XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds deze week trouwens 10.000km op de XT gereden sinds 8 maart. :P Mooi gemiddelde van 2000km/maand :Y
 
Netjes :)
Vooral woon/werk of toeren?
75km/dag woon-werk (niet elke dag), 1500km vakantie en de rest toeren. :P Volgende maand komen er naar verwachting nog 3500 vakantiekilometers bij O-)
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe zwarte onderpoot past wel op mijn '04 xtx.
Maar hoe het met kropnplaten zit dat weet ik niet.
Bel voor de zekerheid van meel motoren even.
 
Hallo, voor geinteresseerden heb ik nog wat onderdelen liggen van een xt660x 2011
Ik denk dat deze onderdelen passen op alle xt660x vanaf het jaar 2007

Zo goed als nieuwe blauwe seat cover
Zo good als nieuwe orignele uitlaten. ( hebben maar 2000km mee gereden)
Volledige blauwe kappênset (zonder de stickers erop)

bij interesse mag je me steeds een pmsturen

Heb je al een pm gestuurd betreft de seatcover maar heb nog geen reactie gehad.. Graag een pm terug :)
 
Heren,

Mijn startmotor weigert de laatste tijd dienst. Na het drukken op de knop hoor ik een klik. Verder doet hij niks.
Na de tweede keer duwen slaat hij wel aan en start de motor. De accu spanning (12,6) is goed en wordt goed bij geladen met 14,6V.
Het probleem zit dan in de startmotor. Ik vermoed het relais. Weet iemand of je deze los kan bestellen? Of is er een geheel nieuwe startmotor voor nodig.
 
Kepel,

Het startrelais is los te koop, echter zou ik dit niet direct vervangen.
Eerst even meten of het relais aan de "aanstuurkant" (de dunne kabeltjes) tijdens het eerste start verzoek hetzelfde signaal krijgt als de 2e keer.

Dit doe je ook even aan de andere kant, hierbij ben ik me vrijwel zeker dat je een verschil meet, meet je hier dezelfde waarden (1e en 2e verzoek) kun je je relais uitsluiten.
 
Mocht het toch je relais zijn kun je deze nieuw kopen (ca 50-75€ origineel of imitatie...) of gebruikt (ca 25-40). In de USA zijn zijn ze trouwens veel voordeliger, voor 25 heb je een nieuwe in huis(wel geen originele..)

Hier bijv voor een gebruikte. http://www.boonstraparts.com/nl/onderdeel/yamaha-xt-660-x-start-relais-2005&ID=B10000DDUL

En hier voor eentje uit usa nieuw: http://pages.ebay.com/motors/link/?nav=item.view&id=281404204311&alt=web

Owja, normaal is het zo dat als je starterrelais defekt is dat hij helemaal niet meer klikt en dus ook de 2e keer niet start...
 
Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat het ergens tussen startknop en startmotor zit(no shit Sherlock).
Hierbij zou ik beginnen met het door met en van het startrelais, niet enkel zoals in de workshop manual staat maar ook zoals ik heb uitgelegd.
Ik verwacht echter dat je met het relais in de juiste richting zit te denken.

Als ik het goed begrijp klikt het relais de 1e keer ook niet en draait de startmotor ook niet rond?

Het meten van het startrelais is overigens vrij eenvoudig en bij de xt kom je er makkelijk bij, demonteer zadel en de linker zijkap en dat zit ie tussen wat kabels.

Mocht je er niet uitkomen en in de buurt wonen kun je altijd even langs wippen(zuid-limburg).

Hier een linkje naar workshop manual https://www.google.nl/url?sa=t&sour...4QFjAA&usg=AFQjCNEu_Cre3buWpi-uK4ZSVUflEOg8cQ
 
Als ik het goed begrijp klikt het relais de 1e keer ook niet en draait de startmotor ook niet rond?

De eerste keer klikt er iets, De klik komt meer van het richting het motorblok dan onder mijn zadel.
Dan laat ik de knop los. Daarna druk hem weer in en start hij gelijk.

Ik zal vanavond eens het relais doormeten.
 
Ik dacht dat het dan je startmotor was ?
Als ie wel klikt en soms niet start staat de startmotor voor een versleten contactpunt.
Kan je dan niet meten of er spanning komt op je startmotor als je de knop indrukt?

De eerste keer klikt er iets, De klik komt meer van het richting het motorblok dan onder mijn zadel.
Dan laat ik de knop los. Daarna druk hem weer in en start hij gelijk.

Ik zal vanavond eens het relais doormeten.
 
Dag jongens,

Tijdje geleden alweer, heb wel nog actief meegelezen,
Ik heb intussen een moto master remschijfje geplaatst vanvoor, de vorige had een slagje.
Nieuwe remolie op de voorrem gezet en andere dempertjes geplaatst.

Ik vind het allemaal een hele verbetering :] en ik ben er blij mee :Y

full

full

full

full

full



Grtz wyers
 
Heren,

Aantal vragen:

Op OTR een achterkantje gezien die de originele kan vervangen, vind ik te duur. Heb hier op het forum ook de "doe het zelf" klus gevonden. Zou graag van jullie horen hoe jullie dit hebben aangepakt. Heb wel eens wat gelezen over de achterkant van de r6? Liefst zo min mogelijk gezaag...

Daarnaast lees ik over de snorkel verwijderen? Wat is het nut hiervan?

Arjan
 
Hallo mensen.. ik zit met een vraag, en hoop dat 1 van jullie mij hier een betere uitleg over kan geven..!

Ik heb een Garmin Zumo 390LM gekocht, met de Onroute motorkaart,.. werkt allemaal perfect en een genot in gebruik!.. Maar met dit type navigatiesysteem kun je je triplogs en reisgeschiedenis mooi bijhouden,.. (en wordt ook weergegeven op de kaart waar je bent geweest)...

Echter heb ik een aantal tourtjes gereden,. waarvan 1 naar Belgie,.. en nog 1 naar Katwijk aan zee,.. Nu zijn dit natuurlijk lange ritten,.. en wou ik dit graag op de (kaart van het navigatiesysteem) zichtbaar laten staan..

Het probeem is nu,.. nu ik dagen naar deze rit nieuwe ritten rijdt,.. verdwijnen de gereden ritten van de kaart,. (niet meer zichtbaar) en als je bij de functie *Waar Was Ik) kijkt,... zie je de gereden ritten gewoon verdwijnen!!:(

Is dit normaal dat de Garmin Zumo deze gereden ritten uit het geheugen gooit, om plaats te maken voor de nieuwe ritten oid?

Ik hoop dat 1 van jullie hier een goeie uitleg over kan geven,. ben zelf bij Waypoint in Rijssen geweest,.. (Garmin navigatiewinkel)... hun zeggen dat alles moet blijven staan in de reis/trip log... en andere mensen zeggen dat dit gewist wordt ivm geheugen..

Groetjes Pascal:)
 
Hi Sendra

Ik haal de sporen binnen via Basecamp. Als het goed is moet hij ze allemaal onthouden. Tenminste bij mij wel (350LM).
Maar heb je hier eens gekeken: Hèt WayPoint GPS Forum • Forumoverzicht
Daar zitten zeer ervaren mensen die je waarschijnlijk zo het goede antwoord kunnen geven.
Misschien is het ergens een instelling?
 
Dag jongens,

Tijdje geleden alweer, heb wel nog actief meegelezen,
Ik heb intussen een moto master remschijfje geplaatst vanvoor, de vorige had een slagje.
Nieuwe remolie op de voorrem gezet en andere dempertjes geplaatst.

Ik vind het allemaal een hele verbetering :] en ik ben er blij mee :Y

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Grtz wyers


nette fiets zo vanaf hier te kunnen zien. niets mis mee.
Alleen kijk ik wat vreemd tegen je kontje aan, het kan zijn dat ik het kenteken mis maar het lijkt apart of komt het door dat je achterlicht niet in lijn zit met je spatbord

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan