Het grote GSX-F topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook een probleem met de F B|

Vanmorgen lekker gaan rijden. Lekdijk op bij Schoonhoven en door gereden tot het pontje bij Beusichem. Daar wou ik over gaan en langs de andere kant weer retour. Motor uit bij de pont. Contact aan, starten :N

Contact aan, verbruikers als verlichting aan gaan de lampjes op het dashboard uit.
Contact aan, verbruikers uit, startknop, alleen tikkend startrelais
Contact aan, verbruikers uit, 1e versnelling jump start motor loopt, verbruikers weer aan geen probleem verder kan ik gewoon rijden..
 
Ik heb ook een probleem met de F B|

Vanmorgen lekker gaan rijden. Lekdijk op bij Schoonhoven en door gereden tot het pontje bij Beusichem. Daar wou ik over gaan en langs de andere kant weer retour. Motor uit bij de pont. Contact aan, starten :N

Contact aan, verbruikers als verlichting aan gaan de lampjes op het dashboard uit.
Contact aan, verbruikers uit, startknop, alleen tikkend startrelais
Contact aan, verbruikers uit, 1e versnelling jump start motor loopt, verbruikers weer aan geen probleem verder kan ik gewoon rijden..
Hmmm ... klinkt alsof de batterij dood is :/

Heb dat met mijn vorige F ook gehad. Het gekke was wel dat ie WEL starte bij koude motor, maar bij warme motor niet ... leuk, net getankt en motor start niet B| toen ook in zijn 1, en in gang gelopen :P

Thuis uitgemeten, laadstroom 14,3V, motor stilgelegd, spanning 11,7V en zakte in amper 5 minuten naar 11,2V.

Ochtend nadien spanning opnieuw gemeten, 11,5V, proberen te starten, lukte nog net, maar heb toen een spanningsval gemeten van dacht ongeveer 7,8V ... te laag dus, batterij vervangen door een nieuwe, problem solved!

Die batterij gaat één dezer dagen in mijn huidig F'je terecht komen, hopend dat het bij mijn huidig probleem ook de batterij is (nog niets uitgemeten, misschien eerst maar is doen), en vooral hopen dat die uit de oude nog goed is. Die is nu ongeveer drie jaar oud, niet zo erg, maar is al een half jaar niet meer naar om gekeken ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier vanuit deze kant even goed nieuws. De accu kon volgens internet ook rare klachten veroorzaken, dus gisteren nieuwe accu gekocht, gevuld en opgeladen. Gelijk een flesje motorforte meegenomen en in de tank gegooid.

Het beestje rijdt weer! :]

Vrijdag alsnog grote beurt laten doen (afspraak staat al). En misschien nog even af laten stellen, hoewel hij steeds soepeler ging lopen.

Langzaam aan de optische kant gaan denken :9 *O*
 
Hier vanuit deze kant even goed nieuws. De accu kon volgens internet ook rare klachten veroorzaken, dus gisteren nieuwe accu gekocht, gevuld en opgeladen. Gelijk een flesje motorforte meegenomen en in de tank gegooid.

Het beestje rijdt weer! :]

Vrijdag alsnog grote beurt laten doen (afspraak staat al). En misschien nog even af laten stellen, hoewel hij steeds soepeler ging lopen.

Langzaam aan de optische kant gaan denken :9 *O*
Fijn nieuws! *D

Ik ben momenteel op mijn werk.
Afgelopen dagen beetje rondgereden, en buiten het feit dat ik vrees mijn ketting en tandwielen binnen 2000km al te mogen vervangen, blijkt mijn verbruik toch nog mee te vallen ...

... zit nu reeds op 461km met mijn huidige tank, en zal straks na 't werk gaan tanken :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt goed (op de ketting na)!

Ik heb net de motor achterom gereden, blijkt de 3e cilinder nu toch af en toe te sputteren, terwijl ik daar net helemaal geen last van had. Vrijdag d-day denk ik ;-)
 
Ben weer thuis ... getankt op 473.5km, 21,25L ging erin.
Dat geeft een verbruik van 4,49L/100km (1:22,7), dat is niet slecht, maar verklaar mij maar voor zot, ben er nog niet geheel tevreden mee :$
 
Ben weer thuis ... getankt op 473.5km, 21,25L ging erin.
Dat geeft een verbruik van 4,49L/100km (1:22,7), dat is niet slecht, maar verklaar mij maar voor zot, ben er nog niet geheel tevreden mee :$

Is die 21.25l incl of excl. reserve :?

Met mijn 1990 F tank ik meestal rond de 13 L zonder reserve
 
Is die 21.25l incl of excl. reserve :?

Met mijn 1990 F tank ik meestal rond de 13 L zonder reserve
De originele tank is 20L incl reserve. Heb mijn tank een klein beetje aangepast, en is nu 22,3L incl reserve.

Eigenlijk is die origineel ook al zo, maar door de overvulbeveiliging gaat er maar 20L in, tenzij je eindeloos veel geduld hebt. Ik heb die overvulbeveiliging teniet gedaan, en nu kan je die zeer vlot nokvol afvullen ... maar ik ga wel altijd tanken nadat ik er nog mee moet rijden, dus nooit nokvol gevuld thuis in de garage zetten, en al zeker niet in de zon. Als je na het tanken 10km rijdt is er immers al een halve liter uit en heb je ruim voldoende expansie ruimte.

Tja, ik houd nogal van een grote actieradius he ... zou graag boven de 500km halen, daarom denk ik eraan de tank van mijn oudere GSX F te laten vergroten, maar moet iemand weten die dat kan doen met zeer goede afwerking ... en liefst niet al te duur :$
Zou die graag laten oprekken tot +/- 28L, dan is 500km geen enkel probleem meer ...
 
Denk dat die op 15L zonder reserve zit.
Vanmorgen 14.20L getankt namelijk :P
Klopt. Bij de modellen vanaf '98 20L incl de 5L reserve. Geen idee hoe het zit bij de oudere, maar vermoed dat het evenveel is.

Bij de nieuwere modellen, de GSX 650 F is dat denk ik gevoelig minder, wat bij de meeste jonge motoren wel het geval blijkt te zijn ... vind ik jammer ...

Daardoor rijdt ik dus ook altijd tot de naald onder de rode zone zit, als ik het dan daarna bekijk betekent dat, dat ik meestal ga tanken op het moment dat ik nog maar benzine had voor pakweg 10 à 15 km :P genoeg in B uiteraard, tankstations zijn hier niet te tellen ... denk als je in vakantie bent in Noorwegen ofzo, dat je dat risico beter niet neemt :+
 
De originele tank is 20L incl reserve. Heb mijn tank een klein beetje aangepast, en is nu 22,3L incl reserve.

Eigenlijk is die origineel ook al zo, maar door de overvulbeveiliging gaat er maar 20L in, tenzij je eindeloos veel geduld hebt. Ik heb die overvulbeveiliging teniet gedaan, en nu kan je die zeer vlot nokvol afvullen ... maar ik ga wel altijd tanken nadat ik er nog mee moet rijden, dus nooit nokvol gevuld thuis in de garage zetten, en al zeker niet in de zon. Als je na het tanken 10km rijdt is er immers al een halve liter uit en heb je ruim voldoende expansie ruimte.

Tja, ik houd nogal van een grote actieradius he ... zou graag boven de 500km halen, daarom denk ik eraan de tank van mijn oudere GSX F te laten vergroten, maar moet iemand weten die dat kan doen met zeer goede afwerking ... en liefst niet al te duur :$
Zou die graag laten oprekken tot +/- 28L, dan is 500km geen enkel probleem meer ...

Voor een goede afwerking:

Jerryt's eigenbouw Part 7

Maar of dat goedkoop ook kan ....
 
Fijn nieuws! *D

Ik ben momenteel op mijn werk.
Afgelopen dagen beetje rondgereden, en buiten het feit dat ik vrees mijn ketting en tandwielen binnen 2000km al te mogen vervangen, blijkt mijn verbruik toch nog mee te vallen ...

... zit nu reeds op 461km met mijn huidige tank, en zal straks na 't werk gaan tanken :P

Ik heb nog een set liggen he, is pas een paar 1000 oud O-)
We gaan trouwens kijken of we de soes kunnen restaureren, verkoop loopt niet echt en de biedingen die binnen komen zijn om te huilen.

Geld zal er niet meer uitkomen, maar dan rijd die tenminste wel weer en dan zie ik wel wat ik ermee doe..
Misschien de BMW weg en dan de soes ernaast houden.
Kofferset op de fazer voor de vakanties en dan de soes als pekelmotor.
 
Ik heb nog een set liggen he, is pas een paar 1000 oud O-)
We gaan trouwens kijken of we de soes kunnen restaureren, verkoop loopt niet echt en de biedingen die binnen komen zijn om te huilen.

Geld zal er niet meer uitkomen, maar dan rijd die tenminste wel weer en dan zie ik wel wat ik ermee doe..
Misschien de BMW weg en dan de soes ernaast houden.
Kofferset op de fazer voor de vakanties en dan de soes als pekelmotor.
Klinkt interessant ... maar wat is de vertanding bij een 600?
Bij de 750 is het een 15/45, en een ketting met 116 schakels als ik me niet vergis.

Maar als je hem gaat restaureren, heb je die toch nog nodig?
Maar moest ie passen voor de mijne, en je wil hem verkopen aan me, ben ik geïnteresseerd ...
 
Klinkt interessant ... maar wat is de vertanding bij een 600?
Bij de 750 is het een 15/45, en een ketting met 116 schakels als ik me niet vergis.

Maar als je hem gaat restaureren, heb je die toch nog nodig?
Maar moest ie passen voor de mijne, en je wil hem verkopen aan me, ben ik geïnteresseerd ...

Hij heeft in ieder geval, volgens japparts, 118 schakels.
en als ik het goed lees is de vertanding 15/47

KETTINGKIT SUZUKI GSX 600 F W,X,Y (1998-2000) [DC-K1038] - €138.30 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

Maar restauratie is nog niet 100% zeker, maar we houden het wel open als optie.
 
Hij heeft in ieder geval, volgens japparts, 118 schakels.
en als ik het goed lees is de vertanding 15/47

KETTINGKIT SUZUKI GSX 600 F W,X,Y (1998-2000) [DC-K1038] - €138.30 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

Maar restauratie is nog niet 100% zeker, maar we houden het wel open als optie.
-O- dat is tegenslag, zowel voor u als voor mij in dit geval -O-
de 750 heeft dus idd een andere verhouding ...
KETTINGKIT SUZUKI GSX 750 F W,X,Y (1998-2000) [DC-K1067] - €153.60 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop
 
Heb die link in mijn fovorieten staan ... het type motoren dat daar van "de band rolt" is niet mijn ding, maar het werk dat ie doet is wel de moeite waard het te volgen 8-)

... maar ook mijn vraag ... goedkoop? Wel geloof ik dat zijn werk het geld waard is ...

Hoeft toch ook niet direct een complete motor te zijn. Hij, Gerard, doet ook stuks werk.
Pas geleden heeft ie ook mijn remreactiestang aangepast (ivm breder achterwiel)
 
Hoeft toch ook niet direct een complete motor te zijn. Hij, Gerard, doet ook stuks werk.
Pas geleden heeft ie ook mijn remreactiestang aangepast (ivm breder achterwiel)
Zal zeker eens de vraag stellen in dat topic. Maar momenteel is dat een beetje op de lange baan geschoven ... andere verplichtingen ... maar eens mijn vrouwtje bij mij in B is, ga ik dat zeker is doen, dan is de meeste drukte wel door.

En met de wens naar Wallonië te verhuizen is een grotere tank wel wenselijk voor mij ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
-O- dat is tegenslag, zowel voor u als voor mij in dit geval -O-
de 750 heeft dus idd een andere verhouding ...
KETTINGKIT SUZUKI GSX 750 F W,X,Y (1998-2000) [DC-K1067] - €153.60 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

Helaas -O-

Maar we zijn even aan het kijken geweest wat er gedaan moet worden.
De inlaat nokkenas moet vervangen worden, +/- 250 euro.
4 tot 8 oliekeerringen moeten vervangen worden bij de kleppen, deze zijn niet zo duur, 4 euro per stuk
4 nieuwe zuigers + zuigerringen, 85euro per stuk
koppakking & voetpakking 42.50 + 12.50

677 euro ongeveer, dan natuurlijk nog olie + filter en wat toebehoren waarschijnlijk.
 
Helaas -O-

Maar we zijn even aan het kijken geweest wat er gedaan moet worden.
De inlaat nokkenas moet vervangen worden, +/- 250 euro.
4 tot 8 oliekeerringen moeten vervangen worden bij de kleppen, deze zijn niet zo duur, 4 euro per stuk
4 nieuwe zuigers + zuigerringen, 85euro per stuk
koppakking & voetpakking 42.50 + 12.50

677 euro ongeveer, dan natuurlijk nog olie + filter en wat toebehoren waarschijnlijk.
Ja helaas, vind het zelf ook echt jammer -O- maar 't is dat ik nu eenmaal zo kieskeurig ben een originele vertanding te willen :$

Ene ... is het geen idee gewoon een volledig motorblok te scoren via Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor en daaruit de nokkenas(en) enz te halen, (of het gehele blok gewoon wisselen) ... is maar een ideetje natuurlijk he ;)

Ik denk er sterk aan om mijn oude ook weer compleet in elkaar te steken, maar zonder opknapwerk, gewoon compleet alles monteren, gewoon om hem "compleet" te maken, en dan proberen te verkopen voor een laag prijsje, maar onder de noemer "te koop voor onderdelen, op te knappen of project", omdat ik het niet eerlijk zou vinden hem als "gewone berijdbare" motor te verkopen ... twee hebben staan is me eerlijk gezegd toch net wat teveel :P

... maar de kofferreck en koffers zet ik wel nog eerst over op mijn nieuwe, al moet dat reck wel herlakt worden B|
 
Ja helaas, vind het zelf ook echt jammer -O- maar 't is dat ik nu eenmaal zo kieskeurig ben een originele vertanding te willen :$

Ene ... is het geen idee gewoon een volledig motorblok te scoren via Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor en daaruit de nokkenas(en) enz te halen, (of het gehele blok gewoon wisselen) ... is maar een ideetje natuurlijk he ;)

Ik denk er sterk aan om mijn oude ook weer compleet in elkaar te steken, maar zonder opknapwerk, gewoon compleet alles monteren, gewoon om hem "compleet" te maken, en dan proberen te verkopen voor een laag prijsje, maar onder de noemer "te koop voor onderdelen, op te knappen of project", omdat ik het niet eerlijk zou vinden hem als "gewone berijdbare" motor te verkopen ... twee hebben staan is me eerlijk gezegd toch net wat teveel :P

... maar de kofferreck en koffers zet ik wel nog eerst over op mijn nieuwe, al moet dat reck wel herlakt worden B|

Ik heb er naar zitten kijken, maar een blok kost ook al snel 500 euri, en dan is de vraag hoe die er aan toe is.
Dan kan ik beter de zooi uit elkaar draaien en vervangen wat moet, dan weet ik zeker dat ik geen gezeik meer heb daarna.

Maar 2 is niet te veel joh, ik heb er nu 3 staan.
Kreeg ook nog even de verbaasde vraag van de verzekering "U wilt er nog 1 bij verzekeren?"
 
Gaat weer hard hier!

Geen idee nog van mijn verbruik... Maar heb het idee dat die naald af en toe net zo snel op en neer gaat als mijn toerenteller :+ Dus hoe betrouwbaar hij is? Zal er maar niet teveel aan wennen, aangezien de benzinemeter komt te vervallen tijdens de ombouw..

Verder net weer even gereden:
Opvallend detail bij stationair draaien: Licht aan --> 500 toeren minder, licht uit, weer 500 toeren meer. |(

Verder is het een heerlijke motor om relaxed op te rijden. *O*
 
Gaat weer hard hier!

Geen idee nog van mijn verbruik... Maar heb het idee dat die naald af en toe net zo snel op en neer gaat als mijn toerenteller :+ Dus hoe betrouwbaar hij is? Zal er maar niet teveel aan wennen, aangezien de benzinemeter komt te vervallen tijdens de ombouw..

Verder net weer even gereden:
Opvallend detail bij stationair draaien: Licht aan --> 500 toeren minder, licht uit, weer 500 toeren meer. |(

Verder is het een heerlijke motor om relaxed op te rijden. *O*
Nog niet meegemaakt ... misschien een keertje je laadstroom meten. Mogelijk zijn de sleepcontacten in de alternator versleten.
 
Ik heb er naar zitten kijken, maar een blok kost ook al snel 500 euri, en dan is de vraag hoe die er aan toe is.
Dan kan ik beter de zooi uit elkaar draaien en vervangen wat moet, dan weet ik zeker dat ik geen gezeik meer heb daarna.

Maar 2 is niet te veel joh, ik heb er nu 3 staan.
Kreeg ook nog even de verbaasde vraag van de verzekering "U wilt er nog 1 bij verzekeren?"
Velen staan er aan 370€, en het loopt op tot 650€, maar zoals je zegt, je hebt geen zekerheid hoe ze eraan toe zijn. In dit geval begrijp ik je wel dat je deze misschien gewoon wil herstellen.

Maar mijn oude gaat er toch een keertje uitvliegen, als ik verhuis is het mijn bedoeling klein te gaan wonen, en dan zijn twee motoren wel teveel. Of toch als het geen twee rijdende motoren zijn. Als het vrouwtje ooit zelf wil leren rijden met de motor (eigenlijk heeft zij WEL een rbw daarvoor ...) kan ik beter eentje bijkopen voor pakweg 1200€ ipv deze oude weer op te knappen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[img=3264,2448]http://tweakers.net/ext/f/N86uuGBrwnIaBrWxfhzVmamD/full.jpg[/img]

Zojuist de tank (voor reserve) tot op 98% leeggereden.
Wel een persoonlijk record, op die keer langs de snelweg na _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan