Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Tot nu toe nog maar twee adressen gevonden waar ik m'n Yamaha R6 2004 zou kunnen laten herprogrammeren.
BR-Performance en ZIP tuning. Van die laatste blijf ik liever weg...

Nog iemand adressen?
 
Ah kijk. In dat geval zou er denk ik gewoon een nul-map op moeten staan (="doorgeefluik").

Installeren en voordat je alles weer dicht timmert wel ff testen :P
Zou dus geen verschil moeten zijn met de PCIII niet geïnstalleerd.

zal ik doen, dankje 8-)
 
Tot nu toe nog maar twee adressen gevonden waar ik m'n Yamaha R6 2004 zou kunnen laten herprogrammeren.
BR-Performance en ZIP tuning. Van die laatste blijf ik liever weg...

Nog iemand adressen?
En daarom gebruikt men bij de wat oudere motoren dus gewoon een Pc3 of Rapidbike of zo iets.

Allemaal mooi dat herschrijven van ecu's maar het is vooral voor de wat jongere motoren. (Inmiddels is het al 2017!)

Ik heemb hetzelfde probleem met mijn Honda uit 2003. :)

Ik zie net wel dat Woolich racing de r6 van 2004 support. Zelf even op de site kijken wat allemaal kan en dan zou je ook naar Ritzen kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of onderstaande combinatie mogelijk is?;
Ik heb een PC III usb aangeschaft, maar rijd ook met een healtech quickshifter.

Daarnaast, wie raden jullie aan om heen te gaan, omgeving Schiphol.
Ik weet dat er mogelijkheid is bij Jeroen vd Meer, zijn er nog meer opties / aanbeveling?

En waar kan ik van uit gaan qua kosten? ik neem aan dat hij niets doet zonder mapping, dus waarschijnlijk zal het inbouwen ook op locatie moeten gebeuren, aangezien ik er zelf heen zal rijden (geen aanhanger in bezit).

Hier kan je ook wat mappings downloaden voor de PC III usb:

Powercommander Products 929 RR (Fireblade)&year=2000&mk=19&mdl=207&yr=796

Hmm, de link wil niet helemaal lukken :(

Als je op de site van powercommander.com het merk en model even invult kan je aan de rechterkant op de pagina ergens de PC3usb vinden.
Op het knopje "maps. installs" kan je diverse mappings vinden en downloaden, dan kan je in ieder geval alvast een mapping in de pc3usb laden :t
 
Laatst bewerkt:

Wow, het lijkt dat ik hier al een heel eind mee kan komen...

Mapping; 104-506: Full Power European model with Laser Half system exhaust (Hot Cam silencer) and stock or K&N Filter.

Ik heb een Laser half system, maar dan met een LeoVince demper erop, en een standard filter.
Nou is deze aan vervanging toe, heeft een K&N filter nog voordelen / nadelen t.o.v. een standard filter?

En als ik deze map erin zet, gaat de tuner hem op de bank verder fijnstellen oid?
 
Laatst bewerkt:
Wow, het lijkt dat ik hier al een heel eind mee kan komen...

Mapping; 104-506: Full Power European model with Laser Half system exhaust (Hot Cam silencer) and stock or K&N Filter.

Ik heb een Laser half system, maar dan met een LeoVince demper erop, en een standard filter.
Nou is deze aan vervanging toe, heeft een K&N filter nog voordelen / nadelen t.o.v. een standard filter?

En als ik deze map erin zet, gaat de tuner hem op de bank verder fijnstellen oid?
Hiervoor heb ik geen antwoord wat beter is..
Een tuner zal óf met een nulmap beginnen, óf een (mogelijk eigengemaakte) basismapping.
Strikt theoretisch zou je uiteindelijk dezelfde mapping moeten hebben. Ik zou zeggen, bel even met Jeroen (bijvoorbeeld).
Zelf zou ik geen map erop zetten die je van het web af hebt geplukt (ook al komt hij van dynojet).
Want? Iedere motor is uniek.

Over het luchtfilter: een K&N filter zal meer lucht doorlaten (geeft dus ook meer geluid met zich mee voor zover ik weet) dan de OEM filter.
 
Wow, het lijkt dat ik hier al een heel eind mee kan komen...

Mapping; 104-506: Full Power European model with Laser Half system exhaust (Hot Cam silencer) and stock or K&N Filter.

Ik heb een Laser half system, maar dan met een LeoVince demper erop, en een standard filter.
Nou is deze aan vervanging toe, heeft een K&N filter nog voordelen / nadelen t.o.v. een standard filter?

En als ik deze map erin zet, gaat de tuner hem op de bank verder fijnstellen oid?


Een K&N filter zou er in theorie voor moeten zorgen dan de motor wat meer lucht kan pakken met als gevolg iets meer vermogen mits de motor erop afgesteld word.

Nadeel kan zijn dat de motor iets meer aanzuiggeluid kan gaan maken maar dat is in principe alleen een nadeel als je het circuit op gaat. Bij mijn 929RR zit er een BMC filter in en heb er nog nooit gedoe mee gehad op het circuit by the way.

Verder hangt het er een beetje vanaf wat je uit wilt geven, het mooiste is natuurlijk om de powercommander te monteren en hem af te laten stellen dmv het maken van een aantal runs op de testbank.
 
Dankje heren :) duidelijk allemaal. Van mij hoeft een bak herrie niet, en die PK die er extra uitkomt zal mij niets uitmaken, dus dan denk ik dat er gewoon een oem filter op komt :)
 
Ik heb nu een R6 '04 waarin een aangepaste ECU zit "Yec aangepast tot 15800t" staat erop. Ook zou er iets met de quickshifter in geprogrammeerd zijn.
Weet iemand wat ze normaliter aanpassen in de originele ECU???
is een powercommander beter? of heb je dan alleen maar meer mogelijkheden om zelf aanpassingen te maken?
 
Heren en dames,

Ik heb een vraagje. Ik heb een PC 3usb voor m.n GSXR600 k3 met kuren. Bij volgas houd de motor heel even in,en trekt daarna weer goed door. Ik heb m.n PC afgekoppeld en de standaard kabelboom weer terug aangesloten. Nu is de dip bij volgas weg. Kan een PC zomaar in één keer kapot gaan?( ik dacht dat de motor dan ook niet meer starte?) of kan ze ook zomaar van slag geraken. En is dit dan weer te verhelpen om opnieuw te laten afstellen.
 
Hier mijne suzuki bandit 1250 K9 is getuned met woolich racing, heb ook andere bandit getest en die was met een yoshibox afgesteld, beide motoren hadden een volledige aftermarket uitlaat lijn en k&n luchtfilter, moet zeggen het verschil in rijden een enorm verschil is met de woolich tuning, is vele malen fijner afgesteld, vermogen is veel bruikbaarder software
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan