Yamaha TRX850 topic deel 10

Das mooi klote, wel aardig van die man om je ff thuis te brengen. :}
succes met het opknappen,maar als ik het zo lees dan gaat dat wel lukken. 8-)
 
Oei, doet mij terugdenken aan precies zo'n gevalletje dat ik had met mijn nagelnieuwe CB500 Four. Mijn eerste echte nieuwe motor, vele weken vakantiewerk, lang sparen en meteen op een van de eerste ritjes dat :(
 
Veel succes met het opknappen Tarwetijger!

Heeft er weer eentje een Over-replica gebouwd.
18403652_1523471317672818_4852695900435374400_n.jpg
 
:t Bingo! Excellent research. Website op de kont gaf het weg zeker? Klinkt mooi he, Bos dempers?! Stuitte bij toeval op je bericht. Ff aangemeld om terug te kunnen zwaaien :W 'Die gozer' ben ik, Erik-Jan uit Amersfoort. Rijbewijs inderdaad behaald bij MotoJon. 3,5 jaar en 35000km geleden. Rij woon-werk op een TDM 850 '98 en kon vorig jaar een TRX' 96 overnemen van Jon voor erbij. Beide worden het hele jaar door gebruikt. De TRX alleen bij droog weer en boven nul.

Die actiefoto is tijdens een circuittraining op het politiecircuit in Lelystad. Daar heb ik de kwaliteiten van deze topstuurfiets flink kunnen verkennen. Dat hoef ik in dit deel van het forum niet verder toe te lichten 8-)

Amersfoort heeft idd meer TRX-rijders. Bij mij in de wijk spot ik regelmatig een zwarte.

Affijn. We zwaaien!

Hier een inwoner van Hoogland!

De website deed het hem idd, kwam me bekend voor maar wist niet meer waar van.

Je zult me meestal op de Deauville zien rijden, de TRX gebruik ik vooral voor Mooiweer ritjes en liever niet naar het werk.

Maar mocht je een blauwe zien rijden in de buurt, dan bestaat de kans dat ik dat ben! :W
 
Van de week een klein ongelukje gehad. '(
Een auto voor mij stond net iets eerder stil voor een voorrangskruispunt dan ik had bedacht. Knalde rechtsvoor op de linker achterkant van de auto. :(

[afbeelding]

Kuip staat nu finaal schuin op de motor (zie je niet zo goed op de foto). 'Geluk' bij een ongeluk, echt alleen de kuip (en het bijhorende framepje) zijn beschadigd, koplamp, spiegel, knipperlicht, voorvork etc. is allemaal ongeschonden.
Ik ga een kuip die ik nog heb in de bijpassende kleuren laten spuiten en dan is het relatief eenvoudig weer klaar denk ik, maar BAH, ik had de motor net een beetje klaar. :/
Zelf heb ik ook niks, ben zelfs overeind gebleven. :?

De automobilist was de meest relaxte persoon om tegen aan rijden die je kunt verzinnen. :P Hij vond het vervelender voor mij (motor stuk) dan hemzelf (wat krasjes op de bumper). Toen bleek dat ik niet meer kon rijden (stuur draaide niet meer goed), heeft hij me zo even thuis gebracht. :}

Balen zeg! Succes met de reparatie!
 
Succes Tarwetijger,

Mijn trx-je ook aan't verbouwen...
Wat denken jullie hiervan?
full

En de teller is ook aangepast :)
full

Grtjes
 
Laatst bewerkt:
Nog een tip!

Als de voorvork uit de motor moet....

full


Voila, geen gekul met steunen en bokken...
Beetje fysica en logica...en het kost geen geld!
Een versleten kastrol! Vlaams voor kookpot _O-
 
Mijn trx-je ook aan't verbouwen...
Wat denken jullie hiervan?
Dat zal mooi zijn als het gespoten is.
Nu de vorkpoten toch er uit zijn,zou ik ook ineens het T-stuk demonteren en de lagers eens opnieuw invetten.
 
Laatst bewerkt:
Luc,
Inderdaad balhoofdlagers beetje soigneren kan nooit kwaad.
Passing kuipwerk is goed, kuip komt van poly 26...
Grtjes
 
Dag heren, heb een probleem. Na het zorgvuldig vervangen van de naaldbuizen en het repareren van de benzinekraan.

De benzinekraan had bij het membraan (?) Een knikje in het ronde metalen plaatje, waardoor er blijkbaar geen vacuum ontstond en de kraan altijd benzine doorliet. Hier kwam ik overigens bij toeval achter bij het afkoppelen van de benzinekraan toen ik bij de carburateurs moest komen. Deze bleef lekken. Tikkie teruggebogen en liep toen alleen door bij pri.
Na het vervangen van de naaldbuizen, wat overigens hard nodig was, merkte ik kort daarna geen probleem. Maar later tijdens het rijden en nu nog lijkt mijn motor te 'stokken' bij het optrekken tussen 2700 en 3100 toeren. Ik moet veel gas geven om hem er doorheen te trekken. Bij het afzakken vanuit hoge toeren blijft hij er ook in 'haken' en moet je weer een peut gas geven.
- stuk erger bij koude motor.
- veel minder in hoge versnelling.
- met choke iets open geen probleem.
- positie benzinekraan geen invloed.
- stationair geen enkel probleem.

Wie lost mijn raadsel op? Te arm afgesteld ineens? Naaldjes één tikkie terug voor iets meer toevoer?
 
Kennisgeving voor omleiding

ik zou het in eerste instantie bij de naaldhoogte zoeken. toen ik de mijne vervangen heb was er ook duidelijk zichtbaar dat de buisje ovaal waren gesleten. ik moet nu wel de choke gebruiken met koude start bijvoorbeeld. dus de afstelling is wel verandert en vraagt om aanpassing.

voor wat het waard is, mijn idee: naald omhoog O-)
 
Kennisgeving voor omleiding

ik zou het in eerste instantie bij de naaldhoogte zoeken. toen ik de mijne vervangen heb was er ook duidelijk zichtbaar dat de buisje ovaal waren gesleten. ik moet nu wel de choke gebruiken met koude start bijvoorbeeld. dus de afstelling is wel verandert en vraagt om aanpassing.

voor wat het waard is, mijn idee: naald omhoog O-)

Naald dus iets verder terug bedoel je, zodat hij sneller meer benzine krijgt toch? Ik kan me ook niet voorstellen dat het iets anders is want de rest is gewoon hetzelfde gebleven. Het moet echt de naaldpositie zijn omdat de ruimte om de naalden nauwer geworden is door die nieuwe buizen.

Even kijken wat onze andere TRX experts denken!

Ik heb trouwens een prachtige dag in lelystad gehad laatst, heb de bochttechniek nu echt te pakken! Heeeeerlijk gevoel!!

leukopdefoto_1045834.JPG
 
Naald dus iets verder terug bedoel je, zodat hij sneller meer benzine krijgt toch? Ik kan me ook niet voorstellen dat het iets anders is want de rest is gewoon hetzelfde gebleven. Het moet echt de naaldpositie zijn omdat de ruimte om de naalden nauwer geworden is door die nieuwe buizen.

Even kijken wat onze andere TRX experts denken!

Ik heb trouwens een prachtige dag in lelystad gehad laatst, heb de bochttechniek nu echt te pakken! Heeeeerlijk gevoel!!

[afbeelding]



Ik hoopte ook dat mijn idee beaamd zou worden })
maar dat lijkt me inderdaad het logische gevolg van beter afsluitende naald en buis passing.

na mijn aanpassing (tovami setje (incl sproeiers etc) bij pieter vandaan) moest de boel ook weer even gesynchroniseerd worden.

ik kreeg dat maar niet voor elkaar he |( |( achteraf gezien vrij eenvoudig :X
 
Hallo trx-ers,

Heeft iemand ervaring met,
Andere radiateur, bv groot aluminium sbk
Andere olie-koeler?
Ik hoor het graag,

Grtjes uit Turnhout (B).
 
Ja ik heb een dikkere alu radiator. Van Ebay, made in China.
Oliekoelers heb ik wel online gezien maar is niet echt nodig.
Een R6 rad is ook mooi (gebogen) maar past niet zonder aanpassingen.
Wordt de jouwe te warm?
 
@Tarŵetijger,
Neen geen koel problemen eigenlijk, maar mijn radiator is niet meer mooi,
Zo'n chinees exemplaar zie ik wel zitten als de kwaliteit, paswerk goed is.
Grtjes Jochen
 
Dag heren, heb een probleem. Na het zorgvuldig vervangen van de naaldbuizen en het repareren van de benzinekraan.

De benzinekraan had bij het membraan (?) Een knikje in het ronde metalen plaatje, waardoor er blijkbaar geen vacuum ontstond en de kraan altijd benzine doorliet. Hier kwam ik overigens bij toeval achter bij het afkoppelen van de benzinekraan toen ik bij de carburateurs moest komen. Deze bleef lekken. Tikkie teruggebogen en liep toen alleen door bij pri.
Na het vervangen van de naaldbuizen, wat overigens hard nodig was, merkte ik kort daarna geen probleem. Maar later tijdens het rijden en nu nog lijkt mijn motor te 'stokken' bij het optrekken tussen 2700 en 3100 toeren. Ik moet veel gas geven om hem er doorheen te trekken. Bij het afzakken vanuit hoge toeren blijft hij er ook in 'haken' en moet je weer een peut gas geven.
- stuk erger bij koude motor.
- veel minder in hoge versnelling.
- met choke iets open geen probleem.
- positie benzinekraan geen invloed.
- stationair geen enkel probleem.

Wie lost mijn raadsel op? Te arm afgesteld ineens? Naaldjes één tikkie terug voor iets meer toevoer?

Je schrijft dat je alleen de naaldbuizen hebt vervangen. Normaal gesproken vervang je ze als set, buis en naald. Het zijn niet alleen de buizen die ovaal worden, maar in de naalden ontstaat ook een soort van deuk. Vaak wordt gezegd dat dit komt door het trillen van de 1-cilinder, maar dat is maar een deel van het verhaal. Grootste oorzaak van de naald/buis slijtage is de vloeistof stroom. 850 cc met twee cilinders geeft een behoorlijke aanzuiging, waardoor de vloeistof met hoge snelheid langs de buis/naald stroomt. Slijtage van de naald zul je vooral zien op de plaatsen waar in het buisje de zijgaatjes zitten. Mocht je de naalden niet hebben vervangen luist mijn devies/advies. Als nog doen. :}
 
Vandaag de teller op 60.000 km zien gaan. Nu officieel een oud barrel dus. :P
Maar het blijft een fijne brommer. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan