Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Tunings mannen! Ik zit met een vraagje. Binnenkort ga ik mijn Z1000SX met Woolich laten afstellen, maar ik heb de optie om alleen de air/fuel en ontsteking af te stellen, of ook de secondary throttle plates. Maar ik lees ook dingen over mensen die hun secondary throttle plates gewoon verwijderd hebben. Wat is nou het beste, die dingen gewoon netjes afstellen of verwijderen?
 
Ik heb ook Woolich en gewoon alles laten afstellen
Met sec tr pl rijd hij beter als zonder.

Woolich is het beste wat er is.
En geen gekloot met je bedrading enzo.
Helemaal top
 
Ik heb ook Woolich en gewoon alles laten afstellen
Met sec tr pl rijd hij beter als zonder.

Woolich is het beste wat er is.
En geen gekloot met je bedrading enzo.
Helemaal top
Had in het andere topic al gevraagd wat jij kwijt was aan het afstellen bij Ritzen inclusief sec tr pl ;)

En wat waren de verschillen na de Woolich beurt? Wat kan ik verwachten? Thanks :Y
 
Kan je een PC5 ook zo verwijderen of?

Als je die verwijderd is je tunning ook weg
Want de PC 5 belazert de ECU
De PC is voor amateurs en Woolich voor de professionele tuner :+

Met Woolich stel je hem af met de ECU en de mogelijkheden die de ecu bied.
De Lambda kan uitgeschakeld worden in de ECU dus er hoeven geen dummy's er in geprikt worden.
Zit er een snelheid begrenzer in kan je die uit zetten. ( dit had ik )
Dus als hij klaar is is hij net als origineel
Je ziet niks en loopt als een kogel. :]
 
Laatst bewerkt:
O ja
Wil je het originele tuning terug hebben is het in 2 tellen gedaan
Want je maakt eerst een copie van de originele tuning voor je gaat tunen.
:+
 
Meer van, heb nu Pc5, en wil (ivm existentiële crisis) mijn motor verkopen.

Wellicht verstandiger pc5 los te verkopen, dan tezamen.
 
Had in het andere topic al gevraagd wat jij kwijt was aan het afstellen bij Ritzen inclusief sec tr pl ;)

En wat waren de verschillen na de Woolich beurt? Wat kan ik verwachten? Thanks :Y

Dat is mij ontglipt
Sorry

Het rendement is per motor verschillend.
Ook wat je nog meer heb gedaan aan je motor door bvb een andere uitlaat of luchtfilter of zo heeft invloed.
Volgens Paul kan je hier mee alles er uit halen wat er in zit
Zo'n vermogens uitdraai is leuk maar voor mijn vond ik de gas respons op lage toeren belangrijker.
Voor heen gaf ik vol gas de bocht uit en nu moet ik gas terug draaien.
Dus zeg het maar :+

De PC belazert de ECU als een hoge versnelling om de gaskleppen max te activeren en geeft vaak een hoge versnelling in je display aan als je die heb.
Want die gaan langzaam en niet helemaal open in lage versnelling.
Met Woolich kan je dat gewoon instellen en je display is gewoon zoals het hoort.


De prijs kan ik niet zeggen
Want voor jou motor kan het anders zijn als de mijne.
Gewoon Paul Ritzen Ff bellen
 
Heren, heeft er iemand ervaring met wat voor invloed een TRE module (timing retardation eliminator) heeft op het arm/rijk lopen van een motor? En dan met name bij een suzuki..

Ik heb op mijn gsxr k2 750 een GiPro gearindicator met een ingebouwde TRE functie... Nu bleek op de dyno dat de fiets echt achterlijk rijk liep. Naast het luchtfilter wat achteraf vies bleek :+, vroeg ik mij af of dit misschien van invloed kon zijn op de motorloop.. De TRE stond zo afgesteld dat de motor ten alle tijden denkt in de 6e versnelling te staan, om zo de timing retardation te omzeilen.. (Dat van de 6e versnelling staat ook zo aangeraden in de handleiding van de GiPro.)


Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Tunings mannen! Ik zit met een vraagje. Binnenkort ga ik mijn Z1000SX met Woolich laten afstellen, maar ik heb de optie om alleen de air/fuel en ontsteking af te stellen, of ook de secondary throttle plates. Maar ik lees ook dingen over mensen die hun secondary throttle plates gewoon verwijderd hebben. Wat is nou het beste, die dingen gewoon netjes afstellen of verwijderen?

Gewoon laten zitten en Paul maakt een afstelling die het beste voor jou motor is. Voordat Paul met Woolich begon was hij ook voor het verwijderen van de sec. gaskleppen. Vooral bij sportmotoren.
Ik ben benieuwd, want ik heb dezelfde motor. Wanneer breng je de motor naar Paul?
 
Heren, heeft er iemand ervaring met wat voor invloed een TRE module (timing retardation eliminator) heeft op het arm/rijk lopen van een motor? En dan met name bij een suzuki..

Ik heb op mijn gsxr k2 750 een GiPro gearindicator met een ingebouwde TRE functie... Nu bleek op de dyno dat de fiets echt achterlijk rijk liep. Naast het luchtfilter wat achteraf vies bleek :+, vroeg ik mij af of dit misschien van invloed kon zijn op de motorloop.. De TRE stond zo afgesteld dat de motor ten alle tijden denkt in de 6e versnelling te staan, om zo de timing retardation te omzeilen.. (Dat van de 6e versnelling staat ook zo aangeraden in de handleiding van de GiPro.)


Alvast bedankt voor het meedenken.

TRE scheelt niet veel. Als ik me de mappen goed kan herinneren was onderin de ontsteking een paar graden tammer maar meer echt niet. Ik heb denk niet van jou jaartal de brandstof en ontstekings mappen maar kan wel vergelijkbare voor je inzien dan zie wat suzuki doet met de timing in de lagere versnellingen. Dat maakt niet zo veel uit vanaf een kwart gas of meer.

Had in het andere topic al gevraagd wat jij kwijt was aan het afstellen bij Ritzen inclusief sec tr pl ;)

En wat waren de verschillen na de Woolich beurt? Wat kan ik verwachten? Thanks :Y

Dat is mij ontglipt
Sorry

Het rendement is per motor verschillend.
Ook wat je nog meer heb gedaan aan je motor door bvb een andere uitlaat of luchtfilter of zo heeft invloed.
Volgens Paul kan je hier mee alles er uit halen wat er in zit
Zo'n vermogens uitdraai is leuk maar voor mijn vond ik de gas respons op lage toeren belangrijker.
Voor heen gaf ik vol gas de bocht uit en nu moet ik gas terug draaien.
Dus zeg het maar :+

De PC belazert de ECU als een hoge versnelling om de gaskleppen max te activeren en geeft vaak een hoge versnelling in je display aan als je die heb.
Want die gaan langzaam en niet helemaal open in lage versnelling.
Met Woolich kan je dat gewoon instellen en je display is gewoon zoals het hoort.


De prijs kan ik niet zeggen
Want voor jou motor kan het anders zijn als de mijne.
Gewoon Paul Ritzen Ff bellen

Ik ben het gedeeltelijk eens met je maar een pc doet niet gek veel met secundaire gaskleppen volgens mij. Ook is een voordeel van de pc5 dat je er auto tune bij kan aanschaffen dan kan je on the fly een map schrijven wat erg goed werkt. Verder steekt kan je met Flashen een stuk meer zoals je al aangaf. Ik kan je vertellen dat wat een std ecu allemaal regeld nog niet eens wordt laten zien met Woolich omdat anders mensen het spoor bijster zijn van de tabellen. De bruikbare tabellen uit de bin kan je uiteraard wel aanpassen en mee werken wat t een lekkere gebruiksvriendelijke vorm van flashen maakt.
 
Je kan er ook een data logger bij kopen zodat je de ecu kan uitlezen tijdens het rijden en zo nodig bij thuiskomst aanpassen waar nodig is.
Onbeperkt aantal keren opnieuw flashen
Zo kan je ook binfiles maaken voor verschillende situaties/opzet van je motor.
Enz enz.
Je moet wel even wat € te voorschijn toveren om het aan te schaffen.
Maar gewoon je motor tunen moet je ff naar Paul Ritzen om te laten afstellen.
Dat is het beste en het goedkoopst.
Al lijkt dat vaak niet zo dat het goedkoop is.
 
TRE scheelt niet veel. Als ik me de mappen goed kan herinneren was onderin de ontsteking een paar graden tammer maar meer echt niet. Ik heb denk niet van jou jaartal de brandstof en ontstekings mappen maar kan wel vergelijkbare voor je inzien dan zie wat suzuki doet met de timing in de lagere versnellingen. Dat maakt niet zo veel uit vanaf een kwart gas of meer.


ah... Dan moet ik toch verder gaan graven ben ik bang.. '(

Ter illustratie, hier de uitdraai. Blauw begon vd Meer mee, rood was het beste dat ie er uit wilde halen met de yoshibox. Let op, wel nog mer vervuild KN luchtfilter.

WgnMH6M.jpg
 
Voor de hobbyisten wellicht denk ik.

Voor Suzuki's heb je de Yoshimura ecu's. Voor Honda heb je de HRC ecu's. Voor Kawa's heb je de "ik-weet-de-naam-niet-meer ecu's, etc. etc.


Ik heb mijn GSXR destijds bij Hoegee laten afstellen via de Yoshibox. Ik had het genoegen met meneer Hoegee himself. Hij legde mij uit dat een Yoshibox prima is voor het rijden op straat en een grove afstelling.

Wat gebruiken jullie dan voor het circuit was mijn vraag. Een Power Commander?

De beste man pleurde gelukkig nog net niet van zijn stoel en gaf kalm aan dat zij onder geen beding met modules als Power Commanders werken. Voor het fijne werk worden andere ecu's gemonteerd die volledig instelbaar zijn (soms dus vergelijkbaar met een ecu flashen, afhankelijk van de mogelijkheden welke de ecu biedt).


Turbo Bul brengt het wellicht wat lomp, maar je zou het ook zo kunnen zeggen;

Modules als de PC3 zijn voor hobbyisten en ecu flashen of race ecu's zijn voor degene die het professioneler aan willen pakken.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat nog helemaal niet zoveel tuners op de hoogte zijn van Woolich, da's volgens mij een vrij nieuw iets. PC was tot voor kort zo'n beetje de standaard geloof ik...

Ik weet wel dat de dealer het meest verdient als je voor een PC kiest.
Hij pakt een tune die geschikt is voor die motor en doet een run
Past hem iets aan.
Doet een run en laat jou de verbetering zien.
Jij blij en met een paar minuten sta je buiten.
Maar wat je niet weet dat er veel meer te halen valt in andere toeren gebieden.
Met Woolich gebeurt dat wel.
Tenminste als je tunner weet wat hij doet.
En dan zit je bij Paul goed is mijn ervaring
 
Het is ook wel een beetje appels met peren vergelijken he.
Een PC3/PCV neem je om je mengsel perfect af te stellen. Dit voor optimale prestaties, maar ook beter voor je blok.

Je ECU flashen biedt natuurlijk veel meer mogelijkheden, maar dat doet niets af van wat een PC3/PCV kan...
 
Het scheeld echt veel.
Alleen je fuel optimaliseren en de ECU laten denken dat hij in een hoge versnelling staat schiet niet op.
De uitlezing van de lambda s vervangen door een weerstand.

Op zijn eigen gemaakte tune rijden per versnelling gemaakt
Zonder beïnvloed worden door lambdas enzo
Dan doe je het goed. ;)
 
Hoe zit dat eigenlijk met een quickshifter? Kan je bijv. gewoon een Healtech Quickshifter kopen en met Woolich door Paul laten afstellen of moet je nog iets anders kopen/doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan