Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Mijn zrx herspoten met 2k lak , eerst alles eraf gedecapeerd ook de Kawasaki letters is wel taai , eronder gegaan met een vlijmscherp breekmesje enzo de lijm doorgesneden , resten met cellulose tinner wegdoen . Gespoten met epoxy primer 24u op 20° laten drogen , ralkleur 6018 + 50% harder +25 % verdunning gespoten met hvlp pistool is toch beter dan spuitbussen wordt harder . stickers en nieuwe letters via plotter gesneden bij letteringbedrijf , enkele fotos.
full

full

full

full
 
Hallo,

Heb ik voor het spuiten van motoronderdelen genoeg aan een Airpress HLO 215/25 of is er dan nog steeds kans op "stotterende luchtdruk" wanneer de compressor aanslaat?

Spec's van deze compressor:

Maximale druk : 8 bar
Motorvermogen : 1.5 pk/ 1.1 kW
Aantal cilinders : 1
Ketelinhoud : 24 l
Toeren : 2800 rpm
Aantal trappen : 1
Aanzuigcapaciteit : 215 l/min

Hoop dat er hier ervaringsdeskundigen zijn :)

Rob. 8-)
 
Daar kunt ge mee spuiten , zorgen voor propere zuiver spuit , even proef spuiten op een stuk wit papier, niks vervelender dat je sproeier verstopt zit. En je verf op temperatuur brengen alsook te spuiten onderdelen , 20° . Je lak is 2delen verf 1 deel harder 1/4 verdunning.
 
Hallo allemaal,

Even geleden ben ik begonnen met een cafe-racer project. De motor ligt nu helemaal uit elkaar en is klaar om te poedercoaten/spuiten.

Het afplakken van alle onderdelen (frame, motorblok, velgen, achterbrug, voorvork, spatbord en tank) moet nu gaan gebeuren.

Mijn vraag is hoe ik deze onderdelen het beste af kan plakken en of jullie wat foto's kunnen uploaden van voorbeelden? Ik heb wat gezocht op internet, maar kan eigenlijk niet veel foto's vinden.

Welke onderdelen van een motorblok moet ik b.v. afplakken en hoe kan ik dat het makkelijkste doen?
 
Hallo,

Op advies nu hier even de vraag gesteld:

Wie heeft er ervaring met het spuiten van tokico remklauwen?

Met name het logo hiervan, aangezien die er niet op gegoten zijn.

Zelf dacht ik een sticker plakken, spuiten en dan de stickers er weer af halen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

(Voorbeeld foto komt van internet)

100_2473.jpg
 
Hallo allemaal,

Even geleden ben ik begonnen met een cafe-racer project. De motor ligt nu helemaal uit elkaar en is klaar om te poedercoaten/spuiten.

Het afplakken van alle onderdelen (frame, motorblok, velgen, achterbrug, voorvork, spatbord en tank) moet nu gaan gebeuren.

Mijn vraag is hoe ik deze onderdelen het beste af kan plakken en of jullie wat foto's kunnen uploaden van voorbeelden? Ik heb wat gezocht op internet, maar kan eigenlijk niet veel foto's vinden.

Welke onderdelen van een motorblok moet ik b.v. afplakken en hoe kan ik dat het makkelijkste doen?

In kort (heb zo geen foto's want dan zijn we te Zennn bezig en vergeten dat)

Lakwerk
Alles waar benzine aan komt vandaan blijven. Dus aansluit tuitjes, benzinekraan, en dop. Houdt die lekker kaal, dit as is waarschijnlijk. In de dop kijk waar je aansluitflens op komt en blijf er vandaan. Doe je het niet benzine is zeer vluchtig en straf. Je hebt geheid binnen no time blazen etc.

Verder schroefdraad afplakken.

Als je met vlakken gaat spelen fineline tape gebruiken om de vloeiende lijnen te zetten en daarna aftapen wat er niet in die kleur mag.

Gebruik na het schoonmaken van je schuur werk voor het afplakken even een goede siliconen ontvetter.

Doe dit ook voor je gaat spuiten

Frame indien er gecoat wordt lagers en vet eruit. De coater bij voorkeur af laten plakken en goed middels gekleurde stift aangeven wat er niet gecoat mag worden. Alle schroefdraad, pasvlakken en montage gaten dus.

Wielen Lagers en vet eruit. Pasvlakken remschijven en eventuele tandwiel dempers niet coaten.

Balhoofd set alle pasvlakken dus ook die inwendig voor de poten, en voor de montage van je risers.

Bij de risers geldt dit uiteraard ook weer.

Als me nog wat te binnen schiet vul ik aan.

Grt Dré
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Op advies nu hier even de vraag gesteld:

Wie heeft er ervaring met het spuiten van tokico remklauwen?

Met name het logo hiervan, aangezien die er niet op gegoten zijn.

Zelf dacht ik een sticker plakken, spuiten en dan de stickers er weer af halen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

(Voorbeeld foto komt van internet)

[afbeelding]

Remklauwen met goede verf behandelen, wil je deze look eerst lekker fris metallic grijs spuiten. Logotje maken, afplakken en matzwart erop klappen. Ik Fohn ze meestal gelijk aan waardoor deze mooi opdroogt en stofjes geen kans krijgen :W O-)
 
interessant topic... Ik heb op 1 van mijn fietsen een kleine topkuip beschadiging en wil dat tzt nog eens laten fixen...


even een foto derbij... Gaat om de topkuip van mijn ZXR 750. Aan de linkerkant zit een kleine schaafplek.

die zou ik nog graag eens bijgewerkt zien. Locatie boeit me niet zoveel..rij t hele land al door.

full
 
Laatst bewerkt:
even een foto derbij... Gaat om de topkuip van mijn ZXR 750. Aan de linkerkant zit een kleine schaafplek.

die zou ik nog graag eens bijgewerkt zien. Locatie boeit me niet zoveel..rij t hele land al door.

[afbeelding]

Dat is een lastige om netjes te krijgen heb het destijds op mijn zxr 400 ook gedaan. Eerst blijven mengen tot ik de goede 2k uni tint had. Daarna beetje bij beetje opgevuld met waterproof terug geschuurd en af gepolijst. Als ik die uren zou moeten rekenen :X

Niet goedkoop helaas.
 
Dat is een lastige om netjes te krijgen heb het destijds op mijn zxr 400 ook gedaan. Eerst blijven mengen tot ik de goede 2k uni tint had. Daarna beetje bij beetje opgevuld met waterproof terug geschuurd en af gepolijst. Als ik die uren zou moeten rekenen :X

Niet goedkoop helaas.


geinig..ik dacht juist dat dit een simpel dingetje zou zijn....kleine beschadiging op zich..optisch minder impact dat wat hier wel eens voorbij vliegt.

al heb ik overigens nooit aangegeven dat geld een beperkende factor is. Mijn ZXR is technisch in een topstaat...wellicht nog wel beter dan ie de fabriek uit kwam. Ik denk dat ik de laatste 2 jaar minstens 3 keer de dagwaarde aan onderhoud heb besteedt.

voor mij is de zxr dan ook een museumstuk....en stuk sentiment.. voor de lol en voor het woon-werk heb ik andere fietsen .
 
Ik heb pas geleden een ex-kmar FJR weten te bemachtigen. Nu heb ik naast wit en nassau blauw ook een galaxy blauwe kont op zitten.
Ik denk eraan om deze kont ook naar nassau blauw te kleuren, dan is het toch een beetje netjes. Helemaal rondom in een nette kleur spuiten lijkt me een beetje zonde, er zitten namelijk nog wat vervelende gaten in de kuip die je niet zomaar camoufleert... Of zijn hier handige knutselaars die het zien zitten om die sparing voor de sirene op een nette manier dicht te krijgen?

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan