kawasaki kz650 hulp gevraagd.

12 jun 2011
25
0
Gorinchem
Goede dag allemaal,

Vandaag een frame en een motorblok gekocht.
Nou bezig geweest met de kabelboom die er nu uit ziet als een kleurrijk spagettie zootje.
Ik ga een poging wagen om de kabelboom in orde te maken dus hopla kabeldiagram gedownload uitgeprint en eeuh ja dat was het want bah bah wat een uitzoekzootje is dat als zelfs het diagram niet klopt.
Lampen aansluiten check!
Accu check!
Startdingetje wat van accu naar startmotor loopt check.
En toen... Bobines? Rechts van de motor lopen wat draden en ben het spoor helemaal kwijt (klopt ben geen trein).
Wie oh wie wil en kan mij helpen om het ding te starten?
 
Opgeven doen ik en men monster zeker niet maar draadje voor draadje uitzoeken zonder een fatsoenlijke diagram is eindeloos door gaan en ja zoals elke 2e hands draadboom zijn er draden anders. Kwa kleur etc.
Het frame heeft op de balhoofd het nummer KZ650D-027850
Het mooie kickstart blok 4 cylinder heeft het nummer KZ650BE074334
Bouwjaar van het blok heb ik geen idee wanneer het geboren is.

Weten jullie meer over een geschikt draadboom diagram?
Dat zou echt enorm helpen want op de meeste diagrammen staat de ic ignigter ook niet op.

Tja fotos zeggen meer natuurlijk dus ffe wat fotos knallen een hier plaatsen.
 
pfff
Dit bestand is te groot. Je mag maximaal 204800 bytes uploaden. Het bestand wat je probeert toe te voegen is 327407 bytes.

Foei foei... nu de foto te groot en een dilemma met de kabelsoep. men dag kan niet meer stuk haha :}
 
poging ?? Ben de tel kwijt
full
 
:^ man man ziet er idd niet uit die bedrading . Die klemstekkertjes bij de contactpunten :X Beter alles opnieuw aanleggen . Draad en stekkertjes kopen bij bv conrad.nl en er is nog een site hier op dit forum genoemd die de originele Japanse stekers verkoopt maar kan er niet zo 1 2 3 opkomen
 
Laatst bewerkt:
Nou Blade die heb ik al uitgeprint maar is niet de goede diagram want de ic ignigter staat er niet op en ja is 1 grote takke bende van draden. Daarom maar eens aangemeld hier op de site want kom er echt niet meer uit en zo zie je maar dat het graf ding niks doet zonder condensators, Draad kleuren die ik hier heb is blauw (olie dingetje, groen (Bobine), zwart (Bobine) en orange al denk ik dat orange aangesloten moet worden op de regulator..
pffff gestoord word je er van. Zat ook te kijken om een draadboom te kopen maar jah eigenwijs dak ben doe ik het liever zelf want heb niet weer zin om de boel uit te zoeken door storingen of weet ik wat.
Dus draden bestellen en ondertussen wachten op mail van Karel... en op zoek naar een werkende ontstekingsplaat. Dan nog de rest maar eerst moet het blok lopen.
 
Laatst bewerkt:
Ja heb inderdaad contactpunten maar mijn snappie :? snapt het ffe nie meer |( . Bij de (draadboom) kabels die ik er bij kreeg bij dit blok zat ook die ic ignitor bij dus vandaar dat ik denk die mot ergens tussen passen tussen de contactpuntjes en de bobine.. Maar, als die ic ingitor gewoon zomaar plotseling verdwijnt.... wat dan? gewoon diagram er bij pakken zonder ic ignitor? Dat ding zit er niet voor niets bij dus vandaar dat ik me rot zoek naar een oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm denk dak nu ffe een ingeving heb haha
Die condensators bij de contactpunten die er nu niet op zitten blijkbaar, zitten die niet aan die ic ignitor vast aan de andere kant van de kabels? De ic inigtor heeft 2 stekkers, 1 stekker gaat naar de bobine en de andere stekker heb ik geen enkel benul van maar denk dat die naar condensators moeten lopen.
Iemand een idee? Echt alle hulp of ingevingen zijn welkom.
 
De contact punten geven de vonken op de bobines die op hun beurt de bougies doet ont steken . Je moet het schema D1 hebben op jouw blok zitten contact punten en zit geen CDI unit op . Die draadboom hoort helemaal niet bij je blok zo te zien . Op de contactpunten blok horen 2 condensatoren te zitten die in jouw geval ontbreken .

ps ben je niet in de war met de regulator ?

Op het schema zie je dus een groene draad + een zwarte draad op het contactpunt blok uitkomen .
OP de bobines horen de kleuren groen + zwart + rood/geel
 
Laatst bewerkt:
kan ook zijn gezien je gepruts op de ontsteking, dat er een aftermarket semi-electronische ontsteking op gezet is die wel via de contactpunten wordt gestuurd, maar de vonk via een versterker en transistors bedient..gebeurde wel meer in die tijd....
Ik heb het zelf ook gehad op mijn z900, later een volledig electronische van phirania, maar geen CDI met regeling, gewoon ipv
 
Echt geweldig al die hulp zeg! top werk mannen!
Verhaaltje draad gaat goed komen want die condensatoren moeten er gewoon op. De ic regulator laten we er buiten dus de contactpuntjes worden rechtstreeks naar de bobine aangesloten. Verder zitten er nog oranje draden aan die in contact staan met groen en zwart. Deze oranje draden werd mij gezegd door de oude eigenaar dat die naar de regulator moeten. Dus het kastje waar de 3 gele draden vanaf de dynamo naar toe gaan. Lijkt mij ergens wel handig zodat de boel stroom krijgt. Daarom waren die condensatoren er af gehaald omdat het zootje stroom krijgt via de regulator.
Al lijkt mij de stroom sterkte bijzonder weinig om er voor de bougies een fantsoenlijke vonk uit te persen.
Tijd voor koffie en een peuk en dan stoeltje er bij en werk gebeld voor een week vakantie :)
Owja zal die foto er ffe bij pakken altijd handig
 
Tijdelijke opzetting van de draden (test fase)

Zoals aangegeven op de D1 Diagram

Rood/geel is dus stroom die het krijgt van het contactslot?

Contactslot bij mij heeft 4 draden en tja het is een gare bende dus maar eens op zoek naar een contactslot waar alle draden in zitten.
full


Nu de zooi in elkaar zetten en bougies er uit draaien en hopen op een vonk.
Contactslot hebben we ffe niet nodig dus pakken we de draden die aan elkaar zitten gelinkt als het contact op aan staat.

Hopelijk dat de transformatie dan kan beginnen voor het fietsje.
 
Laatst bewerkt:
Maar als je het schema D1 pakt zie je dat uit de regulator de volgende draden komen .

regulator 2 gele draden + 1 rood/witte + zwart/gele draad.

de rood/witte gaat naar de + van de accu en de zwart gele is de massa .

Maar wat komt er nou precies aan bedrading uit jouw dynamo ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan