S1000RR Deel 7

Hey ik ben nieuw op dit forum dus misschien is dit niet de juiste plek (excuus daarvoor), maar ik zoek een plek voor het onderhoud van mijn S1000RR. Ik woon in Leiden en moet dan kiezen tussen Motorport Hillegom. Houtrust in Den Haag of De Jong in Alphen. Iemand ervaring met deze zaken? Zijn er nog andere opties?

Thanks

Hallo,
Misschien en beetje "off topic" maar de meest ervaren BMW monteur van Motoport Zelhem (Martin) is bezig voor zich zelf te beginnen in het Achterhoekse plaatsje Lichtenvoorde.
Hij is qua BWM kennis bijna een begrip in de Achterhoek en heeft meer dan 30 jaar BWM sleutel ervaring. Voor de ouderen onder ons, hij is ooit begonnen bij Harry Muyen in Borculo.
 
Ik heb een vraagje van een vriend,

Weet iemand hier de in's en out's over het vervangen van 'de katalysator', de grote verzamelbak voor de einddemper, door een katvervanger?

Moet je de motor dan remappen? En past deze bijvoorbeeld op het standaardsysteem en op de korte Akrapovic?

Alvast dank voor de hulp!

Michael
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje van een vriend,

Weet iemand hier de in's en out's over het vervangen van 'de katalysator', de grote verzamelbak voor de einddemper, door een katvervanger?

Moet je de motor dan remappen? En past deze bijvoorbeeld op het standaardsysteem en op de korte Akrapovic?

Alvast dank voor de hulp!

Michael

houd er rekening mee dat het monteren van deze tussenlink op de originele uitlaat betekent dat er gezaagd en gelast moet worden. daarnaast zal het verwijderen van de cat en de originele box leiden tot significant meer geluid. je zal dus ook een demper moeten hebben die voldoende lengte heeft om eea binnen beschaafde normen te houden.
 
houd er rekening mee dat het monteren van deze tussenlink op de originele uitlaat betekent dat er gezaagd en gelast moet worden. daarnaast zal het verwijderen van de cat en de originele box leiden tot significant meer geluid. je zal dus ook een demper moeten hebben die voldoende lengte heeft om eea binnen beschaafde normen te houden.

Ok dank je wel voor de snelle reactie!
 
info aub ;)

na e klein crashke on track is mijne linker bediening (elektronica) kapot.
ik heb er ene zonder DTC, maar zo een bediening ergens vinden is ni simpel.
nu heb ik er ene gevonden met DTC kan ik die ook gewoon plaatsten. ok de DTC knop is dus voor spek en bonen, maar zal de rest ermee werken. of is bv de interne fiche anders zodat die ni passen en ik genoodzaakt ben een 2010 versie te zoeken...

thx
 
Ik denk dat je die gewoon kan plaatsen, ik heb op de mijne later handvatverwarming gezet en de bediening rechts vervangen voor 1 met de bediening voor de verwarming er op en alles werkte gewoon alleen de verwarming moest in de programmering aangezet worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je die gewoon kan plaatsen, ik heb op de mijne later handvatverwarming gezet en de bediening rechts vervangen voor 1 met de bediening voor de verwarming er op en alles werkte gewoon alleen de verwarming moest in de programmering aangezet worden.

Beste baldbiker,

Kun je hier misschien iets meer over vertellen? Zou dit kunnen op een 2011 model? En wat waren de kosten voor de gashendel en de bediening?
 
kan denk ik altijd maar is wel duurder dan van fabriek af.

Voor de handvatten was ik ongeveer €200,- kwijt en de bediening heb ik gewisseld met iemand die geen handvatverwarming wilde en er rizoma handvatten op had gezet, was daarom gratis.

In de bediening zat al een stekkertje waar je ze zo op aan kan sluiten, dus handvatten er op bediening verwisselen en door de dealer in de programmering aan laten melden.
 
nou Peter hier dus je antwoord en tommy kan het weten, dus ff de bediening open maken en kijken of er een stekkertje inzit zo niet dan kan het niet zomaar
 
Zit geen stekkertje in, echt niet. Een '10 heeft een ander display die het vermogen wat die verwarming trekt niet kan schakelen, en de bedrading ligt er dus ook niet.
 
tommy ga je deze 2015 beemer kopen?

Ik twijfel nog tussen de RSV en de Beemer. De beemer is er niet mooier op geworden maar dat was ie toch al niet. Rijdt wel lekker soepel en cruise control (underrated, op straat heel fijn). De RSV4 gaat naar (dik) 200PK heb ik al in de wandelgangen gehoord, dus ik ben benieuwd wat ze met de rest van de fiets gaan doen.
 
Ben ik ook van plan, weet je ook al wat i gaat kosten zonder alle opties
en bij wie heb je hem besteld

Zonder de opties € 20.200, zo'n 200 euro meer dan de 2014. Ik heb hem besteld bij Motoport Goes. Heb hem met Dynamic pakket en Race pakket en met duoseat cover, zonder voetsteunen achter. Motorsport kleur.
 
Zonder de opties € 20.200, zo'n 200 euro meer dan de 2014. Ik heb hem besteld bij Motoport Goes. Heb hem met Dynamic pakket en Race pakket en met duoseat cover, zonder voetsteunen achter. Motorsport kleur.
Dat is €500,- minder dan mijn dealer een paar weken geleden dacht dat hij ging kosten.

Duoseat cover is nu gratis alleen krijg je er geen zadeltje en voetsteunen bij, nu zijn de voetsteunen bij mij er gelijk afgegaan maar het zadeltje doe ik er nog wel eens op als er een tas op gaat ivm beschadigingen dus dat is jammer.

Ik wil ook wel die pakketten maar eigenlijk wil ik geen ddc en weet niet of dat wel kan dus dat moet ik ff met de dealer gaan bespreken, ik ga overigens weer voor een zwarte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan