Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Beste,

:edit:
Lees ik net in de OP dat ik mij netjes voor moet stellen.
Mijn naam is Joep en kom uit Roermond.
Ik rij niet op een CBR, maar heb wel verschillende Honda's
2x VF750F voor op het circuit. 1x VFR rc24 die ik aan het ombouwen ben voor het circuit, daarom mijn vraag. En voor op de straat te tokkelen een VTR1000F

Ik ben al aan het zoeken geweest in dit topic, M-F, Google, maar krijg het niet gevonden.
:edit:

Ik heb een vraag waar een van jullie mij hopelijk bij kan helpen.
Vanwege een verbouwprojectje van een circuitfiets ben ik aan het bekijken welke voorvork ik kan/wil gaan gebruiken. Maar omdat het een VFR is moet ik een vrij lange voorvork gebruiken.

Zou een van jullie zo vriendelijk willen zijn om de lengte van de voorkvork op te meten van een CBR600 pc35 dus modeljaar 1999-2000? Van het hart van de as tot bovenzijde poot?

Dankjewel.

Grtz Joep

Alleen de buitenpoot neem ik aan?
 
Yep. Hart van de as tot bovenzijde binnenpoot, kan een paar mm meetfout in zitten maar veel meer zal het niet zijn. Of het dezelfde vork is... Voor zover ik weet wel. Beide hebben volgens mij de instelbare showa vork. Succes met je project.
 
Kom er net achter dat er Iridium bougies standaard in de CBR600F4i zitten. Wat zijn jullie gebruikerservaringen hiemee qua levensduur? Het WPHB schrijft voor om ze om de 25k te vervangen.
Lijkt me vrij snel voor een iridium bougie.

Heb ze er trouwens nog niet uit gehaald om te bekijken, zal ik binnenkort even doen.
 
25k is idd vrij snel, andere kant is het voor de meesten meer dan 2,5 jaar rijden, dan valt het wel weer mee. Kun je langer wachten met bougie vervangen? Jahoor ;)
 
Yep. Hart van de as tot bovenzijde binnenpoot, kan een paar mm meetfout in zitten maar veel meer zal het niet zijn. Of het dezelfde vork is... Voor zover ik weet wel. Beide hebben volgens mij de instelbare showa vork. Succes met je project.

Volle tank/lege tank? Opgebokt of zijstandaard? Hou er rekening mee dat de binnenpoot en buitenpoot niet aan elkaar vast zitten maar bewegen, dus de metingen zijn erg afhankelijk van de omstandigheden.
 
Kom er net achter dat er Iridium bougies standaard in de CBR600F4i zitten. Wat zijn jullie gebruikerservaringen hiemee qua levensduur? Het WPHB schrijft voor om ze om de 25k te vervangen.
Lijkt me vrij snel voor een iridium bougie.

Heb ze er trouwens nog niet uit gehaald om te bekijken, zal ik binnenkort even doen.

Gewoon controleren en dan weer terugplaatsen voor minstens 12k als ze goed zijn. Iridium gaan lang mee heb ik ervaren.
 
Volle tank/lege tank? Opgebokt of zijstandaard? Hou er rekening mee dat de binnenpoot en buitenpoot niet aan elkaar vast zitten maar bewegen, dus de metingen zijn erg afhankelijk van de omstandigheden.

Dat snap ik :) . Geheel uitgeveerd is dan ook letterlijk in dit geval. Motor staat op de middenbok zonder voorwiel. Zo dus gemeten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Wat ik me even afvraag....: Ik vindt dat tijdens hard remmen de motor behoorlijk duikt ( voelt alsof achterkant omhoog komt) en hij trilt met het aanzetten van het remmen, als ik dan doorrem is het trillen weg. Iemand vertelde mij dat vorkolie verversen ( na 14 jaar) wel eens kan helpen? Hoe denken jullie hierover? Balhoofd is nagekeken en een slag vaster gezet omdat dat nog kon schijnbaar. Hiermee is het trillen iets minder geworden maar niet overtuigend. Of moet ik het in de schijven zoeken? En het duiken is op te lossen door de vork wat harder te stellen?
 
Hallo,

Wat ik me even afvraag....: Ik vindt dat tijdens hard remmen de motor behoorlijk duikt ( voelt alsof achterkant omhoog komt) en hij trilt met het aanzetten van het remmen, als ik dan doorrem is het trillen weg. Iemand vertelde mij dat vorkolie verversen ( na 14 jaar) wel eens kan helpen? Hoe denken jullie hierover? Balhoofd is nagekeken en een slag vaster gezet omdat dat nog kon schijnbaar. Hiermee is het trillen iets minder geworden maar niet overtuigend. Of moet ik het in de schijven zoeken? En het duiken is op te lossen door de vork wat harder te stellen?

Eerst maar eens de vork een beurtje geven, kan een wereld van verschil maken. Stel je vork ook eens af op de originele waarde (als dat nu niet het geval is). Bij mij had de vorige eigenaar naar het lijkt lukraak wat gedraaid, afstellen naar origineel was een wereld van verschil!
 
Ben gisteren bij de motorzaak geweest. Hij heeft mn veerpoten anders ingesteld, rijdt wel lekkerder nu. Vandaag maar eens een stukje rijden weer nu het nog kan, zal wel eens een van de laatste warme dagen kunnen zijn.:(
 
Hallo allemaal
ik rijd nog niet zo lang op een cbr 600 f2. *O*
nou zal die vraag uiteraard al wel eerder gesteld zijn, maar heb gezocht en kon het zo 123 niet vinden.

hoeveel km rijd je ongeveer op een volle tank benzine. :]

Groetjes Klaas
full
 
gooi je tank vol en laat het er maar op aankomen,en rij je tank leeg..Als je motor begint te stotteren,zet je hem op resreve.Dat is de beste manier om er achter te komen.Het is heel afhankelijk van je rijstijl.wel je dagteller op 0 zetten na je hem hebt volgetankt.Zo heb ik het ook gedaan. Ik tank als de teller tussen 250 en 280 km staat.

succes.
 
Ik rijd er ongeveer 250 mee denk ik, maar hij begint ook weleens te sputteren bij 200 km.. kan ik alsnog maar 11 liter tanken.. beetje wazig.
 
Ik ben me er ook wel bewust van, dat het ook afhangt hoe je, je gas gebruikt ;)
maar ik begrijp dat het dus tussen de 200a250 km is waar ik rekening mee moet houden

Tnx voor de snelle reactie
 
Net lekker ritje naar en op de Posbank gemaakt.
Was wel een vrij prijzig ritje..

230 euro, en dat zonder geld voor de benzine ;(
 
Heb ook mn eerste boete binnen. 98 euro voor 11km te hard in Arnhem centrum. Belachelijk. reed 61 waar ik 50 mocht. Weet nog precies hoe het gebeurde. Ik versnelde bij het stoplicht omdat ik geen zin had om te moeten wachten als ie oranje of rood zou worden....
 
jonges. en meisjes. ik heb totaal geen verstand vam motors maar als me motor in de begrenser slaat dan komt er blauw zwarte rook uit me uitlaat en veel ook. wat kan dit zijn? koppakking of zo. ? en heb het gevoel dat me motor stationair te snel draait hoe kan ik dit verhelpen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan