XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvN

MF veteraan
5 mei 2006
2.264
4
Omdat deel 2 alweer vol was en ik als laatste een bericht had geplaatst met een vraag gaan we hier gewoon maar weer verder.

Nog even een linkje naar de vorige voor degene die wat terug moeten zoeken:
XS750 deel 2
 
En dan maar ook meteen even de vraag waar ik in deel 2 mee afsloot:

Op de gelijkrichter zitten twee stekkers, de kleine heeft een groene en bruine draad. de groene komt van de dynamo (veld spanning) en de bruine is toch gewoon de voeding na het contact zoals de rest van de bruine draden?

En het zelfde geld voor de spoel van de veld spanning groen naar de gelijkrichter (geregelde min), en de bruine is een voeding na het contact.

kan iemand dit bevestigen en als het fout is het goede vertellen aub, alvast bedankt.
 
:+ en uiteraard spam ik als eerste een fotooow! :+
full
 
WPH even erbij gepakt:

kleine stekker: bruin komt inderdaad van de main switch af, groen gaat naar de dynamo
dynamo: groen naar gelijkrichter (zoals hierboven), bruin naar main switch, zwartrood naar oliedruklampje.

Zo ver ik het nagekeken heb zit je goed!
 
Thanks, dit is wat ik ook wat ik van het schema had maar die is zo onduidelijk. Het probleem met die draadjes is dat je niet kan zien wat er eigenlijk gebeurt.
 
Hallo XS liefhebbers,

Mag ik me hier ook in mengen ;)
Ik wil aankomende winter iets in deze geest gaan bouwen:
full


Maar dan moet deze eerst verkocht zijn:
full


Aankomend weekend naar de Caferacerdag in Achterveld dus voor degene die daar ook komen, tot ziens :]
 
Wellicht tot ziens (kom dan wel niet op mijn XS projectcafedingesgeval) doch wel op een goed rijdende XS750 ;)



De projectfiets is helaas nog niet in rijdbare staat '(
 
Jammer dat de caferacer dag in hetzelde weekend valt als de biker classics, anders was ik ook wel weer even komen kijken.
 
Jammer dat de caferacer dag in hetzelde weekend valt als de biker classics, anders was ik ook wel weer even komen kijken.
En tegelijk met de Freakrally van MMC'72 (ja, die is eigenlijk op zaterdag, maar wij verdelen de 540 km. over 2 dagen. we hebben ook nog een aan en afvoer route van zo'n 200 km.).
 
Tof Maarten!
Is het zaterdag of zondag?

Zondags..
Was in de veronderstelling dat de weersvoorspellingen gunstig zouden zijn maar ik zag net op buienradar dat het minder wordt -O-

Nou ja dan maar op de GTS als het nat is, die heeft spatborden _O-
 
verdorie....zondag heeft de vrouw een vrijgezellenfeest.....en de auto.....
dus ik heb zondag 2 kids zonder auto.....laat maar....misschien heb ik mazzel want ze word ziek...

hahahahahha we zien wel...
 
Geen draadjes vraag dit keer maar een carburateur vraag.

Ik heb de Mikunie's MkII met open filters en open uitlaat, is het verstandig op de naalden een standje hoger te zetten (en waar staan ze normaal op).

(Beetje rottig dat ik m'n WP handboek weg heb gegeven omdat ik de motor ging verkopen)
 
Geen draadjes vraag dit keer maar een carburateur vraag.

Ik heb de Mikunie's MkII met open filters en open uitlaat, is het verstandig op de naalden een standje hoger te zetten (en waar staan ze normaal op).

(Beetje rottig dat ik m'n WP handboek weg heb gegeven omdat ik de motor ging verkopen)

Eerst zo proberen. Ik heb nog nooit mijn sproeierbezetting aan hoeven passen. Wel eens de naalden een standje hoger (= rijker) gezet. Met name de middelste cylinder vindt dat wel fijn. Normale stand is gewoon de middelste dacht ik.
Maak maar eens een goede rit en controleer de kleur van de bougies. Mooi bruin dan is het goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan