Navigatie: Chinese meuk (Peaklife, Rage, Mappy, etc)

Die piekspanning waar de verkoper het over had kan komen tijdens het starten van je motor (engine crank in eBay-termen).
Je hebt motoren/auto's die de electronica uitschakelen tijdens het starten, waardoor je dus geen last van de piekspanning hebt, en je ze hebt die alles aan laten staan (dimmende koplamp tijdens starten etc).
De voeding, en je verlichting, kunnen, als ze slecht ontworpen zijn, eerder overlijden door het aan-uit-aan-gebeuren (reden om alles lekker aan te laten tijdens het starten) of door de piekspanning, welke van de twee the lesser of two evils is hangt van het ontwerp van de verschillende onderdelen af maar vrijwel altijd geldt dat aan-uit-aan het minste kwaad kan. De chinese voedinkjes zijn waarschijnlijk op beide gebieden slecht ontworpen...
Wat een BS.
Hang voor de leuk eens een multimeter aan je accu of van mijn part bij je koplamp en kijk eens wat er met de spanning gebeurt tijdens starten. Ik noem dat niet bepaald een "piek"
 
Misschien had ik dit moeten doen:
...kan komen tijdens het starten van je motor...
Betekent niet dat dit elke keer zo is, en het kan net zo goed zijn dat die adapter überhaupt al slecht was. Geen idee waar het vandaan komt maar dat kan iedereen hier vast zelfstandig wel googlen.

Wat een BS.
Hang voor de leuk eens een multimeter aan je accu of van mijn part bij je koplamp en kijk eens wat er met de spanning gebeurt tijdens starten. Ik noem dat niet bepaald een "piek"
Dimmende koplamp komt inderdaad niet van piek, beetje omgekeerde wereld hè? Gezien op een scope wat daarna gebeurd? Een multimeter is ook niet alles..
 
Laatst bewerkt:
..En zou bij zo'n piek niet gewoon de (hoofd-)zekering er uit klappen?
 
Laatst bewerkt:
..En zou bij zo'n piek niet gewoon de (hoofd-)zekering er uit klappen?
Nee.
Een zekering gaat op stroom, niet op spanning.
En daarbij is een piekje meestal te kort voor een standaard zekering.

Maar een piekspanning tijdens starten is bij een motorfiets erg onwaarschijnlijk, omdat er geen onderdeel is dat tijdens het starten überhaupt 40 volt genereerd....

Als er al een piek is, kan dat komen vd dynamo net na het starten, op het moment dat het blok aan slaat op stationair, en dan ook nog eens in een tijdsbestek dat de sr in werking gaat...

Al met al erg weinig piek dus.

Het is gewoon china spul. Doet t op zich prima, maar risico omdat het allemaal niet overbemeten is.
 
Even oma wegschoppen..
eh, ik heb een chinavision- navigatieding en er zit software in dat campings winkels e.d. aangeeft,
Alleen; ik ben er wat door verwend(camping zoeken na een lange dag is an wel fijn) maar voor slovenië zit deze info er niet op.

Goed, ik ben een complete leek wat dit betreft zoals blijkt..
Mijn vraag, kan ik dit toevoegen/updaten?
 
Als er al een piek is, kan dat komen vd dynamo net na het starten, op het moment dat het blok aan slaat op stationair, en dan ook nog eens in een tijdsbestek dat de sr in werking gaat...

Al met al erg weinig piek dus.

Het is gewoon china spul. Doet t op zich prima, maar risico omdat het allemaal niet overbemeten is.

Ik heb in korte tijd bij 1 van m'n fietsen 3 van die adaptertjes erdoor gejaagd.
Toen ik de spanningsregelaar verving (zwak punt bij oude Honda's) bleef de boel wel heel.

Toeval of oorzaak? Ik weet het niet...
 
Ik heb in korte tijd bij 1 van m'n fietsen 3 van die adaptertjes erdoor gejaagd.
Toen ik de spanningsregelaar verving (zwak punt bij oude Honda's) bleef de boel wel heel.

Toeval of oorzaak? Ik weet het niet...
Zwakke SR :Y
En ja, Honda ;)
 
Even oma wegschoppen..
eh, ik heb een chinavision- navigatieding en er zit software in dat campings winkels e.d. aangeeft,
Alleen; ik ben er wat door verwend(camping zoeken na een lange dag is an wel fijn) maar voor slovenië zit deze info er niet op.

Goed, ik ben een complete leek wat dit betreft zoals blijkt..
Mijn vraag, kan ik dit toevoegen/updaten?

Is mijn vraag zo dom? :$ :?
 
Goed, alle landen van europa staan nu in een 'zip'op de computer, als ik deze op de SD kaart van de navi wil zetten, moet ik dan eerst de bestaande gegevens er van af halen?
 
Ik snap echt geen FUCK van de volgende stappen;
Archiescampings
Kan iemand me er doorheen loodsen?

Ik heb de POI en BMP van Slovenië gekopieerd en -ik denk- op de SD kaart van de chinanavi gezet, maar hij geeft in dit land nog steeds niets aan...
 
Laatst bewerkt:
@sammie: wat voor navigatiesoftware staat er eigenlijk op dat ding en wat voor type bestanden staan er in de POI map?
'iets'zegt Igo primo motor editie als je'm opstart.. is dat het juiste ding?(als je'm alsuit even heel vlug 2.4 in het scherm)

Zo nee, hoe kom ik er achter?

wat vind ik op het apparaat onder system information;
Een Rom version nummer
APP version nummer
System ID nummer
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is heb je bij archie een zip gedownload met o.a. .KML bestanden er in en .bmp
Deze 2 heb je nodig. Op je SD kaart heb je als het goed is de map primo/content/userdata/POI. Heb je de map POI niet, dan moet je deze ff aanmaken. Zet daat de .kml en .bmp in en dan zou het moeten werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan