Triumph Speed Triple topic deel 45

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een revisie is het normaal dat er metalen zitten in de olie, alleen mag het een bepaalde limiet niet overschrijven, daarom hou je het in de gaten met olie analyses.

Grappig sommige reacties hier .....

Triumph liep vroeger op mobil 1 en dat was het beste, en nu is dat castrol.
Na een aantal analyses op castrol motorfiets olie (dus geen auto olie) gebruik ik het niet meer.

Wel grappig dat sommige mensen het dan gooien op, het zal wel tussen z'n oren zitten ...

1x Castrol gebruikt, was niet eens bij een Triumph, maar op een als boter schakelende Honda, na 2000 kilometer was dat over. Met Motul of Motorex heb ik dat nog niet eerder meegemaakt.

Heel erg leuk dat Triumph nu een marketingdealtje heeft met Castrol, maar over 2 jaar is dat weer Valvoline, Shell of is iets anders weer het allerbeste is voor jouw machine.
 
...kweet het ook niet hoor, al die olie-toestanden...

...vroeger zo met die oude T-Ford gevallen enzo, toen ging er ongeveer olie in gemaakt uit overjarige, uitgeperste en platgetrapte oliebollen en appelflappen...


...en sommige van die blokken draaien nu nog...


...die olie hielp trouwens ook bij een moeilijke stoelgang, jeugdpuistjes, bijziendheid, en nog niet ingedaalde balletjes...



...maar soms gaat het ook wel eens mis..., heb 3x eenzelfde auto achterelkaar gehad...
...alle drie nieuw, en alle drie van hetzelfde merk/model dus, en alle drie met eenzelfde motor in het ding...

...auto 1 was prima...
...auto 2 zoop olie...
...auto 3 was weer oké...

...bleek nou..., bij auto 2 had de fabrikant bedacht dat die dingen in het vervolg op olie moesten lopen wat meer weg had van water, qua vloeibaarheid...

...bij auto 3 waren ze inmiddels weer overgestapt op een iets 'dikkerdere' variant van hetzelfde spul...
 
MAAR dat is op maat gemaakte olie, net als Mclaren mobil 1 gebruikt, en Mercedes f1 petronas ....

Dat is niet de olie die over de toonbanken gaat, als je naar de winkel gaat en je ziet mobil 1 staan en petronas olie wat koop jij dan?

Loop eens naar de raceafdeling van ten Kate ipv van naar de koffiemachine en vraag dan eens weer :+ zal je verbazen wat ze er in gooien aan olie


[qoute]
En waarom altijd in een objectieve discussie, het persoonlijk maken?

Waarom zit het tussen mijn oren? het is mijn mening gebaseerd op feitelijke onderzoeken en praktijkervaring.
~[/quote]

excuse moi :?
Je lult op een openbaar forum en komt met allerlei argumenten die je onderbouwt met dingen die je op internep leest?
Dan kan je verwachten dat jij de antwoorden die je krijgt persoonlijk aan gaat trekken.

:P
 
Loop eens naar de raceafdeling van ten Kate ipv van naar de koffiemachine en vraag dan eens weer :+ zal je verbazen wat ze er in gooien aan olie


[qoute]
En waarom altijd in een objectieve discussie, het persoonlijk maken?

Waarom zit het tussen mijn oren? het is mijn mening gebaseerd op feitelijke onderzoeken en praktijkervaring.
\

excuse moi :?
Je lult op een openbaar forum en komt met allerlei argumenten die je onderbouwt met dingen die je op internep leest?
Dan kan je verwachten dat jij de antwoorden die je krijgt persoonlijk aan gaat trekken.

:P[/quote]


Niet helemaal waar, hij heeft zelf ook zijn olie laten testen
 
Jajaja, maar welke olie moet ik nu gebruiken...?



:+

Ik ververs altijd aan het begin van het motorseizoen.
En zoveel rij ik eigenlijk niet eens.
Ik gooi er altijd Putolin in. Waarom? Omdat het bij mijn dealer in het schap staat.
Nooit problemen mee gehad. Niet op de R1 en niet op de S3. ;)
 
...hey..., ik koop elke week bij de Lidl een pot pindakaas...!
...met stukjes noot ; dus die met de gele deksel...

...niet voor op de ketting...

...maar omdat de vogeltjes dat zo lekker vinden...
...musjes en meesjes...















...sorry..., ook weer zinloze informatie... :/
 
...hey..., ik koop elke week bij de Lidl een pot pindakaas...!
...met stukjes noot ; dus die met de gele deksel...

...niet voor op de ketting...

...maar omdat de vogeltjes dat zo lekker vinden...
...musjes en meesjes...















...sorry..., ook weer zinloze informatie... :/


Whahaha, hier vinden die mezen dat ook fantastisch.
Behalve de pimpelmezen, die gaan naar de kroeg..😝😝
 
...oh..., enne..., ik maakte dus geen grapje wat betreft dat kettingvet met nootjes...
...elke week vreten ongeveer 20 mussen en een stuk wat meesjes 1 pot leeg... :/


full



...speciaal in een deksel een rondje gemaakt ; want anders heb je er nog van die 'dikke vogels' bij te vreten ook nog...

...blijkt dat er trouwens een hele rangorde bij de mussen aanwezig is...
...je kunt dus niet zomaar als mus een beetje pindakaas met nootjes gaan halen... :N

...die kleine opvreters komen in groepjes, en dan is het echt om de beurt...
...en heb als jonge mus niet het lef om te denken dat je voorrang krijgt van een oudere mus...

...mooi schouwspel wel... :Y
 
Laatst bewerkt:
Setje verse en actuele type bandjes moet je makkelijk kunnen vinden voor € 250,00. Montage zal inderdaad wel aardig wat verschil in zitten bij de ene of de andere garage. Zit natuurlijk ook verschil in of je met losse wielen komt of met hele motor.

Enerzijds is een bandenwissel gewoon een dienst die de motorzaak verleend tegen een tarief. Zelf heb ik daar toch een raar gevoel bij. Je koopt je banden op internet en gaat bij de (goedkoopste) motorzaak de banden erop leggen. Ik zou dan als motorzaak mijn prijs ook wel weten... Ik ga eigenlijk ook niet met mijn aardappelen naar de frietboer om te vragen of hij ze effe wil bakken, haha. Of met een nieuw lampje op pad om te vragen of ze die even willen vervangen.
Als je als motorzaak nog wat wilt verdienen aan banden wisselen, dan zal het idd uit de dienst (dus het de daadwerkelijke arbeid van het monteren) moeten komen en niet door veel te hoge marges op de banden zelf te nemen. Langzaam maar zeker beginnen ze dat eindelijk te begrijpen en de banden goedkoper aan te bieden. Marge zit er toch al op die banden, ga je dat proberen uit te buiten dan gaan mensen gewoon ergens anders heen.
 
...is ook gelijk het voordeel van het Interweb...
...en ook het nadeel...

...de transparantie...
 
Als je als motorzaak nog wat wilt verdienen aan banden wisselen, dan zal het idd uit de dienst (dus het de daadwerkelijke arbeid van het monteren) moeten komen en niet door veel te hoge marges op de banden zelf te nemen. Langzaam maar zeker beginnen ze dat eindelijk te begrijpen en de banden goedkoper aan te bieden. Marge zit er toch al op die banden, ga je dat proberen uit te buiten dan gaan mensen gewoon ergens anders heen.


:^
 
MAAR dat is op maat gemaakte olie, net als Mclaren mobil 1 gebruikt, en Mercedes f1 petronas ....

Dat is niet de olie die over de toonbanken gaat, als je naar de winkel gaat en je ziet mobil 1 staan en petronas olie wat koop jij dan?

Ik koop mijn producten bijna altijd op basis van onderzoek, niet op basis van ten kate gebruikt het in hun racers op triumph schrijft het voor DUS het is ook het beste.

Ze zullen er nooit mee kapot lopen, dat claim ik ook niet.
Maar er is meer dan oja zij schrijven het voor dus het is het beste wat je kan krijgen ...

En waarom altijd in een objectieve discussie, het persoonlijk maken?
Waarom zit het tussen mijn oren? het is mijn mening gebaseerd op feitelijke onderzoeken en praktijkervaring.


Dit is ook het laatste wat ik hierover schrijf.
Wat ik uit je verhaal haal, is dat heel die oliemarkt totaal ondoorzichtig is en je als consument niet of nauwelijks kunt zeggen welke olie goed is en blijft op basis van merk. Ik heb geen idee welke olie ik er nu in heb zitten, maar om zo af en toe een beetje bij te vullen pak ik gewoon een willekeurige volsyntheet van een willekeurig tankstation :)

Ik weet overigens wel dat in mijn Audi A1 (1.2 tfsi) hoogstens elke 30.000 km nieuwe olie erin komt en dan zeggen ze dat er long life olie inzit.
 
Als je kijkt naar d chemische samenstellingen van olieproducten dan is het verschil ook vrij minimaal. De olie wordt ook nog eens in batches gemaakt waardoor de oliekwaliteit kan verschillen zelfs binnen 1merk-type combinatie. Die marges worden verkleind zegge verder geraffineerd in de topracerij en daarmee verschilt het in kwaliteit. Maar die kwaliteit ligt meestal meer in de additieven en de geringe variatie in bestanddelen. Dat maakt het betrouwbaarder zeg maar.

Imho vanuit de chemie bekeken zie ik al die merken als 1 pot nat. Maar misschien dat de additieven, die worden zelden bekend gemaakt vanwege lage doch werkzame fracties in de producten, het verschil kunnen maken. Echter heden ten dage kan ik me niet voorstellen dat er grote kwaliteitsverschillen zijn. De grote bedrijven zitten qua research op hetzelfde niveau. Vanuit de praktijk geen kennis overigens. Vanwege het voorgaande boeit t me te weinig.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Misschien dat jullie een antwoord om mijn vraag hebben.
Ik heb sinds kort een 955i daytona uit 2002.
Nu komt hij uit belgie en is begrenst dus ik heb de 149 pk niet
Weet iemand waarop hij begrenst kan zijn.

Groet,
Richard

Die begrenzing halen ze er eigenlijk altijd gelijk uit in Belgie zodra de eerste beurt gegeven is. Door het gereduceerde vermogen moet er minder belasting betaald worden.
Als je het zeker wil weten moet je hem eens op een testbank laten zetten.
 
Mannen, ik heb het volgende te koop staan:

Speed triple 1050 05-10 / Tiger 1050 07-

[afbeelding]

LET OP TYPE DEKSEL!

Speed triple 1050 05-10 / Tiger 1050 07-

[afbeelding]

LET OP TYPE DEKSEL

Maar de vraag is, het verschil in deksels, is dat vanaf een bouwjaar/framenummer oid? Zo ja, weet iemand dan ook vanaf wanneer?

Thanks voor de frame protectors *O* :W
Ik heb ze er toch maar snel even opgezet om te kijken hoe dat staat, past allemaal prima :)
Foto650-8SNX7F4B.jpg

Foto650-MSWKDAJZ.jpg

Foto's zijn niet al te best door lege telefoon -> geen flits..

Voor de anderen hier, hij heeft meer van dit soort spul voor prima prijsjes! ;)
 
...grappig...

...vorig jaar een VANOS revisie laten uitvoeren bij de toenmalige 325i...

...ben ik bij die VANOS-gast, en op een gegeven moment ligt de cilinderkop dus half open, en kijk je zo op de nokkenassen, en meer van dat soort inwendige toestanden...

...zegt die man ; zo..., je kunt wel zien dat het ding niet op Castrol-prut draait, want het blok is wel heel akelig schoon aan de binnenkant !...

...en dat was het ook !... :Y




...zat echter vanaf dag 1 Castrol Edge 5W30 in... :+




...en ik heb even gekeken ; maar Blom Motoren heeft bij de laatste beurt de Speed 'vol' gekieperd met Castrol 10W50...

...loopt het torretje denk ik best prima op...




...beide boxers lopen trouwens op BelRay glijmiddel...
...en daar hebben ze 1 of ander grietje door de olie heen geperst...

...want Ester zit er in...
...ofzo... :/


Sow hey das dan oude olie |( Alle olie, hoe goed dan ook "verslutched" als het er maar lang genoeg in blijft zitten. Dat zie ik genoeg op Curacao, maatje repareerd auto's.

Maar BelRay is een grote speler in de powersports. Das specifiek geen "auto" olie. Ah dus Esther maakt het verschil! Misschien maar eens wat olie in bed kiepen en dan naast Esther gaan liggen, gna gna...

Maar mijn supermoto klopt gelijk slagroom van Castrol. Die had een pijlglaasje en dan zag je allemaal Castrol schuim. Toch maar wat anders genomen. Heb het trouwens alleen bij Castrol gezien. Het was bij een vol syntheet Castrol. Alleen het beste voor dat ding. Zo'n gepeperde 1 cilinder maakt zo water van de olie. Tjop Tjop.

En ja ik merk ook verschil met het schakelen van de brommerts en verschillende oilien. trouwens ook als de ketting te los hangt...

Gewoon regelmatig nieuwe olie is goed voor het behoud van je blokkie. Bijna alle olie is goed maar er zitten wel verschillen in. Netals bij filters. De ene filter is de andere niet. Zoek daar maar eens naar de specificaties. Je zult versteld staan.

Merken die olie aanbieden.... ach die krijgen ze een paar cent goedkoper. Doet mij denken aan;

Wij van WC eend adviseren WC eend :P


:W
 
...oh..., enne..., ik maakte dus geen grapje wat betreft dat kettingvet met nootjes...
...elke week vreten ongeveer 20 mussen en een stuk wat meesjes 1 pot leeg... :/


[afbeelding]


...speciaal in een deksel een rondje gemaakt ; want anders heb je er nog van die 'dikke vogels' bij te vreten ook nog...

...blijkt dat er trouwens een hele rangorde bij de mussen aanwezig is...
...je kunt dus niet zomaar als mus een beetje pindakaas met nootjes gaan halen... :N

...die kleine opvreters komen in groepjes, en dan is het echt om de beurt...
...en heb als jonge mus niet het lef om te denken dat je voorrang krijgt van een oudere mus...

...mooi schouwspel wel... :Y

:) Leuk dat schouwspel.

Vogels horen buiten een strenge winter niet bijgevoerd te worden ;)
 
Thanks voor de frame protectors *O* :W
Ik heb ze er toch maar snel even opgezet om te kijken hoe dat staat, past allemaal prima :)
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn niet al te best door lege telefoon -> geen flits..

Voor de anderen hier, hij heeft meer van dit soort spul voor prima prijsjes! ;)
Zit dat alleen met die ene zichtbare bout vast of ook nog met een bout in het midden van de slider zelf?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan