Triumph Speed Triple topic deel 45

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sonador schreef...:

Castrol is ook een goed merk, maar dat gooi ik nog niet eens in mijn grasmaaier.
Dat is net water na 1000km, terwijl olie van de action het verrassend goed doet in een oude dieselmotor b.v.

...grappig...

...vorig jaar een VANOS revisie laten uitvoeren bij de toenmalige 325i...

...ben ik bij die VANOS-gast, en op een gegeven moment ligt de cilinderkop dus half open, en kijk je zo op de nokkenassen, en meer van dat soort inwendige toestanden...

...zegt die man ; zo..., je kunt wel zien dat het ding niet op Castrol-prut draait, want het blok is wel heel akelig schoon aan de binnenkant !...

...en dat was het ook !... :Y




...zat echter vanaf dag 1 Castrol Edge 5W30 in... :+




...en ik heb even gekeken ; maar Blom Motoren heeft bij de laatste beurt de Speed 'vol' gekieperd met Castrol 10W50...

...loopt het torretje denk ik best prima op...




...beide boxers lopen trouwens op BelRay glijmiddel...
...en daar hebben ze 1 of ander grietje door de olie heen geperst...

...want Ester zit er in...
...ofzo... :/
 
Lig eraan welke olie je gebruikt, en hoe je je motor gebruikt.
Ik wissel elke 5000km mijn olie, omdat ik nogal veel vraag van het ding.

Sommige merken olie (ook hele bekende) verliezen al hun waardes na 1000km.
Dan is een 10w40, b.v al een 10w30 geworden of begint het zelfs te schuimen.

Je kan het ook merken aan het schakelen, dan gaat het wat stroever dan anders.


Och een Speed Triple mag 10000 toeren maken, en er zitten een stuk of zes versnellingen op.
Dat mag je van de fabrikant allemaal gebruiken.
Wat had je nog meer te vragen van die motor dan ?

Elke 10000 krijgt ie netjes een beurtje bij de dealer.
Dan gaat er o.a. olie in die Triumph voorschrijft, en op die basis verstrekken ze garantie.
Het lijkt mij redelijk simpel allemaal...
*D
 
...grappig...

...vorig jaar een VANOS revisie laten uitvoeren bij de toenmalige 325i...

...ben ik bij die VANOS-gast, en op een gegeven moment ligt de cilinderkop dus half open, en kijk je zo op de nokkenassen, en meer van dat soort inwendige toestanden...

...zegt die man ; zo..., je kunt wel zien dat het ding niet op Castrol-prut draait, want het blok is wel heel akelig schoon aan de binnenkant !...

...en dat was het ook !... :Y




...zat echter vanaf dag 1 Castrol Edge 5W30 in... :+




...en ik heb even gekeken ; maar Blom Motoren heeft bij de laatste beurt de Speed 'vol' gekieperd met Castrol 10W50...

...loopt het torretje denk ik best prima op...




...beide boxers lopen trouwens op BelRay glijmiddel...
...en daar hebben ze 1 of ander grietje door de olie heen geperst...

...want Ester zit er in...
...ofzo... :/

Twas ff schakelen O-) in je verhaal...auto<->motor ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Misschien dat jullie een antwoord om mijn vraag hebben.
Ik heb sinds kort een 955i daytona uit 2002.
Nu komt hij uit belgie en is begrenst dus ik heb de 149 pk niet
Weet iemand waarop hij begrenst kan zijn.

Groet,
Richard
 
Hallo allemaal,

Misschien dat jullie een antwoord om mijn vraag hebben.
Ik heb sinds kort een 955i daytona uit 2002.
Nu komt hij uit belgie en is begrenst dus ik heb de 149 pk niet
Weet iemand waarop hij begrenst kan zijn.

Groet,
Richard
kan op de gasklepaansluiting dus waar je gaskabel aan vast zit
 
Laatst bewerkt:
daar heeft die nou juist het meeste last van
Vermoedelijk heeft het weinig met de olie te maken (of het zit tussen z'n oren), maar ik denk dat het gewoon een kwestie is van de versnellingspook even goed afstellen :)
 
Laatst bewerkt:
Mooi voorbeeld van milde "scaloping" van een achterband.
Je ziet het profiel "omhoog" komen waar hij het wegdek "grijpt" voorbanden hebben het vaak nog veel erger.

Lees hier ook over scaloping: Motorcycle Tire Wear

Mooie foto EZvictory


Momenteel heb ik Dunlops onder mijn Speed Triple.
Ik heb een Roadsmart achterop, en een Sportsmart voorop.

Stuurt erg vlug vind ik en geeft erg veel vertrouwen.
Maatvoering 120-70-17 en 180-55-17

Volgende setje banden worden denk ik de Michelin pilot road 3
in 120-70-17 en 190-55-17

Ik ga bijna altijd naar Ten Kate voor een bandenwissel.
Het mooie is, je gaat er naartoe, geeft je motor af en je kan blijven kijken wat ze met je motor doen, of je gaat ff lekker rondneuzen.
Ook als je een probleem hebt na montage is het wel fijn, in mijn geval hadden ze het voorwiel niet goed gebalanceerd, en ik kon zo terug komen en hebben ze het opnieuw gedaan.

Qua prijzen, het kan altijd goedkoper maar dan heb je wel een hoop "gedoe"
Ik deed ook altijd online banden bestellen, en dan ergens laten monteren.

Het was/is gemiddeld zo'n 70 euro goedkoper, maar vaak kreeg je dan banden met een oudere productiedatum, zelfs 1x een setje gehad die 2,5 jaar geleden was geproduceerd.
ja THNX ;)
wist niet dat het scaloping is, rij er beetje mee rond en dan gaan ze er zo uitzien :)
 
...er is inderdaad ooit de diagnose 'warhoofdigheid' gesteld...
...en van dat stigma kom je nooit meer af...

...mijn omgeving weet inmiddels niet beter...
...en laat de meeste verhalen links liggen...

...ik weet ook niet beter, en b(r)abbel rustig door...



... :+ ...
:Y


|(
 
Ja, maar niet om de kwaliteit van een bepaalde olie te testen.
Maar na een revisie meerdere laten doen, om zo het metaalgehalte in de gaten te houden.

Met de speed triple ben ik nu aan het experimenteren wat olie betreft.
Ik gebruik nu een vol synthetische 10w50, en moet zeggen dat het oude beestje er veel fijner van is gaan schakelen.

Eigenlijk na 5000km ofzo een analyse laten doen, en kijken hoe de kwaliteit nog van de olie is.

De kwaliteit van het blok denk ik......hoe meer metalen er in de olie komen......vul maar aan...
 
De kwaliteit van het blok denk ik......hoe meer metalen er in de olie komen......vul maar aan...

Na een revisie is het normaal dat er metalen zitten in de olie, alleen mag het een bepaalde limiet niet overschrijven, daarom hou je het in de gaten met olie analyses.

Grappig sommige reacties hier .....

Triumph liep vroeger op mobil 1 en dat was het beste, en nu is dat castrol.
Na een aantal analyses op castrol motorfiets olie (dus geen auto olie) gebruik ik het niet meer.

Wel grappig dat sommige mensen het dan gooien op, het zal wel tussen z'n oren zitten ...
 
Laatst bewerkt:
Na een revisie is het normaal dat er metalen zitten in de olie, alleen mag het een bepaalde limiet niet overschrijven, daarom hou je het in de gaten met olie analyses.

Grappig sommige reacties hier .....

Triumph liep vroeger op mobil 1 en dat was het beste, en nu is dat castrol.
Na een aantal analyses op castrol motorfiets olie (dus geen auto olie) gebruik ik het niet meer.

Wel grappig dat sommige mensen het dan gooien op, het zal wel tussen z'n oren zitten ...

Wel vreemd....Ten Kate racing gebruikt al jaren Castrol in hun racers.
Doen ze niet zo maar denk ik. O-)

Zit bij hun denk ik ook tussen de oren :X
 
Laatst bewerkt:
Wel vreemd....Ten Kate racing gebruikt al jaren Castrol in hun racers.
Doen ze niet zo maar denk ik. O-)

Zit bij hun denk ik ook tussen de oren :X

MAAR dat is op maat gemaakte olie, net als Mclaren mobil 1 gebruikt, en Mercedes f1 petronas ....

Dat is niet de olie die over de toonbanken gaat, als je naar de winkel gaat en je ziet mobil 1 staan en petronas olie wat koop jij dan?

Ik koop mijn producten bijna altijd op basis van onderzoek, niet op basis van ten kate gebruikt het in hun racers op triumph schrijft het voor DUS het is ook het beste.

Ze zullen er nooit mee kapot lopen, dat claim ik ook niet.
Maar er is meer dan oja zij schrijven het voor dus het is het beste wat je kan krijgen ...

En waarom altijd in een objectieve discussie, het persoonlijk maken?
Waarom zit het tussen mijn oren? het is mijn mening gebaseerd op feitelijke onderzoeken en praktijkervaring.


Dit is ook het laatste wat ik hierover schrijf.
 
Laatst bewerkt:
Na een revisie is het normaal dat er metalen zitten in de olie, alleen mag het een bepaalde limiet niet overschrijven, daarom hou je het in de gaten met olie analyses.

Grappig sommige reacties hier .....

Triumph liep vroeger op mobil 1 en dat was het beste, en nu is dat castrol.
Na een aantal analyses op castrol motorfiets olie (dus geen auto olie) gebruik ik het niet meer.

Wel grappig dat sommige mensen het dan gooien op, het zal wel tussen z'n oren zitten ...

Maar is het niet meer bangmakerij van jezelf?
Stel dat je na revisie iets meer metaal deeltjes zou vinden als eigenlijk normaal is, ga je dan het blok helemaal weer uit elkaar halen?
Al zou ik merken dat mijn motor na 5K km al slecht gaat schakelen, stap ik direct over op een ander merk :)

Ik ben er allemaal niet zo bang voor zolang er maar genoeg in zit en de juiste specificaties bevat. :9
 
Maar is het niet meer bangmakerij van jezelf?
Stel dat je na revisie iets meer metaal deeltjes zou vinden als eigenlijk normaal is, ga je dan het blok helemaal weer uit elkaar halen?
Al zou ik merken dat mijn motor na 5K km al slecht gaat schakelen, stap ik direct over op een ander merk :)

Ik ben er allemaal niet zo bang voor zolang er maar genoeg in zit en de juiste specificaties bevat. :9

Sommige olie verslechterd gewoon snel naar gelang van gebruik, en de olie scheurt dan sneller en krijg je eigenlijk (miniscuul) metaal op metaal.

Er is een test geweest met 2 motorfietsen van de engelse politie, de 1 deden ze de voorgeschreven oliewissels aanhouden, en de andere deden ze die doormidden.
Mag jij raden welke er echt oud werd? ;)

Zolang je de specs aanhoud is het ook goed :Y
Alleen ik krijg graag verder.
 
Laatst bewerkt:
MAAR dat is op maat gemaakte olie, net als Mclaren mobil 1 gebruikt, en Mercedes f1 petronas ....

Dat is niet de olie die over de toonbanken gaat, als je naar de winkel gaat en je ziet mobil 1 staan en petronas olie wat koop jij dan?

Ik koop mijn producten bijna altijd op basis van onderzoek, niet op basis van ten kate gebruikt het in hun racers op triumph schrijft het voor DUS het is ook het beste.

Ze zullen er nooit mee kapot lopen, dat claim ik ook niet.
Maar er is meer dan oja zij schrijven het voor dus het is het beste wat je kan krijgen ...

En waarom altijd in een objectieve discussie, het persoonlijk maken?
Waarom zit het tussen mijn oren? het is mijn mening gebaseerd op feitelijke onderzoeken en praktijkervaring.


Dit is ook het laatste wat ik hierover schrijf.


Maar is het niet meer bangmakerij van jezelf?
Stel dat je na revisie iets meer metaal deeltjes zou vinden als eigenlijk normaal is, ga je dan het blok helemaal weer uit elkaar halen?
Al zou ik merken dat mijn motor na 5K km al slecht gaat schakelen, stap ik direct over op een ander merk :)

Ik ben er allemaal niet zo bang voor zolang er maar genoeg in zit en de juiste specificaties bevat. :9

Sommige olie verslechterd gewoon snel naar gelang van gebruik, en de olie scheurt dan sneller en krijg je eigenlijk (miniscuul) metaal op metaal.

Er is een test geweest met 2 motorfietsen van de engelse politie, de 1 deden ze de voorgeschreven oliewissels aanhouden, en de andere deden ze die doormidden.
Mag jij raden welke er echt oud werd? ;)

Zolang je de specs aanhoud is het ook goed :Y
Alleen ik krijg graag verder.



Jij bent ook geen man van je woord...


Daarbij is niet gezegd dat Castrol het beste is maar dat het aanbevolen wordt door Triumph en ik er dan vanuit ga dat het niet slecht is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan