GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

Zou er een reden zijn waarom het bijna allemaal 900 's zijn die aangepakt worden en veel minder 1000 's ?

Denk gewoon omdat er veel meer van zijn, aangezien de 900 van '84 tot '93 geleverd zijn en in Japan zelfs tot in de jaren 2000.
De 1000 vanaf '86 tot '88.

Er zijn wel mooie 1000's al beperkt het zich meestal tot het ombouwen van de wielen, voorvork en/of achterbrug.

De 1000 van Rolocop:
full


en de 1000 van Kevinblade:
full
 
Wat die achterschokker betreft ben ik het iig met je eens. Vindt die van Rolocop wel mooi op zijn neus staan.Heb jij toevallig enig idee welke achterschokdemper hij erop heeft zitten ?
En ja, Yoshi is een heer.Beschaafd als het moet en brullen en zuigen(als in:gas los..) als het kan !

Groet,Auke.
 
Jongens..

ik heb mijn Gpz900 te koop gezet..

..het spijt me..

Ben er nogsteeds weg van..maar momenteel andere prioriteiten..
 
Gpz heeft net als vele andere motoren vanaf de jaren 80 CV carbs en dat vereist iets meer dan alleen grotere sproeiers er in schroeven.
Er zijn genoeg topics over losse filters monteren ,power-filters ofK&N's

Wat is de reden?
 
Nou ik heb hem net aan het lopen, twee keer de carbs er af gehad er af gehad en weer er tussen geklooit. Zijn weer alle rubbers van de carbs af geschoven. Pfffff
het bleek trouwens aan de inlaat klëppen te liggen dat ie niet liep, die stonden zo strak dat ze niet meer dicht gingen
 
Ja de carbs bij een 4 cyinder is wel een dingetje waar je niet vrolijk van word.
Al ging het bij mijn gpz van 93 gemakkelijker dan de gsx van '80.
Rubbers waren net iets soepeler, ik probeer altijd eerst de middelste erop te krijgen. Al is het een beetje dan vastzetten en door met de volgende.
Maar het blijft een *%€#@* klus, beetje warm maken met föhn wil wel helpen.
 
Carbs er nog een keer af gehad en opnieuw ertussen geklooit, nu zit het allemaal weer goed en nu loopt hij als een nieuwe.
Nu de volgende vraag, kan de voorvork van een zzr 1100 zonder al te veel aanpassingen in de gpz900r?
Het achterwiel en de schokbreker zittten er al in
 
mr2yzc.jpg


Kwasuz,

Dit is dus wat ik zie in mijn 1000 cockpit. Alles behalve boutjes..
Kun jij ws ook niks mee maar wilde het even delen.

Groet,Auke.
 
Carbs er nog een keer af gehad en opnieuw ertussen geklooit, nu zit het allemaal weer goed en nu loopt hij als een nieuwe.
Nu de volgende vraag, kan de voorvork van een zzr 1100 zonder al te veel aanpassingen in de gpz900r?
Het achterwiel en de schokbreker zittten er al in

Moet volgens mij niet te moeilijk zijn , om dit te fiksen ..

En het carburatie verhaal bij een zx10 is een makkie . O-)

AWH schreef op 28 april 2016 @ 10:54:
Zou er een reden zijn waarom het bijna allemaal 900 's zijn die aangepakt worden en veel minder 1000 's ?

Een beetje spam ;) ..
 
Laatst bewerkt:
@Mach4; bijzondere kuip/zit heb je d'r op zitten. :Y

Nog veel meer hoor , zzr 1100 achterpartij , zzr/zx10 voorpartij met sumitomi 4 zuigers,
zware kroonplaten, rvs remleidingen , aangepast subframe , puntbak, en kuip eigenbouw ,
Zit is een rc30 replica en die is nog weer aangepast. eigenbouw Bos uitl-systeem , en zo zijn er nog wel wat dingen. ;)
Fiets is door mijzelf, voor mezelf op maat gemaakt . ;) incl het lakwerk (gpz stijl) .
Motorfiets heeft een prima rijwielgedeelte dat alles aankan .


weer genoeg gespamd . ;)
 
Laatst bewerkt:
29nwjgn.jpg

2sacj8j.jpg


Kwasuz,

Je had helemaal gelijk,boutjes zaten onder de zwarte afdekkappen.
Heb nu dus eindelijk mijn dashboardlampjes kunnen vervangen,dank voor de hulp.
Gelijk mijn kilometerkabel maar even gesmeerd door er wat naaimachineolie van Kroon in te laten lopen,kon er nu toch bij.

Groet,Auke.
 
Gents, ik heb een luchtgekoelde GPZ750 van 1987 gekocht. Nu start het ding niet en ik denk dat het startlager naar z'n grootje is. Iemand enig idee of het heel veel werk is om dat ding te vervangen? Ik heb het wel eens met mijn RSV Mille gedaan en dat viel opzich wel mee.

2mo36vp.jpg



Met de vinger lijkt het tandwiel wel gewoon te blokkeren, maar misschien dat als er kracht op komt (door de startmotor) het lager doorslaat. Waarschijnlijk kom je er vanaf de rechterkant van het blok bij? Startmotor draait de goede kant op btw.

29xxd7n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hij is goed thuis gekomen zie ik.

Gents, ik heb een luchtgekoelde GPZ750 van 1987 gekocht. Nu start het ding niet en ik denk dat het startlager naar z'n grootje is. Iemand enig idee of het heel veel werk is om dat ding te vervangen? Ik heb het wel eens met mijn RSV Mille gedaan en dat viel opzich wel mee.

[afbeelding]


Met de vinger lijkt het tandwiel wel gewoon te blokkeren, maar misschien dat als er kracht op komt (door de startmotor) het lager doorslaat. Waarschijnlijk kom je er vanaf de rechterkant van het blok bij? Startmotor draait de goede kant op btw.

[afbeelding]
 
Terug
Bovenaan Onderaan