Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.769
9.107
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Saps smeren lekker, maar zorgen ook voor as waardoor je roetfilter verstopt raakt. Veel metalen en zwavel zijn giftig voor de katalysator, die raken permanent beschadigd. Zwavel smeert lekker en zat vroeger ookn grotere hoeveelheden in diesel dan de en590 van tegenwoordig, dus als je hoogwaardiger diesel raakt, moet je daarop ook je smeerolie aanpassen. Voer auto's en motoren van tegenwoordig allemaal niet zo interessant.
 
Laatst bewerkt:
Her en der op site's, waar diverse producenten aangeven, hoe ze inspelen op de veranderende eisen die aan motorolie worden gesteld. Fosfor en zink vernaggelen bijvoorbeeld de werking van cat's, dus mag er minder van in olie zitten.
Klopt en hoe spelen ze er dan op in ?
Welke mag je zelf uitzoeken. Ik ben een groot promotor van doe het zelven. :+
Ja ik ook vast niet zelluf gevonden die links. })
 
Zet maar in de start post. :+

bec22f60362f2e45c650b0576f99ba26


ba1ef6ca749c669e241b14bb98c5a9e4


9b775024913ef5d5741dada6d3f18bab
 
Als ik opschrijf welke geestesgesteldheid je moet hebben om Action olie in je motorfiets te gieten krijg ik direct een ban van een week. En dan bedoel ik nog niet eens de kwaliteit van de olie.
 
Als ik opschrijf welke geestesgesteldheid je moet hebben om Action olie in je motorfiets te gieten krijg ik direct een ban van een week. En dan bedoel ik nog niet eens de kwaliteit van de olie.


Je bedoeld briljant ? :P


Tja dat niemand slimmer mag zijn dan de modjes was toch algemeen bekend ? O-)
 
Nee dan reken je pas bij het openen van de volgende fles..
de rekensom was in feite NOG gecompliceerder: ik goot de laatste liter er dus van de week in, en aangezien het een week geleden was dat ik mn olielampje had zien branden en weer had bijgevuld en ik ongeveer 900km per week rijd, met teruggerekend wat de kmstand was toen ik begon met dit prachtige product .. kwam ik uit op wat ik over een week zou hebben gereden / 4 liter = 1 op 900
ik kan er een paar meter naast zitten natuurlijk :+

het rare is.. ik blaas geen overdreven zwarte wolken achter me uit, hij lekt niet.. het moet verbrand worden maar ik merk er weinig van. kreeg al de tip om niet teveel op de motor af te remmen.. andere tips?
 
de rekensom was in feite NOG gecompliceerder: ik goot de laatste liter er dus van de week in, en aangezien het een week geleden was dat ik mn olielampje had zien branden en weer had bijgevuld en ik ongeveer 900km per week rijd, met teruggerekend wat de kmstand was toen ik begon met dit prachtige product .. kwam ik uit op wat ik over een week zou hebben gereden / 4 liter = 1 op 900
ik kan er een paar meter naast zitten natuurlijk :+

het rare is.. ik blaas geen overdreven zwarte wolken achter me uit, hij lekt niet.. het moet verbrand worden maar ik merk er weinig van. kreeg al de tip om niet teveel op de motor af te remmen.. andere tips?
Zuiverder meten :)

En bij hoog verbruik overstappen naar andere olie.
 
de rekensom was in feite NOG gecompliceerder: ik goot de laatste liter er dus van de week in, en aangezien het een week geleden was dat ik mn olielampje had zien branden en weer had bijgevuld en ik ongeveer 900km per week rijd, met teruggerekend wat de kmstand was toen ik begon met dit prachtige product .. kwam ik uit op wat ik over een week zou hebben gereden / 4 liter = 1 op 900
ik kan er een paar meter naast zitten natuurlijk :+

het rare is.. ik blaas geen overdreven zwarte wolken achter me uit, hij lekt niet.. het moet verbrand worden maar ik merk er weinig van. kreeg al de tip om niet teveel op de motor af te remmen.. andere tips?

Niet teveel op de motor afremmen? Nou ik vind het lulkoek.
Je kunt je motor eens flushen dat kan helpen als bv de onderste zuigerveren (olie schraapveren) vervuild zijn en verkleeft zitten..

1:900 is wel wat veel ja.. Maar och, mijn eigen Yammie 1000 verbruikt ook 1:1000.
En ik doe er ook niets aan. Maar ik rij ook niet zo veel als jij, dus heb er minder last van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan