Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.179
10.750
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
http://www.southernlubricants.co.uk/aqadmin/media/uploads/49a6c6740a596/Low%20SAP%20Oils%20Short%20%5BCompatibility%20Mode%5D.pdf


Dat is dus precies wat ik bedoel, je plempt een linkje neer over dopes en specificaties, als de ene olie geschikt is zegt dat niet dat een andere olie niet geschikt is.
Je hebt dus geen flauw idee of die Action olie schadelijk is of niet.

M.a.w. in de winter rijd je het best op winterbanden, maar met zomerbanden gaat het ook prima :+
 
@Ruudje01 en Burning rubber:

Kunnen we uit deze gegevens opmaken dat in ieder geval de 2-takt olie van de action prima spul is? :+

De andere soorten motorolie van de action kan ik nog niet over meepraten..

Uhhhhhh, tt olie, gewoon gebruik ja.
Zou niet weten waarom niet, merk onafhankelijke smering specificaties staan er op.
Zolang ze niet jokken he, of de meuk verdunnen/aanlengen.

Voorbeeld:
Is jouw elektra thuis van Nuon of Essent anders dan van de Eneco of welke andere aanbieder ook? Overstappen, krijg je dan andere stroom dan je buren?
Nehh, komt van dezelfde centrale via dezelfde trafo door dezelfde kabels en dezelfde meter met dezelfde kwaliteit. Hetgeen je betaald per kwh kan anders zijn. Of is het dan 2e handse elektra?

Over de motor olie laat ik mij niet uit, wil geen ellelange discussie voeren die nergens heen gaat..
 
Dat is dus precies wat ik bedoel, je plempt een linkje neer over dopes en specificaties, als de ene olie geschikt is zegt dat niet dat een andere olie niet geschikt is.
Je hebt dus geen flauw idee of die Action olie schadelijk is of niet.

M.a.w. in de winter rijd je het best op winterbanden, maar met zomerbanden gaat het ook prima :+
Probeer zelf eens na te denken.Wat is het gevolg vd low saps olie ?
 
Laatst bewerkt:
Probeer zelf eens na te denken.Wat is het gevolg vd low saps olie ?


Als je een antwoord wil in Jip en Janneke taal: Je moderne gedownsizde motorblokje gaat nog sneller naar de kloten, dan door het downsizen alleen.

ware het niet, dat de eigenschappen van de synthetische basisoliën zijn aagepast, waardoor er met minder dopes kan worden volstaan.
 
Als je een antwoord wil in Jip en Janneke taal: Je moderne gedownsizde motorblokje gaat nog sneller naar de kloten, dan door het downsizen alleen.
De veranderingen in de olie bedoel ik en de gevolgen daarvan in zwaarder belaste blokken
ware het niet, dat de eigenschappen van de synthetische basisoliën zijn aagepast, waardoor er met minder dopes kan worden volstaan.
Waar staat dat ?
 
@4strokerules,

Dat komt door toevoegingen in de olie, wat de gevolgen zijn? geen idee, de olie is ontworpen voor moderne hoogbelaste diesels dus ik begrijp sowieso niet wat je er mee wil zeggen.
 
Laatst bewerkt:
De veranderingen in de olie bedoel ik en de gevolgen daarvan in zwaarder belaste blokkenWaar staat dat ?


Her en der op site's, waar diverse producenten aangeven, hoe ze inspelen op de veranderende eisen die aan motorolie worden gesteld. Fosfor en zink vernaggelen bijvoorbeeld de werking van cat's, dus mag er minder van in olie zitten.

Welke mag je zelf uitzoeken. Ik ben een groot promotor van doe het zelven. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan