Motorrijles: Kletsen over lessen #10, 'Gaan voor de tien!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook dat went op den duur na paar lesjes. Eerste keer dacht ik ook dit is niet ontspannend met die snelheid, maar komt vanzelf

Is ook zo daarom ben ik ook blij als de lessen klaar zijn lekker mijn eigen fijne motor kopen ipv de minder comfortabele les motor. Ik denk dat een ruitje een hoop scheelt maar het is wel enorm veel wind met 130 had dat niet verwacht. Maar nu snap ik wat meer waarom een auto zoveel bespaard als hij gestroomlijnd is.

Maar over een tijdje kan ik zelf rijden problem solved :)
 
Nog 1 les en dan is voor mij het AVD ook zover.
Gisterenavond nog een les gehad en mijn instructeur vond het wel een goed idee om een stoplichtsprintje met me te trekken, altijd leuk dat soort dingen })

:]
 
Laatst bewerkt:
Als mijn instructeur dat zou doen dan zie ik alleen maar zijn achter lichten hij rijdt zelf op KTM superduke. Maar wel goed om dat eens goed te oefenen.
 
Heb je gelijk in.

@rowili Goed om te weten dat je daar ook op kan zakken... Wel heel vreemd hoor, je doet het om zsm weg te zijn van de linker weghelft --> veiligheid.
Ja was ook echt klaar voor mijn examen, veel lessen gehad en de les voor het examen ging echt prima. Examenrit zelf ging naar mijn mening ook prima, met een goed gevoel van de fiets afgestapt en dan hoor je dat je gezakt bent :(

Je bent gewoon 100% afhankelijk van zo'n examinator.
 
Vandaag geslaagd voor mijn AVB, ging heerlijk!

Snel door voor de AVD. Het is inderdaad wel zo dat je enorm afhankelijk bent van de examinator.

Vooral bij het AVD!
 
Nog 1 les en dan is voor mij het AVD ook zover.
Gisterenavond nog een les gehad en mijn instructeur vond het wel een goed idee om een stoplichtsprintje met me te trekken, altijd leuk dat soort dingen })

:]

Altijd leukvja. Heb de eerste sprintjes met auto's ook al gehad. Enige waar ik het van verloor was een elektro BMW, rest ging wel soepeltjes.


@milo, gefeliciteerd!
 
Heb gisteren mijn tweede AVD-les gehad en gelukkig ging het al een stuk beter dan de eerste keer. Ik had al wat meer tijd voor mijn gevoel, om te reageren en om situaties in te schatten. Maar het spiegelwerk is nog enorm wennen en gaat nog niet zo goed.

Ook heb ik mijn eerste fijne snelle bocht meegemaakt. Wat heerlijk! Het was een snelwegafrit met een heel ruime, lange bocht die daarna doorging als rijbaan op een gewone weg. Echt een bocht waar ik wat pittiger doorheen kon (nou ja, voor mijn doen dan), lekker schuin en dat je echt voelt dat je je stuur wegdrukt. Geweldig, wat een zalig gevoel!!! Wat is het toch heerlijk om dit te doen!
 
Hej, ik ben uit de openingspost...
Zal binnenkort weer even een update geven via een PM.

Heb wel even 6 weken niet gereden door vakanties e.d., maar de nieuwe planning is gemaakt en we gaan richting AVD (oktober).
 
Ja, Quibbus,

je moet met ietsje doorgezakte polsen rijden.

Als je dan naar de remhendel grijpt ga je automatisch het gas dichtdraaien.

Die hoge polshouding is ook de reden waardoor je onbewust gas geeft bij het naar links draaien.
Als je pols te hoog zit heb je er geen speling meer op.
Die hoge houding zie je vaak bij crossers.
Dat is dan wel omdat die rijders anders het gas zouden dichtdraaien als ze gaan rechtstaan.
Heeft je rij-instructeur je dat niet uitgelegt bij de zithouding???

Beste Allroad,
Een beetje late reactie van mij maar
bedankt voor je reactie.

Nee mijn instructeur heeft mij niet op die manier op mijn zithouding gewezen. Hij zegt wel ontspannen armen, maar deze zijn een beetje kort. Ik moet ook bewust beetje voorover leunen on gebogen armen te houden. Ik merk dat als ik het spannend vind bij de langzame slalom ik opstrek en dus mijn armen strek.

Het achtje en de rem proeven gaan inmiddels beter. Echter die verrekte langzame slalom. Ik heb er al het nodige over gelezen op dit forum,maar de vorige keer ging het goed en nu weer totaal niet. Ik snap en merk ook dat ik moet spelen met gas en koppeling en voetrem maar dat signaal komt niet altijd door tot in mijn handen. :?

Is er een mogelijkheid om sturen en koppeling-gas bediening te oefenen (als dan alleen de langzame slalom zelf)?

Gr Quibbus
 
Hey Hey allemaal

ik ben Patrick Hendrikx

en sinds deze ochtend trotse bezitter van het motorrijbewijs categorie zwaar.
altijd al fervent meelezer geweest met de les topics hierzo.

nu toch maar eens zelf een profiel aangemaakt om mijn lijstje ook toe te voegen:P

ik ben op 3 februari verrast met een tryout pakket voor de moteur :) bij rijschool Roy te Steensel

daarna het even laten gaan en op 16 april begonnen met lessen eerst de snelle oefeningen zoals gewoonlijk daarna de langzame.

tussendoor een keer mijn theorie examen gehad maar helaas gezakt hiervoor.
eerst volgende mogelijkheid was net voor mijn vakantie eind juli in Horn ipv in Eindhoven dus ik daar naartoe gekacheld en die keer wel gehaald.

ook net voor eind Juli mijn AVB gehaald en nu sinds deze mooie mistige ochtend ook mijn AVD in bezit.
nu maar wachten tot ik het wel bekende pasje in handen krijg en kan gaan touren nu het nog enigzins fatsoenlijk kan als beginnende motorrijder.

oh btw de tips die hier zijn gegeven hielpen me enorm en ja het ligt ook een beetje aan de examinator die je hebt :) tijdens het afrijden.

oja hebben jullie ook de weddenschap afgesloten met jullie examinatoren dat je het aantal worstenbroodjes trakteert aan de hand van het aantal keer af laten slaan van de motor tijdens het lessen? :P ik mag iig nog ff flink inslaan ;)


dus in het kort

[Dready007]
Lessend rijbewijs: (A)
Eerste rijles: 1 februari 2014(try out (16 april voor het echie)
Theorie: 11- 07 - 2014 (gezakt) 29 - 07 - 2014 Geslaagd
AVB: 25 - 07 - 2014
AVD: 19 -09 - 2014
Rijschool: Rijschool Roy Steensel
Lesmotor: Yamaha Xj6
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd.
En wat betreft afslaan, de lesmotor kwam altijd met tenminste 2000 toeren van zijn plek af.

Edit: Als ik ga na-rekenen, zal het denk ik een keertje of 5 zijn gebeurd. Wel een leuke deal van je instructeur. De mijne zij altijd, beter te veel dan te weinig.
 
Laatst bewerkt:
Ja ja, 2 uur geleden het avb behaald! AvD staat gepland, eerst volgende mogelijkheid is 23 oktober pas. Of a.s. maandag maar dat lijkt me niet heel verstandig..

begonnen met lopen met de motor, ging perfect & doorgegaan naar de langzame slalom. Eerste ging nog niet al te best (2 pilonnen om) maar de 2e keer ging het goed. Achtje ging aardig, eerste keer iets te weinig aandrijving waardoor ik hem toch nog een keertje over moest doen. Verder stopproef, uitwijken, noodstop en als afsluiter mocht ik de snelle slalom, mooi einde dacht ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren AVD gehaald!
Voor de 3e keer opgegaan, dat wel -_-'

Nu motootje kopen!
 
Laatst bewerkt:
Goed, morgen tweede poging AVD....

ThaVinc, gefeliciteerd man! Dat het drie keer geduurd hebt moet je snel vergeten, nu genieten :P
 
Lessend rijbewijs : A
Eerste rijles : 21 augustus.
Theorie: nog niet bekend
AVB : 30 september
AVD : nog niet bekend
Rijschool : harme Hoek. In Borne.
Lesmotor: yamaha Diversion XJ 600S

Zie enorm op tegen het AVB examen aangeIen het echt heel erg bagger gaat en ik al 2 x het asfalt van dichtbij mocht inspecteren.
 
Lessend rijbewijs : A
Eerste rijles : 21 augustus.
Theorie: nog niet bekend
AVB : 30 september
AVD : nog niet bekend
Rijschool : harme Hoek. In Borne.
Lesmotor: yamaha Diversion XJ 600S

Zie enorm op tegen het AVB examen aangeIen het echt heel erg bagger gaat en ik al 2 x het asfalt van dichtbij mocht inspecteren.

Niet druk maken. De eerste keren voelt het aan alsof je nog een hele lange weg te gaan hebt. Je volgende lessen zullen merkbaar beter gaan! :)
 
Ik hoop het. Mag nog 3x lessen voor mijn AVB examen.
Maar ga er gewoon maar vanuit dat ik zak kan het alleen maar meevallen ;-)
 
@Rowili: succes morgen!

@Silvia009: Wat dcat zegt. Het gaat elke keer weer beter. Ik heb best lang lopen aanhikken tegen halve draai en achtje (langzame slalom hebben we het niet eens over), maar opeens viel het kwartje en dan doe je ze met je ogen dicht (bij wijze van spreken!!). Stoppen en snel vond ik zelf ook makkelijker dan langzaam. Succes in ieder geval!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan