R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 4

Heb je misschien je stuurdemper te hard staan? Dat kan ook een reden zijn waarom je denkt dat de motor niet scherp stuurt. Door de motor meer op zn neus te zetten kan ie instabiel worden, wat weer wordt opgelost met een hardere stuurdemper. En zo zit je in een cirkeltje wat je niet gaat helpen :).

5mm meer doorsteek is volgens mij behoorlijk veel. Maargoed, wellicht is het gewoon nodig. Vering-expert kan uitkomst bieden :).
 
De standaard stuurdemper zit er nog op die is niet instelbaar (regelt zich zelf als het goed is). Ik merk geen negatieve dingen van de doorsteek het is niet ten koste gegaan van de stabiliteit. Krijg wel de indruk dat ie minder licht wordt van voren met accelereren, had er nu ook voor het eerst een 200/60 band op dus staat nog meer op z'n neus. Maar het lastig door komen van de GT zit hem ook in de lijn die ik rij, ik moet de 1e bocht later insturen dan kom ik beter uit in de 2e en kan het gas er eerder op :]
 
mooie tijd met de oude Ruskenhoek neem ik aan, scheelt het veel de pvm velgen ik heb toch nog moete om hem snel door de gt-bocht te douwen, kan hem niet snel genoeg om leggen waardoor ik in de 2e bocht niet snel genoeg op het gas kan. Ik heb de vork iets (5mm) doorsteek gegeven in de hoop dat iets scherper gaat sturen maar daar merk ik niet veel van. Ik rij met SBS dual carbon blokken op Braking wave schijven, remmen ook fantastisch gaan circa 4 dagen mee.

5mm is al veel, en persoonlijk zou ik hem voor niet lager zetten maar eerder achter hoger. De grondspeling is al niet heel denderend..
GT omgooien kan je makkelijker met een streepje gas erbij :Y
 
@ssoepkip, nee was de nieuwe ruskenshoek met die knik erin.
Ja ik denk van wel hoor ik had ook voor het eerste nu 200/60 pirelli superbike dus incombinatie met dat stuurde hij wel veel beter ja. Ik heb met Edwin ott en pro bike gepraat en die zeiden dat je plaatjes moet maken en die tussen je frame en shock moeten doen van ongeveer 3-4mm dat moet ook schelen met insturen. Ook moet je je achterwiel zo ver mogelijk naar achteren plaatsen en daardoor stuurt hij ook weer beter.
 
Ook precies wat nicolay zegt, mijn voorpoten met ohlins binnenwerk 25mm staan gelijk met de kroonplaat, de mijne stuur gewoon lekker.
 
hmm dat zijn toch wel tips waar ik wat mee kan, ik heb er overigens ook een Ohlins binnenwerk inzitten daardoor was ie al een stuk beter te sturen.
 
Om even terug te komen op de stuurdemper, volgens mij doet deze, afhankelijk van de gereden snelheid, meer of minder dempen. Voor op straat kan ik me goed indenken dat dat wenselijk is. Harde demping is niet handig als je even moet keren in een straat, terwijl dat prima is bij hogere snelheden. Maar op het circuit wil je, lijkt mij, een voorspelbaar gedrag en daarom een vast ingestelde demper. Of zie ik dat verkeerd?
 
Niemand?? Kan ik mij niet voorstellen :N , kunnen voor een scherpe prijs weg... :Y
full
 
Ik heb er een mooie Akra op zitten. Helaas voor jou ;). G&G zijn overigens best leuke uitlaten voor niet te veel geld. Heb ze op mn vorige vorige fiets gehad ;), SV1000.

Gister voor het eerst een rondje gemaakt op de nieuwe brommer. De teller is opgehoogd naar maar liefst 560km :+. Zithouding is nog even wennen, het zadel van deze lijkt iets hoger te zijn dan het 2010 model.
 
@m14, misschien omdat je zadel nog nieuw is en lekker stevig is?
Voor zo ver is er niks veranderd met de update. Het kan zijn omdat je er misschien verstelbare rearset op hebt zitten of je oem voetsteunen op de hoge positie staan dat je je zithouding hebt veranderd daardoor.
 
Nee, hij zit volgens mij echt hoger. Wanneer je naar achter schuift lijkt het zadel ook wat meer op te lopen als mn vorige.

Rearset staat idd anders, deze stond bij de vorige op de hoogste positie, nu op de laagste. Maar daar merk ik het niet aan. Ik merk het wanneer ik op de motor zit en mn voeten op de grond heb. En de grond is toch echt het zelfde gebleven ;).
 
Haha misschien ben je wel gekrompen ;)
Zit er toch geen 190/55 achterband op en op je vorige een 190/50?
Of ze hebben de vering anders afgesteld en de schokdemper iets langer gezet?
 


Hey, lieverd. :9 :W

Zoals hier boven al vermeld een KTM SD 1290.
Naar 23 jaar sport motoren (Thunderace/FZR1000/RZ500 enz.) waar van 15 jaar alle modellen R1 gereden te hebben gereden word het tijd voor iets anders.
Misschien als Yamaha eerder met de nieuwe R1 was gekomen dat ik weer daar voor gekozen heb.
Maar zoals ik nu een motor gebruik heeft een supersport totaal geen zin meer.
Op vakantie gaan we met 8 man, waar van 2 naked en de rest supersport, die 2 mannen hou je dus echt niet bij in de bergen, zeker als het berg af gaat.

Maar uhh, zo gauw hij ingereden staat word ie weer eens uit laten op de NS. :]
 
Gefeliciteerd!! Post eens wat foto's van dat beest, heb je er ook al een dikke akra opzitten?Zo niet dan zou je eigenlijk wel verplicht zijn de uitlaat van austin racing te kopen die staat zo super vet eronder!dat is een namaak van het prototype akrapovic uitlaat die niet op de markt is gekomen.

Heel veel plezier ermee en laat even weten hoe hij bevalt dan weet ik of ik volgend jaar hem ook moet halen of toch een andere motor.
 
Zit wel een akra op, nog een slip on,maar in de toekomst wil ik der toch graag een evo ophalen,alleen €2323 was me nu ff te.
Ik vrees met de Austin dat je vaak stil staat. :X
Als ik hem morgen heb en het weer laat het toe dan zal ik zeker foto's maken.
 
Laatst bewerkt:
Oke gaaf hoor ik ben echt benieuwd!
Maar wat bedoel je met vaak stilstaan, geluidsoverlast? Je krijgt er toch veel soorten db-Killers bij?

Op het circuit schijnen de 1290sd het ook goed te doen, van de zomer op Spa was er ook een race team en aan die fiets zat geen enkel orgineel onderdeeltje meer op en hij reed geloof ik 2:43 ofzo echt belachelijk snel op een naked
 
Dat bedoel ik idd,bij akra zitten killers bij zo ook bij het evo systeem.
Maar met name het austin systeem, die is voor circuit gebruik ontwikkelt.

Arie Vos reed met een standard SD tijdens de Ducati club race meteen naar de overwining.
Maar dat zal meer aan het talend van Arie liggen dan aan de SD denk ik.
 
Oke ;) ja en teveel herrie is ook niet wat dan kom je er doof vanaf na het rijden en Duitsland wordt je meteen van de weg gehaald.

Dat zal ook wel een stukje mee hebben geholpen ja.
Post maar eens foto's want ik ben echt benieuw!

Veel plezier ermee
 
Hey, lieverd. :9 :W

Zoals hier boven al vermeld een KTM SD 1290.
Naar 23 jaar sport motoren (Thunderace/FZR1000/RZ500 enz.) waar van 15 jaar alle modellen R1 gereden te hebben gereden word het tijd voor iets anders.
Misschien als Yamaha eerder met de nieuwe R1 was gekomen dat ik weer daar voor gekozen heb.
Maar zoals ik nu een motor gebruik heeft een supersport totaal geen zin meer.
Op vakantie gaan we met 8 man, waar van 2 naked en de rest supersport, die 2 mannen hou je dus echt niet bij in de bergen, zeker als het berg af gaat.

Maar uhh, zo gauw hij ingereden staat word ie weer eens uit laten op de NS. :]
gefeliciteerd ermee mate *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan