Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Zou graag mijn onderkant van USD voorvork willen laten poedercoaten/spuiten. Dit kan ik echter niet zelf en nou ben ik bang dat mijn chrome poten wellicht beschadigd worden bij de poedercoater of spuiter.

Iemand tips of juist goeie ervaring bij een adres waar dit goed gaat??
Vertel nou eens wat je precies voor ogen hebt?
 
Vertel nou eens wat je precies voor ogen hebt?

Ik dacht dat ik het wel duidelijk had beschreven. Onderkant waar de remklauwen zijn op bevestigd, zou ik graag zwart willen hebben. Dit onderste deel zit tevens de chrome binnenpoot aan bevestigd. Die kun je niet los halen. Ik ben dus bang als ik dit deel van poot weg breng beschadiging op mijn chrome deel krijg. Wou weten hoe iemand hier mee omgaat, eigen ervaring? Of wellicht iemand die dit voor mij mooi kan spuiten.
 
Beste spuit-goeroes,

Ik wil volgend jaar mijn voorvork aanpakken, de buitenpoten anodiseren en de asopname ook van een nieuw kleurtje voorzien.

Nu is mijn vraag, hoe kan de asopname het beste aangepakt worden? Coaten of een laag 2k lak of iets anders?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Edit: Zie net de reacties hierboven pas |( _O-

Maar dan rest mijn vraag nog, welke lak kan daarvoor het best gebruikt worden?
 
Laatst bewerkt:
Beste spuit-goeroes,

Ik wil volgend jaar mijn voorvork aanpakken, de buitenpoten anodiseren en de asopname ook van een nieuw kleurtje voorzien.

Nu is mijn vraag, hoe kan de asopname het beste aangepakt worden? Coaten of een laag 2k lak of iets anders?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Edit: Zie net de reacties hierboven pas |( _O-

Maar dan rest mijn vraag nog, welke lak kan daarvoor het best gebruikt worden?

Wat voor voorvork?
 
Ik dacht dat ik het wel duidelijk had beschreven. Onderkant waar de remklauwen zijn op bevestigd, zou ik graag zwart willen hebben. Dit onderste deel zit tevens de chrome binnenpoot aan bevestigd. Die kun je niet los halen. Ik ben dus bang als ik dit deel van poot weg breng beschadiging op mijn chrome deel krijg. Wou weten hoe iemand hier mee omgaat, eigen ervaring? Of wellicht iemand die dit voor mij mooi kan spuiten.
Of het los kan, is de vraag. dat verschilt er model.

Of het moet, is een andere.

Wil je nou poedercoat, of wil je spuitwerk?

Afplakken voor spuitwerk ik totaal geen probleem.

Poedercoat zou ook moeten lukken, maar kost veel meer aandacht (en demontage).

Je blijft sowieso een laag houden, die kan werken op de punten waar spanning komt. Bouten van de remklauw en de vooras.
 
Dat spuiten is ook niet het moeilijkste, het gaat mij voornamelijk om de soort lak. Gewoon een spuitbus van Motip of 2k lak, wat is het beste om te gebruiken? (Niet dat de lak er in no time vanaf vliegt als er wat tegenaan komt.)
 
Laatst bewerkt:
De voorvork van mijn sp1. Intern gaat ie aangepakt worden en wil de kleur dus ook gelijk maar ff doen.

Zou van dit:
[afbeelding]

Naar dit moeten gaan:
[afbeelding]
Ik ben geen lak expert.
Ik ben wel fan van hammerite. Is er ook in egaal.

Laten uitharden, liefste afbakken.

En idd, voor spuiten is afplakken niet een probleem. Dat chroom blijft wel heel.

voor poedercoaten moet gestraald worden. Dat luistert nauwer.
 
Thanx, spuiten zal het zeker worden, zal maar eens ff kijken naar een goede lak. Laat eerst de buitenpoten in de nieuwe kleur anodiseren, het binnenwerk bij HK aan laten passen en dan alles afplakken voor de spuitsessie van de asopname. Zal tzt het resultaat hier wel posten :)
 
Laatst bewerkt:
Misschien niet voor iedereen even makkelijk te realiseren maar zaken als vorkpoten en wielen spuit ik met een normale autolak (base) en een 2K blanke lak. Deze blanke lak is echter wel voorzien van een flex additief waardoor het een beetje flexibel blijft. Dan heb je nauwelijks last van steenslag.

Ga je het met een spuitbusje blanke lak doen wat prima kan overigens zal de kans op steenslag wat groter zijn omdat die lak meestal wel keihard opdroogt. 1 steentje wat een beetje ongelukkig ertegenaan stuitert en er chipt een stukje uit.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje, ik wil graag wat delen op kleur gaan spuiten maar ik zie niet heel snel 2K spuitverf op een bepaalde kleur die ik wil en laten mengen is nogal prijzig. Kan ik ook bijvoorbeeld met gewoon spuitverf in de goede kleur de boel spuiten en dan aflakken met matte 2K blankelak, geeft dit eendezelfde bescherming?

Het gaat om een traditionele voorvork en een benzinetank met wat kapjes e.d.


Het antwoord is een paar posts hierboven al gegeven.. lekker oplettend van mij |( |(
 
Laatst bewerkt:
Gezocht in de omgeving van Drenthe een goed adres om motorvelgen te laten stralen en poedercoaten.
Heeft iemand een tip voor mij ?

Alvast bedankt
Dennis

Ik heb mijn wielen bij novatec in Leek laten stralen en coaten. Dit is een (soort van) sociale werkplaats waar ik geloof ongeveer 50 euro kwijt was voor het werk. Wel de velgen kaal aanleveren en zelf weer in elkaar zetten.
Hmmmmm shiny.......... :
full

full
 
Velgen coaten voor circa 50,- per stuk is een normale prijs. Ik betaal bij mijn coater ook euro 50,- per velg kaal aanleveren en duidelijk aangeven wat er vooral niet gecoat moet worden _O-

Bij mijn coater is dat stralen of ontlakken, primer laag, kleurlaag en blank voor de afwerking.

Enig aandachtspunt is dat zeker je wiellagers eruit moet halen.

Maar moet gezegd worden knappe velgjes zo :9~
 
Dat waren die van mij ook toen ze van de coater kwamen. Maar als je zegt pasvlakken dan lijkt me dat dus niet te horen. Ik heb de boutjes gewoon goed aangepeert en ging opzich wel goed, wel stroef
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan