VTR1000 SP 1&2 topicje

Hebben jullie zin om hier vaker te komen om te lullen over d

  • Zekers!

    Stemmen: 110 59,8%
  • Misschien!

    Stemmen: 17 9,2%
  • Echt niet!

    Stemmen: 15 8,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Aprilia

    Stemmen: 17 9,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Ducati's

    Stemmen: 7 3,8%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Suzuki

    Stemmen: 15 8,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Yamaha

    Stemmen: 1 0,5%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Harley davidson

    Stemmen: 2 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    184
Status
Niet open voor verdere reacties.
Juist, met Joost!
Ik doe mijn verhaal (voor en na) in deze topic volgende week!
Verslag remapping sp1( powercom. 3,bmc filter, laserhotcam) bij WIMmotors.
Nou, hier komt het!
Joost heeft top werk verricht, door de andere mapping is de dip in lage toeren(5-6000) volledig verdwenen en trekt mooi lineair door in alle versnellingen!
( ontstekingsdiagram gewijzigd en wat rijker in het lage gebied).
Volgens Joost is de "American way"van airboxtuning "a lot off bull", moet je hem zelf maar eens vragen!( meeste vermogen wordt gewonnen met ontstekingswijziging)
Ik zal wat uitvoeriger op de results terugkomen na mijn circuitdag op Croix(26/09), dan pas kan ik echt een verdict geven maar het voelt belovend aan!!
PS, op de grafiek van de dyno ( 132,5pk aan achterwiel).= ongev.145 aan krukas!
 
Ik ben ook wat aan het rondkijken naar een andere fiets. Mogelijke kandidaten op dit moment:

- Ducati 748 of 916
- Yamaha R6 of R1
- Honda Fireblade of SP1

Ja, 't is een zooitje van 2 en 4-cilinders door elkaar met wisselende cc's ook nog :)

Hoe doet nou een SP1 het in vergelijk met een Fireblade of een R1?
 
Ik ben ook wat aan het rondkijken naar een andere fiets. Mogelijke kandidaten op dit moment:

- Ducati 748 of 916
- Yamaha R6 of R1
- Honda Fireblade of SP1

Ja, 't is een zooitje van 2 en 4-cilinders door elkaar met wisselende cc's ook nog :)

Hoe doet nou een SP1 het in vergelijk met een Fireblade of een R1?
Man, wat een vraag!!
Antwoord : anders, enigste mogelijkheid is proefrijden!!
De machiene moet je liggen anders krijg je oeverloos gezwam, ik kan er in elk geval heeeeeeeeeeeeeel hard mee gaan( op circuit), maar dat kan ik ook met een blade, r1 etc... snap je ?
 
fotootje
full
 
Da's waar hebben ze van Honda afgekeken


volgens mij hebben ze het alle 2 zowel honda als aprilia
het van BMW af gekeken heb er ooit een s iets over gelezen

dus BMW was de 1 ste
 
Da's waar hebben ze van Honda afgekeken


volgens mij hebben ze het alle 2 zowel honda als aprilia
het van BMW af gekeken heb er ooit een s iets over gelezen

dus BMW was de 1 ste
 
ik rij nu een gsxr 750, maar vindt de sp1 geweldig om te zien!!! denk eraan om die als opvolger van de gsxr te kopen. heb echter nog nooit op een 2 cil gereden.

kan iemand mij iets vertellen over het verschil??

heb nog niet proefgereden, ga ik wel doen, maar wil graag alvast jullie ervaringen horen.

(ik heb gehoord dat een 2cil bijvoorbeeld minder vergevingsgezind is bij foutjes, bijvoorbeeld gas dicht(schrikreactie)in een boch wat bij een 4 cil wel nog soms kan zou bij een 2cil waarschijnlijk een valpartij tot gevolg hebben door de remmende werking van de motor???)
 
Een Vtwin heeft gewoon een heel ander karakter dan een 4 pitter! Wat nu precies het verschil is kun je niet uitleggen het is n.l. een gevoel!! Ga nu maar eens sturen en dan spreek ik je later nog eens :] Twin greets donnybrasco
 
Zat in dezelfde twijfel als jouw. Heb 6 jaar GSX-R 750 gereden en sinds 4 weken een fantastisch klinkende SP1 gekocht. Wat een geluid, niemand die daar omheen kan. Ga eens een proefrit maken dan weet je wat je mist. Wel andere pijpjes eronder want dat maakt het af. GSX R rijd wel bij stadsverkeer wat controleerbaarder maar die SP1 is daar ook niet voor gemaakt. Moet hem nog even een beetje inrijden maar over 600km mag 'ie tot de 9000t en ik kan niet wachten. Nu tot 7000 en dat is al waanzinnig, wat een bruut geweld/geluid.

Meteen inruilen dus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:}
 
Zat in dezelfde twijfel als jouw. Heb 6 jaar GSX-R 750 gereden en sinds 4 weken een fantastisch klinkende SP1 gekocht. Wat een geluid, niemand die daar omheen kan. Ga eens een proefrit maken dan weet je wat je mist. Wel andere pijpjes eronder want dat maakt het af. GSX R rijd wel bij stadsverkeer wat controleerbaarder maar die SP1 is daar ook niet voor gemaakt. Moet hem nog even een beetje inrijden maar over 600km mag 'ie tot de 9000t en ik kan niet wachten. Nu tot 7000 en dat is al waanzinnig, wat een bruut geweld/geluid.

Meteen inruilen dus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:}

en hoe zit het met sturen, vering, gewicht enzo???
kun je met een sp1 net zo hard en net zo makkelijk hard gaan dan met een gsxr 750?
 
Het is gewoon niet te vergelijken! Ook ik heb een gixxer gehad en nog wel een van de snelste eentje uit 91 een 750L olie koeling. Een sp pakt gewoon anders op omdat hij een koppel heeft van 100nm. Een gixxer krijgt zijn vermogen pas hoog in de toeren en dus jaag je meer voor het vermogen. Een sp rijd vloeiender en je beschikt sneller over verplaatsings kracht!
 
Het is gewoon niet te vergelijken! Ook ik heb een gixxer gehad en nog wel een van de snelste eentje uit 91 een 750L olie koeling. Een sp pakt gewoon anders op omdat hij een koppel heeft van 100nm. Een gixxer krijgt zijn vermogen pas hoog in de toeren en dus jaag je meer voor het vermogen. Een sp rijd vloeiender en je beschikt sneller over verplaatsings kracht!
:^
 
Gixxer reed goed op zijn manier maar de SP1 geeft meer beleving van motorrijden. Het geluid, de trillingen van de V-twin en de bruute power zijn niet te vergelijken met een gsx-r 750.

Gewoon niet zeuren en proefrijden!!!!

Ga eens naar Tolboom motoren in Tiel, die hebben er één staan. Zaak gaat 1 oktober dicht. Misschien een leuke deal!! Proerijden was voor mij in ieder geval mogelijk en de doorslag van het kiezen voor de SP1. ;)

http://www.tolboommotors.nl/
 
Maar goed mannen binnenkort meld speedy zich aan op mijn topicje en hij zal zijn ervaringen en foto's delen met jullie allen! Hij rijd een sp2 en dus kunnen jullie ook tips en ervaringen uitwisselen met hem! Ik ben momenteel druk met het verzorgen van ons dochtertje Indy! Zij is afgelopen Zondag geboren om 17:40! Druk druk druk als u begrijpt wat ik bedoel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan