Motor-Forum

Select Forum

Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Biker2015 schreef op 13 april 2016 @ 15:31:
Met de choke verzuipt hij erin.

quote:
Martell schreef op 13 april 2016 @ 09:08:

[...]

Wat gebeurt er als je koud wel de choke gebruikt? Al is het maar half.

Klinkt eerlijk gezegd alsof de boel net te rijk staat, maar dit is makkelijk en goedkoop te proberen.

Weet je of er iets aan de carburatie is gedaan?

Probeer het eens zonder luchtfilter.
Wss te rijk.
Yellow Snakes MC

Reg. datum:
06 feb. 2010
Wie weet een makkelijke manier om de keringen van mijn voorpoten goed vast te stampen zonder dat ik duur gereedschap moet halen.

captain awesome

Reg. datum:
16 jan. 2008
Stukje hout en een hamer
Te koop: '82 FLH Electra Glide onderdelen

Hawk

Reg. datum:
25 aug. 2010
Ik heb een afgezaagde oude voorvorkpoot liggen. Die schuift zo over de binnenlopen heen en hiermee zet je de keringen goed vast.
Honda NT650 Hawk GT '88
Honda VT600c bobber '90

Honda Shadow VT1100C 1986

Reg. datum:
28 sep. 2014
quote:
Buffel83 schreef op 16 april 2016 @ 09:09:
Wie weet een makkelijke manier om de keringen van mijn voorpoten goed vast te stampen zonder dat ik duur gereedschap moet halen.

Ik gebruik hiervoor een pvc buis koppeling (40mm) die ik in de lengterichting heb doorgezaagd en dan met stukje hout en kunststofhamer erin tikken
I'm an engineer, to save time lets asume i'm never wrong

Reg. datum:
15 sep. 2008
Nog geen vt maar gaat er hoogstwaarschijnlijk wel komen binnen nu en 2 weken. (Zou vandaag naar 1 toe maar ivm tijdgebrek beide partijen is dit uitgesteld naar volgende week)
Maar alvast wel aan het oriŽnteren ook naar onderdelen voor verbouwing.
Als ik ouder model aanschaf 1988 bv kunnen de achterspatborden van jongere modellen er zo op ? Ook zoek ik nog adres voor solo zadel
zenabi wijzigde dit bericht op zaterdag 23 april 2016 16:15 (14%)

Reg. datum:
27 jul. 2015
De motor uiteindelijk maar naar een motorzaak gebracht (MB motoren in Klazienaveen), blijkt het een simpele afstelling te zijn onderaan de carb. Hij bleek ernstig te weinig benzine te krijgen ipv te veel wat de meesten zeiden. Door de open uitlaten blijken ze rijker te moeten worden afgesteld.
Hij loopt nu eindelijk als een ouderwets zonnejte, toch bedankt voor het meedenken.

Reg. datum:
24 apr. 2016
Nieuwe shadowrijder op het forum hier!

https://www.instagram.com/p/BEQ7ozuKNCJ/

Meteen een vraagje voor het topic: shadows staan bekend om de slappe voorvork, maar is er een manier om te weten dat de veren aan vervanging toe zijn? Al rijdend gaat het nog bij mij, maar bij flinke putten raakt hij de bodem van de vering wel. Ik vraag me af of dit slijtage is of normaal. Shadow heeft nog bijna geen kms dus als het slijtage is is dat van jaren stil staan - kan dat eig wel?

Reg. datum:
27 jul. 2015
Olie wordt oud en daardoor gaat de kracht eruit, de viscositeit word net water en dus geen werking meer.
Ik denk als je nieuwe olie erin laat doen dat het probleem al is verholpen.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Sirgj1989 schreef op 24 april 2016 @ 20:28:
Nieuwe shadowrijder op het forum hier!

https://www.instagram.com/p/BEQ7ozuKNCJ/

Meteen een vraagje voor het topic: shadows staan bekend om de slappe voorvork, maar is er een manier om te weten dat de veren aan vervanging toe zijn? Al rijdend gaat het nog bij mij, maar bij flinke putten raakt hij de bodem van de vering wel. Ik vraag me af of dit slijtage is of normaal. Shadow heeft nog bijna geen kms dus als het slijtage is is dat van jaren stil staan - kan dat eig wel?

http://www.hagon-shocks.n...deGroep=V&PrijsCode=V
Yellow Snakes MC

Reg. datum:
15 sep. 2008
hoppa , dit weekend en motor verkocht en 1 gekocht : VT1100
IMG-20160425-WA0015.jpg

Reg. datum:
15 sep. 2008
zaten alleen nog geen knipperlichten in , wel wou vorige eigenaar dit net doen ,en had alles al voorbereid (dat wil zeggen , stuur doorgeboord voor knippers in stuur en achterste al gemonteerd)
nu had hij knipperlichten liggen ,maar die niet overgenomen want koste me teveel , 114,- per st.
op Ebay al paar leuke gezien voor aanmerkelijk minder ,en ja kwaliteit ook maar verschil wel heel groot .
Alleen nu vraag ik me af of er ook in NL een handelaar in zelfde soort zit (snap ook dat die weer iets duurder zullen zijn ,maar scheelt misschien tijd ) deze bedoel ik :
http://www.ebay.com/itm/7...d-For-Honda-/201283214609

trx 850 & gn400 projectje

Reg. datum:
15 mei. 2013
mooie motor :Y
ronaldt wijzigde dit bericht op dinsdag 03 mei 2016 09:22 (163%)
GN-400-cafebrattracker-project/vulcan 1500 verbouwen,opfrissen, gr650zijspan

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
zenabi schreef op 03 mei 2016 @ 08:22:
zaten alleen nog geen knipperlichten in , wel wou vorige eigenaar dit net doen ,en had alles al voorbereid (dat wil zeggen , stuur doorgeboord voor knippers in stuur en achterste al gemonteerd)
nu had hij knipperlichten liggen ,maar die niet overgenomen want koste me teveel , 114,- per st.
op Ebay al paar leuke gezien voor aanmerkelijk minder ,en ja kwaliteit ook maar verschil wel heel groot .
Alleen nu vraag ik me af of er ook in NL een handelaar in zelfde soort zit (snap ook dat die weer iets duurder zullen zijn ,maar scheelt misschien tijd ) deze bedoel ik :
http://www.ebay.com/itm/7...d-For-Honda-/201283214609

Check even of je een 22mm of 1" stuur hebt.

En je handvatten moeten ook anders, met deze raw's.
Yellow Snakes MC

Reg. datum:
15 sep. 2008
hoe bedoel je anders ? ze hadden al de handvaten aangepast en omdat ik die knippers niet wou zijn er 2 dempers op gedraaid .
zal id even checken , ging al uit van 22 maar is natuurlijk niet 100%

Reg. datum:
15 sep. 2008
quote:

dankje , rijd heel anders maar wel relaxt hoor

Reg. datum:
15 sep. 2008
Nog een vraagje : die zitjes met zuignappen voor achterop is dat beetje stevig?
Mn zoontje wil dolgraag eens achterop

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
zenabi schreef op 03 mei 2016 @ 22:31:
Nog een vraagje : die zitjes met zuignappen voor achterop is dat beetje stevig?
Mn zoontje wil dolgraag eens achterop

Soms wel, soms niet...
Yellow Snakes MC

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
zenabi schreef op 03 mei 2016 @ 10:41:
hoe bedoel je anders ? ze hadden al de handvaten aangepast en omdat ik die knippers niet wou zijn er 2 dempers op gedraaid .
zal id even checken , ging al uit van 22 maar is natuurlijk niet 100%

Gaat er idd om dat er een gat in moet zitten voor die raws :Y
Yellow Snakes MC

Reg. datum:
15 sep. 2008
okť , gat zit er id al in en ook 2 gaatjes in midden zodat draad daar mooi direct naar beneden kan .
maar goed dat je vroeg naar dikte stuur , dacht dat alleen HD 25mm had maar niet dus haha.
ff verder googelen naar raws dus
achterzijde er al op zitten ,maar nog niet aangesloten , zoek eigenlijk nog schema van de VT1100

hmmmmm zitje soms wel ,soms niet ......is niet echt handig ,waar ligt hem dat aan ?

Reg. datum:
15 sep. 2008
13133336_977187942388082_4384938598170731711_n.jpg

Reg. datum:
30 okt. 2010
Je kan ook een stuk tuinslang gebruiken om 22mm pinkers te gebruiken in een 1" stuur.

Bij mijn motor zitten zo al een jaar of 3 de spiegels (voor een 22mm stuur) vast.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Bert650 schreef op 04 mei 2016 @ 10:48:
Je kan ook een stuk tuinslang gebruiken om 22mm pinkers te gebruiken in een 1" stuur.

Bij mijn motor zitten zo al een jaar of 3 de spiegels (voor een 22mm stuur) vast.

Dat kan natuurlijk.
Of je koopt de 1" variant :)
Keuze zat.

www.chopperheaven.nl, om inspiratie op te doen.

Maar eerst kijken welke maat stuur het is natuurlijk.
Yellow Snakes MC

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
zenabi schreef op 04 mei 2016 @ 07:03:
okť , gat zit er id al in en ook 2 gaatjes in midden zodat draad daar mooi direct naar beneden kan .
maar goed dat je vroeg naar dikte stuur , dacht dat alleen HD 25mm had maar niet dus haha.
ff verder googelen naar raws dus
achterzijde er al op zitten ,maar nog niet aangesloten , zoek eigenlijk nog schema van de VT1100

hmmmmm zitje soms wel ,soms niet ......is niet echt handig ,waar ligt hem dat aan ?

Omdat het uiteindelijk maar gewoon zuignapjes zijn.
Yellow Snakes MC

Hawk

Reg. datum:
25 aug. 2010
Dit weekend eens bezig geweest met het spaken van het achterwiel. Blijkt toch een aardig werkje te zijn.
Voorwiel is de volgende.
Spaken VT600
Honda NT650 Hawk GT '88
Honda VT600c bobber '90

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.