Het grote ´alles behalve caféracers' topic!

:o
full
 
Die BMW is een mooi stukje vakmanschap. Maar hoe die voorvork werkt is mij niet helemaal duidelijk?
En die majestic is ook waanzinnig mooi met ook een heel bijzondere voorvork met lijkt wel naafbesturing.
 
Die BMW is een mooi stukje vakmanschap. Maar hoe die voorvork werkt is mij niet helemaal duidelijk?
En die majestic is ook waanzinnig mooi met ook een heel bijzondere voorvork met lijkt wel naafbesturing.
Blauwe cirkel is zo te zien het scharnierpunt. Je ziet de rode stang die verbonden is met het oranje gedeelte. Dit is een soort van pro-link (normaal gebruikt op een achterbrug), maar dan vooraan gebruikt. Via een beugel die rond 2 pinnen aan weerszijden van het balhoofd lijkt te zitten zit deze verbonden met de schokdemper die zo te zien ergens onder de groene lijn zit.
full
 
Die BMW is een mooi stukje vakmanschap. Maar hoe die voorvork werkt is mij niet helemaal duidelijk?
En die majestic is ook waanzinnig mooi met ook een heel bijzondere voorvork met lijkt wel naafbesturing.

Ik heb mijn hersens gebroken over de naaf van de Majestic, maar ik kan nu niet eens begrijpen wat ze toen hebben verzonnen (dat zegt overigens meer over mij dan over hun ;) ) .

Mogelijk dat iemand mij het kan uitleggen, maar ik zie alleen maar vaste delen waar de naaf aan verbonden is, hoe hij dan kan sturen :?, zelfs het onderste gedeelte van het plaatwerk lijkt één geheel te zijn met de schokbreker dus zelf hoe hij kan veren begrijp ik niet :? :?

Over smaak valt te twisten maar ik vind het echt een bijzonder ding.
 
Ik heb mijn hersens gebroken over de naaf van de Majestic, maar ik kan nu niet eens begrijpen wat ze toen hebben verzonnen (dat zegt overigens meer over mij dan over hun ;) ) .

Mogelijk dat iemand mij het kan uitleggen, maar ik zie alleen maar vaste delen waar de naaf aan verbonden is, hoe hij dan kan sturen :?, zelfs het onderste gedeelte van het plaatwerk lijkt één geheel te zijn met de schokbreker dus zelf hoe hij kan veren begrijp ik niet :? :?

Over smaak valt te twisten maar ik vind het echt een bijzonder ding.
Hub Center Steering is wat ze het noemen: Hub-center steering - Wikipedia

De Majestic veert met zijn volledige body, in plaats van de arm t.o.v. de body.Met een foto van de andere kant kun je beter zien hoe ze sturen:
Majestic-1929-1.jpg

Majestic-1929-4.jpg


http://thevintagent.blogspot.co.uk/2013/10/truly-majestic.html
 
Ok. Post ik mijn tracker ook even hier *O*

Dit was een honda xl600r pd03 Heeft suzuki dr650se voorvork. Excel velgen met dr650se naven. Xr600r achterbrug. Aangepaste xs650 tank. Zelfgemaakt subframe en een zitje van de online shop. Uitlaat helemaal zelf gemaakt met ingekorte demper.

Ragt als een gek :]
Altands nu even niet want hij heeft een heetloper gehad dus het blok kan er weer onderuit

Maar ik vind dat hij in dit topic best thuishoort :)
full
 
Fraaie fiets, en de eerste die niet door oom motor agent aangehouden wordt vanwege te schuin gemonteerd kenteken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan