Yamaha TRX850 topic deel 10

preview


Van de week gepasseerd. :]

Vanwege stotteren in natte omstandigheden heb ik de bougiekabels vervangen. Direct ook de weerstanden uit de bougiedoppen gehaald.

preview


Nog nooit eerder zo'n dop open geschroeft. De (rode) weerstand is om ruis die storing kan veroorzaken te voorkomen. Maar dit zit ook al in de bougies zelf, dus beetje dubbelop. De weerstand heb ik vervangen door een klein metalen staafje dat ik vond tussen m'n rommeltjes voorraad.
 
[afbeelding]

Van de week gepasseerd. :]

Vanwege stotteren in natte omstandigheden heb ik de bougiekabels vervangen. Direct ook de weerstanden uit de bougiedoppen gehaald.

[afbeelding]

Nog nooit eerder zo'n dop open geschroeft. De (rode) weerstand is om ruis die storing kan veroorzaken te voorkomen. Maar dit zit ook al in de bougies zelf, dus beetje dubbelop. De weerstand heb ik vervangen door een klein metalen staafje dat ik vond tussen m'n rommeltjes voorraad.
Kijk :) kun je weer meters gaan maken
 
Drie daagjes op het circuit van Valencia rond gereden. Dat was leuk ! Zeer aangenaam circuit met lange bochten waar je lekker voor kan gaan zitten. En megaveel uitloopstroken.
Maar ik zat de hele tijd met mijn hielen tegen de (originele) uitlaatdempers. Het plastiek op die hielen is dan ook lelijk gesmolten. Iemand oplossingen? Rearsets die mijn voeten hoger zetten? Andere einddempers? Alle suggesties zijn welkom.
 
Waaah Valencia, die staat bovenaan mijn (bucket-)list! :9~

Voeten tegen dempers, hmm. Hogere stepjes zijn vooral nodig als je ze voortdurend aan de grond rijd.
 
[afbeelding]

Van de week gepasseerd. :]

Vanwege stotteren in natte omstandigheden heb ik de bougiekabels vervangen. Direct ook de weerstanden uit de bougiedoppen gehaald.

[afbeelding]

Nog nooit eerder zo'n dop open geschroeft. De (rode) weerstand is om ruis die storing kan veroorzaken te voorkomen. Maar dit zit ook al in de bougies zelf, dus beetje dubbelop. De weerstand heb ik vervangen door een klein metalen staafje dat ik vond tussen m'n rommeltjes voorraad.

is dat een aanrader om te doen of zijn er ook nadelen ?
die weerstand eruit halen :/
 
is dat een aanrader om te doen of zijn er ook nadelen ?
die weerstand eruit halen :/
Niet echt nadelen. Ik heb het idee dat 'ie onderin iets soepeler loopt. In 2de of 3de versnelling kan ik 'm tot onder de 2.000 tpm laten zakken. In 4 of 5 gaat dat niet (alles gaat schudden en trillen), maar dat hoeft ook niet.

Vandaag stromende regen :/ maar geen gestotter meer. :)

Op het engelse forum schrijft Cobbadiggabuddyblooo (die naam heb ik ge-copy-paste-d :+) dit nog over het verwijderen van de weerstand.
The coils still give the same output to the plug but with the resistor removed it's a shorter duration but a bigger dump.
Bit like tipping a 2 litre bucket of water upside down and emptying the volume in 1 large dump compared to just tipping the 2 litre bucket to allow the water to pour out over a longer duration.
As mentioned the volitivity of poor quality fuel needs a slightly longer duration of spark to help initiate the burn so the resistor is there for reliability if the bike sold or ridden in countries where fuel quality can be suspect.
Heeft dus met 'langere' vonk bij eventuele slechte kwaliteit brandstof te maken. Hier in NL niet echt een issue lijkt me.
 
Waaah Valencia, die staat bovenaan mijn (bucket-)list! :9~

Voeten tegen dempers, hmm. Hogere stepjes zijn vooral nodig als je ze voortdurend aan de grond rijd.
Valencia moet je zeker doen, is een zalig circuit ! Het was met bike-promotion.de, een ZEER professionele organisatie. Alles bij elkaar (motortransport, vliegtuig,hotel,eten,benzine,box,3dagenrijden) heeft het me 1500€ gekost. Het kan dus goedkoper als je géén box zou nemen en als je in een tentje overnacht en zelf wat kokerelt.
Tjah, die voeten. De hele tijd was het zoeken naar een plaatsje voor mijn voeten. Teentjes moesten zo dicht mogelijk bij het blok zitten zodat ze niet tegen het asfalt schuurden, maar daardoor zaten de hielen tegen de achterkant van de (originele) dempers. Nochthans heb ik maar een 42. En het zijn oude motorlaarzen, ze gaan al veel te lang mee, dus ze mogen kapot, grijns. Maar toch, ik wil mijn (nog te kopen) nieuwe natuurlijk niet kapotsmelten. :-/
 
Ik ben Fred en 54 jaar, via deze weg maar even aanmelden als nieuwe eigenaar van een TRX.
Heb een redelijk motorverleden en vrijwel alles gereden en versleuteld.
Nu ik weinig tijd heb om te sleutelen besloten om een motor aan te schaffen waarmee ik tourritjes op kan maken zonder na te hoeven denken wat er nu weer aan zou kunnen mankeren.
1e rit zit er na wat haperingen op, heb de motor in het zuiden van het land opgehaald en op weg naar huis na ca. 120km ben ik gestrand bij de benzine pomp voor de Moerdijk (richting Rotterdam A16)accu totaal leeg.
Gelukkig had ik de leren motorkleding aan en was het ca. 26 graden, dus fantastisch om 2 uur op de ANWB medewerker te wachten, maar goed.
Uiteindelijk accu geladen en even verder gezocht, blijkt dat er in de stekker van de spanning regelaar een hoop corrosie zit en er een lip van de stekkerverbinding is afgebroken. Met contactspray en schoonschrapen van de contacten stekker weer verbonden en bij de afgebroken aansluiting een draag langs de stekker aangebracht (tijdelijk uiteraard).
Na starten en gas geven bleek dat de accu weer werd bijgeladen 13,2Volt (is dit juiste waarde)
verder viel mij op dat het vrij gemakkelijk hard gaat, heb die ervaring ook met een Moto Guzzi gehad.
Er moet e.e.a. aan gebeuren, zo zijn de kuipdelen ernstig verweerd, en wil ik van de winter wat lakdelen bijwerken, en schade op coating van de wielen aanpakken.
Ben nog wel op zoek naar een WPL, heb me inmiddels ook aangemeld op de trx club.
Ben benieuwd wat de verdere tijd gaat brengen met de motor, lees veel positieve berichten.
full
 
Niet echt nadelen. Ik heb het idee dat 'ie onderin iets soepeler loopt. In 2de of 3de versnelling kan ik 'm tot onder de 2.000 tpm laten zakken. In 4 of 5 gaat dat niet (alles gaat schudden en trillen), maar dat hoeft ook niet.

Vandaag stromende regen :/ maar geen gestotter meer. :)

Op het engelse forum schrijft Cobbadiggabuddyblooo (die naam heb ik ge-copy-paste-d :+) dit nog over het verwijderen van de weerstand.Heeft dus met 'langere' vonk bij eventuele slechte kwaliteit brandstof te maken. Hier in NL niet echt een issue lijkt me.

thanks, helemaal overheen gelezen |( |( kom hier bijna dagelijks plaatjes checken 8-)
trx starte na de winter zomaar weer. heerlijk 8-) nu nog rijde |( |(
 
welkom Fred, gewoon even nalopen en stekkerverbindingen met contactspray langslopen.
en verder verwacht ik weinig gedoe, hij ziet er redelijk origineel uit. (meestal geen verkeerd teken)
 
Thanks.
Zal een nieuwe stekker verbinding op de kop moeten tikken wil ik het uitwisselbaar houden.
Dat is wel het doel, stel dat de spanningsregelaar in de toekomst kapot gaat wil hem geoon uit kunnen wisselen.
Even wat uitzoeken vandaar de vraag om het werkplaatshandboek.
 
Ha Fred, mooie brommer. :] 'k Heb hem ook online ergens zien staan, met die verweerde achterkant. Zonde, maar met een beetje liefde en aandacht is er vast wat moois van te maken.
Ik vind die 13,2V nog wel aan de lage kant. Check vooral of de spanningsregelaar en dynamo nog goed zijn. Dat kan veel narigheid voorkomen. Doormeten kan aan de hand van het werkplaatshandboek... dat je dus nog niet hebt. :+ Heb je inmiddels al een download gevonden? Ze zijn niet heel moeilijk te vinden, zoals al gemeld werd. Anders kan ik wel even kijken hoe ik het online krijg.
 
Welke spanning moet de dynamo leveren bij welk toerental.
Heb na de reparatie van de ANWB even met gashandle gespeeld en niet een constant toerental aangehouden, zou dus goed kunnen zijn.
Gaan maar uit van het positieve, van het weekend even checken.
In de winter de kuipdelen en wielen bijwerken.
Heel misschien de originele dempers aanpassen of er een set originele bijkopen om die aan te passen voor wat meer geluid, vind de prijzen van vervangingsdempers behoorlijk uit de pas lopen voor motor erbij.
Nog even op zoek naar juiste kleurcode van de lak.
 
8<
Heel misschien de originele dempers aanpassen of er een set originele bijkopen om die aan te passen voor wat meer geluid, vind de prijzen van vervangingsdempers behoorlijk uit de pas lopen voor motor erbij.
Nog even op zoek naar juiste kleurcode van de lak.
Op het engelse forum staat een set RVS dempers voor 125 pond / 145 euro ongeveer. Zijn dan ook niet perfect maar dacht dat je het wellicht interesseert.
 
Op het engelse forum staat een set RVS dempers voor 125 pond / 145 euro ongeveer. Zijn dan ook niet perfect maar dacht dat je het wellicht interesseert.

Ik heb nog een set aluminium dempers met een mooi geluid niet zo mooi voor 50 euro
Krijg je de originele erbij met lichte beschadiging
 
Terug
Bovenaan Onderaan