S1000RR Deel 7

Nokkenassen gebeurt wel eens maar vrijwel direct na ingebruikname. Een behoudende schatting die ik niet kan onderbouwen is dat 1 op de 10 er last van heeft, en als er een slechte nokkenas in zit duurt het niet langer dan 5000km voor dat problemen gaat geven. Aangezien fietsen met die km-stand gewoon nog garantie hebben is er niet zoveel aan de hand, de reparatie is immers kostenloos en gebruikt worden fietsen toch bijna nooit met minder dan 5000km aangeboden.

Verder zijn die fietsen vergelijkbaar met japanners qua betrouwbaarheid, mits er met kunde aan gesleuteld wordt. Als je aftermarket remschakelsets monteert, monteer die dan goed zonder dat de QS onder spanning staat. De sensor van de koppelingshendel moet ook juist bediend worden anders werkt de QS niet (lees: niet-originele hendels). Bij de grote beurten (elke 30K of 15K bij circuitgebruik) moet naast de klepspeling ook de timing van de nokkenassen afgesteld worden en de spanning van de distributieketting gecheckt worden (evt andere spanner monteren). Voor beide punten is speciaal gereedschap nodig.

Bij gebruikt kopen moet je op de standaard zaken letten. Zitten er geen circuitonderdelen op (mogelijke ex-circuitfiets), imitatiedelen of overgespoten delen (schade). Schakelt de bak goed > ook belangrijk. Bak gaat snel naar zn grootje als er iemand zonder kunde aan eerstgenoemde dingen heeft lopen sleutelen en het schakelmechanisme verkeerd staat afgesteld.

Ex-circuitfietsen laten staan. Meeste mensen trappen zo'n ding compleet naar de klote en dan zit jij daarna met het gezeur. Als je netjes onderhoud pleegt en fatsoenlijke aftermarket hendels/remschakelsetjes monteert en die juist monteert gaat er niets stuk, maar doe je een van die twee dingen niet, dan gaat het wel stuk.

eens met bovenstaande, maar weer moet ik eraan toevoegen: laat je niet afschrikken door het 'ex-circuitfiets' gebeuren.

Belangrijk is te letten op de staat (als voorbeeld: mijn circuit bmw heb ik verkocht ongeveer 3 circuitdagen na een blokrevisie, dus was superfris).
Gewoon goed kijken naar staat, bonnen erbij, onderhoud, enz.
 
eens met bovenstaande, maar weer moet ik eraan toevoegen: laat je niet afschrikken door het 'ex-circuitfiets' gebeuren.

Belangrijk is te letten op de staat (als voorbeeld: mijn circuit bmw heb ik verkocht ongeveer 3 circuitdagen na een blokrevisie, dus was superfris).
Gewoon goed kijken naar staat, bonnen erbij, onderhoud, enz.

Wat mijn punt is is dat de meeste circuitrijders zo'n ding weg doen als ze gezeur krijgen met dure reparaties, bijvoorbeeld de bak. Als je niet weet waar je op moet letten koop je dus ook liever geen circuitfiets.
 
Bedankt voor jullie reacties. Is zeker niet de eerste motor die ik koop dus ik weet wel een beetje waarop ik moet letten, hoewel ik het altijd moeilijk vind om de bak goed te testen van een circuitmotor bij iemand door de woonwijk.

ik overweeg bij deze te gaan kijken trouwens: klik

Mocht een van jullie toevallig nog een goeie te koop weten houd ik mee aanbevolen :).
 
Bedankt voor jullie reacties. Is zeker niet de eerste motor die ik koop dus ik weet wel een beetje waarop ik moet letten, hoewel ik het altijd moeilijk vind om de bak goed te testen van een circuitmotor bij iemand door de woonwijk.

ik overweeg bij deze te gaan kijken trouwens: klik

Mocht een van jullie toevallig nog een goeie te koop weten houd ik mee aanbevolen :).


mooi!!!!
 
vandaag zoals vele het eerste ritje van het seizoen gemaakt op de RR,
na een minuutje of 20 rijden op de snelweg met een gangetje van 130 km begint de motor af en toe in te houden,probleem word dansteeds erger als ik daarna rond de 100km blijf rijden is er geen probleem,geef ik dan weer gas bij dan houd hij weer in , thuis de tank gelicht maar niks bijzonders te zien,dacht eigenlijk zelf dat het met de benzinetoevoer te maken had maar benzineleiding e.d zit allemaal goed, voor de zekerheid de PC 5 losgekoppeld maar probleem blijft,
het gekke is dat als de motor een half uur uit heeft gestaan en ik ga de snelweg op dan is het probleem er eerst niet, begint weer na een kilometer of 10 op de snelweg, iemand een idee of weleens hetzelfde probleem gehad?
 
Laatst bewerkt:
Tabkontluchtingsslangen niet geknikt? Brandstofleiding ligt netjes in dat houdertje zodra je de tank laat zakken?

Dacht zelf ook aan de benzineleiding, tank gelicht en leiding netjes in gootje gelegd,
Ontluchtingsslangen zitten zoals het hoort
Weet bijna zeker dat het iets met de benzinetoevoer is, morgen maar eens verder kijken, had vlak ervoor Vpower getankt dus dat kan het ook niet zijn
 
Laatst bewerkt:
Vroeg me ook af waar deze stekker voor is, ziet er hetzelfde uit als de stekker vd injectoren
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag verder gezocht naar het inhouden van mijn RR, alles gecheckt,benzineleiding, ontluchting tank,alle stekkers gecontroleerd, tps gereset maar probleem blijft,inhouden is in elke versnelling vanaf 5200 rpm,
geeft ook geen foutcode aan, weet niet of dat normaal is, dinsdag de dealer maar eens bellen. zal wel uitlezen worden '(
 
Laatst bewerkt:
Vandaag verder gezocht naar het inhouden van mijn RR, alles gecheckt,benzineleiding, ontluchting tank,alle stekkers gecontroleerd maar probleem blijft, inhouden is in elke versnelling vanaf 5200 rpm,
geeft ook geen foutcode aan, weet niet of dat normaal is, dinsdag de dealer maar eens bellen. zal wel uitlezen worden '(

Misschien een heel stom antwoord maar als het in elke versnelling vanaf 5200 rpm is zou het dan niet kunnen zijn dat hij zichzelf heeft begrensd ivm een onderhoudsbeurt? Weet niet hoeveel km of tijd geleden hij zijn laatste onderhoud heeft gehad? Maar normaal zou je daar dan ook een melding van krijgen.
 
Misschien een heel stom antwoord maar als het in elke versnelling vanaf 5200 rpm is zou het dan niet kunnen zijn dat hij zichzelf heeft begrensd ivm een onderhoudsbeurt? Weet niet hoeveel km of tijd geleden hij zijn laatste onderhoud heeft gehad? Maar normaal zou je daar dan ook een melding van krijgen.
Heeft bij vorige eigenaar bij 6900 km een beurtje gehad bij MR Motoren( sept 2014) staat nu op 10.500km , display geeft idd wel aan service sept 2015, bel dinsdag dealer wel,heb afspraak staan op 5 april voor beurt
 
Laatst bewerkt:
Vandaag verder gezocht naar het inhouden van mijn RR, alles gecheckt,benzineleiding, ontluchting tank,alle stekkers gecontroleerd, tps gereset maar probleem blijft,inhouden is in elke versnelling vanaf 5200 rpm,
geeft ook geen foutcode aan, weet niet of dat normaal is, dinsdag de dealer maar eens bellen. zal wel uitlezen worden '(

Heb je niet de stekker van een van de secundaire injectoren verwisseld met die van de inlaatluchttemperatuursensor? De stekker voor de sensor heeft een witte markering op de isolatie zitten net voor de stekker.
 
vandaag div BMW dealers gebeld , word dus laten uitlezen , dealer v Harten had als mogelijke oorzaak iets met de secondaire injectoren of iets met de gasklepsensoren,Arie Molenaar houd het op de benzine toevoer,
heb vandaag nog voor de zekerheid gecheckt of alle secondaire aansluitingen op de goede plaats zitten,dat zit dus allemaal goed,
enigste positieve is dat m'n bestelde SC Project carbon demper binnen is , die gelijk maar gemonteerd, nu dus LeoVince bochtenset + linkpijp met SC Project demper
full


met deze langere demper is het geluid nu ook wat meer binnen de normen
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand nog een originele duo kap liggen voor mijn 2012 die ik mag overnemen ?
Het liefst in het motorsport wit maar, anders laat ik hem overspuiten als het een andere kleur is.
 
Vandaag de s1000rr weer opgehaald bij de bmw dealer, probleem van het inhouden boven de boven was opgelost, na 10 min rijden op de snelheid is het probleem er nog steeds :? Maar weer gelijk teruggereden naar de dealer, gaan er morgen verder naar kijken,gaf trouwens bij hun op de computer geen fout aan, zij gaven de pc5 de schuld maar dat blijkt het niet te zijn, ze denken nu dat de quickshifter het kan zijn, we wachten af '(
 
Kreeg nu ook weer de tip dat het ook de nokkenassensor kan zijn, schijnt wel vaker kapot te gaan

Als de nokkenassensor er mee op houdt wordt dat ten eerste gelogd, wat dus niet het geval is, ten tweede gaat het motormanagementlampje branden, en als derde merk je daar behalve een hoger verbruik weinig van. De ECU gaat dan gewoon elke 360 graden krukasrotatie op twee cilinders vonken en inspuiten. Hij start ook gewoon zonder nokkenassensor. Vermogen beperken doet ie dan niet.

Heb je een origineel uitlaatsysteem (en daar bedoel ik de bochtenset mee) of niet? Heb je iets aan de fiets gedaan voor je dit probleem kreeg? Hoe heb je uitgesloten dat het de powercommander niet is? Heb je alle stekkers weer op hun normale plek gezet zonder dat de draadboom van de PC er tussen zit? Als je dat niet hebt gedaan is de PC nog steeds hoofdverdachte. De mapping in dat ding op nul zetten of een doorverbindplug gebruiken sluiten beide weinig uit.
 
Laatst bewerkt:
Als de nokkenassensor er mee op houdt wordt dat ten eerste gelogd, wat dus niet het geval is, ten tweede gaat het motormanagementlampje branden, en als derde merk je daar behalve een hoger verbruik weinig van. De ECU gaat dan gewoon elke 360 graden krukasrotatie op twee cilinders vonken en inspuiten. Hij start ook gewoon zonder nokkenassensor. Vermogen beperken doet ie dan niet.

Heb je een origineel uitlaatsysteem (en daar bedoel ik de bochtenset mee) of niet? Heb je iets aan de fiets gedaan voor je dit probleem kreeg? Hoe heb je uitgesloten dat het de powercommander niet is? Heb je alle stekkers weer op hun normale plek gezet zonder dat de draadboom van de PC er tussen zit? Als je dat niet hebt gedaan is de PC nog steeds hoofdverdachte. De mapping in dat ding op nul zetten of een doorverbindplug gebruiken sluiten beide weinig uit.

LeoVince systeem is van de winter gemonteerd, heb daarna zonder problemen gereden, na montage pc5 ook gewoon gereden, na wisselen naar een andere map was het probleem er na 2e ritje, pc5 heb ik er compleet afgehaald dus alles zit weer orgineel, motor staat nu bij bmwv dealer mr motoren in barendrecht, kreeg gister het idee dat die er niet uit gaan komen, hadden eigenlijk geen idee wat wat het kon zijn,allen evt de quickshifter, als ze er niet uitkomen breng ik hem morgen naar molenaar of houtrust,
calibreren van gasklephuis schijnt ook wel eens iets op te lossen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan