Triumph 900 T400 "Steamer"

Hahahaha, geeft niks. Ik begreep pas nog van een kennis uit Duitsland, dat het belangrijker is om vooral beleefd te zijn dan om de naamvallen goed te hebben. ;)
 
Hallo allen,

Een vraagje, ik heb een probleem met mijn caberateurs, er is er wat ik ook doe altijd 1 die overloopt, deze week al 3 x de motor uitelkaar geschroeft maar t blijft terug komen, ik heb de caberateurs al uit elkaar gehad schoon gemaakt en weer gemonteerd, proefrit gemaakt en dan blijven ze droog, dag erna druppelt de giga due brandstof weer via t luchtfilter er uit....😔😔😔😔

De brandstof komt uit de 2 gaatjes die tegen de luchtfilter bak aan zitten, ikzelf denk dat door het vrikken om ze terug op de plaats te krijgen een van de vlotters open blijft staan , iemand een idee / tips ??? Ga ze morgen er weer afhalen en op de werkbank uitelkaar halen, en dan op de werkbank vullen en kijken of ze weer gaan lekken.

Groetjes joep
 
Na wat gevloek de cabs er weer af gehaald, en open gemaakt wat bleek op 2 van de vlotter naalden zat wat rotzooi ...... tussen de tank en carb een nieuw filtertje en nu maar duimen 👍👍👍
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig blijven ze nu droog, toch de moeite waard geweest om ze helemaal uit elkaar te halen en ook de vlotternaalden schoon te maken,

Nu nog de remmen een keer schoon maken en tigertje is klaar voor de winter ❄️❄️❄️🌧⛈🌦🌨🌬⛄☃️🌧
 
Klinkt goed!

Ik had eigenlijk het tijgertje op willen zadelen voor een rit morgen, maar gezien de temperaturen zal ik die rit toch maar in mijn koekblik gaan maken. ;)
 
Volgens mij wordt er nu niet veel verkocht. ;) Ik heb die van mij weer van de sites afgehaald in oktober. Eigenlijk ook niet veel meer mee gereden de afgelopen maanden. Het is er niet van gekomen naast werk, fiets, hardlopen etc. Hij hangt nu aan de lader in afwachting van de volgende rit.
 
Wel de goede benzine getankt of toevoeging erin gedaan ? Anders zitten straks je carbs weer vol met troep ;(
 
Tot nu toe is dat met mijn andere motoren altijd nog wel meegevallen. En anders pakken we de carbs er weer af en gaan ze in een geluidsvol bad. ;)
 
Zo de kerst overleefd, nou nog oud en nieuw. toch nog maar gauw een "laatste in het jaar" ritje doen. Dat binnen zitten ......pfff
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag weer ff met de tijger naar't werk geweest. Het blijft toch een fijne fiets. Ga bijna twijfelen of ik'm wel wil verkopen *D
 
Niet doen ! :]
full
 
Haha, eigenlijk niet hè. De zithouding is fijn, net als het motorkarakter. Maar ik wil, na vijf jaar tiger eens wat sportievers en met een cilinder minder.
 
Ik heb al eens lopen kijken naar een KTM 950, stoer en wat sportiever, maar na een proefrit blijkt dat je amper met 50 door het dorp kan tuffen, het ding rijd het lekkerst als je flink doorrijd. En de prijs helpt ook niet mee :N
De beste vervanger waar ik op heb gereden heb is de nieuwe AT, maar die moet eerst 15 jaar oud worden voordat ik die kan betalen. En vergeet de meest verkochte 2 cyl niet ! ( ik vindt het een lelijk hok, maar dat is persoonlijk _O- )

Dus......tuffen we maar lekker verder. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al eens lopen kijken naar een KTM 950, stoer en wat sportiever, maar na een proefrit blijkt dat je amper met 50 door het dorp kan tuffen, het ding rijd het lekkerst als je flink doorrijd. En de prijs helpt ook niet mee :N
Dan heb je het nog niet over het onderhoud. Een vriend van me had er een. Rijdt inderdaad leuk als je het gas openhoudt, daaronder is het niet veel. En dan moet hij voor een beurt (of doe je het zelf)... Wat een prijzen voor spullen. Dat viel me echt tegen. En hij is zeker niet makkelijker om aan te sleutelen dan de Tiger.

De beste vervanger waar ik op heb gereden heb is de nieuwe AT, maar die moet eerst 15 jaar oud worden voordat ik die kan betalen. Tot dan ......tuffen we maar lekker verder. :]
Die moet ik nog steeds gaan rijden. Die belofte staat al een tijdje, maar het komt er niet van. Het is een mooi ding, waar ik veel goeds van hoor. Maar hij zal ook een goede restwaarde hebben. Hier voorlopig ook buiten bereik. Misschien toch nog maar wat aanpassingen doen aan de Tiger. ;)
 
Ik heb er nu weer de 19"onder zitten, en een losse K60 achterband en de 21"liggen op het schap, mocht ik Allroad willen moet ik ff 2 uurtjes prutsen.
Voorlopig blijf ik even op straatachtige banden rijden, zeker op natte weg geeft dat toch een stuk meer vertrouwen.
Ik heb met het grovere profiel flink last van cuppen, na 6000 km begint het te hobbelen.
En met zo'n 10K p/j is dat niet erg zuinig met banden.
over zo'n 2 jaar lonkt het pensioen, en dan wil ik zeker eens naar de plek waar die vervelende Wilco :Y steeds foto's van op FB zet. En dan gaat het noppenspul meer van pas komen.
 
Hoera! *O* Afgelopen vrijdag was het twee jaar dat ik de Tiger heb. Dat is het langste dat een motor in mijn garage gewoond heeft. (En oei, wat was het koud op de motor die dag. ;)

over zo'n 2 jaar lonkt het pensioen, en dan wil ik zeker eens naar de plek waar die vervelende Wilco :Y steeds foto's van op FB zet. En dan gaat het noppenspul meer van pas komen.
Heeft Wilco er ook 21" in zitten, of is het ook gewoon te rijden op 19", want dan zet je die 21" natuurlijk nooit meer terug. :P
 
Die 21" rijdt allroad toch wel prettiger , op losse ondergrond stuurt het beter met name omdat daar een red grof profiel op zit , maar op straat met normale band stuurt de 19" toch behoorlijk beter. Dus ik bouw om naar believen, achterband wisselen voor de K60, en voorwiel even de schijven ombouwen. En zandbakken maar. 😂
 
In Spanje rijden we eigenlijk alleen gravel pistes Arne. En hoewel 21 inch door de smallere band prettiger stuurt off-road is het alleen in modder of zand echt een pré :]
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan