XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Remoliereservoirdekselboutjes die dol draaien gebeurt wel meer, ik boor de kop er altijd af. Wel op tijd stoppen met boren!

Zodra de kop pleite is, kun je het deksel van het reservoir af pakken en omdat het overgebleven stukje draadeind dan spanningsvrij is valt deze er in de meeste gevallen met duim en wijsvinger uit te draaien. Nieuwe boutjes erbij en hij kan er weer tegenaan.

Wel doen: de schroefdraad van de nieuwe boutjes insmeren met een beetje vet voor montage, en niet te vast dus alleen met een schroevendraaier aandraaien. Als je posidrive of torx boutjes kunt krijgen, is dat beter als kruiskop. Succes!


Thanks, het is gelukt met uitboren. Vragen ze in de motorzaak €2.55 voor twee boutjes.. ;(
Het is dat toch aan het rijden was met de XT. De volgende keer haal ik ze bij de ijzerwarenhandel.. Dat scheelt denkt ik 95% v/d prijs.


Maar de motor rijd nu een stuk beter met de nieuwe ketting, tandwielen en kussens. Veel relaxter. Het aan/uit effect is zo goed als weg.

-----------------

Hoe staat het eigenlijk met de xtx meeting? :+

Wie organiseert deze eigenlijk?? Het lijkt mij harstikke leuk, maar volgens mij organiseert niemand deze toch?
 
Zo, de Hyperpro's zitten erin! Ongeveer 1,5 uur bezig geweest, met een beetje hulp van meneer Boks (heb het bij Boks Motyre in Duiven gedaan).
Voelt ietsje stabieler aan op de snelweg, en duikt iets minder ver in bij het remmen, maar vooral in de bochten heb ik het gevoel veel schuiner te kunnen. :}

Het enige rare was, de veren die er uit kwamen zagen er ongeveer het zelfde uit als de nieuwe, alleen het metaal was wat dikker. :?
 
Het enige rare was, de veren die er uit kwamen zagen er ongeveer het zelfde uit als de nieuwe, alleen het metaal was wat dikker. :?

hmmm, zien niet zo ongeveer alle veren er "ongeveer" hetzelfde uit? Dat dikkere metaal kan ervoor zorgen dat de veerconstante iets hoger is(bij gebruik zelfde materiaal).
 
hmmm, zien niet zo ongeveer alle veren er "ongeveer" hetzelfde uit? Dat dikkere metaal kan ervoor zorgen dat de veerconstante iets hoger is(bij gebruik zelfde materiaal).
Ik bedoel qua afstand tussen de wikkels, die "indeling" was vrijwel het zelfde, dus allebei schijnbaar progressief.
 
Wie organiseert deze eigenlijk?? Het lijkt mij harstikke leuk, maar volgens mij organiseert niemand deze toch?

Die kan iedereen uit dit topic organiseren, all you need is a time&a place! Dus: Zeg het maar? Als we het bij mij doen zorg ik voor koek en koffie ;)
 
hmmm, zien niet zo ongeveer alle veren er "ongeveer" hetzelfde uit? Dat dikkere metaal kan ervoor zorgen dat de veerconstante iets hoger is(bij gebruik zelfde materiaal).
Heb al een fotootje gevonden op de internets

uhzBQL3.jpg


Origineel en Hyperpro zien er vrijwel het zelfde uit, op een halve cm lengte na. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze wat geleidelijker progressief zouden zijn ipv in twee delen.
 
Dus eigenlijk verkopen ze iets wat ze zelf niet aanraden op hun eigen website :+

ID0xgji.jpg
 
Origineel en Hyperpro zien er vrijwel het zelfde uit, op een halve cm lengte na. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze wat geleidelijker progressief zouden zijn ipv in twee delen.

Ik denk dat vooral het soort/type verenstaal dan het onderscheid maakt tussen origineel en Hyperpro.
 
Even een vraagje mensen,

Hoeveel olie verbruikt jullie motor?

Ik heb er ong 9000 km mee gereden in 5 maandjes. Ik heb nu voor t eerst 300-400ml olie bij moet vullen. Peiltje stond onderin. Is dit normaal voor deze motor?

in de tussen tijd geen beurtje gedaan om olie te verversen of wat dan ook.
 
Even een vraagje mensen,

Hoeveel olie verbruikt jullie motor?

De mijne ongeveer 1cm (op te peilstok) per 7000km.

Woon jij toevallig ook een beetje centraal in NL? Dan zeg ik doen!
Aan zijn profiel te zien in Groningen. Niet echt centraal.

Ik wil ook wel wat organiseren. B.v. op een zondag morgen verzamelen bij de plaatsen MC Donalds. Een route van 1,5 uur rijden en weer terug bij de MC Donalds. Gewoon vrijblijvend, niks moet, geen kosten.
Echter, ik woon in het Noord-Limburgse. Daar kunnen we wel een leuke route rijden. Maar het is voor de meeste dan ook een eind rijden...
 
Hallo allemaal!

Hier een liefhebber van de XT600X! Tijdje geleden verpest door motorrijdende vrienden... Achterop, kleine stukjes rijden op lege parkeerplaatsen e.d. Lees al een tijdje mee, leuk om alle verhalen en ervaringen te lezen!
Ik wil over anderhalf jaar mijn motorrijbewijs gaan halen. Ben dan 24, kan dan in 1x zwaar rijden (stomme regeling) en ben ik afgestudeerd. Hoop snel een baan te hebben zodat ik kan gaan sparen! Rij ondertussen rond in een koekblik :+
 
Hallo xt rijders,

Sinds een weekje eigenaar van een xt660x uit 2006 met dubbele akra, s.

Bij deze wil ik me even voorstellen...
Mijn naam is Roel en kom uit de regio Tilburg, vandaar mijn nickname....

Ben nu 32 en heb al behoorlijk wat tweewielers gereden... suzuki volusia, bt1100 bulldog, yamaha vmax, speed triple 1050, aprilia rsv mille r, tuono r,...... cbr600 en rsv mille als circuitmotor.

Verderheb ik 5 bobbers en 1 cafe racer gebouwd op basis van een xs650.
Ik ben op dit moment bezig met het bouwen van een cruiser op basis van een intruder 1400.

Ik ben dus behoorlijk motor-freak :)


Heb besloten mijn circuit hobby te stoppen en lekker op de weg te gaan spelen met iets lichters als de aprilia, maar wel iets met een hoge funfactor, vandaar de xt !

De fiets is voorzien van akras en voor de rest standaard.
Ik zoek nog wat leuke opties, dus wie iets leuks te koop heeft, optisch of motorisch, laat het me dan weten... ik zoek ook een leuke ombouw voor de achterkant.....vind ik dit niet dan maak ik zelf iets..

Komende winter is de intruder klaar en ga ik de xt helemaal aanpakken, ik wil de komende maanden vooral info en leuke opties verzamelen....

Greetz

TILBO
 
Laatst bewerkt:
Woon jij toevallig ook een beetje centraal in NL? Dan zeg ik doen!

Nee dat niet, ben wel opgegroeid in Amersfoort maar woon nu in de provincie Groningen.
Ben wel met enige regelmaat in de randstad, maar meestal niet met de XTX want ik heb een paar zwaardere motoren die ik prettiger vind op de snelweg.
 
Ik bedoel qua afstand tussen de wikkels, die "indeling" was vrijwel het zelfde, dus allebei schijnbaar progressief.

Dat klopt inderdaad. Maar zoals Kepel zegt, het heeft met het staal te maken. Niet alleen de wikkeling, maar ook de dikte en soort van het staal zijn bepalend voor de veerkarakteristiek.

Het was even stil uit Mokum! Met een paar maten naar Frankrijk geweest op de motor. Ik, uiteraard, op de XTX. Andere maten op een XTR, een XTX en een Kawasaki ZX6R. Door het oosten van Frankrijk gereden, heerlijk door de Vogezen en de Alpen geknald. Prachtig kunnen sturen, de XTX ging heerlijk plat. Ontzettend veel plezier gehad van de Wilbers voorvorkveren, groot verschil met origineel. Ook heb ik mij weer verbaasd over de kwaliteiten van de Michelin Pilot Road 4. Ook toen het ging hozen op een gegeven moment kon ik met een nat wegdek nog steeds flink gas geven. Deze banden geven ontzettend veel vertrouwen in de regen, m'n maatje op de Michelin Pilot Power 2CT's durfde/kon toch een stuk minder hard door de regen. Nu motor even goed schoonmaken na 2500km door Europa, flink wat insecten, stof en water gehapt.

:]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan