Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Vraag. Ik wil de TPS calibreren in mijn PCV maar in de Powercommander software krijg ik geen tps voltage, de tps blijft op 0%. Via dashboard zie ik wel dat de TPS werkt en zie ik hier keurig waardes als ik aan de gashendel draai.


/edit: Als ik de PCV loskoppel dan is mijn tps waarde via het dash ook anders namelijk 17-97 ipv 16-90 met pcv
 
Laatst bewerkt:
Vraag. Ik wil de TPS calibreren in mijn PCV maar in de Powercommander software krijg ik geen tps voltage, de tps blijft op 0%. Via dashboard zie ik wel dat de TPS werkt en zie ik hier keurig waardes als ik aan de gashendel draai.


/edit: Als ik de PCV loskoppel dan is mijn tps waarde via het dash ook anders namelijk 17-97 ipv 16-90 met pcv

Al geprobeerd met draaiende motor?
 
Vraag. Ik wil de TPS calibreren in mijn PCV maar in de Powercommander software krijg ik geen tps voltage, de tps blijft op 0%. Via dashboard zie ik wel dat de TPS werkt en zie ik hier keurig waardes als ik aan de gashendel draai.


/edit: Als ik de PCV loskoppel dan is mijn tps waarde via het dash ook anders namelijk 17-97 ipv 16-90 met pcv


Opgelost. Case aangemaakt bij dynojet en deze stuurde mij een oudere firmware versie (0.1.10.6).
De laatste firmware versie voor een PCV (0.1.13) werkt dus NIET voor een FZ1 200
 
Ik heb eergisteren een draad getrokken vanaf de snelheidssensor en die aangesloten op de PVC zodat ik een map (en AFR tabel) kan instellen en ook de cut timing van de quickshifter per versnelling kan instellen. Kalibratie van de snelheid en de versnellingen gedaan, en het werkt allemaal prima (props voor PowerCommander hoe makkelijk het was).

Nou viel me op die versnellings-calibratie pagina nog wat op: er staat een knop "align". Weet toevallig iemand wat dat doet? Moet ik die nog gebruiken na de kalibratie? En weet iemand wat het verschil is tussen "Speed" en "Voltage" bij het kalibreren?
 
hallo,

ik ben bezig met een quickshifter op mn motor te zetten (R1 2006) heb de sensor ertussen gedaan kabeltje naar de PC III USB getrokken, computer er op aan gesloten. Deed het eerst niet maar na wat speuren op het net kwam ik er achter dat er een 9V batterij op aangesloten moest worden. Ook nog een programmatje gedownload om de quickshifter te installeren, shiftkill heet dat.
360.jpg


Motor laten lopen en op de enable shift kill geklikt, motor uit, programma afgesloten, nog een keer aangesloten om te checken of de instelling opgeslagen was en dat was zo.
hier is dus te zien dat hij staat op shift kill enabled, er zijn verder geen knopjes waar ik op kan drukken.


Ik helemaal blij omdat (ik dacht) dat het gelukt was. motor naar buiten gerold en achter opgebokt om uit te proberen, maar hij deed het niet ;(

Op internet heb ik ook gelezen dat je de kill time kan instellen, ik kan dit menu echter nergens vinden.

quickshifter heb ik ook doorgemeten met weerstand, als ik hem (best wel hard) in de versnelling zet begint de multimeter te piepen, doet het dus wel lijkt me.

Iemand een idee hoe ik het wel werkend kan krijgen?

mijn dank zou groot zijn.! :}
 
hallo,

ik ben bezig met een quickshifter op mn motor te zetten (R1 2006) heb de sensor ertussen gedaan kabeltje naar de PC III USB getrokken, computer er op aan gesloten. Deed het eerst niet maar na wat speuren op het net kwam ik er achter dat er een 9V batterij op aangesloten moest worden. Ook nog een programmatje gedownload om de quickshifter te installeren, shiftkill heet dat.
[afbeelding]

Motor laten lopen en op de enable shift kill geklikt, motor uit, programma afgesloten, nog een keer aangesloten om te checken of de instelling opgeslagen was en dat was zo.
hier is dus te zien dat hij staat op shift kill enabled, er zijn verder geen knopjes waar ik op kan drukken.


Ik helemaal blij omdat (ik dacht) dat het gelukt was. motor naar buiten gerold en achter opgebokt om uit te proberen, maar hij deed het niet ;(

Op internet heb ik ook gelezen dat je de kill time kan instellen, ik kan dit menu echter nergens vinden.

quickshifter heb ik ook doorgemeten met weerstand, als ik hem (best wel hard) in de versnelling zet begint de multimeter te piepen, doet het dus wel lijkt me.

Iemand een idee hoe ik het wel werkend kan krijgen?

mijn dank zou groot zijn.! :}

Volgens mij moet je Powercommander software hebben om de instellingen verder te kunnen wijzigen. Dus killtime instellen, vanaf welk toerental hij het gaat doen etc... Zeker weten doe ik het niet, heb ervaring met Rapid Bike.
 
Laatst bewerkt:
Tja zonder ignition module gaat hij het nooit doen.

Je had je beter moeten verdiepen in de materie.
 
mally during "up shifting" you must roll off of the throttle and pull in the clutch in order to engage the next higher gear. In racing (both drag and road race), split seconds count.

Rolling off the throttle, even slightly, slows your times and can be the difference between winning and losing. The Dynojet Quick Shifter (DQS) allows full throttle, clutch less shifting. This is done by momentarily cutting the fuel and or ignition, which unloads the transmission. During this time, the rider can shift up to the next gear without rolling off the throttle or using the clutch.

Dit staat er ook op de site. Heb genoeg gelezen van mensen die gewoon alleen de inspuiting onderbreken voor de qs.
 
Het heeft met het aantal injectoren te maken voor zover ik weet.

Motoren met 4 injectoren (de PC3 wordt aangesloten op 4 injectoren) hebben geen ignition module nodig.
Bij motoren met 8 injectoren (zoals mijn 600RR) is die module wel nodig omdat het killen van 4 injectoren niet voldoende is (de andere 4 spuiten immers gewoon door) en moet de ontsteking gekilled worden.

Je kan in de PC3 software inderdaad de kill time instellen. Deze knop wordt "klikbaar" als er een quickshifter is aangesloten op de PC3.
 
Laatst bewerkt:
:^

Ignition Module, Power Commander Ignition Module

Dynojet Yamaha R1 Power Commander Ignition Module 04-06. Available from Graves Motorsports the Ignition Module connects to the PCIII USB with it’s built in expansion port link and communicates via a CAN interface. As in the case of the Power Commander, the Ignition Module uses OEM style connectors to plug in-line of the stock ignition harness so no cutting or splicing is required. The Ignition Module uses “direct coil
driver technology” and allows a high degree of timing adjustment. In the Power commander Control Center Software the user is able to advance or retard the ignition curve up to 10 degrees based on throttle position and RPM. It is also possible to alter the timing for each cylinder individually if necessary.

On motorcycles that have eight injectors and were not previously able to benefit from the use of the Dynojet Quick Shifter, the Ignition Module now allows this functionality. The Dynojet Quick Shifter is connected to the expansion port between the Ignition Module and the PCIIIusb. For more information about the Dynojet Quick Shifter click here.
 
Laatst bewerkt:
Hij doet het!! *O*

Ik moest inderdaad gewoon met draaiende motor en de QS aangekoppeld de computer er aan hangen en via het powercommander programma via het tabje powercommander tools de killtime en minimale toerental instellen. Wanneer de powercommander er niet aan zit staat de optie er niet tussen, denk dat het daar mis is gegaan.


Al een klein stukje geprobeerd met rijden en dat gaat toch wel mooi hoor! De QS doet het nu pas bij 5000 toeren, denk dat ik dat ga bijstellen naar 3500/3000 toeren.

bedankt voor de hulp allemaal.
 
Hallo,

Ik heb een pc3 serieel op mijn motor zitten (gsxr 750 2002) maar wil deze goed af laten stellen. Is er nog een bedrijf die deze optimaal af kan stellen? Dit omdat powercommander zelf deze versie niet meer ondersteunt.
Alvast bedankt.
 
Heb ik gekeken maar vroeg mij af of iemand weet waar ze dit ouwe type nog afstellen, scheelt mij een boel bellen namelijk. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan