Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

jonges. en meisjes. ik heb totaal geen verstand vam motors maar als me motor in de begrenser slaat dan komt er blauw zwarte rook uit me uitlaat en veel ook. wat kan dit zijn? koppakking of zo. ? en heb het gevoel dat me motor stationair te snel draait hoe kan ik dit verhelpen ?

Dat eerste weet ik niet, stationair kun je bij eerdere CBRs nog regelen met de stelknop aan de linkerzijde onder het zadel/tank. Zorg er wel voor dat deze bij een warme motor boven de 1000 tot 1200 rpm blijft.
 
..... als me motor in de begrenser slaat dan komt er blauw zwarte rook uit me uitlaat en veel ook. wat kan dit zijn? koppakking of zo? ......

In de begrenzer.... Dus bij ruwweg 13,5 duizend toeren.... En jij vraagt je af of het normaal is dat ie dan rookt? :/
Zie je dat überhaupt omdat je ernaast staat en de motor onbelast tot in de begrenzer jaagt, of zie je dat in de achteruitkijkspiegel met 150+?

Wellicht dat ie wat olie verbruikt... Ik kan me voorstellen dat de begrenzer de ontsteking onderbreekt en dat onverbrande olieresten in de hete uitlaatpijp alsnog 'half' verbranden.
 
Laatst bewerkt:
In de begrenzer.... Dus bij ruwweg 13,5 duizend toeren.... En jij vraagt je af of het normaal is dat ie dan rookt? :/
Zie je dat überhaupt omdat je ernaast staat en de motor onbelast tot in de begrenzer jaagt, of zie je dat in de achteruitkijkspiegel met 150+?

Wellicht dat ie wat olie verbruikt... Ik kan me voorstellen dat de begrenzer de ontsteking onderbreekt en dat onverbrande olieresten in de hete uitlaatpijp alsnog 'half' verbranden.
Gewoon, motor pakken, starten en het gas vol open... Dan geeft hij na een minuut of 10 blauwe rook. Niet goed :?
 
What happened? heb ik gister ook gereden... :X


Doorgetrokken streepje, maar ik mag niet klagen. Kwamen er goed vanaf. Hij had er nog wel een paar bij kunnen geven. Snelheid, alle 3 de motor niet in orde. Mijn knipperlicht achter zit in geïntergreerd in mn achterlicht, mag niet. En mn andere maatjes hebben streetfighters, dus die voldeden al helemaal nergens aan :+
 
Heb ook mn eerste boete binnen. 98 euro voor 11km te hard in Arnhem centrum. Belachelijk. reed 61 waar ik 50 mocht. Weet nog precies hoe het gebeurde. Ik versnelde bij het stoplicht omdat ik geen zin had om te moeten wachten als ie oranje of rood zou worden....

Man man man. "Ik overtreed de regels en daar krijg ik een bekeuring voor!" :o

En blijkbaar had je het zelf in de hand, je had namelijk geen ZIN om te moeten wachten voor oranje/rood. Dus je had nog wel keus.

Dus... Zonde van het geld? Ja. Reden om te zeiken? Nee. :W
 
Heb ook mn eerste boete binnen. 98 euro voor 11km te hard in Arnhem centrum. Belachelijk. reed 61 waar ik 50 mocht. Weet nog precies hoe het gebeurde. Ik versnelde bij het stoplicht omdat ik geen zin had om te moeten wachten als ie oranje of rood zou worden....

Wil je ruilen?

281 euro voor 28km te hard (na correctie) om 01:30 's nachts.

Niet huilen, betalen :) :W
 
Man man man. "Ik overtreed de regels en daar krijg ik een bekeuring voor!" :o

En blijkbaar had je het zelf in de hand, je had namelijk geen ZIN om te moeten wachten voor oranje/rood. Dus je had nog wel keus.

Dus... Zonde van het geld? Ja. Reden om te zeiken? Nee. :W
Gevalletje Eigen Schuld Dikke Bult toch? :)
 
Mwah jongens, het feit dat het eigen schuld is neemt niet weg dat de bedragen van de zotten zijn vs. de overtredingen. Als iedereen zegt "gewoon betalen" denk ik vinden jullie het dan wel normaal?

Ik krijg zelden bekeuringen (knock on wood), maar de bedragen áls ik er een krijg brengen mij altijd flink aan de kook hoor. Nog meer omdat ik altijd zeer bewust alleen de regels overtreed wanneer het de veiligheid van anderen niet beïnvloed. Natuurlijk, je weet wat je doet en dat het geld kan kosten. Als je bijvoorbeeld 220 euro mag aftikken voor rechts inhalen nadat je kilometers lang achter een stel links-plakkers hebt gezeten met af en toe een knipperlichtje of een lichtsignaal om te vragen of je er alsjeblieft langs mag omdat ze 10 km onder de max snelheid rijden. Als er dan op rechts een ruime kilometer vrij te berijden is en je denkt ik heb genoeg moeite gedaan om deze mensen op te voeden, kost het je 220 euro. Als ik dat nu opnieuw bedenk leer ik er niets van, ik word alleen maar kwaad :+ . Dan is het nog steeds eigen schuld, ik kies om rechts in te halen, maar het komt door het net zo verboden links plakken van anderen op een snelheid die beneden maximum ligt.

Mooie was dat ik dan ook nog een opmerking op de cjib post mocht lezen; verkeershufter :') Maarja, je kan je er helemaal gek om maken, helpt toch niet.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ben ik het mee eens. Die bekeuring van 230 voor doorgetrokken streep is helemaal m'n eigen schuld. Alleen was het ook een situatie die absoluut geen gevaar kon opleveren en die bestuurder voor mij gewoon echt irritant treuzelde. Dan is het vrij verleidelijk.
 
Waar stopt de verantwoordelijkheid van de rechts inhaler en begint de verantwoordelijkheid van de linksplakker, is een goeie vraag voor de rechter. Ik was te lui om naar de rechter te gaan iig, maar had het graag daar neergelegd. Kans dat dat je off the hook krijgt is misschien minimaal, maar als je echt je best hebt gedaan je netjes te gedragen en rustig mensen te wijzen op hun gedrag is 220 euro behoorlijk veel :+ .
 
Laatst bewerkt:
'Geen zin hebben om voor een stoplicht te stoppen' is wel iets anders dan 'al uren achter een treuzelaar en dan toch maar rechts/over doorgetrokken streep inhalen'

Vind ik.
 
Voor:

20140930_171417_zpsd5e616dc.jpg


Na:

20140930_172945_zps6631fae6.jpg
 
Ziet er goed uit! En hoe vind je hem nu zitten?

Je mag wel een keer je achterwiel schoonmaken trouwens O-)
Hij zat in stilstand prima maar ga morgen pas rijden. Volgens mij is het niet echt merkbaar lager :)
Je bedoelt zeker dat ik m'n hele motor wel een keer mag wassen? :D

Die velg is gewoon matzwart joh!
 
'Geen zin hebben om voor een stoplicht te stoppen' is wel iets anders dan 'al uren achter een treuzelaar en dan toch maar rechts/over doorgetrokken streep inhalen'

Vind ik.
Klopt, punt was dus ook niet per sé dat het vergelijkbaar is, maar meer dat het niet altijd zwart-wit gewoon betalen hoeft te zijn ;)
 
Als ik 61 kilometer per uur heb gereden ipv 50 en de weg was verder leeg... Dan vind ik 98 euro gewoon belachelijk, maar voor jullie is het blijkbaar normaal.
 
Als ik 61 kilometer per uur heb gereden ipv 50 en de weg was verder leeg... Dan vind ik 98 euro gewoon belachelijk, maar voor jullie is het blijkbaar normaal.


Kan zo'n flitskast geen rekening mee houden. Wees blij dat je ook niet voor rood licht gepakt bent ;)


Ik vind trouwens wel dat sommige boetes flink aan de prijs zijn en dat ze een systeem moeten gebruiken waarin veelplegers steeds meer gaan betalen, zodat je niet gelijk de eerste keer de volle mep te pakken hebt, maar pas na 3x en daarna misschien wel rijbewijs foetsie als het echt zware overtredingen zijn.
 
Als ik 61 kilometer per uur heb gereden ipv 50 en de weg was verder leeg... Dan vind ik 98 euro gewoon belachelijk, maar voor jullie is het blijkbaar normaal.

Ik vind het normaal dat je je aan de regels houdt. :Y En ik vind het normaal dat je de consequenties accepteert als je die regels overtreed. :Y En als laatste vind ik het normaal dat je weet dat de bekeuring in Nederland hoog zijn, en dat je niet quasi verontwaardigd/verbaasd bent als er een van 98 euro op de deurmat valt. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan