fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Hallo Hallo,

Nieuw op het forum, lees al een tijdje enthousiast mee!

Maar ben op zoek naar een antwoord, die tot nu toe niet helemaal helder terug te vinden is. Hoop die hier te vinden!

Heb de fazer600 van de hand gedaan en ben sinds een week de trotse eigenaar van een fz1 2006!! Hoewel het de motor was die ik graag wilde kopen, was het op DIT moment een impuls aankoop, en daardoor iets over het hoofd gezien. Op de papieren en bij de rdw staat namelijk 78 KW vermeld...jawel, ik heb een oude belg gekocht.. Kl*te.

Nu lees ik over dat deze makkelijk te herstellen is in volledig vermogen(als die dat al niet is). Wat opties die ik voorbij heb zien komen: Een kabeltje verleggen? (weinig info) Nieuwe software in de ecu laten installeren(kan bij model 2006 nog niet). In je dashboard aanpassingen maken(meer dan tijd en kilometers van je ritjes kan ik ook niet aanpassen). HELP!!

Groeten

vrijzetten van het motorblok naar 150 pk

Volgens mij kan de dealer dat zo veranderen, maar ik zou het eerst zelf proberen met een lekker proefritje :]
Als hij gemakkelijk naar de 250 loopt is hij al vrij gezet.
Heb het ook met mijn srad gehad stond in de papieren ook op 78kw maar liep op deteller 280km :P dus dat zat wel goed :Y
 
Ja maarja, een srad, 600? die heeft ook daadwerkelijk een vermogen van 78 kw is het niet?

Nouja, even uitzoeken en hopen dat het goed komt of al goed is.
 
Als het beestje over een paar weken de tuin uit mag(vanwege verbouwing/steiger is hij ingesloten) zal ik hem eens in thiel op de testbank zetten. Misschien is hij al gewoon geupgrade!! Bedankt voor reacties, en zal van de week een foto posten.
 
winterbandjes
1926643_10200107306802891_4732941174597279867_n.jpg
 
Zo dat is ook de laatste rit met vorst geweest 😉
Ik wacht mooi tot de zomer zijn intrede heeft gedaan hahahaha
full
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit jaar met een kameraad met de FZ8 en zijn Z750 naar Isle of Man *O* kan niet wachten! Word mijn eerste motorvakantie :Y
:9~

Daar ga je heel veel plezier aan beleven.

Ik ben vorig jaar geweest. Echt een super ervaring!! :9~ :} . 2016 gaan we weer :]. Het hele sfeertje daar is verslavend.
 
Laatst bewerkt:
:9~

Daar ga je heel veel plezier aan beleven.

Ik ben vorig jaar geweest. Echt een super ervaring!! :9~ :} . 2016 gaan we weer :]. Het hele sfeertje daar is verslavend.

Dat geloof ik ook direct inderdaad! Ik kan ook niet wachten tot het zover is ! En ook alleen de reis ernaartoe is al fantastisch mooi volgens mij :Y
 
tot nu toe alleen een weekend zwarte woud gepland staan.

heel laf met motor aanhanger de autobahn km overbruggen
 
tot nu toe alleen een weekend zwarte woud gepland staan.

heel laf met motor aanhanger de autobahn km overbruggen


Groot gelijk. Snelwegkilometers :r
We hebben dit jaar ook een trip van 3 weken gepland staan op de motor en ik zie nu al op tegen de :r snelweg :r

Misschien toch nog even een trekhaak onder het koekblik laten zetten.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij vandaag toch een goed weertje om het beestje eens te starten! vast oefenen weer voor aankomende vakantie Eifel:D Heerlijk! Nog meer Eifelgangers rond mei?
 
Er ligt hier nog steeds aardig wat zout op weg. Zodra dit allemaal weer weggespoeld is stap ik ook weer op.. em dan hopen dat de winter voorbij is :Y

:]

Er ligt hier en daar nog wel wat zout maar als wegdek droog is spat het niet zo op en spoel hem daarna meestal effe af heb er nog nooit schade van ondervonden
 
Ik ga dit jaar met een kameraad met de FZ8 en zijn Z750 naar Isle of Man *O* kan niet wachten! Word mijn eerste motorvakantie :Y

@adjeve : hoeveel km heeft jouw FZ8 nu gelopen? mijn ketting en tandwielen moeten binnenkort ook vervangen worden, setje ligt al thuis

mijn fz8 heeft nu 21.000 km achter de kiezen

volg je dit topic al ?
Isle of Man 2015
 
mijn fz8 heeft nu 21.000 km achter de kiezen

volg je dit topic al ?
Isle of Man 2015

Ok.. prima , dan zit dat wel goed dus.. ik zit nu op bijna 19000 km, had verwacht dat een kettingsetje wel iets langer mee zou gaan ..anyway.. de nieuwe ligt al klaar :Y met een mooi zwart achtertandwiel *D

Topic had ik gezien idd ... Nog een paar maandjes 8-)
 
Het was met name het voortandwiel dat versleten was. Dus gelijk maar alles vernieuwd. Viel me ook tegn dat dit bij ruim 20.000 km al moest gebeuren. Ik had hier geen ervaring mee; m'n vorige motoren hadden allemaal een riem of cardan. Ik heb er bij 7.000 km, toen ik de fz8 kocht, wel een scott oiler op laten zetten
 
Dat is wel erg rap inderdaad. Ik heb op de FZ1 nu 36k op de klok en rij nog steeds met de orginele set. (wel later voor -1 tandwiel geplaatst maar ook dat tandwiel had niet veel slijtage)

Het beste is er nu wel vanaf dat wel..
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel erg rap inderdaad. Ik heb op de FZ1 nu 36k op de klok en rij nog steeds met de orginele set. (wel later voor -1 tandwiel geplaatst maar ook dat tandwiel had niet veel slijtage)

Het beste is er nu wel vanaf dat wel..

Heb er ook 2 circuitdagen mee gereden, misschien dat dat nog invloed heeft? :?

Ik smeer ook altijd heel goed.. maar goed, ben benieuwd hoelang de volgende set het volhoud
 
Terug
Bovenaan Onderaan