Triumph 900 T400 "Steamer"

Als het goed is heb ik binnenkort een baggagerek van Hepco en Becker. Dat schijnt wel erg laag te hangen, dus misschien dat ik het dan nog wat aan kan passen...

Voorbeeld uit Apeldoorn ;


full
 
Nog eens rustig terug zitten kijken en je hebt gelijk. Er zit meestal wel een valbeugels op. Ik zie er ook wel met Touratech stickers, maar tot nu toe heb ik nog maar 1 set gevonden -niet bij Touratech- voor €200. Andere suggesties zijn welkom. ;)
 
Zelf gefreubelt, van 15 mm CV pijp, heb eerst een "ronde" rechthoek gemaakt,dat is net zoiets als Touratech los verkoopt, daar de nodige lippen aangelast met gaten om de div beugels aan te bouten, en toen heb ik (weer van Touratech 8-) ) van die schijven van hout gemaakt met strippen metaal en een vleugelmoer om de boel vast te zetten.
DWZ onder inhaken in het U profiel en boven zitten die schijven in de "hoeken".
IK heb er een kabel aan voor een stopcontact in de koffer , zodat ik iets kan opladen onderweg.

full
 
Laatst bewerkt:
Netjes. Voor mij is het nadeel dat ik geen lasser ben. Als het goed is krijg ik straks een H&B kofferrek opgestuurd vanuit Duitsland. Het enige nadeel van dat rek, is dat het min of meer onder de uitlaatdempers lijkt te hangen. Dat lijkt mij wel erg laag. Voordeel lijkt dat het met een soort quick release systeem op de motor zit, waardoor je het er ook makkelijk af kunt halen. Misschien is het ook wel eenvoudig te verplaatsen, maar dat moeten we nog maar gaan zien.

Die koffers zijn goed bedacht zo. Een vriend van mij heeft jaren geleden ook zijn eigen alu koffers gemaakt en dan met een slot aan de buitenkant van de beugels waarmee de koffer vastzat. Zo kon hij zijn koffer van zijn motor afhalen zonder hem open te doen en dat beschermde zijn baggage op een aantal plaatsen ook weer tegen grijpgrage pottenkijkers, of kofferkijkers in dit geval. ;)

Heb jij jouw achterspatbord ingekort trouwens @Hans? Het lijkt duidelijk korter dan dat van mij...
 
Laatst bewerkt:
heb zelf een soortgelijke constructie zal eens kijken of ik hier foto's van heb
Foto-8HIZXH6O-D.jpg

Foto-RDGPCPZQ-D.jpg

zal eens kijken of ik hier meer foto's van heb
 
Idd, Bas een gave print, de T400 is zo al uniek !

En Arne ,mijn spatbord was al zo, en ik moet zeggen als de weg smerig is zit het zeker achter op mijn jas :) . Dus handig ....nee
 
Ja, dat dacht ik al, Hans. Ik had wel even zitten denken om hem in te kosten, maar ik denk toch niet dat ik dat ga doen. Ik wil nog wel even kijken maar de kentekenplaat, want daar hebben ze montage punten achter gezet om een beugelslot mee te kunnen nemen. Aangezien een schijfremslot met ART keur goed is voor mijn verzekering, ga ik dat beugelslot dus niet meer gebruiken en zeker niet meer meenemen. Die mogen er dus nog achter vandaan.
 
Hoi Steamerfans.

Hoewel het een origineel door Triumph geleverde kleur is ben ik er nog nooit een in het echt tegengekomen.Lijkt mij een gave kleur voor een T400.
full
 
Inderdaad een hele aparte kleur. Ik heb er 1 keer 1 gezien jaren geleden.

Zijn wel een paar van verkocht in NL. De kleur Sandstorm die ik heb zijn er ook maar 3 van verkocht volgens Hans van KAT motoren die destijds bij de importeur werkte ;)
 
Dank je ! Nu komt ie zeker niet buiten.... ;) Daar hebben we een oude Trophy voor _O-

Nog een leuke kofferset gevonden op het web :]
full
 
Afgelopen donderdag een gebruikt H&B bagagerek ontvangen vanuit Duitsland. Voor een prima prijsje en hij zit er nu op met wat extra RVS boutjes. Nog geen foto's, want de Tiger is er nog niet buiten mee geweest. Dat komt nog. ;)
Zaterdag op de Motorbeurs valbeugels ophalen bij Brabantmotors, dan kunnen die er ook op. :)
 
Iemand nog suggesties voor tanktassen trouwens? Ik gebruikte er op de Transalp een met een bandje om het balhoofd en met magneten op de tank. Werkte prima, maar natuurlijk niet op de kunststof tank van de Tiger...
 
Hoi ghulst.

Ik heb zelf goede ervaringen met tanktassen van SW-Motech/Bagsconnection.
Die op een montagering vastgeklikt zitten.dus ook prima op een kunststoftank te gebruiken.
Zie ook hier: Brabant Motors - 404

OP mijn huidige Tiger 955i ,met ook een kunststoftank, zit een Tuareg tanktas.Die heeft een onderplaat met riemen voor en achter en de tas erop met een lange rits ,werkt prima en bij het tanken is gedeeltelijk losritsen voldoende.Plaatje is mijn 955i ....sorry..Geen Steamer _O- _O-
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan