*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er hier iemand toevallig eens zn onderkuip laten spuiten en bijvoorbeeld die zwarte delen aan de voorpoot/spatbord en de kapjes naast de tellers/cockpit ?

Ben wel benieuwd naar foto's aangezien ik dit zelf ook van plan ben
 
Maarten gewoon vervangen heb je geen speciaal gereedschap voor nodig
Ff goed kijken dan snap je het wel en niet zomaar olie erbij gooien en denken dat het goed is ook al zeggen ze zoveel cc dat werkt niet
Je moet je Luchtkamer meten dat werkt precies zo als het moet

:^ en dat kan met deze tool....

full
 

Ik moet dit jaar ook nog de voorvork olie vervangen. Dit is alweer een tijdje geleden.
Ik heb de motor nu 7 jaar een ik heb zelf nog nooit de keerringen en stofkapjes vervangen.
Ik weet niet of deze al ooit eerder vervangen zijn. Ik denk dat ik dit jaar de keerringen en stofkapjes maar eens preventief vervang.
 
De diameter van de voorvork poten van een 2002 is 46 mm, de h-o-h afstand 210 mm. De afmetingen van een 2001 ken ik net.
De strookjes die ik eraf gezaagd had, was een soort 'druppel' vorm. Op het breedst was het iets van 20 mm. Maar al met al was het niet veel
.


Volgens internet is mijn binnenpoot ook 46mm en net ff globaal gemeten tussen de fietsen door lijkt het ongeveer 21cm
Had je ook nog een speciaal stuur omdat je zo weinig van de kuip kom weghalen,met volledige stuuruitslag?
Gaskabel/ koppeling/ remleiding moeten dan verlengd worden volgens internet?
Enne waar staat je huis?
 
Ik moet dit jaar ook nog de voorvork olie vervangen. Dit is alweer een tijdje geleden.
Ik heb de motor nu 7 jaar een ik heb zelf nog nooit de keerringen en stofkapjes vervangen.
Ik weet niet of deze al ooit eerder vervangen zijn. Ik denk dat ik dit jaar de keerringen en stofkapjes maar eens preventief vervang.

Wel SKF keerringen gebruiken hoor die hebben bijna geen stickslip zijn Super heb ze ook in mn 10
 
Foto's ineens weg :? :?
Doe ik het gewoon nog eens :+






De scheurtjes zitten in de stofkappen, die zou ik wel vervangen. Kan er geen water onder komen. Scheelt een roestige clip...

Maar los daarvan: het monteren van de keerringen doe ik zonder speciaal gereedschap. Met een goede drevel, beetje vet en voorzichtig rondom tikken lukt het ook.
Al heb ik op internet (youtube) ook wel andere oplossingen gezien, o.a. met een pvc pijp.
https://youtu.be/vrmYJgcGX30
Zeer interessant filmpje, bedankt :t
De stofkappen zal ik inderdaad wel vervangen.

Eerst had je de inbusbouten aan de onderkant met een verlengde inbussleutel dmv een luchttol los moeten halen dan trek je hem helemaal uit elkaar inclusief keerringen
Foto,s verwijderd?????
De voor vorkpoten zijn nog niet uit elkaar.
Maar inderdaad, een luchttol heb ik nodig om die onderste bout los te krijgen. En die heb ik dus niet.
Een paar jaar geleden ben ik dagenlang bezig geweest om die onderste bout uit de poten van mijn SV te krijgen. En het is mij met geen mogelijkheid gelukt. Ook niet door er een bezemsteel in te steken.
Ik heb er nog een trauma van :(
Uiteindelijk bij een bedrijf geweest met luchttol en dan is die bout inderdaad in 1 sec los B|

Heeft er hier iemand toevallig eens zn onderkuip laten spuiten en bijvoorbeeld die zwarte delen aan de voorpoot/spatbord en de kapjes naast de tellers/cockpit ?
Ik heb heeeeel lang geleden wel eens zelf wat proberen te spuiten. En toen kwam ik tot de ontdekking dat spuitnevel lang blijft hangen. En uiteindelijk overal terecht komt :X
Maar binnenkort zal ik wel moeten om deze 9 bij te werken.

en dat kan met deze tool....

[afbeelding]
ik zal eens op onderzoek gaan :)

Had je ook nog een speciaal stuur omdat je zo weinig van de kuip kom weghalen,met volledige stuuruitslag?
Gaskabel/ koppeling/ remleiding moeten dan verlengd worden volgens internet?
Enne waar staat je huis?
Stuur had ik er gelijk bijgekocht. Het paste allemaal maar net.
Alleen remleiding was langer. De overige kan je verleggen.
Huis staat bij Utrecht en ik werk in Eindhoven.
 
Wel SKF keerringen gebruiken hoor die hebben bijna geen stickslip zijn Super heb ze ook in mn 10

Natuurlijk SKF :Y
Als de wiellagers vervangen moeten worden dan gebruik ik daar ook SKF voor...SUPER spul
 
Laatst bewerkt:
Dit is dus kansloos _O-

[afbeelding]
volgens een instructie filmpje die ik heb gezien op internet zou een harde snelle ruk succesvol kunnen zijn om hem los te krijgen

aangezien der ook honda motoren geplaatst worden

Hier nog eentje van mijn R6 motor die ik 10 geleden al weer inruilde(waar blijft de tijd;-(( )
full
 
Wielen na 'advies' hier toch maar even verder bewerkt:
[afbeelding]
Ik vind het mooi :)

Volgens mij ben je pas halverwege :P

Hier staat de 10 lekker in het zonnetje, ik zou bijna zin krijgen om vandaag nog een rondje te doen.


En nog een vraagje:


Hoe krijg ik dit ijzer weer netjes?
Die lagers op de achtergrond zijn nu weer goed. Maar die dingen op de voorgrond nog niet.
Ik heb 'Belgom', 'Never dull' en 'RVS reiniger' van kruidvat geprobeerd. Iemand nog tips?
 
Ik vind het mooi :)Volgens mij ben je pas halverwege :P

Hier staat de 10 lekker in het zonnetje, ik zou bijna zin krijgen om vandaag nog een rondje te doen.
[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-10R/P1030887C_zpswgl9sk7x.jpg"]afbeelding~][/URL]

En nog een vraagje:
[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/DSC_8366C_zpsouuzxq8x.jpg"]afbeelding~][/URL]

Hoe krijg ik dit ijzer weer netjes?
Die lagers op de achtergrond zijn nu weer goed. Maar die dingen op de voorgrond nog niet.
Ik heb 'Belgom', 'Never dull' en 'RVS reiniger' van kruidvat geprobeerd. Iemand nog tips?

Klopt ben nog maar halverwege ,maar als die weer up to date is word er wel flink mee gevlamd die van mij is geen decoratie stukje om in de Huiskamer te staan Gazzzzzzzzzzzz
Denk dat je het met een schuursponsje van 3 M wel iets mooier kan krijgen maar is best veel werk voor zo weinig(zijn toch maar afstandbusjes)
Dingen op de voorgrond zijn van Aluminium en geen Rvs
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of dit het eerste montage dus originele voortandwiel is? (of kun je deze ook zo los kopen? . Heb nu sinds 2,5 dzd km een JT voortandwiel;-)
full
 
Ik vind het mooi :)Volgens mij ben je pas halverwege :P

Hier staat de 10 lekker in het zonnetje, ik zou bijna zin krijgen om vandaag nog een rondje te doen.
[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-10R/P1030887C_zpswgl9sk7x.jpg"]afbeelding~][/URL]

En nog een vraagje:
[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/DSC_8366C_zpsouuzxq8x.jpg"]afbeelding~][/URL]

Hoe krijg ik dit ijzer weer netjes?
Die lagers op de achtergrond zijn nu weer goed. Maar die dingen op de voorgrond nog niet.
Ik heb 'Belgom', 'Never dull' en 'RVS reiniger' van kruidvat geprobeerd. Iemand nog tips?
Mooie kleur en staat ie zo in de huiskamer?
 
Weet iemand of dit het eerste montage dus originele voortandwiel is? (of kun je deze ook zo los kopen? . Heb nu sinds 2,5 dzd km een JT voortandwiel;-)
[afbeelding]

Is een origineel Kawa voortandwiel kun je zien aan de silent blokjes die erop zitten ,en deze kun je gewoon kopen ik kocht mn voortandwiel bij Motoport
 
Is een origineel Kawa voortandwiel kun je zien aan de silent blokjes die erop zitten ,en deze kun je gewoon kopen ik kocht mn voortandwiel bij Motoport
oke dus je kunt dus niet zien of dit de eerste tandwielen set is af fabriek:-( aan dit tandwiel, bij die van Puntmuts zag ik idd een tekst erop staan(deze kant aan de buitenkant ofzoiets)

Lekker aan de sleutel aan de zx10?
 
oke dus je kunt dus niet zien of dit de eerste tandwielen set is af fabriek:-( aan dit tandwiel, bij die van Puntmuts zag ik idd een tekst erop staan(deze kant aan de buitenkant ofzoiets)

Lekker aan de sleutel aan de zx10?


Ja de 10 moet een beurt hebben ,wat me opvalt hiero dat er niemand gereageerd heeft op de klepstelplaatjes iedereen koopt maar gewoon plaatjes die 0,05 dikker of dunner zijn .
Ik denk dat het aan mij lig maar mijn doel is toch echt midden in de roos van de tolerantie kun je hem ook het netst afstellen en loopt het mooist,offe wil ik het te perfekt :?
 
Denk dat je het met een schuursponsje van 3 M wel iets mooier kan krijgen maar is best veel werk voor zo weinig(zijn toch maar afstandbusjes)
Dingen op de voorgrond zijn van Aluminium en geen Rvs
Met die 3M naak ik mijn blok schoon, dit durf ik hiermee niet te doen.
Die afstandsbussen zijn toch echt wel staal en geen aluminium.
Anyway bedankt.

Mooie kleur en staat ie zo in de huiskamer?
In de eetkamer. Normaal zit er wel een hoes omheen vanwege de inkijk.

En de kleur ... een groene motor met bruine wielen. |( |(
Het is dat de lak er nog perfekt uitziet anders had ik deze toch echt over laten spuiten.

Is een origineel Kawa voortandwiel kun je zien aan de silent blokjes die erop zitten ,en deze kun je gewoon kopen ik kocht mn voortandwiel bij Motoport
Jij hebt een voortandwiel gekocht met geluidsdemping!?
Ik dacht serieus dat niemand dat zou doen. Die geluidsdemping zit erop voor de type goedkeuring. Maar vervanging doe je toch gewoon een tandwiel zonder?

oke dus je kunt dus niet zien of dit de eerste tandwielen set is af fabriek:-( aan dit tandwiel, bij die van Puntmuts zag ik idd een tekst erop staan(deze kant aan de buitenkant ofzoiets)
Bij mij staat er inderdaad 'outside' en '#525' op.

Ja de 10 moet een beurt hebben ,wat me opvalt hiero dat er niemand gereageerd heeft op de klepstelplaatjes iedereen koopt maar gewoon plaatjes die 0,05 dikker of dunner zijn .
Ik denk dat het aan mij lig maar mijn doel is toch echt midden in de roos van de tolerantie kun je hem ook het netst afstellen en loopt het mooist,offe wil ik het te perfekt :?
Ik ben al blij als de speling tussen de tolerantie grenzen ligt. Perfect in het midden gaat zelfs mij te ver.
Ik ben tenslotte software ontwikkelaar en mijn enige gereedschap is een laptop.
 
Ja de 10 moet een beurt hebben ,wat me opvalt hiero dat er niemand gereageerd heeft op de klepstelplaatjes iedereen koopt maar gewoon plaatjes die 0,05 dikker of dunner zijn .
Ik denk dat het aan mij lig maar mijn doel is toch echt midden in de roos van de tolerantie kun je hem ook het netst afstellen en loopt het mooist,offe wil ik het te perfekt :?


Ik weet niet hoe het zit met de klepstelplaatjes van een ZX10R maar voor een niner zijn ze gewoon te koop met stapjes van 0,025 vandaar dat ik niet reageerde.
Kijk maar eens op de site van bijvoorbeeld Optitune.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan