Navigatie: Chinese meuk (Peaklife, Rage, Mappy, etc)

vonfoxie

MF veteraan
26 mrt 2011
3.419
1
Delft
Deel 1: Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Systemen:

Mappy mini 330
246689.png

Onbekend..?

Peaklife - 3.5 Inch Motorcycle GPS Navigator (All Terrain Edition)
wjtlUZ9H.jpg

This product is out of stock, and not coming back.

Rage- 4.3 Inch Motorcycle GPS Navigation System
All_Terrain_4_3_Inch_ufypCDtt.jpg.thumb_400x400.jpg

103.38 €

Tip: Verzenden via DHL. Blijkt uit ervaring in het vorige deel dat er een vele male kleinere kans bestaat op het betalen van invoerkosten. (bij het bestellen iets duurder maar zonder invoerkosten uiteindelijk goedkoper (Daarnaast ook nog sneller in huis)

GoRider
zie ook de GoRider topic


GVoLj0.jpg

€ 200 vs € 100


Software:
iGo Primo 2.4 (te downloaden via de wel bekende sites)
iGo Primo - Motor Editie
Navigator


Kaarten:
iGo Primo - De kaarten voor iGo Primo zijn tevens online te downloaden via de welbekende websites.
Navigator - De kaarten van Navigator kunnen gedownload worden via de software van de website


Problemen:
GPS: metalen onderdelen dicht bij de cradle kunnen een probleem opleveren, mocht je veel GPS verlies hebben en een (deels)metalen RAM mount, probeer je navi eens op een andere manier te monteren.
Batterij: Batterij overleden van je Peaklife? koop een Nokia batterij, type..?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zo vrij geweest dit deel aan te maken, kunnen we weer verder ouwehoeren, overleggen en tips uitwisselen :)

Want hé, laat ik eerlijk zijn, ik kan dat best gebruiken ;)
 
Ik heb een vraagje over mijn Peaklife.
Via het standaard meegeleverde kabeltje laadt hij niet meer op( heeft ie alleen in het begin af en toe gedaan. Die puntjes raken elkaar nauwlijks,achter op het apparaat, buiten dat staat het plaatje waarschter de batterij zit ook iets bol, waardoor het al helemaal niet mogelijk is.
Via USB laadt ie wel op, maar is het niet meer waterdicht( overigens moet het kabeltje dan ook super stevig in de USB poort van het apparaat zitten, anders doet ie nog niks..)

Heeft iemand tips voor mij om mijn Peaklife onderweg toch fatsoenlijk op te kunnen laden?
Mijn dank zou groot zijn!!
 
Ik had dat probleem ook helaas met mijn Rage. De enige oplossing die goed werkt voor mij is... Hete lijm.

siya.jpg


Misschien niet de mooiste oplossing, maar heb er zo al enkele duizend KM's mee gereden (vakantie). Het andere eind is een normale USB kabel zodat ik hem nog aan mijn pc kan hangen. Via me motor heb ik hem in een usb sigaretten aansteker plug.
 
Ok, het is niet goedkoop, niet chinees maar je kan er wel iGO Primo op draaien :P :
Iemand deze belachelijk grote gps unit wel eens gezien?

7inch navi: OffRoadNAVI - 7" Navi X720


En ik maar denken, die 5 inch unit van Garmin is al erg groot voor op de motor
 
Laatst bewerkt:
Wel erg groot....

Lijkt mij meer een systeem voor boten.

Hoe dan ook hij voldoet niet aan mijn eisen: geen Chinees (ebay) product en veuls te duur! :)
 
Ik heb nog een leuke vraag. Ik heb zelf de Rage en eigenlijk heel tevreden mee. Gebruik deze op de motor en in de auto. Nu ben ik enkel de aandraai moer kwijt geraakt waarmee je het kogelscharnier vast zet. Heeft iemand een idee waar je zoeen moer zou kunnen vinden? Ik kon zelf niet zulke grootte moeren vinden.

Om nog even te reageren op het hete lijm stuk ik heb de aansluiting van de cradel omgesoldeerd naar usb werkt prima en ziet er ook nog eens goed uit. Krimpkous omheen en geen last van water.
 
Ik heb zelf ook een peaklife en ik moet zeggen dat ik niet zo enthousiast ben zoals anderen. Zoals bij velen laadt die van mij ook niet meer op via de actieve lader. Wel bedankt voor die tip over die lijm :) (maar dan zit die stekker dus wel voor altijd vast,toch?)

Daarnaast, wat vinden jullie van de zichtbaarheid bij een beetje zon? Misschien ben ik wat kippig maar ik zie geen f*ck meer als de zon maar een beetje schijnt.
Heb overigens geen vergelijkingsmateriaal, dus ben wel benieuwd of andere gps systemen dat beter doen.
 
Ik heb zelf ook een peaklife en ik moet zeggen dat ik niet zo enthousiast ben zoals anderen. Zoals bij velen laadt die van mij ook niet meer op via de actieve lader. Wel bedankt voor die tip over die lijm :) (maar dan zit die stekker dus wel voor altijd vast,toch?)

Daarnaast, wat vinden jullie van de zichtbaarheid bij een beetje zon? Misschien ben ik wat kippig maar ik zie geen f*ck meer als de zon maar een beetje schijnt.
Heb overigens geen vergelijkingsmateriaal, dus ben wel benieuwd of andere gps systemen dat beter doen.
Uhm, ja hij zit dan voor altijd vast gelijmd ja. Maar ik maak gebruik van een sigarette plug met usb aansluiting.

Kabel kan er dan wel niet af, maar ik kan hem nog steeds aan de PC hangen en alles updaten en doen. Helemaal ideaal is het natuurlijk niet, maar voor mij werkt het prima.
 
Vorig jaar heb ik voor het eerst een navi gekocht. Zo'n Interphone Bike GPS. Daar iGO opgeknalt en alles was prima, behalve dan in felle zon. Maar goed, beetje met de positie kloten van de unit, goed kleurenschema met veel contrast en het ging eigenlijk best aardig.

Toen kreeg haalde m'n vriendin haar rijbewijs en om te verkomen dat ik altijd voorop moest rijden wilde ik nog een navi. Dus ff kijken voor een "Rage" of "Peaklife". De Peaklife heb ik niet getest, de Rage wel. Zelf vond ik het scherm erg teleurstellend. Maar goed ik kan dan ook best een zeikerd wezen. Probleem wat ik er mee had was dat het scherm glanzend was.
Heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en gedacht, fuck it, ik trakteer mijzelf op een nieuwe TomTom Rider. Mooi apparaat, scherm afleesbaarheid helemaal te gek. Maar ja, die software, ik vind het bagger. Ding verkocht na een lang weekend vloeken en tieren. Uiteindelijk geen Chinees, maar een Taiwanees gekocht en daar weer iGO opgezet :P

Deze unit vind ik een beetje er tussen in zitten (Holux GPSMILE 61CS). Goed afleesbaar in zon (wordt ook in vlieg- watersport gebruikt) en geen glanzend scherm. Ding wordt ook verkocht door GoRider onder de naam Excalibur. Had hem destijds van eBay maar kan hem nergens meer zo goedkoop vinden als ik hem toen op de kop heb getikt (210 euro incl verzend +RAM mount etc)
 
Ik heb nog een leuke vraag. Ik heb zelf de Rage en eigenlijk heel tevreden mee. Gebruik deze op de motor en in de auto. Nu ben ik enkel de aandraai moer kwijt geraakt waarmee je het kogelscharnier vast zet. Heeft iemand een idee waar je zoeen moer zou kunnen vinden? Ik kon zelf niet zulke grootte moeren vinden.

Ik gebruik deze navi ook in zowel de auto als op de motor. Ik heb alleen geen zin in dat geklooi om de houder en kabel iedere keer los te koppelen,het is allemaal plastic en denk dat de boel na 25 keer omkoppelen dol gedraaid is.

De houder(craddle) wordt ook los verkocht,voor de prijs hoef je het niet te laten:voor 8,85 euro had ik het thuis.

Google op : CVUG-TR53-CRA-ACC

update 4-9-2014 : vergeet bovenstaande maar weer: bij de navigatie worden 2 steunen geleverd ,1 voor de motor( met moer) en een zuignap voor in de auto (met moer).
Bestel je de houder los dan wordt er geen moer bij geleverd)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik deze navi ook in zowel de auto als op de motor. Ik heb alleen geen zin in dat geklooi om de houder en kabel iedere keer los te koppelen,het is allemaal plastic en denk dat de boel na 25 keer omkoppelen dol gedraaid is.

De houder(craddle) wordt ook los verkocht,voor de prijs hoef je het niet te laten:voor 8,85 euro had ik het thuis.

Google op : CVUG-TR53-CRA-ACC

Bedankt voor de reactie, zit bij die cradle ook die moer die je moet aandraaien? Want die mis ik, het niet los en vast zetten is mooi mee genomen als ik inderdaad een manier heb om hem vast te zetten ;) .
 
Die plastic moer zit er bij. Ik snap dat je dan nog 1 moer tekort komt of je moet gelijk 2 houders bestellen. Of 1 houder bestellen en met secondenlijm gaan spelen.
 
Dus andere systemen doen het niet veel beter in de zon? Maar misschien kan ik nog wat verbeteren aan de houding van het apparaat. Is de leesbaarheid van de Rage beter dan die van de peaklife?


Over de problemen met de actieve lader: ben niet gehinderd van enige schroom om wat te beunen met 2 linkerhanden :+ > zal ik de 4 punten van de houder wat aantippen met een soldeerbout?
Ik begrijp dat de punten geen goed contact meer maken met de unit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan