Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.969
10.497
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag bij de Action geweest en inderdaad op de 5w40 staat echt Jaso MA2, maar dan ook alleen maar op de 5w40.
Ik ben toch wel wat huiverig om deze olie in mijn motorfiets te doen... die beste man van Valvoline verzekerde mij dat het echt om Jaso MA2 specificatie ging.
Ikzelf ben er niet echt van overtuigd.. hier word een hoop gezegd en geschreven dat men automobiel olie in zijn dure motorfiets doet... Sorry, ik ben nog niet overtuigd.
4 liter Action olie kost 20 euro en dan komt er nog een oliefilter van ruim 8 euro bij, en dan is het ook nog de vraag of echt het wel in de motorfiets kan.
4 liter Eurol motorcycle 10w40 incl Hiflo filter en incl verzenden kost op dit moment €26,55, met de zekerheid dat het om echt motorfiets olie gaat.
Ik vraag mij af wat wijsheid is...............

Voor 29 euro koop je 4 liter Shell Advance volsynthetisch, bovendien aanbevolen door Ducati en KTM. Waarom moeilijk doen?
 
Zou wel willen weten welke je nu voor gekozen hebt.
De Valvoline 5w40 of de Eurol 10w40 ?
Deze laatste is trouwens niet meer in de aanbieding bij MotoMoto.
En vooral, waarom je deze keuze hebt gemaakt.

Ik gebruik nu zelf ook probleemloos de Valvoline 5w40 van Action.
 
Laatst bewerkt:
Ik was inderdaad ook te laat voor die aanbieding. Het was wel een goeie, want een kan olie bij de Action kost dan maar een tientje, maar een filter + verzending is vaak ook bijna 15 euro.
 
Na 4.000 kilometer en een klein jaar de Valvoline 5W40 volsynthetische olie ververst.

full


Wat veel rommel op de magnetische carterplug. :?

full


Mijn andere BMW had trouwens hetzelfde na iets meer dan 1.000 kilometer.
Ander motorblok, maar met nog de originele BMW olie.. ( En circa 1.500 kilometer na de 1.000 beurt )
 
Nooit zo grote splinters gezien op een magnetische aftapplug. Jij wel ?


Ik in ieder geval wel.

En zo groot zijn die splinters niet, het is het magnetisme van de plug wat "torentjes" van het gruis maakt.

De kans dat het aan het inlopen, of aan de bouwkwaliteit van BMW ligt, is minstens zo groot als dat het aan de gebruikte olie ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan