Motor Studenten Delft XIX - Zonder spoor, maar met A4!

Op de parkeerplaats oefenen om je motor beter te beheersen met lage snelheden, kan geen kwaad tenzij je de motor neerlegt. Ik kijk van de week of ik mijn rechter valbeugel kan monteren.
 
Nou, ik heb vandaag voor het eerst mijn winterhandschoenen aangedaan.
full
 
Er is een bocht.... wel twee eigenlijk. Om erop en eraf te kunnen. Ze zijn gescheiden door een vangrail. Het is wel motorfiets vriendelijk gemaakt, door ook aan de onderkant wat platen te zetten.

Ik vond eigenlijk het nooit een goede plek om daar snel te rijden. Niet alleen omdat ik daar een maatje zag onderuit gaan. Maar ook door de lantaren palen. En de verschillende asfalt types. Wat nu wel van een type is. En het plakt nu ook beter.

Gaan we dit jaar ergens nog een snackbar bezoeken?
 
Ik ben bang van niet...

Het is wel motorrij weer. ;)


bloedvaten 3D printen, wel het lijkt voorlopig toekomst muziek. Ik vind het nog knullig uitzien zo. Ik neem aan dat ze het deels voor zichzelf willen houden.


Fijne feestdagen!
 
Ik ga een dezer dagen wel de ZXR weer even uitlaten, voordat de carbs weer helemaal dichtzitten.
Maar een echte toerrit staat nog niet in mijn agenda.
 
:^ wat een sukkels ook, spook rijden. Politie had juist gehandeld. Spook rijden is nog erger dan inbreken...
 
Overwegen jullie wel eens om LiFePO4 batterij in je motor te stoppen?

Mijn accu is nog goed maar ik kwam iemand tegen die een café racer aan het bouwen is. Toen dacht ik aan van misschien een kleiner/lichter accu, voor hem.
 
Klopt, wij hebben deze (ook daar besteld).
Is gebruikt in de 650cc kawa van Anna, en in mijn ZXR750. Startmotor gaat merkbaar harder rond dan met een normale accu.

Ow, en zo'n ding weegt echt geen drol!
 
Heeft het een beter levensduur? Zeg maar als je je motor een lange periode niet gebruikt.
 
Zelfontlading is vrijwel nul bij die dingen.
Maar capaciteit is wel iets lager, en een standaard acculader kan je niet gebruiken. Dus als je heel lang moet doorstarten na lange stilstand is het misschien niet ideaal.
 
Ik heb een Oddyssey accu in de motor zitten. Had ik in de 1150 ook: Na bijna 3 maanden stilstaan met o.a. een laag sneeuw bovenop, 1x op de knop drukken en starten. Toen de Varta in de 1200 kapot was weer zo'n Oddyssey erin... alleen heeft die daarna nog niet zo lang stilgestaan.
 
huh wacht?! I'm lost: Je kan hem wel zo in je motor steken: maw hij laad dus wel normaal op via de prik van de dynamo/gelijkrichter/spanningsregelaar etc. Waarom werkt acculader dan niet, die geeft toch ook gewoon iets van 14V laad spanning oid?
 
Geen idee, men zegt het heeft minder ampere inhoud. Verder zijn de LiFePO4 batterijen 14,6V ipv 12V (13.4V).

Maar er zijn wel laders voor. Alleen die moet je apart erbij kopen.
Lithium Lader

Misschien zijn RC hobby LiPo laders wel voldoende, die zijn maar 50€ of zo.
 
Hey jongens, foobsz wil zijn motor verkopen. Zie maar of iemand interesse heeft. Hij heeft altijd rustig mee gereden.
EDIT: verkocht
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan