iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Hmm, deze dient anders geinstalleerd te worden merk ik. Voorheen stonden de igo 2.4 bestanden er simpel bij op :P
 
Dat klopt helaas, voor jou zou het geen probleem moeten zijn, gewoon je SAVE folder verwijderen en de rest uitpakken naar je primo folder.

Ik heb dit echter gedaan om geen discussie los te laten barsten over het beschikbaar stellen van wel of geen illegale software.
 
Laatst bewerkt:
Logisch dat je het zo deed. Ik dacht delete me rotzooi weer even en gooi alles erop.
Wil ik hem opstarten zie ik dat ik een hoop mis...

Backup? nee joh... frisse installatie dus maar ;)
 
Versie 1.5 gedownload. Ik kom er vanavond niet meer aan toe om iets te testen. Ik ben benieuwd naar het effect van de nieuwe GPSfix. Slimme zet om niet de Primo software niet er beschikking te stellen :)

Voor diegene die software zoeken. Google is your friend.
 
Versie 1.5 gedownload. Ik kom er vanavond niet meer aan toe om iets te testen. Ik ben benieuwd naar het effect van de nieuwe GPSfix. Slimme zet om niet de Primo software niet er beschikking te stellen :)

Voor diegene die software zoeken. Google is your friend.
En voor de gene die het niet lukt, stuur desnoods mij een PM, dan help ik je ermee :)
 
Gisteren de peaklife mee genomen in de auto. Werkt voor mij prima.
-GPS fix mag idd iets sneller.
-3d weergave gebruikt tegen over normaal 2d. 3d blijft staan
-Herbereken lijkt sneller te gaan dan voorheen.
-Batterij status zou wel makkelijk zijn ook voor de peaklife

Zag af en toe wat waarschuwingen(borden) voorbij flitsen die voor mij net wat te snel weer weg gingen. Is dat in mijn instellingen/txt aan te passen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ff de link in de openings post aangepast, zat een klein bugje in:
Ik had nog
[gps]
port="7"
in de sys.txt staan.

Kan zijn dat bij je eigen apparaat deze niet op poort 7 zit, dus in de nieuwe link staat hij weer netjes naar "auto"

Had je 1.5 al voor deze post gedownload, even je sys.txt aanpassen dus ;)
 
Gisteren de peaklife mee genomen in de auto. Werkt voor mij prima.
-GPS fix mag idd iets sneller.
-3d weergave gebruikt tegen over normaal 2d. 3d blijft staan
-Herbereken lijkt sneller te gaan dan voorheen.
-Batterij status zou wel makkelijk zijn ook voor de peaklife

Zag af en toe wat waarschuwingen(borden) voorbij flitsen die voor mij net wat te snel weer weg gingen. Is dat in mijn instellingen/txt aan te passen?

Bedankt voor het testen! Zal vanavond proberen de v1.5 320x240 versie online te zetten.

Geen idee of je de tijd dat ze blijven staan ook kan aanpassen, ik dacht het niet maar zal eens kijken.

Overigens wil ik er wel bij zeggen dat de GPSfix in versie 1.5 geen wonder middel is. Ik denk namelijk niet dat je alles met de software kunt oplossen maar ook een groot deel van het probleem in de hardware zit.
 
Ik heb zojuist de 1.5 volgens de OP geïnstalleerd.
Nadat hij netjes opstart met een mooi motorscherm blijft hij in de opstart hangen omdat hij de telepules niet kan laden.
Nu weet ik dat ik daar in de originele versie iets mee heb gedaan,op advies van Pegaso Rider geloof ik,zodat de grote gebouwen niet op de kaart geprojecteerd worden.
Weet jij hier zo een oplossing voor Hozzira?
 
Kopieer het bestand "Primo\ui_igo9\common\default.vis" van het archief in de map "ui_igo9\common" bevindt zich direct onder de root directory van hosting Primo (maak de boom als er geen of kopieer de map "ui_igo9" het archief direct onder de directory hosting Primo)



Dit dus destijds gedaan en het werkte goed.
 
Dat archief waar je het over hebt, is dat een archief met daarin de Telepules? Ik heb die zaken nog nooit gebruikt maar ik stuur je wel ff een schone installatie, kun je het alsnog proberen.
 
de 320 versie duurt nog wat langer, wat complicaties met het kompas/batterij scherm :(

*edit* gaat toch lukken zo blijkt :P

Ook maak ik een kleine aanpassing aan de waypoint mod na feedback van een aantal mensen: nu zie je niet of je de knop hebt ingedrukt omdat hij niet oplicht, volgende update wel
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hozzira,

Door omstandigheden niet kunnen testen. :/

Meer wel in het menu aan het stoeien geweest. Daar kwam ik de optie niet tegen die ik op de dimka versie wel tegen kwam en dat is de screen saver.

Ik vind deze optie handig als je eens grote afstand op de autosnelweg moet rijden.

Dan zie je op een zwart scherm met redelijke grote cijfers de snelheid die je rijd en hoeveel KM tot de volgende afrit, en eventueel een flits locatie als die is aangemeld.

Maar dat is een mening van mij, zijn er nog die deze optie willen laat het dan weten, want voor mij alleen hoef je deze functie niet bij te voegen. (ik weet niet of dat veel moeite is voor te programmeren).

GR Edwin
 
Hallo Edwin,

Welke versie van de Dimka skin gebruik je? Dan ga ik eens even kijken. Ik kan het altijd proberen toe te voegen. Als het geen problemen en/of vertragingen of andere ongewenste effecten opleverd zie ik niet in waarom hij er als optie niet bijgezet kan worden ;)

.... uploading 320x240 version

zal zo opening post aanpassen
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hozzira,

Dit is de diMkaWA_P156.zip.

Zo staat hij bij de map- skin in mijn primo>content>skin>diMkaWA_P156.zip.

GR Edwin.
 
Hoi Hozzira,

Door omstandigheden niet kunnen testen. :/

Meer wel in het menu aan het stoeien geweest. Daar kwam ik de optie niet tegen die ik op de dimka versie wel tegen kwam en dat is de screen saver.

Ik vind deze optie handig als je eens grote afstand op de autosnelweg moet rijden.

Dan zie je op een zwart scherm met redelijke grote cijfers de snelheid die je rijd en hoeveel KM tot de volgende afrit, en eventueel een flits locatie als die is aangemeld.

Maar dat is een mening van mij, zijn er nog die deze optie willen laat het dan weten, want voor mij alleen hoef je deze functie niet bij te voegen. (ik weet niet of dat veel moeite is voor te programmeren).

GR Edwin


Deze functie zat ook op mijn telefoon met de Igo primo
Kreeg pas weer beeld bijna op de afslag
Hij bleef 2 tellen aan en ging weer uit :(
Misschien was dit omdat ik op batterij reed ?
Met de stroom er op niet geprobeerd en kan ook niet meer heb het er af gegooid :Y
Was het eigenlijk al meteen zat
Zelf geef ik de voorkeur aan gewoon beeld en niet te ver uit zoemen
Misschien is het scherm wat dimmen een optie ?
Maar waarom een stroom spaar stand.
Hij word toch gewoon opgeladen onderweg ?

Bij Garmin gaat hij ook uit zoemen op snelheid
En aangezien je op de motor snel hard gaat zoemt hij te veel uit binnen door en kan je niet meer goed zien hoe de weg loopt over dat heuveltje bvb
Door al dat in en uit zoemen word hij traag met zijn beeld
Dus geef ik vaak de voorkeur om het uit te zetten
en toch zoemt hij :(
 
Ik zit toch weer eens te brainstormen over die skip waypoint mod.
Denk even mee zou ik zeggen :P

Ik zet alles hier ff neer in een programmeer achtige manier maar hoop dat iedereen het toch een beetje begrijpt.

Momenteel werkt de auto skip functie ongeveer zo (dit is niet de exacte code maar meer iets om je een idee te geven):

functie.auto.skip.waypoint:

ALS afstand.naar.waypoint < waypointradius EN route.waypoints > 2 DAN delete.waypoint


Dus, als de afstand naar het waypoint kleiner is dan de ingestelde radius en de route meer dan 2 waypoints heeft verwijder dan het waypoint.

Maar nu, dankzij de comment van Turbo Bul eerder, dacht ik, wellicht doe ik het eens zo:

functie.auto.skip.waypoint_1:.

ALS afstand.naar.waypoint < waypointradius EN route.waypoints > 2 DAN functie.auto.skip.waypoint_2

functie.auto.skip.waypoint_2:

ALS afstand.naar.waypoint > waypointradius DAN delete.waypoint


Dus dan zou het zo werken:
Als de afstand naar het waypoint kleiner is dan de ingestelde radius, ga naar de 2e functie. De 2e functie zegt: Als de afstand GROTER is dan de ingestelde waypoint radius dan verwijder het waypoint.

In de theorie zou dit dus betekenen dat je je eerst binnen de ingestelde afstand van het waypoint moet bevinden, en pas wanneer de afstand weer groter wordt dan de ingestelde radius verwijderd hij het waypoint.

Geen idee of dit wat is, en of het gaat werken, maar hey, dat kunnen we testen toch? :)
Zal het zo eens gaan bouwen.
 
Ik heb enkel wat php en html ervaring met scripten, maar de opbouw zal wel enigszins het zelfde zijn als PHP met if's en dergelijke.

Zou moeten werken naar mijn inziens.

Wat ik trouwens zat te denken, het kleinste aantal meters is 500m. Mocht je een route hebben dwars door de stad, een vlaggetje geplaatst bij een hotel of iets dergelijks loop je de kans dat je hem al 500m van te voren verliest en dat je moet gaan zoeken.

Is het niet slimmer om bijv. 100m, 250m er ook aan toe te voegen?
en de popup al op bijv. 1000m?

just my 2 cents
 
Klopt, heb het zelfde zitten denken, de afstanden die je noemt heb ik ook al aangepast in een nieuwe versie. Voor autoskip heb ik 100m, 250m en 750m als extra toegevoegd. Wat de ideale afstand is blijft denk ik toch een kwestie van testen en wat voor een route je rijdt
 
Ja en persoonlijk voorkeur.

Die extra setting mogelijkheid kost niets extra's maar kan net een hoop schelen. :)

En qua popup, wanneer komt die tevoorschijn? Op welke afstand?
 
Hoe bedoel je precies? De autoskip en popup zijn niet aan elkaar gelinkt, voor beide kun je een eigen afstand instellen. Dat is in de huidige versie ook al zo ;)

De instellingen zijn momenteel zo, voor Popup zijn de volgende waarden mogelijk:
UIT, 10 km, 5 km, 4,5 km, 4 km, 3,5 km, 3 km, 2,5 km, 2 km, 1,5 km, 1 km, 500 m, Altijd aan

Voor Autoskip:
UIT, 3 km, 2,5 km, 2 km, 1,5 km, 1 km, 750 m, 500 m, 250 m, 100 m
 
Laatst bewerkt:
Aaaah zag enkel even snel aan staan. Biet verder gekeken dan me neus lang was :+

Doe maar alsof ik niets gezegd heb ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan