Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.777
9.123
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Mijn crossmotor is morgen klaar aangezien deze gereviseerd moest worden. Nu moet ik een uurtje of 2 de motor rustig inrijden en daarna de olie vervangen.
Zou dat ook kunnen met de action olie? Ik gebruik normaal Putoline maar dat kost bijna 20 euro de liter, beetje zonde als je het daarmee gaat doen..
Dat zal wel niet met een volsyntheet moeten. ;)
 
Verwarmingsplaatje onder het blok van de crosser, op een lage stand.
Olie afvullen, tijdje wachten en warm starten. Ideaal inlopen met voorverwarmde olie dacht ik zo. _O-

full
 
Laatst bewerkt:
Mijn crossmotor is morgen klaar aangezien deze gereviseerd moest worden. Nu moet ik een uurtje of 2 de motor rustig inrijden en daarna de olie vervangen.
Zou dat ook kunnen met de action olie? Ik gebruik normaal Putoline maar dat kost bijna 20 euro de liter, beetje zonde als je het daarmee gaat doen..

Wat heeft die revisie gekost ?
 
Nog even melden dat ik deze intussen zo'n 1300km in gebruik heb en nog steeds geen slippende koppeling heb.
Maar je had toch een verdunning? Of geheel afgevuld?

Ik was pas bij de Action op Rotterdam - Zuidplein, maar daar stonden nog allemaal oude flessen.
De 5W40 was nog van juni/juli en geen Jaso MA2.

Ondertussen ook in de vier cijfers mee gereden. :Y (Stap net af :9~ )
 
Ik had 1 fles 5w40 volsyntheet en 2 flessen 10w40 halfsyntheet, beiden valvoline van de Action. En omdat er 3,1 liter in gaat afgetopt met een heel klein beetje motorfietsmotorolie die ik nog had staan.
Ondertussen ook in de vier cijfers mee gereden. :Y (Stap net af :9~ )
Is nog fantastisch motorweer :Y :]
 
Ik had 1 fles 5w40 volsyntheet en 2 flessen 10w40 halfsyntheet, beiden valvoline van de Action. En omdat er 3,1 liter in gaat afgetopt met een heel klein beetje motorfietsmotorolie die ik nog had staan.
Lekkere mix. _O-

Zoiets heb ik ook wel vaker gedaan, maar dan rij ik er liever geen duizenden kilometers mee. :)
(Meer als spoelolie)

full


In een enkele geval was het voor ene circuitdag.
Een storing aan de motor, voor de zekerheid maar nieuwe olie erin.
Hebben ze maar weer eens twee flessen van 1L bij de automaterialenzaak. -O-

[lost picture :? ]

Litertje Action 5W40 erbij. _O-
Na de circuitdag nog helder :? dan nog maar een keertje. :]
Is nog fantastisch motorweer :Y :]
Vijf dagen rijden deze week, we boffen. *O*
Net wel een dikke bui en het schatje stond zonder bescherming buiten. -O-
 
Van de 5W40 wist ik het, maar de Techno 10W40 gaat dus ook goed? Dan is dat mijn volgende olie. Ook uitsluitend als spoelolie hoor, na ergens tussen de 6k en 12k gaat er weer nieuwe spoelolie in. :+
 
Van de 5W40 wist ik het, maar de Techno 10W40 gaat dus ook goed? Dan is dat mijn volgende olie. Ook uitsluitend als spoelolie hoor, na ergens tussen de 6k en 12k gaat er weer nieuwe spoelolie in. :+
Ik ververs elke 3K in ieder geval.
Maar de 10W40 heb ik ook in wel vijf motorfietsen gehad zonder slipperdeslip. :Y
 
die 10W40 slipt niet, fijne olie voor in de primairy van me Harley


....het zit ook alweer bijna 20.000 km in me toyota corolla ,....ik zal 'm weer 'ns verversen
 
Laatst bewerkt:
Ik had 1 fles 5w40 volsyntheet en 2 flessen 10w40 halfsyntheet, beiden valvoline van de Action. En omdat er 3,1 liter in gaat afgetopt met een heel klein beetje motorfietsmotorolie die ik nog had staan.Is nog fantastisch motorweer :Y :]

Het lijkt wel of je een cake aan het bakken bent ( alleen nog 2 eieren en bloem erbij )

:+
 
De olie prijzen per liter van de bekendde merken zijn fantasie prijzen wat duur is moet goed zijn. dat heet marketing.

Wij verkopen het spul voor een paar euro de liter.

Ik hoor ergens 20 euro per liter kom nou je hoeft het bedrijf niet te kopen om je motor te smeren
 
De olie prijzen per liter van de bekendde merken zijn fantasie prijzen wat duur is moet goed zijn. dat heet marketing.

Wij verkopen het spul voor een paar euro de liter.

Ik hoor ergens 20 euro per liter kom nou je hoeft het bedrijf niet te kopen om je motor te smeren
U bent olieboer? :+
 
Misschien hier of hier?
Bij de eerste kost de motorolie idd een paar euro per liter (tip?)

Bij de ander laatst o.a. Eurol DOT4 remvloeistof gehaald voor in de K1100, want die slikt toch alles wat ik erin mieter.

Maar ook in de Duc gedaan en dat is (in mijn ogen) een zeikerd qua vloeistoffen.
Dus niets is goed genoeg en gaat normaal alleen RBF600 in (a 4x de prijs van Eurol want wat goed is kost geld, toch?).

En is het niks en knijp ik de hendel gedurende de sessie tegen het handvat aan is dat balen en moet ik ff wat voorzichtiger aan doen daarna.

Maar niks gemerkt, kon de hele sessie hard remmen, niet anders dan normaal (dus alle snelheid eruit remmen voor de bocht en als een natte krant door de bocht om na de bocht op vermogen proberen de rest weer bij te halen _O- )

Ook de remreiniger bij de laatste is een tip, goed spul.
Wel foeilelijke bussen, dat wel :X

Maar misschien heeft Wijnald wel een punt en willen we graag extra betalen voor 'mooi spul'
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag gebeld met valvoline.
De 5w40 volsyntheet jaso ma2,van de action, kan dus gewoon,veilig, in de motorfietsen :t
Ik twijfel toch om het in mijn daytona 675 circuit frikandel te gooien,veel toeren,zware belasting witte wel :')
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gebeld met valvoline.
De 5w40 volsyntheet jaso ma2,van de action, kan dus gewoon in de motorfietsen :t
Ik twijfel toch om het in mijn daytona 675 circuit frikandel te gooien,veel toeren,zware belasting witte wel :')
Lijkt me niks op tegen, tenzij de olie op het circuit erg heet en dus dunvloeibaar wordt. Ligt er misschien aan hoeveel rondjes je rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan