R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

Dag guys,

Naar een paar jaar lang geflirt te hebben met de bigbang R1 ben ik sinds gister eindelijk trotse eigenaar geworden van een zwarte 2010 R1(de oude van Jan Boele). Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt overtuigd was van het design vd motor maar toen ik mijn motor gister voor het eerst in het echt zag was ik helemaal om. Wat een super gave looks heeft deze bike hij is gewoon echt heel erg mooi (sry ben iets te enthousiast ;-) ).

Ik heb er alleen nog maar op de snelweg gereden dus niet goed kunnen testen. Wat mij al opviel is de ik de remmen niet echt heel super vind(weinig bite) verder heb ik in 2009 tijdens een Yamaha demodag op een r1 mogen rijden. Deze leek wat krachtige te voelen(ging snel op het achterwiel in de eerste twee gangen deze niet). Ik vermoed dat de ecu niet goed staat aangezien hij ook behoorlijk wat plofjes geeft bij gas dicht(wat natuurlijk wel erg nice klinkt). De motor is voorzien van akra einddempers, geen catvervanger en standaard luchtfilter. Heeft iemand enig id waar ik deze motor het beste af kan laten stellen??? Alvast thx :}
 
Plofjes in uitlaat heeft nix met de afstelling van de ecu te maken, om schonere uitlaat gassen te kregen word er bij de uitlaat klep lucht naar binnen gezogen (SLS) zodat de nog onverbrande uitlaat gassen als nog verbranden in de uitlaat, dit systeem werkt pas bij pas dicht.
Pas als dit systeem buiten werking is/word gezet en jet hebt nog steeds ploffen in de uitlaat dan zou de ecu niet goed kunnen staan, wat ik in jou geval betwijfelt, zeker als Jan daar nooit in heeft gezeten, af fabriek zal ie goed staan, misschien iets te arm.

Remmen vond ik zelf ook nooit super op de R1, ondanks anderen rempomp van Brembo,wave schijven, straat race remblokken en teflon remleidingen.
Als ik de R1 remmen vergelijk met mijn huidige motor (is kwa remmen standard) dan kan Yamaha daar nog wat aan verbeteren.
 
Plofjes in uitlaat heeft nix met de afstelling van de ecu te maken, om schonere uitlaat gassen te kregen word er bij de uitlaat klep lucht naar binnen gezogen (SLS) zodat de nog onverbrande uitlaat gassen als nog verbranden in de uitlaat, dit systeem werkt pas bij pas dicht.
Pas als dit systeem buiten werking is/word gezet en jet hebt nog steeds ploffen in de uitlaat dan zou de ecu niet goed kunnen staan, wat ik in jou geval betwijfelt, zeker als Jan daar nooit in heeft gezeten, af fabriek zal ie goed staan, misschien iets te arm.

Remmen vond ik zelf ook nooit super op de R1, ondanks anderen rempomp van Brembo,wave schijven, straat race remblokken en teflon remleidingen.
Als ik de R1 remmen vergelijk met mijn huidige motor (is kwa remmen standard) dan kan Yamaha daar nog wat aan verbeteren.


thx :}

Hard knallen doet hij niet het zijn meer van die roffels zodra je het gas dichtdraait(ook soms tijdens het schakelen dus lijkt als of ik met quickshifter rij 8-) Heb jij/jullie enig id waar ik de ecu en dus motor het beste kan laten afstellen? Want ik ben van plan om er een bmc sport/race filter in te zetten plus een catvervanger.

Verder moet mijn beklaag over de remmen terug nemen. Want ik heb ze goed schoongemaakt met remreiniger en ik moet ondanks de slechte verhalen toch bekennen dat ze toch aardig goed en fijn remmen. Nu heb ik het dan wel over straatgebruik dus weet niet hoe ze op circuit presteren.
 
Oerknal heeft ooit eens zo'n programma gekocht, weet niet of hij het nog doet, we zijn toen behoorlijk aan stoeien geweest met mijn motor.
Zo had ik eerst een pc 5, de mapping daar van hadden we geladen in de ecu, dus werd de pc 5 overbodig, je kunt met dat programma veel zelf afstellen, aangaan van de fans, kilometer correctie, motorrem.
Je kunt dat ook zelf kopen en er mee aan de gang gaan. ik dacht dat het flash tune heten.
 
Oerknal heeft ooit eens zo'n programma gekocht, weet niet of hij het nog doet, we zijn toen behoorlijk aan stoeien geweest met mijn motor.
Zo had ik eerst een pc 5, de mapping daar van hadden we geladen in de ecu, dus werd de pc 5 overbodig, je kunt met dat programma veel zelf afstellen, aangaan van de fans, kilometer correctie, motorrem.
Je kunt dat ook zelf kopen en er mee aan de gang gaan. ik dacht dat het flash tune heten.


Klopt is leuk speelgoed. Het lijkt heel veel op Ducatidiag tools voor de Italiaanse ecu's. Daar heb ik een stel FiatDiag kabels voor gekocht voor mijn Morini en dat werkt echt super kun je idd alles instellen (CO, wanneer de fans aan moeten springen, ontsteking etc). kosten voor de kabels is slechts 20 euro bij elkaar en de software plus maps zijn gratis te downloaden. (dat hebben die Italianen dan wel weer goed voor elkaar :} ).

Ik had al contact gehad met Oerknal en helaas kan hij geen andere ecu's meer flashen behalve die van zichzelf. Je hebt nu bij Flash Tune voor elke ECU een aparte licentie nodig :(
 
Vorige week CRT dag gehad op mijn R1, snel een filmpje in elkaar geflanst.. voor wie het leuk vindt! Ik weet dat ik het big-bang geluid eigenlijk onrecht aandoe door er muziek achter te zetten maar goed, DB-killers moesten er toch in.. :-( Enjoy!
 
Dag oma... Is het altijd hier zo stil?? :W -O-

ff een vraag: ik heb onlangs een PCV gekocht en wil er pas een custom map voor laten maken als ik er een cat-vervanger op heb. Maar nu wil ik hem toch alvast afstellen. Heeft iemand enig idee in welke gebieden de r1 standaard te rijk/arm staat?? Ik heb akra einddempers plus BMC race filter. De map wat ik van powercommander gedownload heb voor akra slipons (europese model r1) loopt die niet beter op :N
 
Is er nog iemand die een voorspatbord heeft liggen waar ie vanaf moet ?? Of iemand die er nog een te koop weet.
Kleur Competition White.
Bij mij is er een stuk uit.....
 
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Klassieke fout...............uit de schuur trekken met het schijfremslot er nog in.
Rijdt ook pas sinds mijn 18de motor :+
Oh ja, da's ongeveer 20 jaar.....
 
Laatst bewerkt:
Pijnlijk. Helaas heb ik niks voor je liggen. Is de schade groot? Dat materiaal is ooit nog wel te repareren ('lassen').
 
Is er nog iemand die een voorspatbord heeft liggen waar ie vanaf moet ?? Of iemand die er nog een te koop weet.
Kleur Competition White.
Bij mij is er een stuk uit.....
Ja, ik heb nog een rood voorspatbord liggen van een R1 2012. Geheel onbeschadigd.

Weet niet of je er wat aan hebt of mee kan....
 
Zo'n CBR600f uit 1992 is best een lekkere allround motor, maar mist een beetje power :P :

full
 
Ja, ik heb nog een rood voorspatbord liggen van een R1 2012. Geheel onbeschadigd.

Weet niet of je er wat aan hebt of mee kan....
Thanks, maar kan er niet echt wat mee, moet ik hem toch laten spuiten en een nieuwe kost dacht ik rond € 100,- in kleur.
Denk toch dat ik dat maar moet doen.
 
Dan maar meteen carbonnen spatbord? *D

En wat doet die Honda hier? Vloeken in de kerk! :j
 
Laatst bewerkt:
Richard, Patrick van het weekend nog ff een anniversary meeting/ritje roggelen ?
Hey Ronald, :W shit man daar zou ik best zin in gehad hebben! En Patrick denk ik ook wel :)

Helaas word dat niet wat, ik ga zondag een rit van 210 km in DLD voorrijden met een paar maten van me.
Of je moet ff naar de achterhoek komen en meerijden.... :+

Wel heel leuk dat je er nog aan denkt en het vraagt ;)
Als het even kan moeten we dat mss toch nog ff plannen voor het einde van het seizoen.
Het lijkt mijn wel 8-)
 
Wel lachen een CBR Big Bang.
Heb hem hier al een keer eerder voorbij zien komen volgens mij.

Moet alleen een beetje rekening houden met de remweg van de standaard CBR 'ankers' en het 160 bandje aan de achterkant.

Voor de rest rijdt/stuurt-ie eigenlijk opvallend goed; wel wat aanpassingen gedaan aan frame en brug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan