Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Nieuwe schetsplaat + voetsteun binnen. Binnenkort monteren, wanneer het wat warmer/beter weer is. Daarna ook nieuwe knipperlichten (voor) monteren. Die er nu op zaten vond ik niet zichtbaar genoeg, maar heeft nooit prioriteit gehad. Nu houdt eentje er langzaamaan mee op dus nu heeft het wel prio. :)
 
Het is prima weer om te rijden hoor!

Leuke upgrades, succes enuuuh... pics or it didn't happen!
Klopt, soms. Alleen ben nu nog te druk met mijn gezondheid waardoor ik nog geen motor kan rijden. :9

En de opmerking voor 'wanneer het warmer/beter weer wordt' was ook puur bedoeld voor de montage. Het is daar nu te koud voor en het gebeurd niet in een (eigen) garage helaas. En kan nu ook niet ergens naar toe rijden. '(
 
Laatst bewerkt:
Hier wel eens gekeken: AiM

Leuke vereniging met een sleutelruimte!
Ik ben daar zelf ook regelmatig, mocht je een keer willen komen kijken, let me know.
Daar werd ik laatste via Facebook ook al op gekenmerkt, zag er prima uit. Zal het even onthouden. Al kan ik waarschijnlijk ook al wel de dingen monteren zodra ik lichamelijk weer kan rijden. Maar goed. :)
 
Zal me even voorstellen,

Ik ben rico kom uit het oosten woon sinds 8 jaar in limboland.
Ik ben al een lange tijd niet meer op het mf geweest.
Als cbr fan heb ik helaas vorig jaar mijn cbr600f ui '99 moeten verkopen maar heb nu 1uit2007 gekocht.


Verder heb ik een vraagje...
ik ben eens een uitlaat beugel tegen gekomen op een cbr met het cbr logo er in gegraveerd zijn deze verkrijgbaar of is dit een handmade onderdeel?

Mvg


Rico
 
Zal me even voorstellen,

Ik ben rico kom uit het oosten woon sinds 8 jaar in limboland.
Ik ben al een lange tijd niet meer op het mf geweest.
Als cbr fan heb ik helaas vorig jaar mijn cbr600f ui '99 moeten verkopen maar heb nu 1uit2007 gekocht.


Verder heb ik een vraagje...
ik ben eens een uitlaat beugel tegen gekomen op een cbr met het cbr logo er in gegraveerd zijn deze verkrijgbaar of is dit een handmade onderdeel?

Mvg


Rico
Ah, welkom. :)

Ik heb daar zelf het antwoord nu niet op. Mocht je hier uberhaupt het antwoord niet krijgen, kun je ook wel de Facebook groep proberen.

Honda CBR 600 F - NL
 
Heb me aangemeld bij de Facebook groep en al antwoord bedankt😁.
Nu alleen wachten tot vanavond dan mag ik mijn 2007cbr600f ophalen😬.
 
En dan morgenochtend hier zeker even een foto plaatsen? ;)

Gefeliciteerd met je nwe fiets


Helaas nog niet echt mooie foto's kunnen maken van de bike.
Maar ik heb em even goed gepoetst en wat foto's gemaakt :)

IMG_0072.jpg

IMG_0070.jpg

IMG_0075.jpg
 
Netjes netjes,ziet er mooi uit

Heel veel plezier met deze fiets, en nogmaals gefeliciteerd
 
Laatst bewerkt:
full

Hallo allemaal,

Mijn naam is dus Dennis en ben sinds een paar weken weer in het bezit van een 600f, (zit al sinds 2010 op het`forum) :] na een kort uitstapje naar Kawa te hebben gemaakt. Het is een F4 uit bj 2000 met 51dkm op te teller. De motor komt bij Rob van den Balvert uit Duiven. Hij is redelijk origineel, alleen voorzien van een laser sportuitlaat.

Gisteren begonnen om de knippers er af te halen te voorzien van ledknipperts. is nog wel een aardig klusje. _O-

Groeten,
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
Hallo allemaal,

Mijn naam is dus Dennis en ben sinds een paar weken weer in het bezit van een 600f, (zit al sinds 2010 op het`forum) :] na een kort uitstapje naar Kawa te hebben gemaakt. Het is een F4 uit bj 2000 met 51dkm op te teller. De motor komt bij Rob van den Balvert uit Duiven. Hij is redelijk origineel, alleen voorzien van een laser sportuitlaat.

Gisteren begonnen om de knippers er af te halen te voorzien van ledknipperts. is nog wel een aardig klusje. _O-

Groeten,

Nice bike ziet er goed uit😁

Welk relais heb je er op voor de led knippers?


Gr rico
 
[afbeelding]
Hallo allemaal,

Mijn naam is dus Dennis en ben sinds een paar weken weer in het bezit van een 600f, (zit al sinds 2010 op het`forum) :] na een kort uitstapje naar Kawa te hebben gemaakt. Het is een F4 uit bj 2000 met 51dkm op te teller. De motor komt bij Rob van den Balvert uit Duiven. Hij is redelijk origineel, alleen voorzien van een laser sportuitlaat.

Gisteren begonnen om de knippers er af te halen te voorzien van ledknipperts. is nog wel een aardig klusje. _O-

Groeten,

Net ding hoor, heel mooi.
Staat al aardig tijdje op marktplaats als ik me niet vergis, if is dar weer een ander?

Led knippers heb ik ook net op de mijne gezet, gewoon zelfde relais behouden, knippert iets sneller alleen, verder geen probleem.

Heel veel plezier en veilige km's met je cbr600f :Y
 
Ik heb sinds kort een vreemd probleem. Op (schijnbaar) willekeurige momenten blijft m'n (digitale) snelheidsmeter op 0 staan. De dagteller loopt daarbij ook niet mee. Na een tijdje pikt hij het weer op.

Verder gaat het rode FI lampje soms branden. Als ik stop, hem uitzet en opnieuw weer aanzet is hij weg en de motor loopt verder prima. Ik heb begrepen dat het lampje bij opnieuw starten een bepaalde knipper-code zou moeten geven als er echt iets mis is?

Mijn gevoel zegt dat er ergens een contactje of draadje brak of half los is.. Iemand enig idee waar ik nu moet beginnen?
 
Laatst bewerkt:
FI betekend Fault Indication en is vaak een massaprobleem. Idd even je stekers nakijken. Je zou ook je accu polen even kunnen natrekken.
 
Ok, ik had misschien even aan moeten geven dat ik totaal ervaring met electronica heb :D Hoe zou ik dit aan moeten pakken? Waar zitten die stekkers ongeveer? En mochten er geen overduidelijke mankementen te vinden zijn.. hoe controleer ik wat er mis is? Heb ik een multi-meter nodig?
 
In dat geval is het erg lastig uitleggen. Je kan het best beginnen bij de accu, dat is het makkelijkst. Mocht dat allemaal goed zitten zul je verder moeten gaan naar de cockpit wat iets meer werk is. Kijk of alle stekkers van en richting de meters goed vast zitten en droog zijn! Hopelijk red je het hiermee, anders zul je hulp moeten inschakelen.

Doormeten is nog niet nodig.

Succes
 
Gewoon ff de stekkers bekijken (en met wd40 inspuiten) die je ziet zitten, en waarvan jij zelf een idee van hebt dat ze wel met het dashboard te maken kunnen hebben, en als dat niet het probleem oplost je motor wegbrengen.

Electronica kan je zelf weinig aan doen als je niet technisch bent.

"Een beperking in je kunde is geen probleem zo lang je je beperkingen maar her en erkent", zoiets was die spreuk toch?? ;)

Electronica kan gewoon behoorlijk complex worden

Succes met het probleem, en vooral met de oplossing.
 
Ok top, bedankt voor de tips. Ben wel een beetje technisch onderlegd (meer richting software though..) maar bovenstaande dingen ga ik komend weekend eens proberen :t
 
Ik heb voor een F4i nog een Puig Double bubble dark smoke kuipruitje liggen.

Ligt hier niets te doen, dus is het iets voor je laat het weten.
 
Hallo mede cbr600 rijders
Ik ben sinds vandaag eigenaar van een cbr600fi uit 2001 ( 1e motor )
De dingen die ik tzt wil veranderen zijn.
De knipperlichten voor.
Kuipruitje smoke.
(Eventueel wiel striping en een andere buddy)

Hoop zelf ook wat handiger te worden kwa onderhoud en dergelijke, dus zal dit subforum eens op me gemak doornemen.
En het belangrijkste voor nu is lekker genieten van de motor, en lekker kilometers maken!!
Vandaag 200 kM gereden en was genieten geblazen. *D :Y

Edit foto bijvoege is toch nog gelukt..
e680gp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan