Het grote GSX-F topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
:(

Op de motor kan het denk ik niet echt uit om via Duitsland te gaan rijden.
Helemaal om dat elke keer zo te timen dat ik daar kan tanken is al een hele uitdaging :P
 
:(

Op de motor kan het denk ik niet echt uit om via Duitsland te gaan rijden.
Helemaal om dat elke keer zo te timen dat ik daar kan tanken is al een hele uitdaging :P
Ja, dat is waar ... denk dat Duitsland momenteel zelfs net een tikkeltje goedkoper is dan België.

In ieder geval stijgen bij ons de prijzen sneller dan elders in de EU, tot een jaar geleden stonden wij nog op de 10e plaats wat betreft euro95, nu reeds op de zevende ...

die 1,489 is bij een Dats24, maar als ik in Wallonië ga toeren is het ook wel wat duurder.

Met de auto kan ik het ook beter uit tellen, +/-1100km met 52L :P dan kan je al een beetje timen, maar met mijn F'je is dat idd moeilijker, die gaat maar +/-400km met 1 tank :/
 
Gisteren nieuwe accu in de motor gezet. Alles weer aangesloten, contact aan en starten *O* Was alleen defecte accu, laadstroom gemeten ruim 14.5v bij 2500 rpm.
Daarna gelijk maar een uurtje gereden :]

Motorzaak had alleen een onderhoudsvrije accu van motobatt op voorraad. Eigenlijk best blij mee.
 
Gisteren nieuwe accu in de motor gezet. Alles weer aangesloten, contact aan en starten *O* Was alleen defecte accu, laadstroom gemeten ruim 14.5v bij 2500 rpm.
Daarna gelijk maar een uurtje gereden :]

Motorzaak had alleen een onderhoudsvrije accu van motobatt op voorraad. Eigenlijk best blij mee.
Zijn best goede batterijen :Y goed dat het weer in orde is *D
 
Hallo allemaal,

Ik heb al ruim 4 jaar een account op dit forum, maar er eigenlijk nooit wat mee gedaan... Hoog tijd om wat actiever te worden dus. Ik rijd sinds oktober 2013 op een GSX650F uit 2008 (daarvoor een GSX600F uit 1996) dus ik kom hier voortaan meelezen en misschien ook af en toe wat posten. Ik ben benieuwd ;)

Groetjes!
 
Hallo allemaal,

Ik heb al ruim 4 jaar een account op dit forum, maar er eigenlijk nooit wat mee gedaan... Hoog tijd om wat actiever te worden dus. Ik rijd sinds oktober 2013 op een GSX650F uit 2008 (daarvoor een GSX600F uit 1996) dus ik kom hier voortaan meelezen en misschien ook af en toe wat posten. Ik ben benieuwd ;)

Groetjes!
WELKOM! zowel op MF als in dit topic :W
 
Mij viel vooral die liter prijs op :X

ik tank hier aan 1,489€/L momenteel :9
*O* Nederland is Europees kampioen! *O*




Helaas op het verkeerde gebied, de benzineprijs is de hoogste van Europa. -O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Italie zitten de dieselprijzen op het niveau van benzine ook nog :X
In Roemenië en Tsjechië ook ...

En in Engeland, Hongarije, Bosnië en Zwitserland ligt de dieselprijs zelfs hoger ... zelfs in Wit-Rusland!

En zelfs in de USA (oke, dat is buiten Europa) is de diesel duurder, en met +/-0,7€/L benzine 95 is het daar ook al lang gedaan met goedkoop tanken
 
:N :N :N

3e plaats zal wel volstaan zeker ;)
Brandstofprijzen.info - Actuele benzine, diesel en LPG prijzen in Europa
Noorwegen is de duurste, gevolgd door Italië, dan pas Nederland ...

Maar ... wat is er gebeurt!?!?!? België staat terug beter ... 11e *O* :P
:Y :Y :Y :W :+

full


België nu derde. :?
Noorwegen hoort niet bij de EU? :P
 
:Y :Y :Y :W :+

[afbeelding]

België nu derde. :?
Noorwegen hoort niet bij de EU? :P
Het zal er allemaal een beetje vanaf hangen wanneer de vergelijking werd gehouden, en idd, met welke landen er gerekend werd. Noorwegen is wel degelijk een Europees land, maar maakt geen deel uit van de EEG. En ook door het ontbreken van nog enkele andere landen staat in uw afbeelding B idd op de derde plaats.

Feit blijft, B is gevoelig goedkoper dan NL :+

Maar jammer genoeg is het moeilijk in Wallonië aan de goedkoopste prijs tegen te komen, ze zijn daar duurder dan Vlaanderen. Maar als ik kan verhuizen naar de streek die ik in mijn gedachten heb, is dat lekker kort bij Frankrijk!!! En die zijn weer goedkoper dan B ... maar niet zo heel veel, zal aan de grensstreek wel bewust een klein verschil gehanteerd worden ...

Edit: in mijn lijst gezien dat B op 11 staat ... jaja, ze rekenen Turkije en Israël ook mee ... dan kunnen we de maan ook bij de EU gaan rekenen als we dan toch bezig zijn ... :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Feit blijft, B is gevoelig goedkoper dan NL :+
Bij veel dingen, aankoop van een motor, aankoop van een huis.

Alleen (motor)verzekeringen en belastingen(grond bij huis) zijn weer een ander verhaal.
Mijn GSX-F kost iets van drie euro in de maand. :')
Edit: in mijn lijst gezien dat B op 11 staat ... jaja, ze rekenen Turkije en Israël ook mee ... dan kunnen we de maan ook bij de EU gaan rekenen als we dan toch bezig zijn ... :+
Er worden appels met peren vergeleken zeggen we hier. :+
 
Laatst bewerkt:
Bij veel dingen, aankoop van een motor, aankoop van een huis.

Alleen (motor)verzekeringen en belastingen(grond bij huis) zijn weer een ander verhaal.
Mijn GSX-F kost iets van drie euro in de maand. :')Er worden appels met peren vergeleken zeggen we hier. :+
Ik dacht juist dat verzekering ook hier goedkoper was :?
Van de jaarlijkse rijtaks ben ik er bijna zeker van.
Verzekering voor mijn motor = 252€ / jaar , jaarlijkse rijtaks = 52€ / jaar
Verzekering voor mijn auto (cabrio) = 390 € / jaar , jaarlijkse rijtaks = 289€ / jaar

Huizen en gronden idd goedkoper.
Vooral Wallonië, en meer bepaald de provincie Namen is sterk goedkoper, zelfs veel goedkoper dan Vlaanderen. Vandaar mijn keuze op Hastiere (maps.google maar is ;) ), 't is er zo véél mooier, rustiger, en goedkoper!

En over dat appelen met peren vergelijken, daarin is de B en NL mening dus gelijk ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verzekering is wel duurder, maar niet zo duur als die Roemeen die in Plopsaland werkt(te) aan mij schetste. Ik had mijn TL1000R aan hem verkocht.

Hij had het over € 2500,00 per jaar premie.
Misschien allrisk en 0% korting. :)
 
Batterij vervangen, die uit mijn oude gehaald. Nog niets uitgemeten, maar hij start wel merkbaar vlotter, dus deze batterij is beter.

Maar het probleem met die pinkende xenons bij stilgelegde motor blijft ... vraag mij toch af hoe dat komt ...
 
Batterij vervangen, die uit mijn oude gehaald. Nog niets uitgemeten, maar hij start wel merkbaar vlotter, dus deze batterij is beter.

Maar het probleem met die pinkende xenons bij stilgelegde motor blijft ... vraag mij toch af hoe dat komt ...
Ze hebben nogal een hoge startspanning begreep ik.
Ik ken wel mensen die ze pas starten tijdens het rijden.

Zelf vanmiddag en vanavond even de GSX-F uitgelaten richting Brabant.
Heerlijk gereden, stopje bij een concert met Jantje Shit die na één nummer moest stoppen _O- ivm dreiging van onweer. Mocht nog wel een snelle toegift doen.
Rapido honderd kilometer in de regen terug over de A15 met 150 km/u.
Wat rijdt de GSX-F toch fijn. :o :]
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben nogal een hoge startspanning begreep ik.
Ik ken wel mensen die ze pas starten tijdens het rijden.

Zelf vanmiddag en vanavond even de GSX-F uitgelaten richting Brabant.
Heerlijk gereden, stopje bij een concert met Jantje Shit die na één nummer moest stoppen _O- ivm dreiging van onweer. Mocht nog wel een snelle toegift doen.
Rapido honderd kilometer in de regen terug over de A15 met 150 km/u.
Wat rijdt de GSX-F toch fijn. :o :]
Yep, ik dacht ergens rond de 23000V, waarvoor die ballast dus dient.
Starten doe ik dus ook altijd met uitgeschakelde koplampen (gelukkig hebben de GSX F'en voor 2003 nog een lichtschakelaar). Maar ook als ze op temperatuur zijn beginnen ze te pinken wanneer ik de motor stil leg.
Vermoed echt dat het iets te maken heeft met die stand-alone relais.

Maar lig er niet te hard van wakker. Ben nu wel iets minder snel geneigd de motor stil te leggen aan een rood licht. Alleen wanneer ik met zekerheid weet dat het er een is waar ik echt lang moet stilstaan, of bij een spooroverweg. Vlak voor het stilleggen de koplampen uit, en bij groen, starten en vertrekken, en 10 sec later koplampen weer aan.


Ohw ja, en over dat onweer, he heeft er gisteren avond wel erg hard uitgevalleen, zag zelfs met de auto nog amper waar ik reed, en op die plaats waren de straten kleine rivieren, en ook al modder uit de velden ... de brandweer zal wel weer werk gehad hebben ...
 
Heeft iemand hier toevallig nog een airfilterbox met goede aansluitrubbers voor de carburateurs liggen :? voor een F uit 1990. Aansluitrubbers naar de carburateurs zijn vervormd en passen niet goed meer.
 
Hallo allemaal,

Ook ik ben een "blijde rijder" en in het bezit van een gsx-f 750 uit 2003.
Deze heb ik nu bijna 5 jaar en naar volle tevredenheid!
Er wordt wel eens gezegd onze motoren "out off date" zijn maar persoonlijk
vind ik dat ondanks dat het model al sinds '98 (dacht ik?) op deze aardkloot
rondrijdt het een pracht van een model!!!

Ook de techniek is nog te begrijpen. Als je een nieuwe motor pakt en je wilt daar
iets aan gaan doen moet je eerst een computercursus gaan volgen, specifiek
voor het merk/model waar je aan wilt gaan werken.
Het is nog niet zo erg als bij de tegenwoordige auto's maar het scheelt niet veel meer...

Goed, ik had ook nog een vraagje....
Het betreft het voorwiel. Met andere woorden: hoe haal ik het wiel er uit?!
Als ik het boutje los draai wat de as klemt zou ik in principe de as er toch uit
moeten kunnen draaien? Toch?
Nou, ik krijg er geen beweging in! Nou is het voor het moment nog niet heel belangrijk,
Ik wilde alleen eens kijken hoe het ging, maar in de toekomst wil ik toch echt mijn wiel
uit de vork halen! Ik ben er heilig van overtuigd dat jullie wel weten hoe het moet, en
hopenlijk kunnen jullie deze kennis op mij overbrengen.....
Bij voorbaat dank ik jullie hartelijk......

gr. Boud
 
Het betreft het voorwiel. Met andere woorden: hoe haal ik het wiel er uit?!
Als ik het boutje los draai wat de as klemt zou ik in principe de as er toch uit
moeten kunnen draaien? Toch?
Klopt helemaal, boutje los, liefst helemaal eruit, desnoods (liever niet) na de eerste slag of twee een klein tikje met de hamer op de borgbout en dan de as linksom (van links gezien) losdraaien.

Komt deze niet los, dan misschien een grotere sleutel/ratel gebruiken en laten schrikken. (komt die hamer weer op de kopste kant) (of niet de kracht in de ratel opbouwen maar ineens volle kracht – tikje met de hamer op een Engelse sleutel)

De hamer klinkt agressief, maar die kan je best doseren. (liefst een beetje massieve) :)

Blijf voorzichtig maar niet té. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan