hij pakweg 200 à 300 km gereden heeft en ik zeker weet of hij nu in orde is.

En eerst ook nog mij Katana koplamp van de oude overbouwen, maar voor de eerste testritjes wil ik het nog wel effe doen met mijn GSX F koplamp

... voel me net als een klein jongetje dat weer een nieuw speelgoedje gekregen heeft :+


Btw: ik wilde via deze site, H4 bi-xenon standalone relais , twee standalone relais bestellen voor mijn Xenon lampen, maar ik kan niet aanvinken dat die naar België opgestuurd moeten worden :? iemand hier een idee van of dat normaal is? Bij "afleverland" kan je blijkbaar enkel Nederland aangeven ...
 
Btw: ik wilde via deze site, H4 bi-xenon standalone relais , twee standalone relais bestellen voor mijn Xenon lampen, maar ik kan niet aanvinken dat die naar België opgestuurd moeten worden :? iemand hier een idee van of dat normaal is? Bij "afleverland" kan je blijkbaar enkel Nederland aangeven ...

Niet normaal ik had ze ff een berichtje gestuurd.
 
Niet normaal ik had ze ff een berichtje gestuurd.
Done ... heb een mailtje gestuurd.

Ben benieuwd voor het antwoord.
Heb gezien dat je je daar eventueel moet registreren en inloggen? Als dat werkelijk moet weet ik niet of ik dat wel wil doen. Ben er niet zo een liefhebber van om overal maar een account of zoiets voor aan te maken, zeker niet als je er maar af en toe iets van besteld.

Over mijn gepland testritje van vandaag ... 't ziet ernaar uit dat het niet meer voor vandaag zal zijn ... normaal geen probleem met rijden in de regen*, maar voor een testritje hoeft het voor mij toch niet hoor :P

* vandaag spreken we echter over gietende regen, al de gehele voormiddag ...
 
Done ... heb een mailtje gestuurd.

Ben benieuwd voor het antwoord.
Heb gezien dat je je daar eventueel moet registreren en inloggen? Als dat werkelijk moet weet ik niet of ik dat wel wil doen. Ben er niet zo een liefhebber van om overal maar een account of zoiets voor aan te maken, zeker niet als je er maar af en toe iets van besteld.

Over mijn gepland testritje van vandaag ... 't ziet ernaar uit dat het niet meer voor vandaag zal zijn ... normaal geen probleem met rijden in de regen*, maar voor een testritje hoeft het voor mij toch niet hoor :P

* vandaag spreken we echter over gietende regen, al de gehele voormiddag ...

Ze huren een standaard webwinkel. Met configureren hebben ze alleen Nederland gebruikt.
Ben zelfs meer een voorstander van een Magento winkel als je veel producten wil verkopen.
Kon zo snel ook geen adresgegevens vinden op de site is officieel wel verplicht te vermelden als online winkel. Wel KVK gegevens dus zal wel goed zijn.

Ja wat de regen betreft hier ook nog steeds veel regen en wind.
De zomer komt later weer terug gelukkig!
 
Is toch wel erg aantrekkelijk deze.
GSX750F uit 2005 met 49.000KM voor 2250 euro....

0250596826001.jpg
 
Is toch wel erg aantrekkelijk deze.
GSX750F uit 2005 met 49.000KM voor 2250 euro....

[afbeelding]
:^

Is het een particuliere verkoper? Dan zou ik toch een beetje van de prijs afdoen.

In B zou ik deze prijs er nog net voor over hebben als het bij een handelaar is, omdat die verplicht zijn minstens 12 maanden garantie te geven, ongeacht de leeftijd en/of de km'stand.
 
Vandaag testritje gereden:
Eerst geduwd naar het kortste bij gelegen tankstation, 450m waarvan 3/4 bergaf :P
Had ook te voet kunnen gaan met een jerrycan, maar wilde wel is weten hoeveel er nu precies in mijn tank past als ie compleet leeg is ... 22,30L dus
Dan even de benzinekraan op de PRI, en had gedacht een keer of 5 te moeten proberen, maar hij startte al bij de eerste poging, en zonder de choke nodig te hebben.
Eerst draaide hij toch effe onregelmatig, en bleef alweer hangen bij gas geven ... misschien nog wat lucht in de carburators? Denk zoiets, want 30 sec later draaide die heel mooi en zuiver.
Helm en handschoenen aangetrokken (pak had ik al aan), en dan maar vertrekken.
Na enkele km's en moeten stoppen om over te steken merkte ik dat de stationair veel te hoog stond ... 3000rpm! ... effe aan de kant en bij geregeld dan maar ... enkele km's later nog eens, nu draait ie ongeveer 1200rpm, lager dan de voorgeschreven 1800 maar hij draait soepel en zo heb ik het graag.
Heb in mijn route ook een stukje snelweg genomen, en de oprit aan 70km/u om dan, voor het oprijden van de snelweg proberen te hernemen en vol door te trekken (tot ongeveer 150), het verkeer liet het toe, en hij accelereert (herneemt) goed ...
Het was slechts een kort ritje, maar man, wat heb ik mij geamuseerd!!! :] *O*

... al moet ik er in alle eerlijkheid bij vermelden dat ik toch dikwijls het gevoel had een ei in mijn broek te hebben, vooral op ronde punten, het was miezerig weer, de baan is dus nog goed nat, en voel mij toch onwennig met deze banden, maar 't zal wel grotendeels aan mij liggen ook, zal zoals Worldbeater al zei, opnieuw moeten wennen aan het rijden :P
 
;)

Lekker ritje. :}
Wij hadden hier vandaag de hele dag zon. })
 
;)

Lekker ritje. :}
Wij hadden hier vandaag de hele dag zon. })
En op welke planeet verblijf jij momenteel :? :P

Ach ja, zon is uiteraard leuker, maar de miezerige regen afgelopen nacht* heeft mij toch niet tegengehouden de motor twee maal uit de garage te halen wegens dwingende reden ...
DKP in "The Riding Game MF Style [Deel 13]"
en een beetje later weer ...
DKP in "The Riding Game MF Style [Deel 13]"
:+


* tja, wat moet een mens motorrijder anders doen als hij niet kan slapen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze huren een standaard webwinkel. Met configureren hebben ze alleen Nederland gebruikt.
Ben zelfs meer een voorstander van een Magento winkel als je veel producten wil verkopen.
Kon zo snel ook geen adresgegevens vinden op de site is officieel wel verplicht te vermelden als online winkel. Wel KVK gegevens dus zal wel goed zijn.

Ja wat de regen betreft hier ook nog steeds veel regen en wind.
De zomer komt later weer terug gelukkig!
Na enkele mailtjes op en af wisten ze me te melden dat ik enkel via mail kan bestellen.
Heb van hem de nodige gegevens gekregen, en mijn adres doorgestuurd, en de betaling overgeschreven.

Toch heb ik er plots een onbehaaglijk gevoel bij. Op alle eerdere mailtje zeer snel antwoord. Na mijn laatste mail om te melden dat de betaling voldaan is, en mijn adres erbij gezet te hebben ... geen antwoord meer gezien.

Vrees een klein beetje dat ik gejost zou kunnen zijn ... gelukkig spreken we over maar 20.25€, pak minder dan een gemiddeld complete xenon set.

Heb wel alle mails van begin tot einde, incl printscreen afbeeldingen daarin van het bestelde product. Als ik na lang wachten niets ontvang, geen product en geen email, zou ik het dan doorgeven aan de politie (afdeling internetcriminaliteit ... of zoiets?). Voor die 20€ zou ik het niet doen, die verwacht ik niet terug, maar om meer slachtoffers te voorkomen ...

... nu maar hopen dat ik het "een beetje te ver aan 't zoeken ben" natuurlijk, maar blijf het toch raar vinden B|
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, vandaag eens aan het browsen geweest naar een nieuw vehikel.
Onder andere een mooie fazer gezien, 1000 cc, wel iets boven budget maar daar kom ik wel omheen hoop ik.
Morgen eens kijken naar een YZF600 thundercat en een proefrit maken op die fazer
Tevens ook nog een mooie 600F gezien, uit 2005.
Is wel lastig om die niet mee te nemen:

suzuki-gsx-600-f-1124451.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag eens aan het browsen geweest naar een nieuw vehikel.
Onder andere een mooie fazer gezien, 1000 cc, wel iets boven budget maar daar kom ik wel omheen hoop ik.
Morgen eens kijken naar een YZF600 thundercat en een proefrit maken op die fazer
Tevens ook nog een mooie 600F gezien, uit 2005.
Is wel lastig om die niet mee te nemen:

[afbeelding]
Die is wel héél mooi 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan