Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

rapid bike is terug geweest naar de (fabriek) leveransier en na gekeken, ze hebben het een en ander na gekeken en aangepast maar hij blijkt software matig goed te zijn, dealer denkt toch dat er iets in het kastje zelf kapot is, ga morgen even langs om de kabelboom te controleren voor de zekerheid je weet nooit.


hoop voor je dat het alleen de kabelboom is ,
dat is makkelijker te vervangen en scheelt je ook weer in de kosten.


gelijk alles na meten ;)
 
Mick, 2 tipjes.

Je kunt voor de RB een doorlusdop krijgen die niet zo duur is. Hiermee kun je de RB bekabeling laten zitten en functioneert de motor zonder de RB unit. Als hij met deze dop wel goed loopt weet je vrijwel zeker dat het niet in de bekabeling vd RB zit.
(ik heb deze dop altijd als backup onder het zadel liggen)
Ander puntje dat ik met de RB heb meegemaakt is dat de bekabeling echt heel goed op de unit geduwd moet worden ! Er zit een strakke rubber om de stekker die kan verhinderen dat je hem er goed opgeduwd krijgt.
 
Daar heb je hem weer met zijn Woolich :+

In het zakje zit de draadboom en kost maar een paar tientjes
Dat is alles wat er op de motor zit
2 draadjes in de ECU
De rest in stekkertjes die al bestaan inpluggen
Dit word tijdens het rijden niet gebruikt of je moet er een data logger er op willen zetten om later de data te kunnen uitlezen en aanpassingen door te willen voeren

Kastje plug je er op in en het USB draadje in de laptop en knoeien maar :Y

2014-11-18165513_zps4babc0c9.jpg


Op mijn GTR heb ik 2 programma`s
1 normaal en 1 ECO stand
De normale stand wordt geoptimaliseerd en de ECO blijft origineel

Je ziet niet dat er wat aan gedaan is en moet je terug voor garantie flash het originele programma er even in ;)

Dat gaat zo

Volgens mij word dit het programma van de toekomst
Zeker als je gaat kijken naar de prijs :Y
 
Ter voorbereiding van een ECU flash heb ik zojuist de Powercommander 5 geïnstalleerd in mijn FZ1 uit 2007. Ik heb er niet mee gereden maar hij lijkt prima te lopen.

De 02 Optimizer blijft knipperen. Iemand een idee of dit normaal is?
 
Even een vraag: tijd terug is de boordcomputer van mijn 600RR overleden. Er is toen een tweedehandse ingezet. Is het nu nodig om de PC3 opnieuw af te laten stellen?
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag: tijd terug is de boordcomputer van mijn 600RR overleden. Er is toen een tweedehandse ingezet. Is het nu nodig om de PC3 opnieuw af te laten stellen?

zou even een run laten maken kun je gelijk zien of de waardes nog kloppen ,

better safe then sorry ,
 
Ik zag dat je in de Powercommander 5 twee maps kan laden.

Nu zat ik (niet gehinderd door enige kennis :+ ) te bedenken dat je wellicht een map kan laten maken voor verbruik en ééntje voor vermogen. Als je deze dan kan omzetten tijdens het rijden heb je altijd een optimale situatie :)

Iemand ervaring met een PCV map die gemapped is voor optimaal verbruik? Kan er weinig over terugvinden
 
Laatst bewerkt:
Ik zag dat je in de Powercommander 5 twee maps kan laden.

Nu zat ik (niet gehinderd door enige kennis :+ ) te bedenken dat je wellicht een map kan laten maken voor verbruik en ééntje voor vermogen. Als je deze dan kan omzetten tijdens het rijden heb je altijd een optimale situatie :)

Iemand ervaring met een PCV map die gemapped is voor optimaal verbruik? Kan er weinig over terugvinden


beide mappen zouden optimaal moeten worden afgesteld ..

begrijp je idee,

wat de meeste doen is 1 map met db-killer afstellen en 1 zonder .. db-killer dan
onk gaat natuurlijk wat verder ;)


2 mappen hebben is al erg netjes tegenwoordig voor de hobby racer ;)
 
Ik ga een Rapidbike 2 installeren op mijn Aprilia RSV Mille 2001 en wil daar gelijke en quickshifter bij laten afstellen.

Wie weet of de quickshifter die via een rapidbike (2, oude generatie) gaat, de ontsteking laat stoppen of de inspuiting? Of allebei?

In de manual van rapidbike, voor hun eigen merk quickshifter, gaat er alleen een draad naar minpool en 1 draad naar de rapidbike pin16. Alleen zijn de QS schaars voor de oude rapidbike modules..

Dus, zou een lineaire dynojet QS werken op een rapidbike? Ik zie alleen dat sommige dynojet shifters 2 draden hebben, en sommige drie?

Dus ik denk, 1 voor injectie, 1 voor ontsteking, 1 minpool

(aangezien een rsv mille met een pc3usb enkel injectie kan regelen, en daar ook een quickshifter op kan)

Of wie weet er nog andere merken quickshifters die passen voor een rsv mille en het liefts op de rapidbike.

Had al stand alone SP shifter gezien en healtech easy.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al mijn motoren, diverse supersports en een supermotard, allemaal voorzien van open uitlaten waaronder oa Yoshimura Tri-Oval, Akrapovic Titanium, Laser Hotcam.
Ook werden alle motoren voorzien van een K&N filter en ik heb nog nooit een motor laten afstellen op een testbank.

Ik heb ook nooit een nadelig verschil gemerkt, of stukken gehad na het monteren van genoemde uitlaten en filters.

Is opnieuw afstellen fout, nee ik denk het niet want ik lees hier en daar ook dat de motor beter liep na het afstellen.
Maar gezien mijn ervaringen is het nou ook niet echt noodzakelijk, want anders had ik wel na 13 jaar en bijna 100.000km nadelige gevolgen ondervonden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier ervaring met nippon bike's in tilburg?
Ik wil hier mijn ecu laten flashen van de r1 2011.
Maar ken het bedrijf verder niet , mischien dat iemand hier ervaring mee heeft. :)
 
Ik heb al mijn motoren, diverse supersports en een supermotard, allemaal voorzien van open uitlaten waaronder oa Yoshimura Tri-Oval, Akrapovic Titanium, Laser Hotcam.
Ook werden alle motoren voorzien van een K&N filter en ik heb nog nooit een motor laten afstellen op een testbank.

Ik heb ook nooit een nadelig verschil gemerkt, of stukken gehad na het monteren van genoemde uitlaten en filters.

Is opnieuw afstellen fout, nee ik denk het niet want ik lees hier en daar ook dat de motor beter liep na het afstellen.
Maar gezien mijn ervaringen is het nou ook niet echt noodzakelijk, want anders had ik wel na 13 jaar en bijna 100.000km nadelige gevolgen ondervonden. ;)

Dus je geeft een kapitaal uit aan een uitlaat die te veel herrie maakt en vaak vermogen kost als je hem niet af stelt en je monteer een luchtfilter die er voor zorgt dat je motor te arm loopt

Dus die paar € die er voor zorgt dat hij goed loopt en er echt wat pks bij komen kan er niet vanaf
Goed bezig :+
 
Laatst bewerkt:
open uitlaat hoeft niet gelijk zonder ekeur te zijn he, het is maar net hoe men het noemt.
de hotcam word iig met dbkillers geleverd als ik me niet vergis.

als je geen enkele motor hebt laten afstellen heb je ook geen echte Voor en Na vergelijk.
Kan me goed voorstellen dat je de motoren niet onprettig vond lopen aangezien zeker supersport genoeg vermogen hebben om een dip niet als hinderlijk te ervaren.

zeker met injectie zal er niet snel iets kapot lopen, hoewel er genoeg voorbeelden zijn dat dit kan, maar dat is met alles, de slechte dingen blijven hangen en krijgen de aandacht .

De paar extra pk's heb ik nooit zo interessant (hoewel niet onbelangrijk) gevonden , hoe de motor rijden reageert op het gas daarentegen...
 
Ik ga een Rapidbike 2 installeren op mijn Aprilia RSV Mille 2001 en wil daar gelijke en quickshifter bij laten afstellen.

Wie weet of de quickshifter die via een rapidbike (2, oude generatie) gaat, de ontsteking laat stoppen of de inspuiting? Of allebei?

In de manual van rapidbike, voor hun eigen merk quickshifter, gaat er alleen een draad naar minpool en 1 draad naar de rapidbike pin16. Alleen zijn de QS schaars voor de oude rapidbike modules..

Dus, zou een lineaire dynojet QS werken op een rapidbike? Ik zie alleen dat sommige dynojet shifters 2 draden hebben, en sommige drie?

Dus ik denk, 1 voor injectie, 1 voor ontsteking, 1 minpool

(aangezien een rsv mille met een pc3usb enkel injectie kan regelen, en daar ook een quickshifter op kan)

Of wie weet er nog andere merken quickshifters die passen voor een rsv mille en het liefts op de rapidbike.

Had al stand alone SP shifter gezien en healtech easy.

als je een gedeelte hiervan wil uitbesteden zou ik dit verhaal overleggen bij diegene.
zo niet dan zou ik het iets duidelijker formuleren :+ , ik snap het niet :$
 
Je monteert een open uitlaat niet om een DB killer in te zetten lijkt mij.
Ik zou niet graag lang op hoge toeren willen draaien als je het een en ander veranderd heb en niet afgesteld heb daar op.
Als de motor goed afgesteld is is er ook gemapt in de lagere toeren gebieden.
Zodat hij goed op pakt enzo
Max koppel er uit komt over het hele gebied enz enz
Je weet wel
Dat gebied wat je de hele dag gebruik
;)
 
ik vermoedde dat men soms de term open uitlaat gebruikt als dit een vervangingsdemper met db killer betreft, zoals bij de hotcam, maar dit staat niet expliciet genoemd.
ik heb je grafiekje en verhaal gezien en gelezen aangezien ik voor een GTR aan het kijken ben ;) snap wat je bedoelt :)

de slotzin van het relaas is dat het geen NOOD zaak is aangezien er niks is stuk gelopen, er van uitgaand (wederom) dat dit word bedoelt met nadelige gevolgen.

Om dit in een topic te plaatsen wat bedoelt is om de voor en nadelen van injectieregeling bij motorfietsen te plaatsen is mij ook niet helemaal duidelijk behalve dat het geen noodzaak is.

Maar zonder een duidelijk voorbeeld van een merk/type motorfiets is er toch niet mogelijk er inhoudelijk op in te gaan :)
 
Je monteert een open uitlaat niet om een DB killer in te zetten lijkt mij.
Ik zou niet graag lang op hoge toeren willen draaien als je het een en ander veranderd heb en niet afgesteld heb daar op.
Als de motor goed afgesteld is is er ook gemapt in de lagere toeren gebieden.
Zodat hij goed op pakt enzo
Max koppel er uit komt over het hele gebied enz enz
Je weet wel
Dat gebied wat je de hele dag gebruik
;)

Dat ligt er aan waar jij rijdt met jouw motor. Bij circuitmotoren gaat dat verhaal in jouw eerste zin niet op.
 
Allen,

Ik heb op mijn Rc8r '10 een full option systeem van bazzaz (Z-fi, FC, TC, QS) met een map switch (in de bazzaz unit kunnen 2 fuel mappen) en een Z-AFM mapper (automatic fuel mapper). Verder heb ik een open race-uitlaat, race luchtfiler, SAS eliminated en zal ik mijn 2nd flies verwijderen. Ook is de uitlaat met en zonder DB killer.

Nu wil ik met de AFM 2 mappen laten afstellen met en zonder DB killer in de uitlaat. Ik zit in regio Breda (iets ten zuiden), weten jullie een goed adres in de buurt waar ik dit kan laten doen op een dynobank?

Gegroet,
 
als je een gedeelte hiervan wil uitbesteden zou ik dit verhaal overleggen bij diegene.
zo niet dan zou ik het iets duidelijker formuleren :+ , ik snap het niet :$


De killtime van de quickshifter etc. Zodat de shifter goed is afgesteld.

Heb inmiddels al wat meer info. Normaal gesproken laat de RB de shifter via je injectie killen.
Maar je kan de rb anders flashen oid en dan kan je via ontsteking killen. Maar weet niet precies hoe dat werkt. Ruud fredriks had het alleen over injectie killen.

Zit alleen met het probleem dat RSV mille een mooi pedaal direct op de as heeft zitten. En een quickshifter daarop pas maken wel een uitdaging gaat worden...
 
De killtime van de quickshifter etc. Zodat de shifter goed is afgesteld.

Heb inmiddels al wat meer info. Normaal gesproken laat de RB de shifter via je injectie killen.
Maar je kan de rb anders flashen oid en dan kan je via ontsteking killen. Maar weet niet precies hoe dat werkt. Ruud fredriks had het alleen over injectie killen.

Zit alleen met het probleem dat RSV mille een mooi pedaal direct op de as heeft zitten. En een quickshifter daarop pas maken wel een uitdaging gaat worden...

Wordt die Rapid bike module wel aangesloten op de bobines? Anders kan het (lijkt mij) de ontsteking niet killen.

Bij een Power commander 3 is het zo dan wanneer een motor 4 injectoren heeft (de PC3 wordt aangesloten op 4 injectoren) dat de PC3 de injectie kan killen. Heeft een motor 8 injectoren dan werkt dit niet en is de ontstekingsmodule nodig zodat de ontsteking wordt "gekillt".
 
Terug
Bovenaan Onderaan