R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

Een vraagje over het niet soepel starten van de r1 2010
Elke keer als ik de motor uit de schuur pak moet ik hem doorstarten om hem aan de gang te krijgen.
Is dit normaal ?
Normaal had ik dit alleen als de motor uit de winterstalling kwam maar nu start hij steeds vaker slecht.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Ja, als de R1 van 2010 is, dus accu mss ook 5 jaar oud is.... Heb ik er maar 1 verklaring voor.
Nieuwe frisse (kwaliteits) accu erin en klaar!
 
Hallo Allemaal,

Ik was al een tijdje op zoek, maar nu dan toch echt: Een R1 van 2010!

full

Ik kom van een Fazer 1000 af, heb ik jaren met veel plezier op gereden, maar dit is toch wel even wat anders! *D
Wellicht dat er in de toekomst wel een superbike stuur op komt, hoewel de standaard houding niet eens tegenvalt, ook op langere afstanden niet.
(ik kruip alvast weg voor al het commentaar dat gaat komen.... ;))
 
Laatst bewerkt:
Beste R1 rijders,

Na jaren op diverse motoren gereden te hebben zowel 4 als 2 cilinders, wil ik nu toch een Big Bang R1 aan gaan schaffen.
Mijn voorkeur gaat uit naar 2 cilinders, maar ik hoop dat de R1 mij blij verrast.

Weet iemand hier nog een nette en betrouwbare R1 te koop? Tips en trucs om eventuele kwaaltjes te ontdekken?
Mijn voorkeur gaat uit naar mat zwart met goud.
Eventueel inruil van een antraciet rode Aprilia RSV van 2006 met bijna alle Factory opties.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
 
Beste R1 rijders,

Na jaren op diverse motoren gereden te hebben zowel 4 als 2 cilinders, wil ik nu toch een Big Bang R1 aan gaan schaffen.
Mijn voorkeur gaat uit naar 2 cilinders, maar ik hoop dat de R1 mij blij verrast.

Weet iemand hier nog een nette en betrouwbare R1 te koop? Tips en trucs om eventuele kwaaltjes te ontdekken?
Mijn voorkeur gaat uit naar mat zwart met goud.
Eventueel inruil van een antraciet rode Aprilia RSV van 2006 met bijna alle Factory opties.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Ik heb ook een rsv mille gehad en mijn voorkeur ging ook uit naar tweecilinders maar toen ik destijds naar een andere motor ging kijken waren er weinig 2-pitters die me konden bekoren.
Toen proefgereden op een Bigbang en toen was de keus snel gemaakt. Ik vind het een 4 cilinder met de beleving van een 2 cilinder.
Maar ik verkoop de mijne (nog) niet........maar is toch niet de kleur die jij zoekt ;)
 
Hallo Allemaal,

Ik was al een tijdje op zoek, maar nu dan toch echt: Een R1 van 2010!

[afbeelding]
Ik kom van een Fazer 1000 af, heb ik jaren met veel plezier op gereden, maar dit is toch wel even wat anders! *D
Wellicht dat er in de toekomst wel een superbike stuur op komt, hoewel de standaard houding niet eens tegenvalt, ook op langere afstanden niet.
(ik kruip alvast weg voor al het commentaar dat gaat komen.... ;))

Mooie bike! Welkom hier in ieder geval. :W
 
Beste R1 rijders,

Na jaren op diverse motoren gereden te hebben zowel 4 als 2 cilinders, wil ik nu toch een Big Bang R1 aan gaan schaffen.
Mijn voorkeur gaat uit naar 2 cilinders, maar ik hoop dat de R1 mij blij verrast.

Weet iemand hier nog een nette en betrouwbare R1 te koop? Tips en trucs om eventuele kwaaltjes te ontdekken?
Mijn voorkeur gaat uit naar mat zwart met goud.
Eventueel inruil van een antraciet rode Aprilia RSV van 2006 met bijna alle Factory opties.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Volgens mij zijn er weinig kwalen. Ik heb bij mijn vorige R1 de accu vervangen en had een lekkende keerring bij de voorvork. Kwestie van standaard dingen controleren :).


Wellicht dat er in de toekomst wel een superbike stuur op komt, hoewel de standaard houding niet eens tegenvalt, ook op langere afstanden niet.
(ik kruip alvast weg voor al het commentaar dat gaat komen.... ;))

:N

Het is een mooie fiets :Y, moet je zo houden :j
 
Laatst bewerkt:
Hallo R1 Crossplane rijders,

Na een proefrit meld hier zich een nieuwe trotse (bijna)bezitter uit het mooie Overijssel. Met een beetje geluk staat mijn zwarte 2010 Big Bang zaterdag klaar om opgehaald te worden.

Nu zitten de standaard dempers nog op de motor, dus weet iemand of heeft iemand nog een paar mooie dempers?

Groeten
 
Hallo R1 Crossplane rijders,

Na een proefrit meld hier zich een nieuwe trotse (bijna)bezitter uit het mooie Overijssel. Met een beetje geluk staat mijn zwarte 2010 Big Bang zaterdag klaar om opgehaald te worden.

Nu zitten de standaard dempers nog op de motor, dus weet iemand of heeft iemand nog een paar mooie dempers?

Groeten

Volgens mij had Nicolay een mooie set Arrow's + Y-link te koop. Check onderdelen topic.

Arrow carbondempers + Y-stuk R1 2009 t/m 2014 RN22
 
Laatst bewerkt:
Zoek op marktplaats of op speurders!!!
Daar staat een setje nieuwe laser dempers op voor 4-500€ en voor 850-950€ heb je een volledig nieuw laser systeem dus ik zeg een koopje!
 
Hoi, ik heb een vraagje: hoe stellen jullie de kettingspanning af?
In de manual staat 2,5 -3,5 cm maar dat 'voelt' nogal strak. Misschien ook omdat ik aan de Fazer gewend ben waar 4,5cm stond voorgeschreven.
Houden jullie de 3,5 cm aan?

@Ferry: wil jij nog van je voetsteunen af? ;)
 
Mannen, 1,5 week geleden een heerlijk CRT circuitdagje gehad op de Drentse hei.
Helemaal top met een lekker zonnetje! Was voor mij de 1e keer met de r1 en dat ging eigenlijk prima.
Alleen de remmen vond ik nogal tegenvallen. Vooral met aanremmen met 200+ had ik weinig gevoel in de voorremmen en had ik ook wat trilling. (schijven zijn gewoon recht)! Ben even benieuwd wat jullie ervaring is en of er hier ook zijn die ook de remmerij hebben aangepast?
Ik heb al stalen remleidingen en zit nu te kijken voor een Brembo RCS 19 pomp maar dat kost best wel knaken zeg.
 
Ziet er netjes uit Jan!
Had je tijdens hard remmen geen last ervan dat je naar voren schoof? Ik heb het tijdens rijden op de openbare weg al af en toe, zeker als je nog over een hobbeltje heen gaat.
Over de remmen heb ik zelf geen klagen, maar als ik de reviews moet geloven is de R1 in ieder geval niet de beste qua remmerij....
 
Ja klopt de velgen zijn exact dezelfde kleur als de voorvork.
Dit had de vorige eigenaar al gedaan maar ben er wel blij mee! :Y
Idd heb ik ook wel dat je af en toe naar voren glijd met flink remmen of een hobbel. Als je wat verder naar achter gaat zitten(sportiever gaat zitten) is dat wel minder.
Ga toch maar een Brembo rempomp scoren denk. Alleen past m'n Pazzo dan ook niet meer :N
14-8 weer een dagje geboekt *O*
 
Ziet er netjes uit Jan!
Had je tijdens hard remmen geen last ervan dat je naar voren schoof? Ik heb het tijdens rijden op de openbare weg al af en toe, zeker als je nog over een hobbeltje heen gaat.
Over de remmen heb ik zelf geen klagen, maar als ik de reviews moet geloven is de R1 in ieder geval niet de beste qua remmerij....

Dit vind ik echt raar. Mijn ervaring is juist dat het apparaat erg hard remt terwijl je nog steeds veel gevoel hebt. Tussen mijn oude 2010 en mijn huidige 2013 merk ik weinig verschil.

Ja klopt de velgen zijn exact dezelfde kleur als de voorvork.
Dit had de vorige eigenaar al gedaan maar ben er wel blij mee! :Y
Idd heb ik ook wel dat je af en toe naar voren glijd met flink remmen of een hobbel. Als je wat verder naar achter gaat zitten(sportiever gaat zitten) is dat wel minder.
Ga toch maar een Brembo rempomp scoren denk. Alleen past m'n Pazzo dan ook niet meer :N
14-8 weer een dagje geboekt *O*

Ik vraag me oprecht af of dat veel uitmaakt. Het mechanische principe is hetzelfde als de standaard rempomp. Is er misschien iemand die dat met een goede reden kan onderbouwen of ontkrachten?
 
Mijn vorig motor was een KTM met ook Brembo remklauwen. Dat remde echt wel beter dan een R1.

Maar ben wel benieuwd of er hier zijn die hun rempomp hebben aangepast of of dit idd het investeren waard is :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan