Triumph 900 T400 "Steamer"

Ik heb altijd een leren jas, maar heb via marktplaats een Hein Gerricke doorwaai jas gekocht voor €5,- zgan. Dus als het echt warm is draag ik die.

Vorig jaar op de beurs heb ik een Kenny allroad broek gekocht. En die zit bijna als een jeans.
Zou alleen nog wel allroad laarzen willen, gewoon omdat ze zo stoer zijn. 8-)
 
Hahaha, ja, ik heb ook naar de Buse Open Road zitten kijken. Mooie laars, maar nu toch voor Akito's gegaan. Vond die andere toch wat te grof en ik wil ze ook onder mijn motorjeans kunnen dragen als ik dat echt wil.


Overigens op de beurs zo'n dingetje meegenomen dat je en gratis veringcheck kon krijgen bij een Hyperpro dealer. Dus vanochtend even bij MCR in Roosendaal langsgereden. Leuke zaak, aardige mensen en kennis van veren en dempen. Toen ik binnenkwam, wees hij mij eerst op een nieuwe Yamaha Super Ténéré met een nieuwe achterdemper en veer van Hyperpro. Met €1000,- was mijn enthousiasme zeker zo snel gedempt als de Yamaha. ;) Maar goed, dat was voordat we naar de Tiger liepen.
Zoals verwacht vond hij de Tiger ook enorm deinen. Dat vond ik ook al, maar ik wist ook niet wat ik daar mee moest doen. Vandaar ook de veringcheck. Na een algehele check heeft hij de uitgaande demping wat verhoogd en dat is een wereld van verschil. Hij raadde nog aan om de veervoorspanning wat te verhogen en dat dan te combineren met een setje progressieve Hyperpro veren voor de vork. Hij was best tevreden met de Hagon schokdemper en de aangepaste veer die de vorige eigenaar al had laten zetten, alleen moesten die dan wat beter worden afgesteld. Maar goed, die veren komen dus op mijn wensenlijstje, want de Tiger reed op de terugweg echt tien keer beter. Veel meer vertrouwen etc. :)
 
Dit is wel de ultieme off-road laars voor Triumph liefhebbers :P

Maar ja, wel ff 400 euries :X
full
 
Pffff... Ik vind dat toch nogal prijzen hoor...


Maar ze zijn wel mooi. :Y
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, ja, ik heb ook naar de Buse Open Road zitten kijken. Mooie laars, maar nu toch voor Akito's gegaan. Vond die andere toch wat te grof en ik wil ze ook onder mijn motorjeans kunnen dragen als ik dat echt wil.


Overigens op de beurs zo'n dingetje meegenomen dat je en gratis veringcheck kon krijgen bij een Hyperpro dealer. Dus vanochtend even bij MCR in Roosendaal langsgereden. Leuke zaak, aardige mensen en kennis van veren en dempen. Toen ik binnenkwam, wees hij mij eerst op een nieuwe Yamaha Super Ténéré met een nieuwe achterdemper en veer van Hyperpro. Met €1000,- was mijn enthousiasme zeker zo snel gedempt als de Yamaha. ;) Maar goed, dat was voordat we naar de Tiger liepen.
Zoals verwacht vond hij de Tiger ook enorm deinen. Dat vond ik ook al, maar ik wist ook niet wat ik daar mee moest doen. Vandaar ook de veringcheck. Na een algehele check heeft hij de uitgaande demping wat verhoogd en dat is een wereld van verschil. Hij raadde nog aan om de veervoorspanning wat te verhogen en dat dan te combineren met een setje progressieve Hyperpro veren voor de vork. Hij was best tevreden met de Hagon schokdemper en de aangepaste veer die de vorige eigenaar al had laten zetten, alleen moesten die dan wat beter worden afgesteld. Maar goed, die veren komen dus op mijn wensenlijstje, want de Tiger reed op de terugweg echt tien keer beter. Veel meer vertrouwen etc. :)

Vering en banden zijn van groot belang voor een motor.
kleine verschillen kunnen het rijgedrag en genot een stuk beter maken. Dat en stalen remleidingen doe ik eigenlijk altijd op een motor.

Ik heb ook goede ervaring met de heren van Hyperpro, niets dan lof voor hun kunde en vriendelijkheid.
 
Voor de mooie dagen heb ik ook een doorwaai broek en jas in mijn collectie om te kunnen gebruiken. 8-)

Onder mijn jeans draag ik casual motor schoenen (donkere jeans stof)
 
Zit al 30 jaar met "dienstkistjes"op de brommer, voldoende bescherming en goed
mee te lopen, en de "baas" verstrekt ze :}

Er is zoveel af te stellen aan de veren , en dan vooral de demping dat een goed basis
echt nodig is, dan kun je zelf wel aan de slag, maar voor mij blijft het allemaal een beetje wazig. Maarja 25 cm veerweg en ontworpen in 1990 , hoe strak wil je het hebben :+
 
Laatst bewerkt:
Maarja 25 cm veerweg en ontworpen in 1990 , hoe strak wil je het hebben :+
Nou, best strak eigenlijk. Het hoeft geen R6 te worden, maar deinen hoeft zeker ook niet, ben ik nu achter. Maar goed, er zat dus ook al een aftermarket schokdemper achter onder die beter is dan standaard. Ik geloof intussen wel dat een paar progressieve veertjes in de vork de boel mooi af kunnen maken en alles flink op scherp zetten.
 
Nou in Zeeland regende het.
Ben nu ff aan het opwarmen in Den Haag want het is best fris op de snelweg. Het begint nu wat op te klaren maar het is nog wat mistig.
 
Sodemieters. ....

De achterdemper is lek, de banden zijn op, met name de voorband is helemaal gekubt. De kleppen moeten gesteld en toch was het een heerlijke rit.
Wat een fijne motor die Tiger. Ben benieuwd hoe hij rijdt als alles in orde is maar zelfs nu was het al genieten. :] :] *O*
 
Fijn om te lezen dat je nu al hebt kunnen genieten vandaag. :]
Ik ben wel benieuwd naar je bandenkeuze. 8-)
 
Sodemieters. ....

De achterdemper is lek, de banden zijn op, met name de voorband is helemaal gekubt. De kleppen moeten gesteld en toch was het een heerlijke rit.
Wat een fijne motor die Tiger. Ben benieuwd hoe hij rijdt als alles in orde is maar zelfs nu was het al genieten. :] :] *O*
Weinig op aan te merken dus. :X

Maareuh, regen in Zeeland? Dat is wel jammer. Aan de andere kant, ik ben om 7 uur vertrokken vanuit Zeeland naar Utrecht en ik heb de hele weg in de mist gereden. Vanavond terug was het een stuk beter. Wel wat fris inderdaad, maar op een Tiger is de smile toch groter. ;)
 
Banden worden idd de Heidenau K60 scouts.

De lekke demper is een Hagon schokdemper dus die zou gereviseerd kunnen worden.
Kleppenstellen bleek niet nodig maar er trilt iets wat klinkt als tikken tijdens het rijden dat is hij ff aan het nakijken.
Heb haar ook nog even naakt gezien :$ en alles onder de kappen is schoon en netjes.

Helaas pas maandag klaar. -O-
 
Was ook een scherpe prijs,mogen er wel wat dingentjes gebeuren moeten.
Ik was voor mijn Honda XR achterschokbreker "toen" voor 80 euro klaar,
toen is 10 jaar geleden :$
 
Dat klopt helemaal, Gert de verkoper is ook heel transparant geweest. En dat tikken had ik ook geïnterpreteerd als kleppen stellen.

Dus ik had ook begroot om er een X bedrag aan uit te geven om hem te krijgen zoals ik wil en voorlopig zitten we nog binnen budget. *O*

Ben ook zeer tevreden over "De Weer Motoren" waar hij nu staat, ze hebben hem ook ingepland terwijl de agenda vol zat. Ze denken mee om kosten te besparen etc.
De banden zou ik elders voor €40,- goedkoper kunnen laten monteren maar dan is het ook een kwestie van gunnen.
Toen ik vandaag langs ging om te kijken moest ik ze wel even wijzen dat er een Hagon demper onder zat die gewoon te reviseren is.
(Zag het toen hij op de brug stond) Anders had hij op zoek gegaan naar een 2e hands demper. Maar hij was nog niet toegekomen aan de schokbreker.

Als alles meezit is hij maandag klaar, als ik pech heb pas dinsdag.
 
Dat de dealer in Zaanstad transparant is staat ook op hun mooie website. :)
Mooi om te zien dat je tevreden bent.
Dan heeft je dealer vast ook goede koffie. :9
 
Nou ja, maandag klaar vind ik al wel heel snel hoor. Dinsdag ook nog trouwens. Goed geregeld dus.

Nou nog maar een weekendje forums lezen dan. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan