Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Vandaag lekker aan het toeren met mijn tdm 850 3vd, gewoon lekker rustig binnendoor rijden. Even gestopt om te overleggen waar we heen zouden rijden. Motor weer starten en lekker verder rijden , rij ik mooi 80 in zijn 4 zie ik in een keer de temperatuur omhoog schieten tot in het rood en zie in een keer koelvloeistof spetters langs mijn motor. Rij met de motor naar de kant en ondertussen daalt de temperatuur weer. Motor uitgezet en opzoek naar lek maar niets gevonden waarschijnlijk overdrukventiel??? Motor daarna gestart geen lek te vinden en motor loopt mooi temp blijft ook mooi en vin slaat ook gewoon aan. Raar. Weer verder gereden en motor blijft perfect op temp en geen enkele lekkage meer. Erg raar wat kan dit geweest zijn? De temp liep gewoon in een keer heel snel op.
 
full


Zo zien andere mij :Y
Het voordeel van een italianen is dat die aan beide kanten dezelfde lens hebben. Dubbel xenon in een NL fiets, dus met aan 1 kant een grootlicht lens is geen goed idee.

Dan heb je én Xenon waarmee je al moet uitkijken of je je tegenliggers niet verblindt, én je hebt hem ook nog eens in de grotlicht armatuur zitten. Daar maak je geen vrienden mee.

Ik zal eens heel diep in mijn mailarchief moeten spitten waar ik toen die adapterring vandaan heb gehaald. Als jij dubbellicht in je NL fiets hebt zitten, Judith kan het zijn dat die van jou is uitgerust met het dubbellicht setje van Stoelmans dat standaard de grootlicht lamp op iets van 60 % laat branden. Dat gaat niet werken met Xenon of LED.

Als je een armatuur hebt dat is gemaakt voor dubbellicht zal je zien dat de patronen in het glas op beide lenzen identiek is.
 
Vandaag lekker aan het toeren met mijn tdm 850 3vd, gewoon lekker rustig binnendoor rijden. Even gestopt om te overleggen waar we heen zouden rijden. Motor weer starten en lekker verder rijden , rij ik mooi 80 in zijn 4 zie ik in een keer de temperatuur omhoog schieten tot in het rood en zie in een keer koelvloeistof spetters langs mijn motor. Rij met de motor naar de kant en ondertussen daalt de temperatuur weer. Motor uitgezet en opzoek naar lek maar niets gevonden waarschijnlijk overdrukventiel??? Motor daarna gestart geen lek te vinden en motor loopt mooi temp blijft ook mooi en vin slaat ook gewoon aan. Raar. Weer verder gereden en motor blijft perfect op temp en geen enkele lekkage meer. Erg raar wat kan dit geweest zijn? De temp liep gewoon in een keer heel snel op.

Da's wel raar. Dat ie stoom afblaast via de radiator dop is wel normaal als ie te heet wordt, en je hebt gelijk een bevestiging dat ie echt te warm werd.
Oorzaak wordt een leuk raadspelletje :P
 
Ik heb nu al weer 200km gereden en temp blijft goed. Misschien stond de thermostaat klep nog dicht en werd er alleen intern en niet via de radiator gekoeld.
 
Vandaag lekker aan het toeren met mijn tdm 850 3vd, gewoon lekker rustig binnendoor rijden. Even gestopt om te overleggen waar we heen zouden rijden. Motor weer starten en lekker verder rijden , rij ik mooi 80 in zijn 4 zie ik in een keer de temperatuur omhoog schieten tot in het rood en zie in een keer koelvloeistof spetters langs mijn motor. Rij met de motor naar de kant en ondertussen daalt de temperatuur weer. Motor uitgezet en opzoek naar lek maar niets gevonden waarschijnlijk overdrukventiel??? Motor daarna gestart geen lek te vinden en motor loopt mooi temp blijft ook mooi en vin slaat ook gewoon aan. Raar. Weer verder gereden en motor blijft perfect op temp en geen enkele lekkage meer. Erg raar wat kan dit geweest zijn? De temp liep gewoon in een keer heel snel op.
Is al een eerder voorbij gekomen.....iets met slangen verkeerd erop....weet het niet meer.....
 
Ik denk nu zelf dat misschien de thermostaat nooit goed heeft gewerkt. Mijn temp wijzer gaat ook bijna nooit heel ver omhoog. Ik alleen nog maar met koud weer gereden dus ik dacht dat daarom de meter bijna nooit op liep/loopt. Maar nu met warmer weer zie ik hem tijdens het rijden ook niet echt omhoog lopen. Of is dit normaal. Als ik 50 rij zie ik de temp wel iets omhoog lopen. Hij lijkt net of de klep in de thermostaat altijd open staat. Zou dit kunnen? Hoe ver komt bij jullie de tempwijzer?
 
Nu heb ik dacht ik eens gelezen dat het zadel van de 900 vanaf 2007 comfortabeler is. Iemand enig idee daarover. Ik heb een 2006 model maar heb toch al redelijk snel last van een houten kont als de kilometers wat meer gaan tellen. Nu wil ik in de zomer naar Oostenrijk en wat meer comfort zou dan wel fijn zijn.
 
Nu heb ik dacht ik eens gelezen dat het zadel van de 900 vanaf 2007 comfortabeler is. Iemand enig idee daarover. Ik heb een 2006 model maar heb toch al redelijk snel last van een houten kont als de kilometers wat meer gaan tellen. Nu wil ik in de zomer naar Oostenrijk en wat meer comfort zou dan wel fijn zijn.

Ik heb nu mijn 4e 900, de eerste 3 waren allemaal van voor 2007, huidige is 2010. En dat is ook degene met veruit het beste zadel, al kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat het zadel een originele is, ik ben 2e eigenaar.
Zadel is veel steviger vergeleken met de oudere, en de bekleding is ook anders, wat ruwer.
Dus ja, volgens mij klopt je verhaal wel :Y
 
Ik had een 2013 TDM en vond het zadel toch wel iets (veel, eigenlijk) te zacht, maar ik heb geen vergelijk met oudere bouwjaren.
 
Ik heb mijn originele (2005) zadel opnieuw laten vullen bij een stoffeerder met harder schuim :]

Denk dat je dan voor 60 a 100 euro ook klaar bent ... :t
 
Ik heb mijn originele (2005) zadel opnieuw laten vullen bij een stoffeerder met harder schuim :]

Denk dat je dan voor 60 a 100 euro ook klaar bent ... :t

Er is een forum lid die dit ook doet, hawk gt ofzoiets geloof ik. Zit in Purmerend, eerder ook wel eens een zadel laten aanpassen, waar ik erg tevreden mee was ;)
 
Nu heb ik dacht ik eens gelezen dat het zadel van de 900 vanaf 2007 comfortabeler is. Iemand enig idee daarover. Ik heb een 2006 model maar heb toch al redelijk snel last van een houten kont als de kilometers wat meer gaan tellen. Nu wil ik in de zomer naar Oostenrijk en wat meer comfort zou dan wel fijn zijn.


Ik laat ze bekleden bij MJ Seats in Ten Boer.
bevalt prima, vulling van pre-press foam, wat harder dan de standaard vulling.
Ik heb de voorste zitplek ca 40mm hoger en duo zitje 20mm hoger.
 
Ik laat ze bekleden bij MJ Seats in Ten Boer.
bevalt prima, vulling van pre-press foam, wat harder dan de standaard vulling.
Ik heb de voorste zitplek ca 40mm hoger en duo zitje 20mm hoger.

Maar hoe is jouw ervaring Pieter? Biedt het zadel vanaf model 2007 meer comfort?
 
Hallo, ik wil misschien wel een kofferset op mijn tdm850 3vd monteren, maar ik wil niet te breed worden en vind meestal die rekjes ook niet zo mooi. Nu kan ik een Hepco & Becker set kopen, de in de koffer zou zelfs een helm passen. Nu is mijn vraag wordt het dan niet veel te breed en wat is jullie ervaring met een kofferset? Het lijkt mij gewoon handing om zo nu en dan gewoon makkelijk eens iets mee te kunnen nemen.
 
Ik heb een GIVI V35 setje, past net een helm in (en ik heb de grootste maat helm :/ )Ik kan er gewoon mee tussen de file door, dus lijkt het mij niet te breed.Ik vind ook dat de beugels niet al teveel 'aanwezig' zijn als de koffers er niet opzitten. Kortom, bevalt me zeer goed. Ook nog een GIVI topkoffer erbij, maar die zit er voornamelijk op als een van mijn kinderen achterop zit (ideaal overigens :t ) Verder, ik geef het ruiterlijk toe, doet een topkoffer niet heel veel voor het uiterlijk van de motor.
 
Oja, ik heb ze op een 900 zitten, weet dus niet of ze er ook zijn voor de 850. Dus eigenlijk heb je helemaal niets aan mijn verhaal _O-
 
Ik heb al wel eens gehoord dat je minder last hebt tijdens het rijden van een kofferset dan van een topkoffer.

Hoe breed zou je motor ongeveer zijn met zijkoffers.
 
Mijn ervaring is dat een topkoffer veel minder verschil in rijervaring geeft dan zijkoffers.

Zijkoffers doen VEEL meer met je luchtweerstand en evenwicht. Topkoffer is niet supermooi, maar wel praktisch en veiliger dan een rugtas.

Maar das mijn ervaring maar....
 
Hallo, ik wil misschien wel een kofferset op mijn tdm850 3vd monteren, maar ik wil niet te breed worden en vind meestal die rekjes ook niet zo mooi. Nu kan ik een Hepco & Becker set kopen, de in de koffer zou zelfs een helm passen. Nu is mijn vraag wordt het dan niet veel te breed en wat is jullie ervaring met een kofferset? Het lijkt mij gewoon handing om zo nu en dan gewoon makkelijk eens iets mee te kunnen nemen.
Mijn ervaring met die set is dat het prima rijd. Als je het gewicht goed verdeeld merk je er niet zoveel van. En je wordt niet breder dan je stuur, dus maakt qua rijden ook niet uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan