VTR1000 SP 1&2 topicje

Hebben jullie zin om hier vaker te komen om te lullen over d

  • Zekers!

    Stemmen: 110 59,8%
  • Misschien!

    Stemmen: 17 9,2%
  • Echt niet!

    Stemmen: 15 8,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Aprilia

    Stemmen: 17 9,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Ducati's

    Stemmen: 7 3,8%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Suzuki

    Stemmen: 15 8,2%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Yamaha

    Stemmen: 1 0,5%
  • Geef mij maar de enige echte V twin de Harley davidson

    Stemmen: 2 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    184
Status
Niet open voor verdere reacties.
Om even terug te komen op het 'verzekeren van de SP':

Ik kom van een '99 fireblade en ga met dezelfde verzekering verder. Premie is wel een stukje duurder geworden (€ 200,00 per jaar) en dat heeft te maken met de hogere nieuwwaarde (iets van € 15.500,00 kost de SP1 nieuw, aldus verzekering) en de grijpgrage handjes van de boeven in ons land. 'De SP is erg diefstal gevoelig' kreeg ik steeds weer te horen :z

Ik hoef er geen alarm op te zetten (vanaf nieuwwaarde € 16.000,00 bij deze maatschappij) en kan dus gewoon mijn ART schijfremslot blijven gebruiken.

WA+ kon nog steeds niet |( dus ben ik maar direct All risk gegaan.
 
Nou, ik kan me lekkende tank dus zaterdag ff langsbrengen bij de dealer.
Ik ga er min of meer vanuit dat het een nieuwe gaat worden.
(ik wil iig ZEKER geen gepruts ! :(

Goed, ik ga jullie op de hoogte houden...

Wie heeft er misschien ff een plaatje voor me uit een werkplaatshandboek ofzo ?
Ik zoek een overzicht van de slangen van de tank, welke ik het beste waar kan loskoppelen enzo.. aan tank of blok kant.. en welke slang eerst ..
Zal wel weer lekker soppen en stinken worden :(
Nog tips 'n truuks anyone ?

Mocht het te groot zijn om te posten > graag mailen indien mogelijk...
(zie profiel)

Mijn dank is groot !! :}

ps: aan een ieder die nog op zoek is naar een powercommander: de dollarkoers is gunstig en waarschijnlijk gaan ze nu een behoorlijk stuk omlaag in prijs !! :)


Grtz,
Hans
 
(zie profiel)

<<tank verhaal>>

ps: aan een ieder die nog op zoek is naar een powercommander: de dollarkoers is gunstig en waarschijnlijk gaan ze nu een behoorlijk stuk omlaag in prijs !! :)


Grtz,
Hans
Succes Hans.

Ik weet niet eens wat een PC(3r?) moet kosten :o
 
Succes Hans.

Ik weet niet eens wat een PC(3r?) moet kosten :o


PCIIIr is normaal meen ik 525 en komt nu in de buurt van de 400 te liggen (of zelfs nog iets lager) Kijk zo hebben we dus (tijdelijk ?) ff wat aan die hoge euro...
 
Vraagje:
Wie heeft wel eens de tank van z'n VTR losgehangen ?
Zitten er snelsluitingen op ? Ik moet de tank vandeweek demonteren en langsbrengen bij de dealert.
Heeft iemand wat tips/truuks voor me :?
 
Hoi mensen is er hier iemand die zowel op een SPI als op een SPII heeft gereden? Zit er veel verschil tussen deze twee motoren of is het geld niet waard. UIt de motorbladen heb ik het idee dat de SPII met name beter stuurt als de SPI voor zover die slecht stuurt.
Graag reacties want ik zit er over na te denken om een SP aan te schaffen. Ik had eerst oren naar een ducati maar ik merk toch dat ik te veel leeuwen en beren op de weg zie. Wat dat betreft voelt de aanschaf van een Honda meer als een oude broek die ik aantrek alhoewel ducati toch iets heel bijzonders blijft.

al vst bedankt
 
De sp1 heeft een sterker koppel onderin dan de SP2, mits een powercommander is die low torque ook nog bruikbaar. Een SP1 kan je sturend krijgen door de vorkpoten iets door te steken en de in- en uitgaande demping in te stellen.

Wat betreft die benzinetank, ik heb ze enkel een keer opgelicht om mn K&N's een keer te reinigen. Daar komen iig. een berg slangen uit achteraan en zonder snelkoppelingen. Ik werd ziek toe ik die allemaal zag hangen. niet simpel om de tank eraf te krijgen denk ik B|
 
H@nsie ik heb even mijn workshop manual erbij genomen en zal je uitleggen hoe je te werk moet gaan met het demonteren van je tank. TANK DEMONTEREN:
Waarschuwing :Z org dat je eerst de druk van je brandstof systeem eraf haalt!
Dit doe je gewoon door geen sleutel in je contact te doen en je noodstop op
!OFF! te drukken. Als eerste de tank zo leeg mogelijk maken d.m.v. een slang en de wet van communicerende vaten(aanzuigen en zo leeg mogelijk trekken)benzinediefmethode!Hierna verwijder je je zadel d.m.v een pijpsleuteltje de 2 boutjes los te draaien. Je moet hiervoor wel even de hoeken van je zadel een beetje naar voren ombuigen. Hierna kun je het zitje eruit halen.
Hierna schroef je al de bouten van je kontje eruit en haal je voorzichtig je kontje eraf. Dit doe je met 2 handen vanaf de onderkant en je trekt het kontje als het ware een beetje uit elkaar maar dat gaat prima! NIET TE HARD TREKKEN! anders scheurt je kontje in 2en! Als dit allemaal gelukt is ga je eerst even een bakkie doen! Na je bakkie haal je de benzine pomp 3P connector los. Het 1e electronische kastje! Deze vindt je direct boven je duo voetsteun aan de linker kant van je fiets. Hierna schoef je de 2 bouten los die net onder de kroonplaat het topkuipframe en de tank op het frame vasthouden. Nu kun je tank naar boven tillen en moet je eerst de brandstof die er nog inzit via het slangetje rechtsonder aftappen in een bakje. Daarna haal je alle slangen los die aan de tank vast zitten en zorg je ervoor dat je ze dicht maakt met een schoon boutje erin. Behalve de slang die je los moet schroeven bescherm je met een schone doek eromheen! Je moet wel goed onthouden hoe deze vast zat en markeer hem dus maar met een stift zodat hij op dezelfde manier terug geplaatst wordt op je tank! Voor deze slang moet je wel !nieuwe ringen! gebruiken!! De torque: 22N.m(2.2kgf.m , 16 lbf.ft!Denk er aan dat als je de slangen los maakt je altijd een opvang bakje hebt voor de brandstof! Daarna draai je de moer aan de linker kant los van de bout die de tank aan de onderkant aan je fiets vast maakt en kun je de tank eraf halen.
TANK INSTALLEREN: In omgekeerde volgorde! Suc6 TWIN GREETZZZ DONNYBRASCO
 
Sander pdf file's moet je downloaden voordat je er wat aan hebt! je kunt dus niet een bepaalde pagina downloaden maar alles of niets! Ter info!!
 
Als er nog meer technische vragen zijn over de SP's hoor ik het wel van jullie ik heb n.l de workshop manual en ben bereid om een vertaalde versie voor klussen aan liefhebbers te omschrijven via het VTR1000 SP1@2 topicje.
Twin greetzzz donnybrasco
 
Komt voor elkaar Sander maar niet vandaag ik ben niet thuis! Ik mail ze wel even als ik thuis kom. Ga je je mailadres nog veranderen??? www.sp1.nl???
Ik spreek je Groet donnybrasco
 
He mensen, ik ben ook van plan om een SP1 aan te schaffen nadat ik een lange tijd heb getwijfeld over een ducati. Uiteindelijk ga ik toch ook voor een stukje zekerheid. Ik heb ooit al een VTR Firestorm gereden en ben dus nu op zoek naar een mooie SP1. Ik heb een aantal vragen. Zijn er belangrijke!! verschillen tussen 2000 en 2001? Heeft iemand er wel eens mee op Assen gereden. Wat zijn dan ongeveer de tijden zonder dat je heel gek doet? Wat kost een PC en een K&N luchtfilter? Kan dit ook met de standaardempers? Die vind ik eigenlijk nog het mooist van alle (vervangingsdempers)
Wanneer ik er één heb komen de foto's!! Bedankt
 
H@nsie ik heb even mijn workshop manual erbij genomen en zal je uitleggen hoe je te werk moet gaan met het demonteren van je tank. TANK DEMONTEREN:
KNIP
TANK INSTALLEREN: In omgekeerde volgorde! Suc6 TWIN GREETZZZ DONNYBRASCO

Yo, thnx ! :) :}

Ik heb ook wel belang bij zo'n manual, waar kan je die kopen ?
Is het een originele Honda manual ofzo ? of een Haynes ?
ISBN nummer ?

Tank ga ik zaterdag demonteren...

Grtz,
Hans
 
He mensen, ik ben ook van plan om een SP1 aan te schaffen nadat ik een lange tijd heb getwijfeld over een ducati. Uiteindelijk ga ik toch ook voor een stukje zekerheid. Ik heb ooit al een VTR Firestorm gereden en ben dus nu op zoek naar een mooie SP1. Ik heb een aantal vragen. Zijn er belangrijke!! verschillen tussen 2000 en 2001? Heeft iemand er wel eens mee op Assen gereden. Wat zijn dan ongeveer de tijden zonder dat je heel gek doet? Wat kost een PC en een K&N luchtfilter? Kan dit ook met de standaardempers? Die vind ik eigenlijk nog het mooist van alle (vervangingsdempers)
Wanneer ik er één heb komen de foto's!! Bedankt

Powercommander IIIr staat op het web voor 525EURi maar ik heb gehoord dat 'ie binnekort dicht onder de 400 gaat komen vanwege de gunstige $dollarkoers :)
Twee K&N's kosten geloof ik rond de 100EURi
Dus.... originele dempers het mooist ?
-te zwaar
-teveel tegendruk
-te rond
-te lelijk
-(VEEL) te stil
-niet MIJN smaak :)

Maar ieder het zijne...
 
Nu hoorde ik wat vreemds net over de SP1.

Er blijkt ook een choke op te zitten :?

De fiets heeft injectie namelijk. Maar er is mij net verteld, door een betrouwbaar iemand, dat er nog een schuifje is (goed weggewerkt 'achter' de kuip) en ik meende dat hij zei dat die aan de zijkant zou zitten.
Wie help mij uit deze droom?

(het is niet het knopje voor de stationaire loop, om direkt maar een vraag op te vangen).
 
Nu hoorde ik wat vreemds net over de SP1.

Er blijkt ook een choke op te zitten :?

De fiets heeft injectie namelijk. Maar er is mij net verteld, door een betrouwbaar iemand, dat er nog een schuifje is (goed weggewerkt 'achter' de kuip) en ik meende dat hij zei dat die aan de zijkant zou zitten.
Wie help mij uit deze droom?

(het is niet het knopje voor de stationaire loop, om direkt maar een vraag op te vangen).
Er zit idd een choke-knop op de SP !! Deze zit aan de linkerkant achter je kuip !
Normaal gesproken heb je , als je motor mooi afgesteld is , deze niet nodig ;)
 
Er zit idd een choke-knop op de SP !! Deze zit aan de linkerkant achter je kuip !
Normaal gesproken heb je , als je motor mooi afgesteld is , deze niet nodig ;)
Dit is eigenlijk handgas om toerental bij afstelling of extreme omstandigheden te verhogen(verandert het mengsel niet!)
Dit ter info.
 
Dit is eigenlijk handgas om toerental bij afstelling of extreme omstandigheden te verhogen(verandert het mengsel niet!)
Dit ter info.
Ja, ben er achter. Werkt ook erg goed trouwens.
Is wel even wennen, zo'n twee cilinder; met name langzame stukjes, rotondes of een drukke weg oid, gaan nogal 'bokkig'. Diverse keren even de koppeling erbij gepakt, dat moet wel. Wellicht dat een ander tandwiel het wat makkelijker maakt.
Ook de snelheidsbeleving is helemaal anders (totdat je op de km-teller kijkt).

Als het wat warmer is buiten kunnen we echt even testen *D

full
 
Yo, thnx ! :) :}

Ik heb ook wel belang bij zo'n manual, waar kan je die kopen ?
Is het een originele Honda manual ofzo ? of een Haynes ?
ISBN nummer ?

Tank ga ik zaterdag demonteren...

Grtz,
Hans

Staat er wellicht ergens een manual online dat iemand weet om ff te downloaden?? Stuk goekoper! 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan